Postitused: 1,407
Teemad: 19
Liitus: Aug 2008
Maine:
37
21-03-2020, 12:31 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 21-03-2020, 12:33 PM ja muutjaks oli
spitfire.)
Alfredo riputatud video oli väga asjalik. Siit saime teada, et MB kasutab esimese põlvkonna Tesla mootoreid. Tesla ise aga juba 3-ndat. Oluline vahe neil on hinnas, (uued on odavamad) millest suurema osa moodustavad materjalid. Vask ja koobalt. Nuputamise suund pidi olema kuidas nende kahe osakaalu vähendada, kui see kitsaskoht laheneb tuleb ka hind alla.
Postitused: 1,797
Teemad: 9
Liitus: Oct 2014
Maine:
33
spitfire, sa sattusid liialt elektromootorite fänni lummusesse. Mul juhtus sama jama tegelikult: )
See, kas mõnesajaeurine mootor maksab sajatuhandese auto küljes paarkümmend rutsi rohkem või vähem, ei too kuidagi üldist auto hinda alla. Onu väide oli ju selline, et mootori puhul maksab materjal enamuse selle hinnast. Küllalt kahtlane väide ja käib ehk juhul, kui tootmine piirdub koduse värkskojaga, ja sul pole vaja seda mootorit pärast kuhugi maha parseldada, garantiid anda jne. Volkarid ja Teslad on sellesama õnnetu mootori kokkupanemiseks tohutud kapitaalmahutused teinud ja tagasi toob seda kulutatud raha vaid pidev tootmine ja suured mahud. Akud ei maksa ka enam suurt midagi, aga el autode hinnad pole kuskilt otsast langenud, pigem pannakse otsa. Aastaid kestnud ohjeldamatu rahatrükk on see põhjus vist. Suured poisid võtavad oma kulutatud raha alati jätkusuutliku varuga tagasi.
Meenub analoogia kulinaaria vallast. Oli kunagi aeg, kui piima hind järsult üles läks. Poes tõusid igasugu asjad, samuti jäätise hind, täiesti tuntavalt. Põhjenduseks oli, et piima hind ju tõusis. Ühel koledal päeval aastaid hiljem, kui piima hind oli lüpsikupõhja tagasi pekstud, ei kukkunud jäätise hind poes sentigi, pigem jätkas uute hinnatippude vallutamist. Küsimuse peale, et mis värk siis nüüd on, vastas järjekordne toiduasjatundja midagi seesugust, et palju seal jäätises üldse piima kasutatkse : )
Postitused: 1,407
Teemad: 19
Liitus: Aug 2008
Maine:
37
No tundus väheke kahtlane jah. Aga oli veenev, hea materjal enivei.
Postitused: 3,618
Teemad: 112
Liitus: Jan 2003
Maine:
34
21-03-2020, 14:19 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 21-03-2020, 14:25 PM ja muutjaks oli
13piisab.)
(21-03-2020, 13:31 PM)alfredo Kirjutas: Akud ei maksa ka enam suurt midagi, aga el autode hinnad pole kuskilt otsast langenud, pigem pannakse otsa. Aastaid kestnud ohjeldamatu rahatrükk on see põhjus vist. Suured poisid võtavad oma kulutatud raha alati jätkusuutliku varuga tagasi.
1) akud maksavad siiski jätkuvalt midagi - mu teada 150..200USD/kWh. Teisisõnu 8..14kUSD.
Tesla 100USD/kwh target on target. Kui saavutatakse, maksab ainuüksi aku ikka pea plank-Dacia jagu
2) Rahatrüki seosest ei saa aru - inflatsioon on tagasihoidlik, seega kas trükk või mitte ei puutu asjasse. Seega on "raha väljavõtt" viide headele marginaalidele? Tootearendus ja kaasnev (sh lapsevigade callbackid) vajab palju ressurssi. Kas on mõni fakt, mis toetab teooriat, et elektrikate vallas ei ole mitte tigedat konkurentsi vaid "raha väljavõtmine"? Tesla kui uus tige tulija on ses vaates vägagi omal kohal
(21-03-2020, 11:41 AM)nootsii Kirjutas: Natuke aega tagasi tuli avalikuse ette näiteks uue tüübiline mootor. Mis väidetavalt vajab poole väiksemat akut.
Väide ei ole füüsikaga kooskõlas ja energia jäävuse seaduse vastu ei saa. Suurendada el mootori kasutegurit vast ca 90% pealt (kes teab, see täpsustab!) poole võrra tähendab igiliikuri leiutamist
videost üht kohta kuulates lubatakse siiski +10% ranget. Mitte +100%. Ning ka +10% tundub el mootorite puhul optimistlik.
Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Postitused: 583
Teemad: 1
Liitus: Dec 2013
Maine:
4
ma ise pole väga huvi tundunud vaatasin lihtsalt artiklit diagonaalis läbi aga kui suudavad väiksema Ampritega suuremat väänet saada siis saab kasutada E-formelite laatset käigukasti ja ka aku teisiti koostada. igatahes rolleri mootor nominaal 0.85kW max 4kW ja vääne 38Nm , kui see ilma ülekandeta on siis täitsa ilusad numbrid. Muidu otseveomootorite puhul tavaline 9-12Nm.
Postitused: 1,797
Teemad: 9
Liitus: Oct 2014
Maine:
33
13 piisab
Akud ei maksa enam 200 raha kWh, see target 100 peaks juba vähemalt Tesla jaoks käes olema, või sinna lähedale. Ega otse küsimas pole küll käinud, kuid suunamudijate poolt on seda väidetud. Mina muidugi uskusin. Samade allikate poolt on väidetud päris korralikust kattest Tesla autode puhul. Lihtsalt kui kogu raha on läinud uuesti laienemisse ja muudesse projektidesse, siis näitab firma rõõmsalt kahjumit, selle asemel, et aktsionäridele ühel koledal päeval dividende maksma hakata.
Võib näppude peal arvestuse ka teha, mis need ilusad autod siis tegelikult maksavad, aga ei viitsi, kuhugi see teadmine ei vii. Muidugi, mida rohkem sinnapoole vaatan, seda rohkem ila jooksma hakkab, kuigi tean hästi, et ilma lotovõiduta ilmselt mitte kunagi...aga konto on tesla.com-i tehtud juba.
Inflatsiooniteemadel vaidlema ei julge hakata, lihtsalt vaatan kõrvalt kuidas hinnad vaikselt tõusevad ja tõusevad. Tuttav inimene töötab apteegis. Viimased viisteist-kakskümmend aastat on iga kuu algul vaja uusi silte välja panna. Järjepidevalt ja salamahti on numbrid suurenenud ja ka edasipidi ilmsesti. Ise olen värvide ja maalritarvetega lähemalt seoses ja võin kinnitada tuntavat hinnatõusu. On see siis kaupmehe ahnus või tootja paneb vaikselt aga pidevalt asjadele kopika otsa, ei tea. Minu asi on olnud see lisaraha enda ja tellija taskust kuidagi kinni maksta. Elama peab.
Postitused: 4,442
Teemad: 34
Liitus: Sep 2009
Maine:
49
Tsitaat:Ma olen aru saanud, et Tesla mootori kasutegur on umbes 95% kandis, kui sellisel pidevas stop and go süsteemis toimival asjal seda üldse adekvaatselt mõõta saab.
Venelase jutust: stardil ca90% ja rahulikul kulgemisel ca 96%. Ainult mootor. Peale selle kuumeneb ka juhtplokk ju. See ka võtab % alla. Ta ütleb, et põhiprobleem ongi selle 700A voolu juures 70A korrutatud pingega = võimsuse mahajahutamine. Selle tõttu nad küpsetasid ühe kummivilistamisega tegelenud tesla läbi. Oleks nad lasknud vahepeal paar minutit rahulikku kulgemist, oleks jõudnud maha jahtuda. Võrdles 2kW-se elektripliidiga jahutuse vajadust.
Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу.
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Postitused: 4,442
Teemad: 34
Liitus: Sep 2009
Maine:
49
Tsitaat:Mootori puhul on üks nüanss veel. Kuna ta töötab nii mootori kui ka gen reziimis
Selle kohta ütles seal, et slepis transpordiga peab ette vaatama. Kui 12V on olemas ja mootor sisse lülitada, tohib, sest siis on nagu mäest alla sõit ja laeb akut. Kui 12V pole või süüdet sisse ei lülita, siis põletab juhtploki maha. Pukseerimisel.
Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу.
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Postitused: 2,062
Teemad: 19
Liitus: Oct 2004
Maine:
42
Osades elektrimootorites on õli sees, et tagada parem soojusülekanne jahutussärki. Ka see lisab takistust. Pole kursis kas mõni tänapäevane auto sellist mootorit kasutab, aga näiteks Zero mootorratas küll (vähemalt alguses kasutas).
Aga elektrimootori efektiivsus üldse on üks huvitav nähtus ja seda päris nii ei saa võtta, et on 90% ja kogu lugu. Või noh, kindlasti saab seda nii võtta sellises rakenduses, kus mootor käib pidevalt ühesuguse kiiruse ja ühesuguse koormusega, aga sõiduauto ju nii ei tööta.
Kõige lihtsam näide on kallaku peal seisev auto. Ütleme, et autol puudub seesugune automaatse süsteem, mis takistaks autol tagasi vajuda. Juht vajutab gaasipedaali just nii palju, et auto püsib paigal. Tulemuseks on see, et mootorisse läheb X amprit voolu, mootori teljele mõjub Y suurune jõud, aga ometi mootor on paigal ega pöörle. Järelikult kasutegur 0%. Kui nüüd mootori pöördeid hakata tõstma, siis kasutegur suureneb. Aga väga väikestel pööretel on see vilets ikka. Ja eriti siis, kui tahta väga väikestel pööretel väga suurt väänet saada. Küllap autod on ise nii palju targad, et oskavad seda voolu piirata sellises olukorras. Ja tänapäeva elektriautod pole seni veel sellised väga aeglasti sõitmise masinad ka. Aga päris huvitav saab olema, et kuidas tehakse sellised sõidukid, mille puhul võibki olla vajadus saada pikka aega järjest suurt väänet ka 2-5km/h kiiruste juures. Näiteks (päris) maasturid. Kuna mootoreid on tõenäoliselt 2tk vähemalt, siis käigukast ei tundu väga hea lahendus.
Postitused: 10,737
Teemad: 37
Liitus: May 2005
Maine:
129
Khm, kas ikka on null?
Kasutegur kallakul mootori pöördemomendiga paigal hoitava auto puhul on jämedalt: auto paigalhoidmiseks vajalik töö/V*A.
Nigel võib see olla küll, aga mitte null, kuna mootor teeb ju auto paigalhoidmiseks tööd.
Postitused: 6,890
Teemad: 57
Liitus: Jul 2012
Maine:
95
(22-03-2020, 14:25 PM)v6sa Kirjutas: mootor teeb ju auto paigalhoidmiseks tööd.
Olen enam-vähem kindel, et töö valemis on läbitud teekond üks põhikomponent.
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 1,407
Teemad: 19
Liitus: Aug 2008
Maine:
37
22-03-2020, 16:31 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 22-03-2020, 16:51 PM ja muutjaks oli
spitfire.)
Siin läheb segi auto kui süsteem tervikuna ja mootor kui selle süsteemi üks komponent. Kui mootor hoiab autot paigal, siis loogiliselt võttes ta ju teeb tööd. Aga jah see töö läheb läbitud km-de mõttes kadude hulka, süsteemi kui terviku jaoks. Nojah, on olemas ka võimalus, et tööd ei tee aga energiat kulutab... Vot krt ma ka ei tea. Ammu pole kooli saand.
Igatahes mootori kasutegurit kui parameetrit keegi ei mõõda, see on puhas aritmeetiline nummer, mis rehkendatakse õpiku järgi ja ei ole kuigi keeruline, kui laagrite ja muude komponentide vastavad parameetrid võtta on. Millegi pärast rehkendati vene ajal iga mootori puhul tema kasutegur ka gen. režiimi jaoks.
See õli jahutus käib läbi võlli, kindlasti on ka siin takistus olemas, aga see suurusjärk on miniatuurne.