Kas ostaksid endale elektriauto?

Lohakalt Googeldasin.Mulle ei meeldinud VW id prototüübi välimus.
Reaalne VW ID 3 2019 käraks minu vajadusteks küll (aga ostaks täna ikka poole hinnaga)
Ega Audi E-Tron pole ka mingi täiuslik auto.Olen saanud seda lihtsalt isiklikult proovida ja mulle täitsa meeldis.
Tõsisemalt rääkides, ega keegi neid elekrikaid poole hinnaga müüma ei hakka.
See vahepealne pakutud toetus 5000 miinus tulumaks mind elektrikat ostma ei meelita.
Paljusid inimesi meelitas ja see paneb mind tõsiselt imestama.
Elektriauto tööstuses toimub praegu väga kiire areng.
Iga poole aasta tagant jõuab turule mõni varasemast oluliselt täiuslikum sõiduk.
Vasta

Kui toetusi ja vägisi peale surutud norme poleks, siis praegu oleks otseses ja ausas konkurentsis e- auto võimalused ikkagi veel väga nadid. Omadused võivad ju mingil moel sisepõlemismootoriga autot ületatagi, aga laius laastus on asi väga toores. Mingid hüperautod a la 1500 hp ja 1 sekund sajani oma miljoniliste hindadega nagunii suurt midagi ei muuda.
 Praegune hallmetallikdiisli ostja hakkaks e- autot ostma siis kui tolle hind, kasutusomadused/mugavused ja ülalpidamiskulud on sarnased või paremad praegustest. Perspektiiv kuskil maanteel pool tundi või tund laadida ei köida eriti kedagi, jutt e- liikuri igavesest töökindlusest on ka vist praegu ka müüt, saaste toimub samuti kuskil, elektrivõisuste ja -võimekuste puudumine kodulaadimises jne.
 Kummaline on kogu asja juures ikkagi see, et kõige suuremad globalistid (EU) püüavad kohalikku õhku puhtana hoida püüdes kogu saaste hiinlaste ja liitiumit seljas maa alt välja vedavate pärismaalaste kaela veeretada. Viimane viperus viirusega ju ka näitab, et selline ainult oma õue puhtana hoidev globalism ei tööta. Nii nagu viirus sai eurooplased kätte, saab nähtavasti ka see saaste, mis teistele aladele jäetud, ükskord puhta ja üleni valges ühiskonna kätte. Kas või sealt tühjaks ammutatud maalt pagejate näol.
 Praegusel kujul e- auto vist ikka ei päde. Keegi osav mees või edukas ettevõte teeb ehk mingi parema tehnoloogia. Odava vesiniku või püüab korstende otsast CO2 kinni vms. Smile
Vasta

Ma ei tea kas kopavideot tohib e- auto teemasse panna (tehnikafoorum ikkagi ju), aga üks põnev kontsept on Volvol- ilma hüdraulikata elektromehhaaniliste aktuaatoritega aparaat.
 10 korda vaiksem ja kümme korda jõudsam Smile
Vasta

Autoajakirjanike testist jäi nt MB eletriautost mulje et nad on  suutnud Imievist kehvema asja teha. Aga elektriauto ostjad võiks ju olla saksamaal on roheliste partei toetajaid juba 23% suuruselt teine, kes muust ei unistagi kuidas tänast auto keelata.

Natuke aega tagasi tuli avalikuse ette näiteks uue tüübiline mootor. Mis  väidetavalt vajab poole väiksemat akut. Samsung ja panasonic tulevad iga kuii välja uute ideeedega akude kohta mis laboris on täna häid tulemis näidanud. Aga nii kaua kui Teslat juhib "diktaator" ja VW(ja teisi) demograatia  jääb elektriautode tootjaks Tesla
Vasta

Alfredo riputatud video oli väga asjalik. Siit saime teada, et MB kasutab esimese põlvkonna Tesla mootoreid. Tesla ise aga juba 3-ndat. Oluline vahe neil on hinnas, (uued on odavamad) millest suurema osa moodustavad materjalid. Vask ja koobalt. Nuputamise suund pidi olema kuidas nende kahe osakaalu vähendada, kui see kitsaskoht laheneb tuleb ka hind alla.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

spitfire, sa sattusid liialt elektromootorite fänni lummusesse.  Mul juhtus sama jama tegelikult: )

See, kas mõnesajaeurine mootor maksab sajatuhandese auto küljes paarkümmend rutsi rohkem või vähem, ei too kuidagi üldist auto hinda alla. Onu väide oli ju selline, et mootori puhul maksab materjal enamuse selle hinnast. Küllalt kahtlane väide ja käib ehk juhul, kui tootmine piirdub koduse värkskojaga, ja sul pole vaja seda mootorit pärast kuhugi maha parseldada, garantiid anda jne. Volkarid ja Teslad on sellesama õnnetu mootori kokkupanemiseks tohutud kapitaalmahutused teinud ja tagasi toob seda kulutatud raha vaid pidev tootmine ja suured mahud. Akud ei maksa ka enam suurt midagi, aga el autode hinnad pole kuskilt otsast langenud, pigem pannakse otsa. Aastaid kestnud ohjeldamatu rahatrükk on see põhjus vist. Suured poisid võtavad oma kulutatud raha alati jätkusuutliku varuga tagasi.

Meenub analoogia kulinaaria vallast. Oli kunagi aeg, kui piima hind järsult üles läks. Poes tõusid igasugu asjad, samuti jäätise hind, täiesti tuntavalt. Põhjenduseks oli, et piima hind ju tõusis. Ühel koledal päeval aastaid hiljem, kui piima hind oli lüpsikupõhja tagasi pekstud, ei kukkunud jäätise hind poes sentigi, pigem jätkas uute hinnatippude vallutamist. Küsimuse peale, et mis värk siis nüüd on, vastas järjekordne toiduasjatundja midagi seesugust, et palju seal jäätises üldse piima kasutatkse : )
Vasta

No tundus väheke kahtlane jah. Aga oli veenev, hea materjal enivei.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

(21-03-2020, 14:31 PM)alfredo Kirjutas:  Akud ei maksa ka enam suurt midagi, aga el autode hinnad pole kuskilt otsast langenud, pigem pannakse otsa. Aastaid kestnud ohjeldamatu rahatrükk on see põhjus vist. Suured poisid võtavad oma kulutatud raha alati jätkusuutliku varuga tagasi.
1) akud maksavad siiski jätkuvalt midagi - mu teada 150..200USD/kWh. Teisisõnu 8..14kUSD.
Tesla 100USD/kwh target on target. Kui saavutatakse, maksab ainuüksi aku ikka pea plank-Dacia jagu
2) Rahatrüki seosest ei saa aru - inflatsioon on tagasihoidlik, seega kas trükk või mitte ei puutu asjasse. Seega on "raha väljavõtt" viide headele marginaalidele? Tootearendus ja kaasnev (sh lapsevigade callbackid) vajab palju ressurssi. Kas on mõni fakt, mis toetab teooriat, et elektrikate vallas ei ole mitte tigedat konkurentsi vaid "raha väljavõtmine"? Tesla kui uus tige tulija on ses vaates vägagi omal kohal Wink

(21-03-2020, 12:41 PM)nootsii Kirjutas:  Natuke aega tagasi tuli avalikuse ette näiteks uue tüübiline mootor. Mis  väidetavalt vajab poole väiksemat akut.
Väide ei ole füüsikaga kooskõlas ja energia jäävuse seaduse vastu ei saa. Suurendada el mootori kasutegurit vast ca 90% pealt (kes teab, see täpsustab!) poole võrra tähendab igiliikuri leiutamist Wink
videost üht kohta kuulates lubatakse siiski +10% ranget. Mitte +100%. Ning ka +10% tundub el mootorite puhul optimistlik.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

(14-03-2020, 16:34 PM)vant Kirjutas:  Õnn on ka kopameeste õuele jõudnud. Pealt 20- tonnine CAT on elektritoiduliseks tehtud.
Peale selle veel tema väiksemad 0,9 ja 1,7 tonnised vennakesed.


Kittilä kullakaevanduses on mitmeid suured pillarid akutoitega, sammuti kive veavad mitmeid suured akutoitega rekkad, puurmasinad on mõned juba akutoitega jne... Mul vajus ka suu ammuli, aga probleeme tundus veel jaguvat. Pull küll muidu vaadata kui 30tonni kivikoormaga veokas 1.1km sügavuselt tunnelist üles läheb, ainult sahiseb mööda...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

ma ise pole väga huvi tundunud vaatasin lihtsalt artiklit diagonaalis läbi aga kui suudavad väiksema Ampritega suuremat väänet saada siis saab kasutada E-formelite laatset käigukasti ja ka aku teisiti koostada. igatahes rolleri mootor nominaal 0.85kW max 4kW ja vääne 38Nm , kui see ilma ülekandeta on siis täitsa ilusad numbrid. Muidu otseveomootorite puhul tavaline 9-12Nm.
Vasta

(21-03-2020, 15:19 PM)13piisab Kirjutas:  Väide ei ole füüsikaga kooskõlas ja energia jäävuse seaduse vastu ei saa. Suurendada el mootori kasutegurit vast ca 90% pealt (kes teab, see täpsustab!) 

Hästi proj. täiesti tavalise el. mootori kasutegur võib vabalt olla 98-99%. El. auto puhul on spetsiifilisemad probleemid, mis selle kasuteguri alla toovad. Üks neist on maksumus, kus ohverdatakse parameetrites. Ma olen aru saanud, et Tesla mootori kasutegur on umbes 95% kandis, kui sellisel pidevas stop and go süsteemis toimival asjal seda üldse adekvaatselt mõõta saab.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

13 piisab

Akud ei maksa enam 200 raha kWh, see target 100 peaks juba vähemalt Tesla jaoks käes olema, või sinna lähedale. Ega otse küsimas pole küll käinud, kuid suunamudijate poolt on seda väidetud. Mina muidugi uskusin. Samade allikate poolt on väidetud päris korralikust kattest Tesla autode puhul. Lihtsalt kui kogu raha on läinud uuesti laienemisse ja muudesse projektidesse, siis näitab firma rõõmsalt kahjumit, selle asemel, et aktsionäridele ühel koledal päeval dividende maksma hakata.
Võib näppude peal arvestuse ka teha, mis need ilusad autod siis tegelikult maksavad, aga ei viitsi, kuhugi see teadmine ei vii. Muidugi, mida rohkem sinnapoole vaatan, seda rohkem ila jooksma hakkab, kuigi tean hästi, et ilma lotovõiduta ilmselt mitte kunagi...aga konto on tesla.com-i tehtud juba.

Inflatsiooniteemadel vaidlema ei julge hakata, lihtsalt vaatan kõrvalt kuidas hinnad vaikselt tõusevad ja tõusevad. Tuttav inimene töötab apteegis. Viimased viisteist-kakskümmend aastat on iga kuu algul vaja uusi silte välja panna. Järjepidevalt ja salamahti on numbrid suurenenud ja ka edasipidi ilmsesti. Ise olen värvide ja maalritarvetega lähemalt seoses ja võin kinnitada tuntavat hinnatõusu. On see siis kaupmehe ahnus või tootja paneb vaikselt aga pidevalt asjadele kopika otsa, ei tea. Minu asi on olnud see lisaraha enda ja tellija taskust kuidagi kinni maksta. Elama peab.
Vasta

Tsitaat:Ma olen aru saanud, et Tesla mootori kasutegur on umbes 95% kandis, kui sellisel pidevas stop and go süsteemis toimival asjal seda üldse adekvaatselt mõõta saab.
Venelase jutust: stardil ca90% ja rahulikul kulgemisel ca 96%. Ainult mootor. Peale selle kuumeneb ka juhtplokk ju. See ka võtab % alla. Ta ütleb, et põhiprobleem ongi selle 700A voolu juures 70A korrutatud pingega = võimsuse mahajahutamine. Selle tõttu nad küpsetasid ühe kummivilistamisega tegelenud tesla läbi. Oleks nad lasknud vahepeal paar minutit rahulikku kulgemist, oleks jõudnud maha jahtuda. Võrdles 2kW-se elektripliidiga jahutuse vajadust.

Инвалид информационной воины.
Vasta

(21-03-2020, 19:35 PM)aavu Kirjutas:  
Tsitaat:Ma olen aru saanud, et Tesla mootori kasutegur on umbes 95% kandis, kui sellisel pidevas stop and go süsteemis toimival asjal seda üldse adekvaatselt mõõta saab.
Venelase jutust: stardil ca90% ja rahulikul kulgemisel ca 96%. Ainult mootor. Peale selle kuumeneb ka juhtplokk ju. See ka võtab % alla. Ta ütleb, et põhiprobleem ongi selle 700A voolu juures 70A korrutatud pingega = võimsuse mahajahutamine. Selle tõttu nad küpsetasid ühe kummivilistamisega tegelenud tesla läbi. Oleks nad lasknud vahepeal paar minutit rahulikku kulgemist, oleks jõudnud maha jahtuda. Võrdles 2kW-se elektripliidiga jahutuse vajadust.
Samad akud ja samad mured nagu akutrelliligi. Järsk suur ja natuke pikem võimsuse ammutamine tapab asjanduse ära Smile
Vasta

(21-03-2020, 19:35 PM)aavu Kirjutas:  
Tsitaat:Ma olen aru saanud, et Tesla mootori kasutegur on umbes 95% kandis, kui sellisel pidevas stop and go süsteemis toimival asjal seda üldse adekvaatselt mõõta saab.
Venelase jutust: stardil ca90% ja rahulikul kulgemisel ca 96%. Ainult mootor. Peale selle kuumeneb ka juhtplokk ju. See ka võtab % alla. Ta ütleb, et põhiprobleem ongi selle 700A voolu juures 70A korrutatud pingega = võimsuse mahajahutamine. 

Mootori puhul on üks nüanss veel. Kuna ta töötab nii mootori kui ka gen reziimis, siis me tegelikult ei tea, kas siin ka mingeid kompromisse tehtud on või mitte. Kui el. mootor mille kasutegur on mootori režiimis näit 98%, panna sama mootor tööle gen režiimis, siis ta kasutegur langes vist isegi alla 90%. 

Juhtploki kuumenemine ja muud kaod on juba süsteemi kui terviku kaod. Mootori kaod on mähiste takistus, magneetiline hüsterees (krt ma pole kindel kas see on õige termin), õhu takistus ja laagrid. Kummalisel kombel on laagrid viimasel kohal.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

Tsitaat:Mootori puhul on üks nüanss veel. Kuna ta töötab nii mootori kui ka gen reziimis
Selle kohta ütles seal, et slepis transpordiga peab ette vaatama. Kui 12V on olemas ja mootor sisse lülitada, tohib, sest siis on nagu mäest alla sõit ja laeb akut. Kui 12V pole või süüdet sisse ei lülita, siis põletab juhtploki maha. Pukseerimisel.

Инвалид информационной воины.
Vasta

Osades elektrimootorites on õli sees, et tagada parem soojusülekanne jahutussärki. Ka see lisab takistust. Pole kursis kas mõni tänapäevane auto sellist mootorit kasutab, aga näiteks Zero mootorratas küll (vähemalt alguses kasutas).
Aga elektrimootori efektiivsus üldse on üks huvitav nähtus ja seda päris nii ei saa võtta, et on 90% ja kogu lugu. Või noh, kindlasti saab seda nii võtta sellises rakenduses, kus mootor käib pidevalt ühesuguse kiiruse ja ühesuguse koormusega, aga sõiduauto ju nii ei tööta. 
Kõige lihtsam näide on kallaku peal seisev auto. Ütleme, et autol puudub seesugune automaatse süsteem, mis takistaks autol tagasi vajuda. Juht vajutab gaasipedaali just nii palju, et auto püsib paigal. Tulemuseks on see, et mootorisse läheb X amprit voolu, mootori teljele mõjub Y suurune jõud, aga ometi mootor on paigal ega pöörle. Järelikult kasutegur 0%. Kui nüüd mootori pöördeid hakata tõstma, siis kasutegur suureneb. Aga väga väikestel pööretel on see vilets ikka. Ja eriti siis, kui tahta väga väikestel pööretel väga suurt väänet saada. Küllap autod on ise nii palju targad, et oskavad seda voolu piirata sellises olukorras. Ja tänapäeva elektriautod pole seni veel sellised väga aeglasti sõitmise masinad ka. Aga päris huvitav saab olema, et kuidas tehakse sellised sõidukid, mille puhul võibki olla vajadus saada pikka aega järjest suurt väänet ka 2-5km/h kiiruste juures. Näiteks (päris) maasturid. Kuna mootoreid on tõenäoliselt 2tk vähemalt, siis käigukast ei tundu väga hea lahendus.
Vasta

Khm, kas ikka on null?

Kasutegur kallakul mootori pöördemomendiga paigal hoitava auto puhul on jämedalt: auto paigalhoidmiseks vajalik töö/V*A.

Nigel võib see olla küll, aga mitte null, kuna mootor teeb ju auto paigalhoidmiseks tööd.
Vasta

(22-03-2020, 15:25 PM)v6sa Kirjutas:   mootor teeb ju auto paigalhoidmiseks tööd.

Olen enam-vähem kindel, et töö valemis on läbitud teekond üks põhikomponent.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(22-03-2020, 15:44 PM)Marko Kirjutas:  
(22-03-2020, 15:25 PM)v6sa Kirjutas:   mootor teeb ju auto paigalhoidmiseks tööd.

Olen enam-vähem kindel, et töö valemis on läbitud teekond üks põhikomponent.
Mehaanilise töö valemis küll. Paigalhoidev elektrimootor tõesti mehaanilist tööd ei tee. Küll aga kütab aku elektrone läbi mootori mähiste ja tekitab a) mehaanilisele välisjõule vastupidi mõjuva elektromagnetilise jõu ja b) hulga soojust mähistes. Mõlemad nõuavad energiat.
Võib-olla on siin arusaamatuse põhjus mõistete "töö" ja "energia" segiajamises.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne