27-04-2020, 12:57 PM
Minu kokkupuude Jawadega algas 5 aastat tagasi, kui sõber palus oma külkaga pilli mu hoovis hoiustada mõne nädala. Toona olin selle foorumi kontekstis ikka paras tehnika võhik ning näppe polnud õliseks teinud. Aga nagu öeldakse, siis eesmärk pühitseb abinõu. Toona sai valitud oma projekti kajastamiseks (ja ka abi leidmiseks) küll tiba vale koht: https://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f=56&t=94153
Eelmisel kevadel aga sai tehtud osta.ee-st üks emotsiooni ost. Jawa 354. Nägi väga räbal välja. Ainus pluss oli klappiv birka, mootori ja raami number. Kõik muu oli kas vale, räbal või hädapäraselt parandatud. Mõte oli, et mõnus oleks talvekuudel midagi nokitseda. Siin mõni pilt algsest olukorrast:
Eelmisel kevadel sai siis tehtud esmane ülevaatus olukorrast. Iga viimne kui tross soovis välja vahetamist. Ketiratas lootusetult kulunud. Süütelukk rikutud, süütelüliti viidud istme alla, vasak jalaraud ära murdunud raami küljest, karteri tihend puudu (selle tõttu ja õli välja jooksnud), õhufilter puudu, tagumisel piduril paigaldatud vaid 1 klots, ketikatte tuunitud, küljeplekid lõigatud, piduripedaal vale, esiporikas vale, paak vale. Sadula osas on mul kahtlused, kas siis juba oli uuem tüüp või peaks olema viiul?
Sai ta korra enne esmast lähenemist käima omas mahlas (või õigem oleks öelda mahlata) korraks käima aetud:
Eelmisel kevadel tegin korda järgmised asjad: Pidurid, siduri trossi, gaasitrossi, uus kett, uus ketiratas, uued ketipingutid, vahetasin tagumised amordid kus polnud enam õli haisugi, paigaldasin aku, uue bensuvooliku, karteri pesu ja uus õli. Peale seda julgesin minna esimesele proovitiirule. Mis jäi küll tiba lühikeseks, sest üsna pea selgus, et laadumine puudub. Samas lühike sõit tähendas, et koju lükata on jälle lühem maa.
Mis plaan on? Noh, esmalt võiks jõuda sellisesse olukorda, et saaks ta kenasti arvele võetud. Ehk siis omas kastmes töökorda. Kuna ta on ikka korralikult elu näinud, siis täitsa prillikiviks siin ilmselt mõtet seda asja ajama pole hakata. Ilmselt korrastada mõnusa petina välimusega. Õnneks mul on eelmise Jawa renoveerimisest palju töökorras, ent vähem ratsitud juppe, mida kasutada ja ümber vahetada.
Eelmisel kevadel aga sai tehtud osta.ee-st üks emotsiooni ost. Jawa 354. Nägi väga räbal välja. Ainus pluss oli klappiv birka, mootori ja raami number. Kõik muu oli kas vale, räbal või hädapäraselt parandatud. Mõte oli, et mõnus oleks talvekuudel midagi nokitseda. Siin mõni pilt algsest olukorrast:
Eelmisel kevadel sai siis tehtud esmane ülevaatus olukorrast. Iga viimne kui tross soovis välja vahetamist. Ketiratas lootusetult kulunud. Süütelukk rikutud, süütelüliti viidud istme alla, vasak jalaraud ära murdunud raami küljest, karteri tihend puudu (selle tõttu ja õli välja jooksnud), õhufilter puudu, tagumisel piduril paigaldatud vaid 1 klots, ketikatte tuunitud, küljeplekid lõigatud, piduripedaal vale, esiporikas vale, paak vale. Sadula osas on mul kahtlused, kas siis juba oli uuem tüüp või peaks olema viiul?
Sai ta korra enne esmast lähenemist käima omas mahlas (või õigem oleks öelda mahlata) korraks käima aetud:
Eelmisel kevadel tegin korda järgmised asjad: Pidurid, siduri trossi, gaasitrossi, uus kett, uus ketiratas, uued ketipingutid, vahetasin tagumised amordid kus polnud enam õli haisugi, paigaldasin aku, uue bensuvooliku, karteri pesu ja uus õli. Peale seda julgesin minna esimesele proovitiirule. Mis jäi küll tiba lühikeseks, sest üsna pea selgus, et laadumine puudub. Samas lühike sõit tähendas, et koju lükata on jälle lühem maa.
Mis plaan on? Noh, esmalt võiks jõuda sellisesse olukorda, et saaks ta kenasti arvele võetud. Ehk siis omas kastmes töökorda. Kuna ta on ikka korralikult elu näinud, siis täitsa prillikiviks siin ilmselt mõtet seda asja ajama pole hakata. Ilmselt korrastada mõnusa petina välimusega. Õnneks mul on eelmise Jawa renoveerimisest palju töökorras, ent vähem ratsitud juppe, mida kasutada ja ümber vahetada.
Jawa 360 + Velorex 560, 2x Vaz 2121, ETKVL autoroller