(03-03-2020, 15:48 PM)sturmbannführer Kirjutas: paljudes kohtades tuleks ülekäigurajad ära likvideerida.eriti ohtlik ja mõistusevastane on ülekäigurada Magdaleena haigla juures.inimesel on vaja seal ületada 6 sõidurada,pluss 2 trammiteed.50 meetrit eemal on aga ilusti olemas foorid,kus saab turvaliselt teed ületada.minul oleks häbi ,kui minu tee ületuse pärast peavad peatuma 4 rahvast täis bussi ja 2 trammi.
tegelikult tunnistan ausalt,et ma ei julgekski seal teed ületama hakata,kuigi sõidan autoga igapäevaselt mitukümmend aastat
Mõtte algus on mõistlik, kuid toodud näide ilmestab faktidega manipuleerimist.
Tallinnas, Pärnu maanteel Magdaleena haigla juures on valgusfoor tõepoolest kaalumist väärt mõte, kuid muud väited ei ole kahjuks päris tõesed. Kaks kümnendit tagasi oli see tõepoolest väga ohtlik ülekäigurada, kus on olnud ka surmajuhtumeid ning mitmeid kannatanuga liiklusõnnetusi. Ülekäiguraja likvideerimine aga ei peata inimeste liikumist ning sellise ettepaneku saab teha vaid inimene, kes tegelikult jalgsi ei liikle ja seega ei tunne jalgsi liikumise psühholoogiat. Inimene lihtsalt liigub seal, kus ta on vaja ja on mugavam. Keelamise asemel on mõistlikum luua erinevaid liiklejate gruppe enim arvestav liikluskeskkond.
Nüüd aga valeväited:
1. Lähim reguleeritud ülekäigurada asub mitte 50, vaid vähemalt 170 meetri kaugusel. Teisele poole teed samasse kohta jõudmiseks tuleb läbida ühtekokku 420 meetrit ning ületada viiel korral sõidutee (neist kolmel korral reguleerimata kohas).
2. Sõiduradasid on selles kohas mitte 6, vaid 5. Seejuures on nendest üks parempöörde rada ehk aeglase liikumiskiirusega.
3. Seoses traagiliste liiklusõnnetustega ehitati üle 10 aasta tagasi ohutusaar 3 sõidurajaga sõidusuunale ning 2014. aasta teetööde käigus ka teisele sõidusuunale, kus on 2 sõidurada. Ka sõidutee keskel oleval trammiteel on ohutusalad ning trammiliiklus just kuigi tihe selles kohas ei ole (2 liini, tipptunnil maksimaalselt 30 trammi tunnis - mõlemas suunas kokku).
Ehk eeltoodust tulenevalt ei teki selles kohas mitte kunagi olukorda, kus korraga 4 bussi ja 2 trammi peavad jääma seisma. Sõidutee ületamine toimub jalakäija poolt etapikaupa maksimaalselt 2 sõidurada korraga ning kaugematel sõiduradadel ei jää ega peagi keegi seisma jääma. Valgusfoor selles kohas hoiab liiklust kardetavasti rohkem kinni kui üksikute jalakäijate poolt sõidutee ületamine. Kas võib olla, mitukümmend aastat autoga sõitnud austatud kaasfoorumlane ei ole selles kohas viimasel kümnendil sõitnud? Google maps street wiew ning selle ajas tagasi liikumise rakendus on abiks liikluskeskkonna rahulikus meeleolus tajumiseks.
Soovin ohutut liiklemist ja rohkem mõistmist.
PS Jalgratturil lubati sõites ülekäigurada ületada 01.07.2011 jõustunud liiklusseadusega. Jalgratturil ei ole sõites eesõigust sõiduteel liikuva juhi suhtes, VÄLJA ARVATUD juhul kui ülekäigurada ületatakse juhi poolt pööret lõpetades. Siis tuleb ka sõitvale jalgratturile ülekäigurajal teed anda - need on olukorrad, kus ülekäigurada ületatakse ristmikul vasakule või paremale pöörates ning ka ringristmikult maha sõites. See on kirjas liiklusseaduse § 2 punktis 100.
PPS oma võimsa mootoriga tuuritamine, kõva signaali andmine ning mistahes muul viisil teise liikleja ehmatamine tegelikult teda suuremale õiguskuulekusele ei motiveeri. Tekitab meie armsa kodumaa inimestes hoopis viha teineteise suhtes. Kui inimene oli ülbe, siis signaalitamine teda leplikumaks ei tee. Kui inimene eksis, siis ei pruugi ka ehmatamine talle tekitada arusaama sellest, mille vastu ta eksis. Kogu tähelepanu läheb temaga ebaviisakalt käitunud inimesele ning põhjus jääbki arusaamatuks. Ärritunud inimene elab oma pahameele järgmise inimese peal välja ning kui ehmatatakse asja eest, kus ise eksiti, siis on see eriti nõme ja arrogantne. V8 mootor on keskmisest kallimal ja väljapaistvamal autol ning lisab juurde ühe inimese, kes arvab, et kallis või muidu väljapaistvas autos istub kindlasti ülbik, kes peab end teistest paremaks.