Mitsubishi Colt 1200 1987
#81

Ootame ja vaatame, toorik tegelikult hea. Ma soetasin 3 aastat tagasi tööl kärutamiseks vana Mitsubishi Carisma, eesmärgiga sinna 0 raha panna ja sõita võiduka lõpuni ( isegi õli vahetamata, rääkimata siis kallimatest juppidest ). Peale 15 000 km ei näita mingeid allaandmise märke. Aku küll vahetasin aga muus osas ainult kalla ja talla. Tehnika uskumatult kõva ja vastupidav. Ülevaatuse läbisin paar kuud tagasi puhtalt, märgiti ainult, et ühel sarniiril justkui tundus olevat kerge lõtk aga ülevaatuse läbimisel takistuseks ei saanud. Need vanad liikurid selles osas ikka pommikindlad ja Tallinna tänavad kohati suure idanaabri teedega võrreldavad Smile Seega tehnika poolelt usun, et on tehtud hea valik.
Olles ise paar sellist pikemat autoseiklust üle elanud, siis ainukeseks küsimärgiks jääb sõidumugavus, sest tuhandeid km kilukarbis on rohkem kurnavam, kui mistahes tehniline probleem. Aasta tagasi 5000 km ümber Musta mere W126 kõigi mugavustega Mersuga oli piinarikas, ei kujuta ette 3x pikemat reisi koos kõige kolaga sellises tikutopsis. Aga mõte tundub huvitav ja jõudu igatähes.
Vasta
#82

Kui kellelgi sügeleb siis väga pro valik, et elu liiga lihtne poleks Smile , Robin Reliant 850, hind veits skaalast väljas muidugi.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#83

Parim oleks Renault 4 või 5 
Spitfire tahaks kohe Bamakosse R4 ga minna.
Vasta
#84

Ma ei näe küll põhjust miks ei peaks see auto kestma roadtrippi, mille pikkus on nii kaks õlivahetusvälpa. Kui tihti te oma autodel käigukasti laagreid või piduriklotse vahetate et 20000 km reisi peal neid vahetama peaks hakkama? Ürituse eesmärk on ju sõita Prahast Ulan-Udesse, ega see 20 000 km kiiruskatseid ei ole.
Vasta
#85

Kui ostsin omale 300 eurise rondi siis alguse aastatel sai igasuguseid imevidinaid välja vahetatud, ja ega see saraasa pole ravile allunud, viimati vahetasin roolilati ja see va 25 eurine latt juba higistab.
Igasugu juhtmeid olen lappinud ja tundub et vaakumvoolikud on ka rabedad. Sellepärast soovitangi esmalt mõned kohalikud rahvarallid ja auto orienteerymised läbi teha enne kui kuhugi kaugemale minna.
Vasta
#86

(02-04-2020, 01:03 AM)hobiautod Kirjutas:  Parim oleks Renault 4 või 5 
Spitfire tahaks kohe Bamakosse R4 ga minna.

Nii on.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#87

(30-03-2020, 22:38 PM)MongolColt Kirjutas:  Ulan Udest auto Eestisse toomise eest võtavad korraldajad 1200€  Sad Ise sõites saaks hakkama vast mõne sajaga.
Ma veelkord tulen tagasi selle lõigu juurde. Kuipalju korraldajad võtavad transpordi eest, ei olegi oluline. Ulan Udest koju on siis suurusjärk 6-7000 km. Ja kui kulutused sellele distantsile on "mõni sada" , siis ma tahaks sellist logistikat ise ka osata ja oma firmas rakendada. Oletame, et see auto võtab bensiini 5l/100km, 1000 km läbimiseks siis 50 liitrit ja 6000 km läbimiseks 6x50=300 liitrit. Isegi väga optimistlike hindade juures tuleb selle koguse eest maksta 300€. Kas 6-7000 km läbimisel on kütusele kuluv raha ainuke kulutus või siiski on mõni € veel lisaks vaja kulutada? Selge see, et elu ei peagi igav ja üksluine olema.
Vasta
#88

Venemaal kütus siiski ilmselt alla 1€ liiter ja kordamööda sõites kulub selle vahemaa läbimiseks max 5 päeva kui miskit remontida vaja pole ja no ega söök kah seal just kulla hinnaga pole.
Vasta
#89

Imestasin ise ka neid optimistlikke kalkulle vaadates, aga eks see ettevõtmine ongi ju mõeldud paadunud optimistidele
Kui vaadata ajakava, siis see pole päris Talveralli, siin finiseerimiseks on antud 1 kuu, lõtva. 30 august algab finish line party ja lõpeb 13 september. Normaalne Smile

5. The Dates - 2020 Rally
  • Saturday 18th July 2020
    Launch Party

  • Sunday 19th July
    Launch Day

  • Monday 20th July
    Official Prague Party

  • Friday 24th July
    Official Beach Party - Romania

  • Thursday 13th August
    Finish Line Opens in Ulan Ude

  • Sunday 30th August
    Finish Line Party

  • Sunday 6th September
    Another Finish Line Party

  • Sunday 13th September
    Final Finish Line Party and Closing Ceremony

  • Monday 14th September
    Finish Line & Vehicle Shipping Closes

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#90

Pagan võtaks neid virtuaalseid matkamehi  Big Grin
Juba mitu postitust on tehtud selgitamaks, et Mongol Rally ei ole mingi ralli vaid pure fun & adventure teemaline автопробег, aga ikka leidub tehnika kallal ja -pärast targutajaid.

Edu ja ägedaid üleelamisi minu poolt teema autorile!
Vasta
#91

(02-04-2020, 21:07 PM)Janka Kirjutas:  Pagan võtaks neid virtuaalseid matkamehi  Big Grin
Juba mitu postitust on tehtud selgitamaks, et Mongol Rally ei ole mingi ralli vaid pure fun & adventure teemaline автопробег, aga ikka leidub tehnika kallal ja -pärast targutajaid.

Ikka ei pidanud poisil närvid vastu ? Jätame selle hetkel kõige fannima automoto teema koroonaga üle pritsimata, erinev arvamus ei ole halvustav arvamus. Aga jah virtuaalne matk on täna kahjuks reaalsus. 

See, et Mongol ralli ei ole mingi ralli, on ju saksa tähtedega juhendis kenasti kirjas, nagu ka Talveralli ei ole mingi ralli, mis on ka kenasti juhendis kirjas, mitte, et see siia puutuks. Enamus juhendit muidugi ei loe, a sellest pole ka midagi, ikka on toredad inimesed. 

Inimesed jagunevad tegelt kaheks, ühed on need kes teevad põhjalikud ettevalmistused eelseisvaks ürriks ja teised on need kes neid ei tee. Mongoli ürri juhendi vaimsus reedab, et sinna on oodatud eelkõige see teine sort (ja siinkohal ma ei paiguta ettevõtlikku peategelast kindlasti nende teiste hulka). 

Juhendist:
You need to drive a small, shit car to make the rally tougher. It's no fun if it's too easy. If you want easy go for a spa weekend. If you want to make it harder, take a small bike.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#92

Nu kihh tu kuruunast siin säutsus pääle sinu, herr spitfire?

Mu jaoss omma nu virtuaalse rännumehe sedalaadi inemese, kihh esi võipala kerra mõne aasta joosul kodorajuunist vällan käiva, et siss kõtt pungi aada, et teie kah üte pika otsa nüit... Foorumiden ja kommentaariumiden teiste reisude najal kõvatajad siss. Inemese, kihh kõge parempini tääva, kuis tõise tegema ja eläma piava.
Vasta
#93

(02-04-2020, 22:43 PM)Janka Kirjutas:  Nu kihh tu kuruunast siin säutsus pääle sinu, herr spitfire?

Mu jaoss omma nu virtuaalse rännumehe sedalaadi inemese, kihh esi võipala kerra mõne aasta joosul kodorajuunist vällan käiva, et siss kõtt pungi aada, et teie kah üte pika otsa nüit... Foorumiden ja kommentaariumiden teiste reisude najal kõvatajad siss. Inemese, kihh kõge parempini tääva, kuis tõise tegema ja eläma piava.
Vägavabatõlge, siis kah juurde:

Well, the hurry here chirps over you, Mr. Spitfire?

In my section, there is a kind of person like this, a virtual traveler, running out of the core train for a few years, to get to the point where you can get a long end ... A man, a curl that looks better, how to make and live.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#94

(01-04-2020, 19:12 PM)vant Kirjutas:  Pea 7 tuhat tuleb sinna Ulan Udesse ära. Õndsal paljukiidetud nõukaajal võimaldas toonane suur kodumaa mulle tööotsa, kus pidi vange viima sinna kanti stolõpini vaguniga. Nädal aega sai Peterburist sinna sõita.
 Ma mõtlen ikka seda, et kuidas sellise, vabandage väga, romuga, kavatsetakse selline ekstreemne tuur vastu pidada. Ise nagu väga ei oska, sõbrad teevad ka s.tasti, kes seda massinat tee peal remontima hakkab, mina aru ei saa. Loota, et iga jurta taga mitsu juppe vedeleb, väga vist ei tasu. Pealegi peab keegi nad külge ka panema.
Tagasi on mapsi järgi ca. 6900km kui ma õigesti mäletan. Aga me EI lähe venemaa kaudu, vaid alt. Läbides riigid Türgi,Iraan(või laevaga üle kaspia), Türkmenistan, Usbeksitan, Tadžik, Kõrgõzstan ja sealt siis Kasahh, Venemaa, Mongooli ja tagasi Venemaale. Sinna saamiseks tuleb läbia ca. 18000 km. Jupid mis PEAVAD vastu pidema on kast, mootor, sidur. Muud asjad on nähtavasti võimalik saada/tellida suuremates linnades. Soovituslik on alati sõita mõne meeskonnaga koos, siis on kindel, et ei jää hätta!

(01-04-2020, 19:50 PM)sven1 Kirjutas:  Päris huvitav ettevõtmine. Ma vaatasin ka ise, et mis autoga sinna võiks tormata. Seikluse mõttes võiks isegi mingi žiguliga minna. Nende juppe ja oskajaid mehhaanikuid peaks ka seal tee peal leiduma. 

Ma usun, et kui te ükskord sinna kohale jõuate, siis on küll kopp ees ja auto ka paras romu. Kindlasti tuleb see lause, mida nii mõnegi vaevatud mehe suust kuulnud, et jätami ta siiaq.
2017 käisid poisid vaz 05'ga. Meeksond ''soviet rocket''- googleda  Wink
(01-04-2020, 21:29 PM)tiitnato Kirjutas:  Kuid miksmitte , sõidavad ju ka igapäev vanemad autod ringi. Kas on siis need omanikud igapäevaselt remontimas omi masinaid ?  Kui korralikult muidugi ettevalmistada siis mingi 15 -20000 võiks vabalt ära sõita..... Muidugi toorikuna on suht halb valik , liiga vana ja liiga haruldane auto, et kuskilt külavahelt juppe leida. Mingi klassikaline golf või isegi peugeot oleks teepeal lihtsamini remonditav just varuosade leidmises.
Samas kui tahtmist on siis ainult andke minna.
Ma arvan, et vanus on sellise ralli puhul plussiks. Kui sul kusagil mõni elutähtis andur ära kaob ja auto ''limp mode'' läheb, siis see on palju kehvem viga kui vaakumi leke või puudulik säde meie auto puhul. Golfi ja peugoti koha pealt nii palju, et 1200cc sisse on rakse mahtuda...
(02-04-2020, 00:02 AM)spitfire Kirjutas:  Kui kellelgi sügeleb siis väga pro valik, et elu liiga lihtne poleks Smile , Robin Reliant 850, hind veits skaalast väljas muidugi.
Panin enne lingi, kus poisid sõitsid sellisega 2019 oma. Pamiiri mnt kadusidi pidurid ära, stardi ületas nööri otsas jne...Aga lõpuni nad tulid Cool
(02-04-2020, 15:42 PM)Raudpats Kirjutas:  
(30-03-2020, 22:38 PM)MongolColt Kirjutas:  Ulan Udest auto Eestisse toomise eest võtavad korraldajad 1200€  Sad Ise sõites saaks hakkama vast mõne sajaga.
Ma veelkord tulen tagasi selle lõigu juurde. Kuipalju korraldajad võtavad transpordi eest, ei olegi oluline. Ulan Udest koju on siis suurusjärk 6-7000 km. Ja kui kulutused sellele distantsile on "mõni sada" , siis ma tahaks sellist logistikat ise ka osata ja oma firmas rakendada. Oletame, et see auto võtab bensiini 5l/100km, 1000 km läbimiseks siis 50 liitrit ja 6000 km läbimiseks 6x50=300 liitrit. Isegi väga optimistlike hindade juures tuleb selle koguse eest maksta 300€. Kas 6-7000 km läbimisel on kütusele kuluv raha ainuke kulutus või siiski on mõni € veel lisaks vaja kulutada? Selge see, et elu ei peagi igav ja üksluine olema.
30. märtsi seisuga maksis venemaal kütus keskmiselt 0.52€ liiter. Meie auto võtab ca 8l sajale. Sealt on vaja tulla 7000 km koju, see teeb ca 300€ kütuse peale, okei toit ka juurde. 400€ peaks olema see kulu meil koju saamiseks, juhul kui auto katki ei lähe!  Big Grin
Vasta
#95

(02-04-2020, 18:59 PM)spitfire Kirjutas:  Imestasin ise ka neid optimistlikke kalkulle vaadates, aga eks see ettevõtmine ongi ju mõeldud paadunud optimistidele
Kui vaadata ajakava, siis see pole päris Talveralli, siin finiseerimiseks on antud 1 kuu, lõtva. 30 august algab finish line party ja lõpeb 13 september. Normaalne Smile

5. The Dates - 2020 Rally
  • Saturday 18th July 2020
    Launch Party

  • Sunday 19th July
    Launch Day

  • Monday 20th July
    Official Prague Party

  • Friday 24th July
    Official Beach Party - Romania

  • Thursday 13th August
    Finish Line Opens in Ulan Ude

  • Sunday 30th August
    Finish Line Party

  • Sunday 6th September
    Another Finish Line Party

  • Sunday 13th September
    Final Finish Line Party and Closing Ceremony

  • Monday 14th September
    Finish Line & Vehicle Shipping Closes

Finish avatakse 30. August. See tähendab, et varem ei saa rallit lõpetada! Ja finish on lahti kuni 14. septembrini, ehk 30.08 ja 14.09 vahel on võimalik ralli lõpetada ja nimi kirja saada- edukas lõpetanu.
Meie graafik pidi selline olema-
[Pilt: avj37ws.png]
Ei ütleks, et oleks optimistlik. 1.5 kuud on pikk aeg!
Vasta
#96

Autos kavatsete magada või telkida, see kuu aega jutti, sellistes riikides? Edu sellega Smile
Vasta
#97

(04-04-2020, 10:30 AM)Peeter2 Kirjutas:  Autos kavatsete magada või telkida, see kuu aega jutti, sellistes riikides? Edu sellega Smile

Telkida, motellides ööbida, airbnb, couchsurfing...Võimalusi ohtralt. Aga autos magada ja telkida on kõige odavam! Me tahme ajada läbi võimalikult madala eelarvega. Tõestamaks, et sul pole vaja edevat masinat ja ohtralt $€£, et reisidaSmile
Vasta
#98

Üleval arutati, mis autoga oleks veel lahe minna. Isiklikult vesistasin ZAZ 968m, aga neid ei olnud saadaval...Nüüd tagantjärgi muidugi saime aru, et olime autoga liiga rutakad. Selle 8 kuuga olen näinud müügil 2 ZAZi meie hinnaklassis, 1 Subaru Justy't ja ühte ''kei'' van'i(sellest oleks tulnud micro A-Team masin Big Grin). Aga kahjuks on läinud teisiti ja me istume oma colti otsas Smile

Kuid lähme auto juurde tagasi! 

Kuna originaal radikas oli oma elu ära elanud ja me kartsime, et kui me jõuame kliimasse kus juulis on normaalne temperatuur päise päeva ajal on 60+ kraadi, läheb masin keema. Selle tõttu tuli leida uus lahendus. Kuna OEM radikat ainukesena müüs autodoc ja hind oli 150+€, siis see oli plaan B. Sellest tulenevalt hakkasin otsima teisite autotootjate radikaid mis sobiksid Coltile. Pika töö tulemuseks jäi silma 92-00 civicu ''racing'' radiaator-

(Müüa info)Radiator Details:
Material: All Aluminium
Row: 2 row core
Core Size :358H * 350W * 36T MM
Overall Size: 471H * 370W * 112T MM
Inlet/Outlet: 32/32 MM
Core: 32mm, tubes 16mm
Overall height includes cap 471mm (450mm exclude cap )
112mm(T) includes inlet/outlets (61mm Thickness exclude inlet/outlets)
including pressure cap
FAN SIZE:
Maximum Fan CFM: 1730 cfm
Fan Diameter (in): 12.050”
Thickness (in): 2.500”
Number of Blades: 10 blades
Maximum Fan RPM: 2,250 rpm
[Pilt: 68amhc3.jpg]

Keevitused tunduvad keskpärased, kuigi on nähtavasti roboti tehtud.
[Pilt: OwbJwtd.jpg]
[Pilt: Aid9PFW.jpg]
Ainus keevitus milles mõrad sees on, peaks hoidma ülemist tanki raami küljes vist?
[Pilt: FR1CI8Z.jpg]
Ja siin on kõik mis on otsapidi Hiinast pärit-
[Pilt: DCwpg6j.jpg]
1. 32mm 1M
2. 35mm-32mm reducer
3. 30mm 1M
4. Kütusefilter(120mm)
5. Veetemperatuuri sensori adpter
6. 21W LED tagurdustuli
7. Tagavara 12v 0.3bar kütusepump
8. 1.6 civicu alumiinum radikas
9. veetemperatuuri näidik
10. Õlitemperatuuri näidik
11. näidikute hoidik piilarile
Vasta
#99

See Tsiiiviku Reissing radikas on võrdlemisi popp featuur, mille otsa olen ise kah komistanud. No ikka reissing ja puha. Sul on terane silm ja oled radikat kenasti juba inspekteerinud, mida ma mitte ei taibanud enne enda radika paigaldamist teha ja oled kahtlase prao laadse asja juba üles leidnud. Ilmselt olid ka minu omal samalaadsed praod sees, sest see radikas kestis mul täpilt ühe (asfaldi) ralli. A võimalik, et lekkis juba algusest peale. Kestis siis koos maha-peale-alt-ja-ülesõitudega kokku umbes tuhat kilti. Radikas on mul riiulis siiani alles, (kuna keskmine eesti mees ühtegi asja elus ära ei viska), kahjuks ma ei märkinud ära kohta kus ta lekkima hakkas, aga minu meelest jäi kahtlusaluseks just mingi kinnituse keevitus. Eks nad sindrid iinakad on. Täna sõidan tavalise metall radikaga ja ei mingit träbelit. Kaalult jah, 2x raskem.

Teine tähelepanek mis puudutab jahutust, siis see katte plekk katab sul 1/4 radika pinnast kenasti kinni ja kuna ta on (pildilt hinnates) vastu radikat siis need nurgad jahutusel ei tööta. 
Kui on eespool radikat ruumi ja seal ei ole originaalis "tuule püüdjat", siis selle võiks sinna ehitada. Vanasti olid nad ette poole laiali äärtega, aga täna kus radikad on aetud väga tihedaks, siis võiks selline püüdja olla suunaga ette kitsenev. See on oluline külgtuules kus tiheda radika pealt kipub madalal kiirusel tuul "eemale põrkama". Mägedes tuul keerutab suvalt.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

(04-04-2020, 11:21 AM)MongolColt Kirjutas:  Üleval arutati, mis autoga oleks veel lahe minna. Isiklikult vesistasin ZAZ 968m, aga neid ei olnud saadaval...Nüüd tagantjärgi muidugi saime aru, et olime autoga liiga rutakad. Selle 8 kuuga olen näinud müügil 2 ZAZi meie hinnaklassis, 1 Subaru Justy't ja ühte ''kei'' van'i(sellest oleks tulnud micro A-Team masin Big Grin). Aga kahjuks on läinud teisiti ja me istume oma colti otsas Smile
Käesolev Colt on ikka igasuguse sapakaga võrreldes igiliikur. Saan aru, et tehnilise poolega auto meeskond just parim sõber ei ole kuna nt. käigukasti laagrite vahetus juba lasti Coltil teha kolmandal isikul. Sapikamehena, kellel plaanis tuhandeid kilomeetreid sõita, oleks käigukasti ja diffri siseelu tõenäoliselt unepealt selge ning selle laialivõtmine ja kokkupanek teeääres poleks mingi eriline asi. Sama lugu tegelikult mootoriga ja nt. vajadusel teeääres nukkvõlli hammasratta vahetamiseks mootori autolt maha ja laiali võtmisega. Nii et kui selliseid kogemusi ja teadmisi pole, siis ei tasu sapaka peale antud eesmärgil eriti mõelda.

Ka 2015. aastal plaanis üks seltskond minna samale rallile sapakaga, aga pärast järelemõtlemist osteti siiski Daewoo Tico. Küll aga oli veel nüüd 2019. aasta detsembrikuus plaanis teistel eestlastel minna 2020 rallile sapakaga. Kas asi siiani jõus seda ei tea. Lugeda saab mõlema (2015 ja 2020) ralliplaani kohta siit.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne