Õnneks ei oma omas lähemas Sõprade ringis selliseid. Jah, ma tean et mõni ON napsuse peaga sõitnud aga kõik muutuvad siis pigem eriti aeglasteks, mitet rallimeesteks. Ja need ajad, napsuga suurele teele, on jäänud ka sinna sajandivahetuse kanti. Õnneks panin tähele ka poisi ja tema sõprusringkonna sama suhumist! Nad on nüüd pea 15 aastat jaanipäeva meil maakodus pidanud ja kõigil purjuspeaga sõitjal on "sitasti" läinud! Kas visatakse seltskonnast välja, ühel lasti kõik neli rehvi tühjaks (ja mul pole ju elektrit ehk on vana vene jalgpump...), räige halvakspanu langeb peale, füüsilist noomitust pole näinud aga kindel poelks et pole tehtud jne! Tänane 30 ümber olev kaader.
Ise? 45.eluaastani polnud kordagi mistahes lõhnaga avalikule teele sattunud, isegi oma maavaldustes sõitmine oli ikka haruldus. Peale seda ma tunnen ennast piisavalt hästi, et väga kindlal üliväikesel aga valitud teel on ette tulnud - 2.käik sees ja gaasi ei anna. Reaalselt oleme selleni jõudnud, et see on OHUTUM igasugusest muust kottpimedas metsateel liikumise viisist, iseenda peal "loomkatsetega". Kui on vaid parempöörded ja omal mõistust, siis neljal rattal ja hea valgustatusega on kordi ohutum, kui tuigerdades mingi olematu valgusallikaga kakerdada, jalgeall teeaugud, kraavid, puujuured jne. See pole poliit-korrektne aga nii see on! Lihtsalt tuleb igasugune kiirus välistada, välistada tuleks ka üldliiklus ja lapsed etc. Ehk olematu külatee (tõsisema maantee välistaks) südaööl, kuni 15 km/h ja mina kiviga ei viska! Linnas, kus ON taksovõimalus, ma välistaks igasugsue napsu ja rooli koosluse. Valge, siledad kõnniteed jne - ma olen Telliskivist Nõmmele jala tulnud päris "hea sammuga"
Aga selleks oli "vaja" 25 aastat iseennast autojuhina tundma õppida, sellest 5 täiskarsklasena.
PS: heade tuledega murutraktor, mis sõidab alla 6 km/h, on suisa super. Ku isel on veel ka tagatuled... See pole mootorsõiduk aga reaalselt ohutum! Ning ikka ja ainult olematu liiklusega maapiirkonnas. Lisaks: rahvusvahliselt on alkojoove merel 0,8, Eestis tõmmati 0,5 peale, mis on ka paljude riikide sõiduautoliikluses lubatu piir. Seega mina ei võta väga tõsiselt neid halakisasid, kus 0,2-0,5 promilli vahel joobega roolijoodikuteks ja potensiaalseteks mõrtsukateks sõimatakse! Kuidas näiteks mina muutun äkitselt ebaadkvaatsemaks 50 km/h autoga sõites vs sama kiirus tuledeta pilkases pimedas mootorpaadiga merel??? Või kas minu oskused ja pea tugevus muutuvad Hollandis väikerolleriga ilma kiivrita 0,49 promilliga rattateedel 45 km/h sõites kuidagi paremaks-kõvemaks??? Kas ON probleeme tohutute hukkunutega Hollandi väikerolleriliikluses??? Ei ole ju, kuigi ka seal on ootamatud musta jääd, lumesadu jne ning ei mingeid talverehve ratastel-rolludel!!! Ehk Eesti probleem on kusagil mujal ja milleski muus ning see siiani rakendatud karm-jäik süsteem EI ÕIGUSTA vs TOLERANTSUS vanades KULTUURriikides!
Ma lähen jälle kohe Saksa messile ja kindlasti ostan ka öösel poest-bensukast mõne lahedama pisikese napsu ülimõistliku hinnaga. Lihtsalt põhimõtte pärast, et ennast Eurooplasena tunda! Ma olen seda nüüd iga Saksas käik teinud - lähen enne südaööd paarikildisele jalutuskäigule ja ostan midagi sellist. Ma ei taha olla sellistes asjades ei skandinaavlane (suisa jäle värk) ega ka eestlane. Edit: mul on juba ette kodus selgeks tehtud, et mul on hotellist 500 meetrit Arali bensukas ja 24H
ReWe togo.