Postitused: 38
Teemad: 1
Liitus: May 2015
Maine:
1
Tere kaaskannatajad!
Oskab keegi puusalt tulistada, et mis võiks olla tagaratta mutri keere? Tundub, et võiks olla 16*1,5 aga see tunne võib kalliks maksma minna kui mööda paneb.
Tänan tähelepanu eest!
Postitused: 1,192
Teemad: 105
Liitus: Nov 2004
Maine:
8
(09-04-2020, 11:43 AM)mittesumo Kirjutas: (09-04-2020, 11:20 AM)lauren Kirjutas: Põkale näitab mõõduks hoopis M18-1.5.
https://www.pmkaubamaja.ee/et/pollumajan...8x1-5.html
See tegi nüüd asja oluliselt keerulisemaks.
Teine rattapaar seisab täiesti kasutult ja mõtlesin taha topeltrattad panna, et ei kaoks teine nii lihtsalt maa sisse.
Lihtsa lahendusena tundus kasutada jätkumutreid kahe kilbi vahel, aga M18x1,5 on keeruline.
Kui keegi oskab pakkuda kust saada või oskab soovitada mõnda muud vahvat lahendust siis info teretulnud.
T16/t25 rattamutri keere on jah M18x1,5mm Sama keere on mtzi esirataste. T40 esiratastel, 2pts4 8 poldiavaga kärudel ja paljudel muudelgi masinatel. M16 keere on ainult vene kärudel mil 6 avaga veljed ja szu-3,6 külvikul vist ka.
Kui sa topeltrattaid taha tahad panna. Siis hangi koheselt 2 paari uusi velgi ja mõned rattatejled ka. Siin suudetakse tavaversioonis isegi velg krõmpsuma panna kilbi ja rõnga kinnituskohtadest. Mis ta siis veel kahe rattaga teeks. Rääkimata sellest, et kinnituse peaksid võtma rattateljest ja vaid toe võib veljerõngast võtta. Seda 2 ratta süsteemi olen näinud ise vaid korra, mingil Järva-Jaani killavoori piltidel. Mujal on konstruktoritel enne mõistus pähe tulnud, kui sellist geniaalsust on harrastama hakatud.
On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Postitused: 38
Teemad: 1
Liitus: May 2015
Maine:
1
09-04-2020, 12:36 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 09-04-2020, 12:43 PM ja muutjaks oli
mittesumo.)
No meil siin kandis liigub üks T25 millel topeltrattad taga juba viimased 13 aastat. Eile pidasin ta kinni ja uudistasin lahendust lähemal. Tehtud ongi nii, et esimene velg peale pandud, see on 100mm jätkumutriga kinni tõmmatud, jätkumutril polt otsas- siis järgmine velg ja see originaal mutritega kinni. Ütles, et too aeg oli treiali töö see olnud ja siiamaani kestnud ilusti.
Sarnane lahendus peaks ka tänapäevastel isenditel kasutuses olema?
Teise võimalusena kaalusin ühe kilbi külge vaheflantsi kasutades mõlemad veljed panna.
Postitused: 2,952
Teemad: 35
Liitus: Jan 2012
Maine:
31
Kui mälu ei peta siis oli isal tehtud nii T16
Kaks velge kõrvuti sinna vahele paksust lattrauast vits
Vits oli velje randi sees välisringis
Veljed olid kokku tõmmatud mingisuguste tõmmitsatega
Aga vist oli mingi jama südamikega kas need olid vahetatud või remonditud ei mäleta
Kaua nii ei sõidetud sama komplekt käis ka külviku all.
16 sai hiljem omale 150 rattad alla uute südamikega. Talvel oli küll libe aga samas kandis hästi.
Postitused: 308
Teemad: 11
Liitus: Dec 2005
Maine:
5
Meil talus T25 topeltratastamiseks 30 aastat jätkumutreid kasutatud. Null probleemi.
Postitused: 745
Teemad: 44
Liitus: Sep 2003
Maine:
5
Teooriad on sul, v6sa, tõesti tasemel..
Postitused: 500
Teemad: 1
Liitus: Nov 2003
Maine:
3
MTZ-80 pidas mul ka pikkade poltidega ja topeltratastega pool aastat vastu, rohkem polnud vaja lihtsalt. Samas kunagi nägin haaratsiga MTZ-50 metsas toimetamas millel ka poltidega topeltrattad ja nii juba aastaid.
Postitused: 38
Teemad: 1
Liitus: May 2015
Maine:
1
Täiesti toimuv mudel sai. Maastikuläbivus paranes kordades.
Ca 10ruumi pakke ja palgi juppe sai langilt välja veetud ja hetkel paistab ilusti pidavat.
Eks annan teada kui midag⁷i pooleks läheb või järgi annab.
Postitused: 846
Teemad: 16
Liitus: Apr 2006
Maine:
17
Palju teil rõhud sees on, tuletan meelde, et lisapaaril võiks olla pool sellest, mis põhiratastel, aga, alla 0,7 ma igaksjuhuks ei läheks, mine tea, äkki tõmbab ringi selle tahmarõnga teatud oludes. Ja juhus on pime.
Postitused: 38
Teemad: 1
Liitus: May 2015
Maine:
1
Kerge kurbusega pean teatama, et see isend otsub omale uut kodu!
Erinevatele tükkidele on küll sooviavaldusi esitatud, aga mõistliku pakkumise puhul saadaks ta uude koju komplektsena.
Käivitub, sõidab edasi (max 24km/h) kui ka tagasi, natuke isegi pidurdab ühelt poolt.
Hüdro töötab, kast kallutab, ja kartuli mutid saab ka kaasa.
Starter vahetatud 2021 september, kütuse pump vahetatud 2022 juuli.
Küsimustele vastan nii kuis jõuan ja oskan.
Asub Raplamaal Kehtna lähistel.