Küsimused t-25A-1 kohta

(03-05-2020, 23:39 PM)2715 Kirjutas:  http://hudraulika24.ee/VPR3_12  Selle viguriga saaks reguleerida roolile näiteks 5 liitrit minutis ja ülejäänu läheb siis traktori jagajasse.

Teine võimalus on https://www.htluk.co.uk/Products/flow_di...1650021114 Flow Divider jagab õlivoolu kaheks ja olenemata survest saab poole rool ja teise poole rippsüsteem.

Kolmas võimalus on selline jagaja, kus tagasivoolule on lubatud 40bar vasturõhku ja sinna siis rooli dosaator otsa, mille kaitseklapp reguleerida 40bar peale, millest võiks piisata sest kui kasutada 50mm läbimõõduga silindrit saame 40bar rõhuga sealt üle 700kg tõukejõudu. http://hudraulika24.ee/jagajad/MB40x3

Viimane võimalus oleks kõige kasutajasõbralikum sest seal ei muutu kumbki funktsioon aeglasemaks.
  Neljas võimalus
https://www.youtube.com/watch?v=Qkma03ir0ic&t=81s
Vasta

Prioriteediklapiga lahendus on T-40-l. Ei saa kurta, et oleks liigse töökindlusega asi. Seetõttu püütakse panna rooli hüdraulika omale pumbale.

Kõige töökindlam ja muretum. Ikkagi elutähtis asi.

Igasugused jadaühendused tekitavad rohkem või vähem probleeme meie oludes. Pidevatel plusskraadidel saab sedasi küll, et põhijagur on peale läbivooludosaatorit ja toimib selle ülevoolu pealt. Aga paraku määrab siis ka dosaatori läbivool jagurissemineva õlihulga. Ei ole hea.  Ja külmaga saab nalja.
Vasta

Huvitav on see et näiteks lääne ehitustehnika, laadurid, kopad jms valdavalt ühe pumbaga (traktorite kohta mina ei tea). Ning toimivad väga hästi. Sõitmine, hüdroga millegi kergitamine ja rooli pööramine korraga pole mingi küsimus. Selge on see, et need süsteemid on disainitud Inseneride poolt, aga samu juppe peaks kaubandusest meilgi saama ning töökindluse üle küll nuriseda ei saa.
Vasta

(04-05-2020, 14:14 PM)olli Kirjutas:  Huvitav on see et näiteks lääne ehitustehnika, laadurid, kopad jms valdavalt ühe pumbaga (traktorite kohta mina ei tea). Ning toimivad väga hästi. Sõitmine, hüdroga millegi kergitamine ja rooli pööramine korraga pole mingi küsimus. Selge on see, et need süsteemid on disainitud Inseneride poolt, aga samu juppe peaks kaubandusest meilgi saama ning töökindluse üle küll nuriseda ei saa.
Hüdraulika ongi üks töökindlamaid asju masina juures kui lekked välja arvata.
Töötavad ju liikuvad asjad õlis ning saladus peitub õli filtreerimises.
Hüdrojagajal näiteks on nõutud alla 20 μ, kuid kui vaadata näiteks vene traktori hüdrofiltrit siis kas see näeb selline välja et ta seda suudab?
Seal on lähenetud probleemile majanduslikult täiesti valesti jättes filtreerimise tähelepanuta ja nii vahetataksegi asju nii tihti ning jälle on sel jagajal puru klapi vahel ja muud hädad.
Peale jagaja muide nõuavad sellist puhtust ka rooli dosaatorid ja hüdropumbad.
Vasta

Prioriteediklappe pruugitakse päris palju. Nende töökindlus on otseselt sõltuvuses hooldusest: kus on hooldus ja puhtus, nendest midagi ei teata. Kus on pohhuism, seal nöögivad.

Voolujaguriga on see trikk, et surve määrab madalam haru. Ega õli loll ole, et raskema vastupanu teed läheb. Kokku suruda (tavaoludes) seda ei anna, aga palju kiiremini voolama sundida küll. Enamus voolujagureid on ju labased metallplokid, milles üks sissevoolu ja kaks sama ristlõikepinna välja andvat (elik kumbki on täpselt pool sissevoolust) väljavooluava. Kui nüüd ühes harus rõhk tõuseb (näituseks palutakse rippsüsteemil tõsta üles maakera), paneb kogu võimalik õli roolidosaatori poole minema, kuniks rõhud harudes võrdsustuvad.  Tulemuseks ilmselt üsna ebamääraselt toimiv rippsüsteem ja "muutuva võimendusega" rool.

Mistapo paljudel asjadel on rooliajam eraldi ahelas. Eraldi pumba pealt. Kusjuures pump võib olla ühises kestas, lihtsalt kahe tööruumiga.

Kas põksinäksile labane tandempump ei mahu tavapumba asemele?
Vasta

(04-05-2020, 15:33 PM)v6sa Kirjutas:  Voolujaguriga on see trikk, et surve määrab madalam haru. Ega õli loll ole, et raskema vastupanu teed läheb. Kokku suruda (tavaoludes) seda ei anna, aga palju kiiremini voolama sundida küll. Enamus voolujagureid on ju labased metallplokid, milles üks sissevoolu ja kaks sama ristlõikepinna välja andvat (elik kumbki on täpselt pool sissevoolust) väljavooluava. Kui nüüd ühes harus rõhk tõuseb (näituseks palutakse rippsüsteemil tõsta üles maakera), paneb kogu võimalik õli roolidosaatori poole minema, kuniks rõhud harudes võrdsustuvad.  Tulemuseks ilmselt üsna ebamääraselt toimiv rippsüsteem ja "muutuva võimendusega" rool.
Kui voolujagur on lihtsalt kolmik siis küll, kuid kui seal on elemendid sees siis nad ikka jagavad õlivoolu vaatamata survele.
Siin väike õppematerjal ka mis variandid neist kasutuses on ja kuidas töötavad.
Vasta

Hea video! Kuigi mu arvates on küsitav panna voojaoturitest rääkivasse videosse orbitrol sisse. Aga olgu, põhjusmõtteliselt on tal ju õigus: õli liigub sellest läbi küll. Iseasi, paljud kasutajad on nõus selle skeemiga paratamatult kaasneva süsteemide teineteist mõjutava toimimisega.

Aga tulles tagasi algse küsimuse juurde, siis tõenäoliselt ei raatsi keegi reguleeritavaid voojaotureid soetada ja labased kolmikud algset probleemi ei lahenda. Midagi nutikamat on sinna vaja.
Vasta

Ma nagu seal süsteemis ei näinud mingit prioriteetklappi.
Kuskil siin mingis teemas oli lahendus-pilt, kuidas ühe Belarusi jagaja külge oli veel teine ühendatud. Paraku otsinguga ei suutnud leida. Kahtlustan, et miski sarnane teema aluseks võetud.
Ksf Võsa, selline vene duubelpump on täitsa olemas, kahjuks ta füüsiliselt ei mahu sinna ära:
https://www.pmkaubamaja.ee/et/rh-10-10-z-6-vtza.html
Võibolla miskine lääne oma sobitatav, aga see eeldab suurt ehitamist. Nagu ka eespool väljapakutud video duubel pumba korpustest.
Jah, lääne hüdrojagajaid on ka läbivoolu lahendustega, kus reaalselt saakski tagasivoolule orbitroli külge ühendada.
Ma siiski esialgu jätkan jonni ja otsin seda vene originaal jagaja ja orbitrol lahendust.
Äkitse on koer maetud sinna, et on olemas ka selline orbitrol, mille T kannatab ka näiteks 175Bar survet?
Vasta

Tootja ei luba ühelegi säärast survet, sest kaob roolivõimenduse efekt. Võimendus tekib P ja T avade vahelisest rõhkude erinevusest! Vaata https://forum.automoto.ee/showthread.php...#pid500029 , pos.3.

Isegi, kui tihendid sees peaksid püsima...

Kui tahta kindlasti ühe pumbaga teha, siis pane prioriteediklapp (soovitavalt lääne oma) ja elu on lill.

Mina kaevaks Hydroskandi vms.  pumbakataloogi pikkusmõõdu alusel. Ning räägiks letitaguste meestega. On ka sääraseid pumpasid, kus kaks järjestikkust on samas kestas. Mitte nii, nagu venelaste anaal-looge mitteomavas skeemis, kus vahepump on meeletult pikk ja otsa pannakse veel tavaline.
Vasta

Teoretiseerides sellise süsteemi üle, kus dosaator on enne jagajat ning jääb jagaja kaitseklapi rõhu alla ehk 170 bar.
Isegi kui tihendid sees püsiksid dosaatoril siis selleks et dosaator saaks toimida peab seal tekkima rõhkude vahe ehk vähemalt 40bar ja siis oleks pumba töörõhk ning dosaatori vajalik rõhukindlus 210bar et 40 jääks dosaatori tööks.
Kindlasti on siis välistatud ühepoolne hüdrosilinder sest nagu tagasivoolu rõhk tekib hakatakse roolisilindrit varre pindala arvel välja lükkama ja tulemus oleks juhitavusele üsna ohtlik kui voolik peaks purunema.
Muidugi Hydrosilal on täiesti olemas ka sellist rõhku taluvad pumbad nii nelja kui 6 nuudiga ehk НШ16М-4.
Kui viimane number on 3 on max rõhk 160 ja kui 4 siis 200bar.
Need viimased on muidugi kallimad ja seepärast neid meie traktoripoodidest otsida ei ole mõtet.
Vasta

Teoorias olen nõrk, aga vanematel/väiksematel lääne kombainidel rool ja hüdraulika 1 pumba peal. Pumbast surve dosaatorisse ja sealt edasi jagajasse. Ise pole sel süsteemil puudusi täheldanud.
Vasta

(06-05-2020, 06:11 AM)meesmetsast Kirjutas:  Teoorias olen nõrk, aga vanematel/väiksematel lääne kombainidel rool ja hüdraulika 1 pumba peal. Pumbast surve dosaatorisse ja sealt edasi jagajasse. Ise pole sel süsteemil puudusi täheldanud.

Oled selles väites täiesti kindel? Mulle silma alla sattunutel on prioriteediklapp. Mõnel küll otse dosaatori küljes.
Vasta

Ärge ajaga lihtsat asja keeruliseks - ka t-25`e puhul otse pumbast läbi dosaatori ja sealt jagajasse, ja töötab rahus. Mõelda on tore, aga üle mõtlemine tikub võtma palju aega ja raha.
Vasta

(06-05-2020, 12:47 PM)kapu Kirjutas:  Ärge ajaga lihtsat asja keeruliseks - ka t-25`e puhul otse pumbast läbi dosaatori ja sealt jagajasse, ja töötab rahus.

...

Ka siis võimendab, kui rippsüsteem tõstab täie jõuga?

Et rippsüsteemi tühjalt tõstmisel töötab, ma täitsa usun. Et tööhüdraulikat mitte kasutades töötab, on päevselge.
Vasta

Minu puhul ei puhukski pilli see, et rippsüsteemi hüdraulikaga tegutsemise ajal võimendus ei tööta. Kui just miskit hüdromootoriga asja taha ei ühenda, millel pidev õlisurve vajadus. 
Viimast aga ette näha ei ole ja see hetkeks hüdrojagaja kasutamine ilmselt ei sega roolimist. Palju ajaliselt ikka vaja, et põlluotsas korraks kasvõi muldaja maa seest välja tõsta.
Suurem mure on see, et orbitroli lubatud tagasivoolu surve on lubatud 40Bar. Ok, ilmselt kannatab ka rohkem.
Ega vist muidu teada ei saagi, kui tuleb loomkatsed teha. Pole ju vaja traktorile otseselt külge esialgu miskit ehitada. Voolikumajandus vastavalt ühendada ja jagaja kangi ja rooli keerates peaks mingi aimdus juba tekkima.
Vasta

40 bar on garanteeritud vastusurvetaluvus. Palju konkreetse isendi tihendid tegelikult taluvad (ja kui kaua), selgub loomkatse käigus. Loomulikult tee ära, saamegi teada. Big Grin

Muide, hüdrosüsteemi rõhk ei ole tingimata kohe kangi puutudes mitte 120 bar, vaid see tõuseb KUNI 120 bar (või kuhumaani kaitseklapp reguleeritud ongi), kui õlil kuhugi minna pole. Mingi mõnesajakilose asja tõstmiseks ilmselt pole isegi 60 bar vaja.
Vasta

läheme hüdrarooliga edasi ja ka mõte panna.mul juba org jagaja ammune ajalugu ja lääne omad peal.nimelt 2 tk ja esimene kahene ujuva asendiga ja toine tavaline ja kahe jagaja vahel kah miski klapp või junn.kas on lootust ühe pumba pealt rooli tööle saada või mitte?kuna kraana taga siis ka org paaki enam pole ja uus paak ees gene kõrval ja peal lääne tagasivoolu filter.pumbast läheb toide kraani ja üks asend suunab õli masina jagajasse ja teine taha kraanale.
Vasta

Keegi saab oma kabriol ära mõõta kabiinipõhja tagumise tala ja akukasti vahelise kauguse? Vaja akukastil vähemalt üks ots lahti lõigata ja õigeks painutada, aga selleks oleks vaja mingit orjentiiri. Hea näide omaaegsest pohui-nahui töökultuurist

   
   
   

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta

(11-05-2020, 11:35 AM)Laurts Kirjutas:  Keegi saab oma kabriol ära mõõta kabiinipõhja tagumise tala ja akukasti vahelise kauguse? Vaja akukastil vähemalt üks ots lahti lõigata ja õigeks painutada, aga selleks oleks vaja mingit orjentiiri. Hea näide omaaegsest pohui-nahui töökultuurist


Kui sa mõtled seda, et kogu krempel propelleris. Siis see tavaline. Olen seda sirgeks ajanud paaril masinal. Selle tulemusel suutsin ühel isegi 2cm asja nihkesse viia, nii et käsipidur ei rakendunud enam õigesti rullikule.  Lootusetu üritus.   Kasulikum tõmmata ta poltidega kinni ja oodata mõrasid. Mõrad aga koheselt ära lappida.  


Mõõtudest Big Grin
Eelmine aasta mõõtsin ka paari kohta. No kehtib venelase põhimõte. Kui suurusühik on sobiv, siis toimib. Ehk +-2cm kõikjalt. Teema selles, et neid masinaid pandi juppidest kokku tehases ja siis veel 20 eri garaazis tehase ümbruskonna mehaanikute poolt, kes kasutasid enamikus "tehase prügikastist leitud varuosi ja modifitseerisid neid)

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta

https://www.osta.ee/index.php?fuseaction...=137265459  ostas selline kena kompaktne hüdrorooli komplekt saada.kuna ise asja peensusteni ei jaga veel siis uuriks targematelt on see põkale üldse sobiv nz10-16 pumbaga?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 37 külali(st)ne