Belarus traktorid.

Ühe akuga see asi välja ei mängi kindlasti niiviisi. Peab arvestama ka seda et -10°C juba kaotab aku poole mahust ning lisaks 50+ amprise voolu juures tavaline käivitusaku samuti annab heal juhul välja vaid pool saada olevast mahtuvusest. Ehk siis arvestuslikult vast veerand aku mahust on üldse kasutatav külma ilma korral. Kero ikka ainuke mõistlik variant kui metsas vaja. Kiirem ka, ei pea hommikul pikalt ootama.
Vasta

Kuidas MTZ-50-el roolivarda ots toru seest kätte saada. Ühepoole sain lahti, aga seepool ei liigu grammigi. Vaja esirataste rööbet suuremaks panna. Ja veel kas roolivõimendi keskhooba annab valesti ka panna nuudist, praegu vaskpoolne ratas keerab vastu poolraami parempoolne tunduvalt vähem. Tahan vähe paremaks saada seda värki.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

Sellel oleks nagu näha, et on varemgi tuld antud aga ja jahutatud aga kui siis ära ei puhasta keeret tahmast ja rooste segust siis.. ussitab veel rohkem kinni.
Vasta

Roolihooba saab igas asendis nuuti panna aga nuudid on jämedad ja vaevalt ta keskele satub.
Kui roolivõll on varuosa pandud siis sellega on lihtne rattaid võrdselt keerama saada.
Puuklots silla ja roolihoova vahele ja keskmistel pööretel keerad rooli pisut kõvemini ning ongi olemas järgmise korrani kui ratas kuhugi taha kinni jääb.
Kui selle rooliotsa peab põhimõtte pärast kätte saama, siis gaasipitsiga toru korralikult punaseks mitte nagu praegu kus värvgi pole ära põlenud ja siis külma vette.
Vasta

(06-01-2020, 17:43 PM)gruppen Kirjutas:  ära ei puhasta keeret tahmast ja rooste segust siis.. ussitab veel rohkem kinni.
see tuleb jah kasvõi kuumusega lahti kruvida ja keere puhtaks muidu viimane kord kui keerad.
Vasta

Eks olen juba pikalt noolinud, aga nüüdsest siis ametlikult MTZ 82 omanik. Küsimusi tõenäoliselt ikka tekib, varem russiga kokku pole puutunud, ainult Jumziga.. eks kriitilisemad asjad tuleb kohe üle vaadata, ülejäänuga saab jõudumööda tegeleda. Kõigepealt tuleb juhtimisvõtted selgeks saada. Big Grin

Neliveo lülituskang - all on RWD, keskel automaat ja üleval AWD, õige?
Kuidas diffriluku lülitus toimub?


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

Diffri luku jaoks on vahekasti aeglusti kangi kõrval väike pedaal, aga kui rooli üle mingi kraadide pöörata, siis peaks ise blokeer maha minema.
K.

Rohkem kapotti all Big Grin
Vasta

(07-01-2020, 19:54 PM)kris282 Kirjutas:  Diffri luku jaoks on vahekasti aeglusti kangi kõrval väike pedaal, aga kui rooli üle mingi kraadide pöörata, siis peaks ise blokeer maha minema.
K.
Pedaal on mu meelest uuematel, dosaatoriga masinatel. Vanal peaks olema tross mis jookseb roolivõimendist vasakule armatuuri alla nurka? Sealt siis sikutad ja oli äkki ka kolm asendit? Pole kahjuks ühtegi näinud, millel see süsteem töökorras oleks, või kasvõi tehase seades.
Vasta

Vähe näinud siis. Julgelt teistkümmend õigesti töötavat on ära proovitud. Tõsi, mõnel on tulnud automaadiasendi õigeks toimimiseks trossi reguleerida, mis pole ometi tuumateadus.

Umbes vasaku põlve kohal on plastkäepoidemega varras, mida saab enda poole tõmmata. Pedaalindus tuli uuemate nikastustega.

Kõige sisemine asend on differ lahti. Tõmmates lõpuni välja on differ lukus. Vahepeal on asend, kus hooba saab 90 kraadi päripäeva pöörata ja see lukustub asendisse - difri automaatlukustus. Kui rool on otse, on differ lukus. Kui rooli pöörata üle 12 kraadi, siis lukustus vabastatakse.

Väga soovitav on libedal teel sõites mitte hoida automaadiasendis.

Mitte segi ajada avariiseiskamisklapi tõmmatava nupuga!
Vasta

(07-01-2020, 17:53 PM)olli Kirjutas:  Eks olen juba pikalt noolinud, aga nüüdsest siis ametlikult MTZ 82 omanik. Küsimusi tõenäoliselt ikka tekib, varem russiga kokku pole puutunud, ainult Jumziga.. eks kriitilisemad asjad tuleb kohe üle vaadata, ülejäänuga saab jõudumööda tegeleda. Kõigepealt tuleb juhtimisvõtted selgeks saada. Big Grin

Neliveo lülituskang - all on RWD, keskel automaat ja üleval AWD, õige?
Kuidas diffriluku lülitus toimub?
Saada on sellised vidinad juhtimiseks Põllumehe kaubamajas:
Dif. blokeeringu juhttross (lüh.) 70-4803040
ja
Blokiraatori lülitusmehhanism 70-4803020 OR.
Vasta

Tänud. Leidsin diffriluku trossi üles. Küll jõuab katsetada ka.. Smile
Nelikveo kohta olen õigesti aru saanud?

Tsitaat:Neliveo lülituskang - all on RWD, keskel automaat ja üleval AWD, õige?


Haakeseadmete ühendamiseks on mul tarvis aisapikendusi, eks? Praegu avaneb selline pilt:

   

Vasak ais on kah imelik keevitatud. Äkki kellelgi leidub mulle vajalike juppe isegi? Ideaalis siis vasak ais ning lisaks pikendused vasak ja parem.
Vasta

Neid rippsüsteemi pudinaid müüvad kõik poed, nagu näiteks see:
https://www.periko.ee/et/c/rippsusteem-3
Kui haaratsiga metsa vead ja pöördadraga künnad siis toimivad ainult need ülemise rea omad 1221 omad.
Alumise rea omadega neid töid tehes lähevad nad kõveraks sest on lehmavaiarauast tehtud.
Muude kergemate tööde jaoks aga pole vahet.
Kui esimestel otstel munakus lõtk ja kõverad ning plaan esimesed otsad ära vahetada siis neist raskete tööde jaoks soovitaks ainult originaale sest need olid eelmine aasta veel korralikust materjalist tehtud.
https://www.periko.ee/et/a/veoais-70-460...-originaal
Pildilt vaadata on ka püsttõmmitsad kahtlaselt lapitud ja neid ostes ei tohiks ühegi töö jaoks neid osta.
https://www.periko.ee/et/a/vertikaaltomm...asak-hiina
Need on malmist ja lähevad väga lihtsalt katki.
Need on aga rauast.
https://www.periko.ee/et/a/vertikaaltomm...vasak-vene
Kui aga reguleerimist nõudvaid töid palju, siis ma paneks mõlemale poole sellised(mitte Hiina omad) ja tooks vändad pikendusega üles akna alla et oleks mugav keerata.
https://www.periko.ee/et/a/vertikaaltomm...-originaal
Hiina omadel pole sees survelaagreid ja pinge all ei jõua keerata.
Vasta

Tänud, väga põhjalik!
Vasta

Kinnitan eelkirjutatut. Ning soovitan kiirustada - praegune pilt sobib vaid kergeks tööks. Kui pildilolevale rauale valu andma hakata, hakkavad tükid lendama.

Lisaks on puudu ülemise tõmmitsa koba. Ilma selleta atra normaalselt jooksma ei saa. Tuhnida saab ilma ka muidugi. Metsaveol ja niitmisel pole samuti vahet.

Püsttõmmitsa alumised poldid pane siis kas Veneaegsed originaalid või poldipoe (mitte värvipoe!) mustad ja korralikult kontraga kinni. Siis kestab. Suvaline pehme makaron murrab enne katkemist küljest ka püsttõmmitsa kõrva.
Vasta

Sai kuidagimoodi need roolivarda otsad lahti, korralikult kuuma andes tulid lahti küll. Roolivõimendi pump tuleks välja vahetada, rool raske. Pump paistab originaal veel 1978 aastast.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta

Aga kas võimendi ise ja ka käändteljed liiguvad normaalselt?
Vasta

Käändteljed käivad ilusti. Võimendi on ka originaal, isegi kaitseklapil on plomm peal veel, seda näpitud tal pole üldse. Võib täitsa olla, et võimendi ka omajagu kulunud selle aja peale. Kui siis õli ära vahetada järsku läheb midagi paremaks. ongi tükkaega eelmisest vahetusest möödas.  Kunagi töörussil oli kah rool raske siis seal sai teo reguleerpuksi kuhugi poole nihutatud siis läks kergemaks. 50-ne võimendi puhul see midagi paremaks ei muutnud.
Vasta

(09-01-2020, 21:28 PM)deeremees Kirjutas:  Käändteljed käivad ilusti. Võimendi on ka originaal, isegi kaitseklapil on plomm peal veel, seda näpitud tal pole üldse. Võib täitsa olla, et võimendi ka omajagu kulunud selle aja peale. Kui siis õli ära vahetada järsku läheb midagi paremaks. ongi tükkaega eelmisest vahetusest möödas.  Kunagi töörussil oli kah rool raske siis seal sai teo reguleerpuksi kuhugi poole nihutatud siis läks kergemaks. 50-ne võimendi puhul see midagi paremaks ei muutnud.
Vahel aitab ka õli peale valamisest.
Vasta

Enne huupi tükkide vahetamist lase roolivõll lahti ja veendu, et poomine poel enne roolivõimendit. Värske kogemus ühe 82, kus oli kunagi ilmselt avariis rooli otsa lennates väänatud roolivõll kõveraks ja see poos päris mehiselt.

Teiseks - mõõda pumba surve ära. Kui survet jätkub, on põhjus mujal. Kui survet ei ole, siis vaheta pump.

Õli võib alati värskema vastu vahetada, aga minu hübriidrussi rool läks väga heaks peale seda, kui sina sai sama õli mis mootorisse - 10W40 poolsünt. Enam ei ole külmana võimenduseta ja kuumana raske.
Vasta

On pump veel originaal?
Vahel võib viga olla seal kuhu ei oska vaadatagi. Minu russile oli keegi enne müüki installeerind vale pöörlemisega pumba. Kui enam midagi teha ei osanud lükkasin pumbal värvi maha ja palun, viga käes. 15 euriku eest õige pump ja küll on hää rool nüüd.
Muidu külmalt ja kuumalt ei keeranud. Vahepeal kui õli leige oli siis isegi töötas.

Aquila captas non muscas.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 14 külali(st)ne