Akude tark laadimine

Oleks variant jah, aga seda pole hetkel võtta, lihtsam on krokodillidega teise autoga ühendada.
Vasta

Tänane seis on ikkagi selline, et kui tahta laadijat, mis suures osas sinu eest kõik ära teeb, siis tuleb sebida Kulon 912.
Kõlbab ka Võmpel 55.
Minu teada on need ainsamad uued vahendid, milledega laisa inimese kombel persselastud sulfateerunud akude mahtuvust parandada. 
Igasugused "targad laadijad" on siiski mõeldud vaid värskelt soetatud akude edaspidiseks jooksvaks turgutamiseks / hoolduseks ning remontimise eesmärgil neid kasutada ei saa. Häda on tegelikult aga selles, et ostes autole uue aku, unustame me kõik ära, et aku tahab tegelikult ka näperdamist. Paar korda aastas kindlasti.  Ja kui me seda ei tee, siis loomulikult imestame, kuis garantiiaja lõppedes lõppeb ka aku tööleping, haarame klahvjatuuri ja kukume kiruma tootjat ja müüjat ja keda veel, vaatamata õige süüdlasega peegli teel tõtt...
Vasta

(26-12-2019, 16:58 PM)Janka Kirjutas:  ... äda on tegelikult aga selles, et ostes autole uue aku, unustame me kõik ära, et aku tahab tegelikult ka näperdamist. Paar korda aastas kindlasti.  ...
egas tegelikult aku ei tahakski seda va näperdamist, aga autole on neid lisasid ja alati põlevaid tulesid na palju külge poogitud, et geneka väest jääb väheks, eriti neil, kes vaid linnavahel töristavad. Aga ka minusugusel iga päev vähemalt ca 2x60 km sõitjal on auto aku iga hoolduse ajal märkusega, et tahab laadimist. Vahel ikka laen ka selle va targa laadijaga, enamasti muidugi pole aega.
Vasta

Ei ütleks...
Olen kaks akut viimase kolme ja poole aastaga omas laiskuses ja vbl et ka teadmatuses üpriski servani lasknud minna. Huku servani siis. Tänu pikkadele parkimisperioodidele, mil nendega sõita polnud tarvis. Oleks pidanud vähemalt kaks korda aastas korralikult laadijaga üle käima, a nä, ei jätkunud viitsimist.
Ja need autod, milledel nad peal, ei ole teps mitte mingid uued uhked täislisadega pillid. Üks on aastast '96 ja teine '91. Mõlemile viitsisin kõvade wattidega genekad külge laduda, aga akude hoolduseni ei jõudnud. Lammas, rsk!
Vasta

sellel seisma jäänud masinate akude "näperdamisel" on teine nimi ka.
massilüliti või veel lihtsamalt kümme võti aku miinusklemmi eemaldamiseks.
Vasta

mul seisavad masinad 6 kuu kaupa.akusid lahti ei ühenda.viskan targa laadija külge iga 2 kuu tagant.sel aastal sai ühel masinal aku 10 aastat vanaks.tegemist tehase orig.akuga
Vasta

(26-12-2019, 15:52 PM)veix__ Kirjutas:  ...Pole vist muud varianti kui korraks teise autoga või akuga  ühendada, et natuke kõrgem pinge sisse saada, siis ehk peaks laadija aru saama, et  tegu on 12  V akuga, mida on vaja laadida.

Ise olen oma Cteki sellisel juhul algatuseks supply ehk toiteploki reziimi pannud. Toimib.
Vasta

Just täna oli sarnane situatsioon, mul pani Ctek end ise supply režiimi. Hiljem panin recond-i peale, eks näis kas saab veel elulooma akust.
Vasta

(26-12-2019, 19:35 PM)diesel Kirjutas:  sellel seisma jäänud masinate akude "näperdamisel" on teine nimi ka.
massilüliti või veel lihtsamalt kümme võti aku miinusklemmi eemaldamiseks.

...mis tähendanuks minu puhul iga kord, kui tagasi kodumaile maandun, parklast võetud autol peale selle klemmi tagasi paigaldamist kella õigeks sättimist ja lisaks muusikadevaissi taashäälestamist. No ei viitsinud. Üpriski tülikas tegevus. Vaatad hoopis, kuis käppemini ää kodo koikusse saaks.
Vasta

Mitu volti need CTEC-id recond režiimil akusse pinget pumpavad?
Vasta

(27-12-2019, 02:11 AM)Janka Kirjutas:  Mitu volti need CTEC-id recond režiimil akusse pinget pumpavad?

Manuaali järgi 15,8V . Viie amprine piirab voolutugevust samal ajal kuni 1,5 A.
Vasta

Nii palju, kui seda tarkust sai erinevatest allikatest ammutatud, oleks tänapäevases akus sulfaadist läbimurdmiseks tarvis paari ampri juures vähemalt 16,2V pinget.
Selle poolest jääb ka kiidetud Kulon 912 oma max 16-voldise laadimispingega natuke hätta. 
Võmpel-55 'st kannatab 18v välja pitsitada.
Vasta

Päris mõnus asi garaažis on laboritoiteallikas, midagi sellist on esimene ettejuhtuv viide.
Saab akude desulfateerimiseks ja niisama laadimiseks max pinge ja max voolu ise ette anda ja leiab muidu ka alatasa rakendust.
Vasta

Kustkohalt neid sulfateerunud akusid nii suures koguses võetakse või kuidas need üldse tekkivad?

Aquila captas non muscas.
Vasta

Mul endale on Optimate laadija
Samuti tark.

Peris peeti purgiga akut kunagi laadisin, siis proovis taastada mis ta proovis ning sealt pütist ikka tuli mulle ka, kuid elulooma ma ei saand.

Poolpiduseid on küll nagu turgutand.
Vasta

(26-12-2019, 16:08 PM)veix__ Kirjutas:  Oleks variant jah, aga seda pole hetkel võtta, lihtsam on krokodillidega teise autoga ühendada.

Siiski see variant langes ära kuna ei viitsinud nii palju mässata. Tühja akuga auto pagasiruumist ei saanud krokodille kätte. Big Grin Seega ostsin esimese ettejuhtuva odava "rumala" laadija ja laadisin sellega veidi ette. Võibolla läheb teinekordki vaja.
Vasta

(26-12-2019, 19:46 PM)meli666 Kirjutas:  
(26-12-2019, 15:52 PM)veix__ Kirjutas:  ...Pole vist muud varianti kui korraks teise autoga või akuga  ühendada, et natuke kõrgem pinge sisse saada, siis ehk peaks laadija aru saama, et  tegu on 12  V akuga, mida on vaja laadida.

Ise olen oma Cteki sellisel juhul algatuseks supply ehk toiteploki reziimi pannud. Toimib.

Toimib küll, ainult unustada ei tohiSmile Päris lõbusalt hakkab keema...

Ära küsi, kust ma tean. Sad

Teise viisakamaga paralleelipanek aitab enamasti edasi. Ka minu odavnutikas ei suvatse 8V imetud akut laadima hakata, vaid peksab E-koodi. Teine kõrvale ja vualaa - laadib küll.
Vasta

(27-12-2019, 11:32 AM)Daff Kirjutas:  Kustkohalt neid sulfateerunud akusid nii suures koguses võetakse või kuidas need üldse tekkivad?

Seisva masinapargi laienedes tekivad. Ja siis, kui neist sõidukitest ühe välja valid ja justkui igapäevaselt küll ringi kärutad, aga mingil põhjusel jääb ka see üksainus ühtäkki mitmeks nädalaks kuskile parklasse või koju tühjalt seisma. Sest ka see igapäevasõiduki aku tahab paar korda aastas lisasärtsu saada. Seda toimingut ei viitsi ette võtta. Pole aegagi. Laekult omalt pikalt reisilt tagasi, krabad auto tagumiku alla, ajad paari nädalaga kiiremad toimingud ära ja viskad auto jälle seina äärde, ise siirdud lennukile. Uuele reisile. Vähemalt minul on nad sedaviisi tekkinud. Kolm tükki.
Vasta

(27-12-2019, 17:20 PM)v6sa Kirjutas:  
(26-12-2019, 19:46 PM)meli666 Kirjutas:  
(26-12-2019, 15:52 PM)veix__ Kirjutas:  ...Pole vist muud varianti kui korraks teise autoga või akuga  ühendada, et natuke kõrgem pinge sisse saada, siis ehk peaks laadija aru saama, et  tegu on 12  V akuga, mida on vaja laadida.

Ise olen oma Cteki sellisel juhul algatuseks supply ehk toiteploki reziimi pannud. Toimib.

Toimib küll, ainult unustada ei tohiSmile Päris lõbusalt hakkab keema...

Ära küsi, kust ma tean. Sad

Ctek toite režiimis on 13,8V 
See ei tohiks küll korras akut keema lasta kuskilt otsast.
Vasta

Hankisin koormushargi, hinnaks 16 eur. Odava hinnaga kaasneb see, et on ainult venekeelne juhend. Big Grin Päris võõras keel ei ole, aga kuna selle keelega on suhted "tagasihoidlikud", siis kindluse mõttes uuriksin kas sain õigesti aru, et esimene tabel on mõõtmiseks täis laetud  akuga (vähemalt 24 h laetud) ja teine tabel selle jaoks kui aku on spetsiaalselt laadimata, lihtsalt tavakasutamise tingimustes auto peal olnud, kuid enne testimist on pinge vähemalt 12,3 V ja mõõta 5 sek?
Ja generaatori testimine käib nii, et töötava mootoriga ühendada hark akuga ja vaadata pinget, mis peaks jääma vahemikku 13,6...14,5 V?
Ja siis on veel starteri testimise võimalus, et ühendada hark akuga ja samal ajal anda starterit, pinge peaks jääma vahemikku 9,6...10,5 V?

   
   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne