Postitused: 21
Teemad: 4
Liitus: Jan 2017
Maine:
0
Ziguli seisnud viimased 5 aastat õues. Auto ei käivitu, süütemoment tundus kontrollimisel paigas olevat, säde on hea.
Käivitamisel "aevastab" aeg-ajalt karburaatori segudüüsist pihustatud küttesegu välja.
Postitused: 1,194
Teemad: 24
Liitus: Aug 2011
Maine:
28
Siis on süüde ikkagi vale. Mismoodi süütemomenti kontrolliti? Veidi pikemas sõnastuses, mitte, et “lambiga” või “märkide järgi”.
Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Postitused: 7,008
Teemad: 58
Liitus: Jul 2012
Maine:
99
Pane naljanurka!
ÜSS veinipudelikorgiga määramine väärib seda.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 1,194
Teemad: 24
Liitus: Aug 2011
Maine:
28
Võib muidugi ka korgiga kontrollida survetakti kohta, aga kõik ülejäänu on valedel või ehkupeale eeldustele tuginev. Kuna laiskus ja pealesuruv kellaaeg ei luba endal konspekti kirjutada, võik lugeda näiteks
SEDA. Google tõlkeabi on muidugi jutu kaunikesti naljakaks muutnud, aga nupukas lugeja saab ikka aru, mida mõeldakse. Teine võimalus on mõnest tolleagsest raamatust järgi vaadata. Kui nüüd mingi tulemus saadakse, võime edasi konsulteerida. Meeles tuleb pidada, et väntvõlli märk on kohakuti iga pöördega, aga õige on ainult iga teine.
Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Postitused: 1,069
Teemad: 29
Liitus: Jul 2007
Maine:
35
Punniga survetakti määramine on täitsa tehniline tegevus ja selle naeruvääristaja võiks ise vahelduseks naljanurka hüpata.
Kui jagaja rootor õige koha peal ja õigesse silindrisse enam- vähem õigel ajal säde jõuab, peaks ta käima minema. Peenhäälestuseks jätad jagaja klambri poldi natuke lahti ja liigutad jagajat juba siis kui pill juba käib.
Postitused: 537
Teemad: 1
Liitus: Jan 2019
Maine:
5
egas punn eest ära ei hüppa täpselt siis,kui kolb on ülemises seisus.punn kargab maha tunduvalt varem
Postitused: 1,857
Teemad: 12
Liitus: Oct 2004
Maine:
17
(16-03-2020, 09:34 AM)sturmbannführer Kirjutas: egas punn eest ära ei hüppa täpselt siis,kui kolb on ülemises seisus.punn kargab maha tunduvalt varem
Vaja on teada ainult survetakti algust e. täpsus on terve vändapööre - selleks on see punn piisav.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Postitused: 3,312
Teemad: 44
Liitus: Sep 2009
Maine:
38
punn lendab ära kui surve alles hakkab tõusma.
seejärel peaks äkki edasi mootorit keerama, mitte tagasi?
aga ega mina muidugi miskit asjast ei jaga.
Postitused: 1,194
Teemad: 24
Liitus: Aug 2011
Maine:
28
16-03-2020, 10:22 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 16-03-2020, 10:23 AM ja muutjaks oli
Wiki432.)
Ksf! diesel teab asjast vägagi hästi. Surve silindris tõuseb survetakti ajal, aga punn lendab minema enne ülemist surnud seisu. Märk ei ole veel kohale jõudnud. Seega peab väntvõlli edasi keerama, kuni märgid kohal. Siit jõuame veel teise vale eelduse juurde:
Tsitaat:Kui see oli paigas lahutasin näpuga jagaja kontakte ja nägin et kontaktide vahel tekkis säde.
Kontaktide suletusnurk on tavaliselt umbes 37-40 kraadi (jumala mälu järgi, ei pretendeeri õigsusele). Seega jagajavõlli täispöörde peale on kontaktid suletud umbes 120 kraadi, ehk kolmandik pööret. Kogu sellel aeg on võimalik käsitsi kontakte näpuga avades tekitada säde. Seega ei saa siit mitte midagi järeldada, tarvis on tabada hetk, mil kontakt on lahutumas ja kontrollida seda, et ta ka õige silindri poole rootoriga suunatakse. Eelnevalt peaks muidugi olema kindel, et küünlajuhtmed õiges järjekorras on. Muideks, VAZ-idel on kahe numeratsiooniga kaasi. Ilma vaakumregulaatorita ja regulaatoriga tulid tehasest pool pööret erineva numbrimärgistega. Kaased on omavahel füüsiliselt identsed ja neid on võimalik teineteisega asendada, lihtsalt ise peab teadlik olema.
Tsitaat:Sellepärast mulle tunduski et süütemoment on paigas.
Tunnetest on vähe, siin on vaja faktipärast kinnitust.
Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Postitused: 10,893
Teemad: 37
Liitus: May 2005
Maine:
138
16-03-2020, 10:39 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 16-03-2020, 11:37 AM ja muutjaks oli
v6sa.)
Seda minagi jäin mõtlema, et kui keerata punni minemalendamise hetkest tagasi, saame pool pööret vale süütehetke. Ehk pauk käib läbipuhke hetkel.
Iseasi, kuidas seda mootorit keerati. Kui starteriga, siis see pani ju kst, palju üle. Kui vändaga-võtmega käbist, siis on lootust, et saadi õigel ajal pidama. Pudelikork on jummalast õige erivahend selleks tööks.
ÜSS lähenemine õigel ringil pöörlemise suunas on kenasti näha, et kontaktid lahutuvad ja peale ÜSS sulguvad. ÜSS selles silindris läbitakse avatud kontaktidega! Selle silindri ÜSS läbipuhke ajal läbitakse küll ka avatud kontaktidega, kuid jaoturi rootor on suunatud vastassuunas.
Nagu eespool kirjutati: kontrollida süütejuhtmete järjekorda ja ka seda, et keegi tark poleks 1. silindri juhet kuhugi valesse kohta toppinud. Ka siis läheb lappamaie.
Selle kõige eelduseks on muidugi jälle see, et gaasijaotus üleüldse ja ülepea on paigas, mitte suvaliselt pealevisatud mõne pestialitsi poolt hämaras garaažiboksis.
EDIT: räme viga tekstis
Postitused: 1,194
Teemad: 24
Liitus: Aug 2011
Maine:
28
Tsitaat:Läbipuhkeringi ÜSS läbitakse suletud kontaktidega.
See lause võiks õige olla siis, kui tegu oleks ühesilindrilise mootoriga. Neljasilindrilisel on kontaktid avatud, aga teisele poole suunatud rootori tõttu tegeldakse sädeme tootmisega pööre erinevas tsüklis silindris.
Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Postitused: 1,194
Teemad: 24
Liitus: Aug 2011
Maine:
28
16-03-2020, 11:20 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 16-03-2020, 11:20 AM ja muutjaks oli
Wiki432.)
Võrdle nüüd kahte oma lauset:
Tsitaat:Läbipuhkeringi ÜSS läbitakse suletud kontaktidega.
Tsitaat:iga nukk on selle silindri survetakti ÜSS hetkel lahti.
Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Postitused: 537
Teemad: 1
Liitus: Jan 2019
Maine:
5
no pole ju nii keeruline.alt märk paika.keerad lahti õlikorgi ja vaatad mis asendis on nukad esimesel silindril.kui nukad on nn. püsti,siis paned jagaja paika
Postitused: 1,021
Teemad: 223
Liitus: Feb 2004
Maine:
9
(14-03-2020, 07:20 AM)heikkip2rn Kirjutas: Ziguli seisnud viimased 5 aastat õues. Auto ei käivitu, süütemoment tundus kontrollimisel paigas olevat, säde on hea.
Käivitamisel "aevastab" aeg-ajalt karburaatori segudüüsist pihustatud küttesegu välja.
Kui enne seisma jäämist käis ja rohelised mehikesed pole vahepeal kapoti all käind ,pole küll mõtet süüdet kruvima hakata
vanaraud ja " vana raud " ei ole päris samad.....