[poolita] 2020: tavatud kütuse maailmaturuhinnad
#1

Sosjaalmeedjas liikus hiljaaegu küsimus, et kui palju tõuseks meie tanklates kütuse hind, kui maailmaturul hakatakse kütust tasuta jagama...? Wink





Tänaseid uudiseid jälgides täiesti asjakohane küsimus: kas homme tanklasse minnes võiks iga tangitud liitri eest tanklalt 1€ küsida? USA turul on hetkel nafta hind -(miinus!) 6 $. Big Grin



muudetud:

Vabandan ebatäpsuse pärast,

Tsitaat:postimees kirjutab:

Kui täna õhtul veidi enne kella kaheksat oli hinnatase langenud tasemele 7,90 dollarit barrelist, siis praeguseks on ta juba kahest dollarist allapoole kukkunud. Natukene enne kella üheksat oli hinnatase langenud dollarist allapoole. Kell 21 oli toornafta hinnaks 10 senti, siis kaheksateist minutit hiljem kukkus juba nafta hind miinusesse. Kell 21.25 oli hinnaks juba miinus 14 dollarit.


muudetud 2.

https://majandus24.postimees.ee/6954610/...1520797920

Tsitaat:Aga olukord oli tõesti veider, millist ajaloos pole varem mitte kunagi olnud. USA toornafta WTI mailepingute hind kukkus 17,85 dollarilt barrel miinus 37,63 dollarini.


Vasta
#2

huvitav olukord tõesti!
samas tavatu vaid mitte-elektri energiaallikate puhul. Elektriturul pole aga bilansienergia kauplemine miinusega tavatu: kui on ülejääk, makstakse hulgiostjale peale. Tootmisahel on pikk:
https://dashboard.elering.ee/et/balance/prices

lõpptarbijana me muidugi miinust vms ei näe - ning seda ei pruugi ka meile müüv ettevõte näha. Nafta puhul on ahelat ja kulukomponente elektrist rohkemgi. Elektri puhul on see aasta vähemasti mõned lõpptarbija 0,01s/kWh tunnid olnud.
Elektris istub nt aktsiis eraldi real ning transport võrgutasude lepingus, kütuse puhul on kõik otse postihinnas.

Edit: ilmselt käib turgude põhimaht muidugi läbi lepingute, mis mõlema osapoole riske (ja võite) siluvad, niiet nn kummalisele hinnastusele allub vaid murdosa tervikust. Aga jah - nende suurte äride köögipoolt ei tea meist ilmselt keegi.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#3

(20-04-2020, 22:09 PM)hulgus Kirjutas:  Sosjaalmeedjas liikus hiljaaegu küsimus, et kui palju tõuseks meie tanklates kütuse hind, kui maailmaturul hakatakse kütust tasuta jagama...? Wink


Tänaseid uudiseid jälgides täiesti asjakohane küsimus: kas homme tanklasse minnes võiks iga tangitud liitri eest tanklalt 1€ küsida? USA turul on hetkel nafta hind -(miinus!) 6 $. Big Grin

muudetud:
Vabandan ebatäpsuse pärast,
Tsitaat:postimees kirjutab:

Kui täna õhtul veidi enne kella kaheksat oli hinnatase langenud tasemele 7,90 dollarit barrelist, siis praeguseks on ta juba kahest dollarist allapoole kukkunud. Natukene enne kella üheksat oli hinnatase langenud dollarist allapoole. Kell 21 oli toornafta hinnaks 10 senti, siis kaheksateist minutit hiljem kukkus juba nafta hind miinusesse. Kell 21.25 oli hinnaks juba miinus 14 dollarit.
Põhjus, miks bensu äraviiale peale makstakse, peitub bensu lühikeses säilivusajas. 6 kuud vana bensuga enam tankida ei saa, ummistab kõik peened seadmed ära oma vaikudega. Põlema panna ka kohapeal ei saa nagu vene ajal uudismaa objekti valmides diisli ülejäägiga tehti, oli vist aasta 65 või 66, ongi probleem. 
Kas naljanurga teema??????

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#4

(20-04-2020, 22:43 PM)aavu Kirjutas:  Põhjus, miks bensu äraviiale peale makstakse, peitub bensu lühikeses säilivusajas. 6 kuud vana bensuga enam tankida ei saa, ummistab kõik peened seadmed ära oma vaikudega. Põlema panna ka kohapeal ei saa nagu vene ajal uudismaa objekti valmides diisli ülejäägiga tehti, oli vist aasta 65 või 66, ongi probleem. 
Kas naljanurga teema??????
jutt on siiski naftast ja põhjus on tootmisahela (sh eri logistikajupid) inertsus.
säilivusaeg pole probleem - probleem on hoopis, et pole kusagil säilitada.

edit: aga hoopis huvitavam on, kas ja kuidas kogu see juba varem alanud hinnasurve meie idanaabrile mõjub. Otsimootori vasted annavad, et natuke üle poole idanaabri ekspordist on fossiilsed kütused:
https://www.exportgenius.in/export-impor...gIVlPD_BwE

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#5

(20-04-2020, 23:02 PM)13piisab Kirjutas:  
(20-04-2020, 22:43 PM)aavu Kirjutas:  Põhjus, miks bensu äraviiale peale makstakse, peitub bensu lühikeses säilivusajas. 6 kuud vana bensuga enam tankida ei saa, ummistab kõik peened seadmed ära oma vaikudega. Põlema panna ka kohapeal ei saa nagu vene ajal uudismaa objekti valmides diisli ülejäägiga tehti, oli vist aasta 65 või 66, ongi probleem. 
Kas naljanurga teema??????
jutt on siiski naftast ja põhjus on tootmisahela (sh eri logistikajupid) inertsus.
säilivusaeg pole probleem - probleem on hoopis, et pole kusagil säilitada.

edit: aga hoopis huvitavam on, kas ja kuidas kogu see juba varem alanud hinnasurve meie idanaabrile mõjub. Otsimootori vasted annavad, et natuke üle poole idanaabri ekspordist on fossiilsed kütused:
https://www.exportgenius.in/export-impor...gIVlPD_BwE
Põhjus pole vaid ahela pikkus vaid ka nafta puurimise eripärad. Puurtorne ei saa  kiirelt ja lihtsalt "suurest punasest nupust" kinni keerata. Siiani on ""tootmise vähendamine" tähendanud mahutitesse varumist, aga nüüd olla ka need täis.

Nafta maailmaturu madal hind on idanaabrile varemgi suurt (halba) mõju avaldanud. Meile ehk rohkem tunda andnud 80´te teises pooles, kui cccp-s asjad muutuma hakkasid.
Eelmise hinnalanguse ajal väitsid naabrid, et asi kisub jamaks, kui hind jääb alla 80$ barrelist, mis nüüd saab, on... huvitav?
https://www.macrotrends.net/1369/crude-o...tory-chart
Väited, et Covid on keskkonnale rohkem kasu toonud, kui kõik maailma "Greta Thunbergid" on reaalsus.


Vasta
#6

Kas meil eraisikutel ei tasuks üks tasuta kütusega tanker kuhugile lombi äärde tellida? Laseks ka paar vaati täis. Big Grin   Aga kui nüüd tõsiselt rääkida siis ilmselt on kogused nii suured, et enneb roostetab laevakere läbi ,kui see tühjaks saab....  Ja mingid seadused olid, et sul ei tohi korraga liiga palju kütust autus olla jne. ja selles ahelas mis tekib- seal on nii palju vahendajaid, kes kõik ise ka midagi oma töö ja vaeva eest tahavad. Ja lõpuks lööd käega, las s... olla. Big Grin  Saame ilma ka läbi.
Ma ei usu, et tanklates suurt hindu langetama hakatakse, olgu see hind milline tahes.
Vasta
#7

(21-04-2020, 09:24 AM)Talupoeg taluja Kirjutas:  ...
Ma ei usu, et tanklates suurt hindu langetama hakatakse, olgu see hind milline tahes.
lätlastel-leedukatel alla euro ...
Vasta
#8

https://arileht.delfi.ee/news/uudised/poorane-vabalangus-usa-naftaturul-hind-kukkus-miinus-37-dollarini-barrelist?id=89614897
Vasta
#9

Madal nafta hind lööb tankerite hinna üles. Kuna kasulikum on naftat tankerite peal hoiustada lootuses et hind tõuseb. Pea 10x juba tankerite rent kallim kui varem. Nii et kui just isiklikku tankerit pole, siis koos kohaleveoga päris kallis lõbu endiselt.
Vasta
#10

(21-04-2020, 09:32 AM)honkomees Kirjutas:  
(21-04-2020, 09:24 AM)Talupoeg taluja Kirjutas:  ...
Ma ei usu, et tanklates suurt hindu langetama hakatakse, olgu see hind milline tahes.
lätlastel-leedukatel alla euro ...

Lugege Kai Realo Potimehe artiklit, miks Eesti kütusehinnad on kõrged ja saate aru, et ajakirja Pikker ei ole vaja -- kütust veetakse teiselt kontinendilt, kõrge hinna tekitab konkurents, kütusemüüjad viivitavad hinna tõstmisega viimase minutini jne jne, üks pärl teise järel. Miljonärist kütuseärika suhtumine on -- sandikari, närige pori, kasum on kõige tähtsam. Nüüd on neil eriti hea, piir on ka kinni, ei saa mujalt osta. Strateegilisi ressursse peaks ikka riik reguleerima, mitte käputäis kasumiahneid liiakasuvõtjaid, samal ajal kui terve linn on täis halearmsaid plakateid väikestele vähihaigetele lastele raha kerjamisest.
Vasta
#11

Äkki need, kes WC-paberit kokku ahnitsesid, ei olegi nii lollid... Rull vetsupaberit maksab nüüd rohkem kui barrel toornaftat. Ajalooline hetk.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#12

(21-04-2020, 07:56 AM)hulgus Kirjutas:  ....
Väited, et Covid on keskkonnale rohkem kasu toonud, kui kõik maailma "Greta Thunbergid" on reaalsus.

Kui niimoodi võrrelda, siis võib seda ka hoopis teistpidi mõtestada. Kuna tänapäeval on laialt levinud arusaam, et arenenud riikides elavad lapsed peavad saama kõike, mida nad tahavad, siis on Covid-19 paratamatult vastuseks (lapseohtu) kliimastreikijate soovidele. Seega... Ole ettevaatlik oma soovidega, need võivad täide minna...
Vasta
#13

(21-04-2020, 10:22 AM)jurkman Kirjutas:  Strateegilisi ressursse peaks ikka riik reguleerima, 
Viljatagavara reguleerimist juba nägime Tamsalus või kus iganes. Umbes samal ajal oli jutuks riigi kütusetagavara hoiustamine kusagil Rootsi riigis vist. Palju sellest alles on, pole aimugi või läks ka viljaga ühist teed.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#14

(21-04-2020, 10:22 AM)jurkman Kirjutas:  Miljonärist kütuseärika suhtumine on -- sandikari, närige pori, kasum on kõige tähtsam. Nüüd on neil eriti hea, piir on ka kinni, ei saa mujalt osta. Strateegilisi ressursse peaks ikka riik reguleerima, mitte käputäis kasumiahneid liiakasuvõtjaid, samal ajal kui terve linn on täis halearmsaid plakateid väikestele vähihaigetele lastele raha kerjamisest.
"kus viga näed laita, seal tule ja aita".
ehk siis "praegused tegijad on röövlid ja kaabakad ning keegi (antud viites siis riik) peaks midagi tegema"-jutud ei vii asju edasi. Asju viivad edasi need, kes reaalselt asju teevad.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#15

https://www.ohtuleht.ee/999459/hinnatous...esse-tooma

Hinnalanguse või pealemaksmise ootajatele edu soovides.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#16

Teisalt on nagu langust oodata. 
https://leht.postimees.ee/6956420/kutuse...b-kuuendik
Vasta
#17

Sakslased kirjutavad (lintmakifoorumis Wink), et neil maksab Super (= 95) praegu 1,08...1.12 €/l.
Vasta
#18

(23-04-2020, 22:16 PM)olevtoom Kirjutas:  Sakslased kirjutavad (lintmakifoorumis Wink), et neil maksab Super (= 95) praegu 1,08...1.12 €/l.

Diisel oli eile õhtul Lüübekis 0.98 liiter ja LUXis  paar päeva tagasi diisel 0.86.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#19

(24-04-2020, 10:55 AM)Daff Kirjutas:  
(23-04-2020, 22:16 PM)olevtoom Kirjutas:  Sakslased kirjutavad (lintmakifoorumis Wink), et neil maksab Super (= 95) praegu 1,08...1.12 €/l.

Diisel oli eile õhtul Lüübekis 0.98 liiter ja LUXis  paar päeva tagasi diisel 0.86.
talvel oli Saksas ahjukütus 0.69€ , meil aga taheti 1.0 € saada....
Vasta
#20

Glomfjordis diisel täna 11,01 Kr/ltr
Külake pärapersses, kus käive niisamagi madal. Pole sõnu lihtsalt.
Noki kursi eurosse leiab igaüks ise kätte.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne