MURUTRAKTORID- ostuabi, hooldus, remont...

(22-04-2020, 21:42 PM)diselist Kirjutas:  
(06-08-2019, 17:55 PM)Kuusiku_ Ets Kirjutas:  
(20-05-2019, 18:26 PM)Kuusiku_ Ets Kirjutas:  Mõistus on täitsa otsa saanud.

Olemas 2 Briggsi kone. 12.5HP ja 14.5 HP.
Mõlemal sama probleem – starter ei keera survetaktist üle. Mõlemal olen klappe reguleerinud. Ei aita.

14.5HP peal sai proovitud ka täiesti tutikat starterit korraliku laetud autoaku otsas, krokodillidega otse starteri peale. Sama jama. Natuke keerab ja tõmbab hinge kinni. Ehk siis starteri ja aku probleemid välistaks. Kui küünal välja võtta, ketrab kah ilusti. Dekompressiooni süsteemi töötamise eeldused on ka olemas, teeb klapile kerge jõnksu vajalikus kohas.

12.5HP mootori võtsin lahti. Karteri kaane eemaldades kõik ilus ja omal kohal, dekompressiooni sisteema ka toimib nuka küljes. Plokikaane alt ka midagi koledat ei leidnud. Silindri seinad ilusad. Klappide kolvipoolsed pinnad ilusad. Klappide „seljad“ mõnevõrra kõrbenud õlise ollusega, kuid mitte midagi ulme koledat. Klapid ja tõukurvardad tunduvad täitsa sirged.


Ajaloost niipalju, et 12.5HP mootor oli mul murunaatori peal, mille kasutatult ostsin. Juba ostes ja koju tuues väljendus mõnikord harva viga, et ei jõudnud nagu samamoodi üle keerata. Aga samal ajal õrnalt käega hoorattast kaasa aidates õnnestus iga kord. Ja seda sinnamaani, kui sõitis hooaja lõpus kuuri. 14.5HP mootor on ostetud „siga kotis“ mõni aeg tagasi. Väidetavalt pidi eelnevalt normaalselt toimima.


On kellelgi mingeid ideid, kus see jama ennast peidab?

Tuli nüüd meelde, et jäin lahenduse võlgu.

Masin ammu korras. Lahenes nii, et kuna kõik muu paistis ilus ja toimiv, uurisin ikkagi seda nuka küljes olevat dekompresiooni tilulilu. Ja tundus kuidagi natuke liiga lõtkuv olema. Võtsin selle niidukipoodi kaasa, kus ka kogenum pilk arvas, et asi kindlasti selles. Läks loosi uus nukkvõll, mootor kokku tagasi ja läks "ilusasti" tööle (jutumärkides, kuna oma lollusest oli näpp mootori hoidmise ja suretamise käigus sattunud hooratta ventikalabaga liigsesse kontakti).
Kui palju lammutada vaja on, et nukkvôll kätte saada?Pole kunagi neid lammutanud?Endal sama problerm 12, 5 b&s mootoril, varuks üks kokkujooksnud 14,5 mootor.Ehk saab sealt võtta .

All keerad rihmaseibi mootori küljest. Siis juhtmestik ja mootori kinnituspoldid. Õli välja. Karteripõhi küljest (Võib olla tugevalt kinni, kui on eelnevalt kõvasti hermeetikut tarvitatud. Siis tuleb väga ettevaatlikult kummihaamri ja heebliga läheneda. Väga habras alumiiniumjunn ikka). Siis keerad hootatas, kuni märgid paigas, saad kenasti nuka välja. Vaatad hoolikalt karu kõhuõõnsuse üle, et igasugu murdunud kilde ei vedeleks. Uued jupid õliga kokku, jälle märgid paika jne kokku.
Midagi keerulist pole.
Vasta

sai ka siis raider õuele taritud ja esimene niidegi tehtud.esimese niitega juhtub kõike ja sai ka kivi ja niidutekil peab värviparandusi tegema,et rooste ei läheks.kas on mõtekas niidutekk alt kivikaitsega üle teha?nüüd muidugikoristan kogu maa ära ja tuleb ka mulda kohati täiteks vedada.
Vasta

(17-05-2020, 11:26 AM)muska71 Kirjutas:  sai ka siis raider õuele taritud ja esimene niidegi tehtud.esimese niitega juhtub kõike ja sai ka kivi ja niidutekil peab värviparandusi tegema,et rooste ei läheks.kas on mõtekas niidutekk alt kivikaitsega üle teha?nüüd muidugikoristan kogu maa ära ja tuleb ka mulda kohati täiteks vedada.
Kivikaitse vist üksinda poorne,peaks üle värvima,automaalrid parandavad kui eksin.Ühele rikkurile tegin möödunud hooajal tutikale masinale sellega millega kastikatel kasti seestpoolt tehakse,raptor vist selle nimi.Kogu protsess nägi välja,et kõigepealt kõik pulgad küljest ära kosul,liivapritsiga värv maha,epokrundiga üle,pealepoole veoauto värv ja alla eelmainitud kastisisu värv.Ise pole seda traktorit peale möödunudsuvist kasutust näinud aga omaniku sõnul pidi hea olema.
Vasta

Kas ei oleks mõeldav terve kolu pulkadeks võtta ja tsingivannist läbi lasta, peaks saama igavene?

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta

Niikaua igavene, kuni tsink maha kulub?
Vasta

Märg muru on happeline. Kuidas tsink sellesse suhtub? Näiteks alumiinium laagripukid lähevad väga krobeliseks.
Vasta

nüüd tahaks saestuudiole tasuta reklaami teha.poes võeti masin kastist,pandi kokku ja käivitati,kedrati 30+sek,läksin järgi samamoodi pikk ketramine ja siis sõideti autosse,kodus niisamuti ja täna tegin video ja saatsin tuttavast mehaanikule kes tuli keeras 8 peaga polti liigutas trossi polt kinni ja paugupill.ja tüüp edasimüüja volitatud esindaja.lühidalt tehases tross peale visatud,polt kinni ja pohhh ja saestuudiol kah pohh ja andis mulle masina nii üle...
Vasta

Tere

Briggs & Stratton 7 seeria Intek  V-Twin mootoril oleks vaja esimest õlivahetust teha. Millist õli sobiks selles kasutada? Tavalist SAE30 ei tahaks kasutada. Pigem ikka multiviskoosset pool- või täissünteetilist. Kvaliteet ikkagi parem ja ehk tuleb ka jahedama ilmaga käivitada. Kas tavaline automootori 5w30 õli sobib või peaks väikemootorite 4T õlide poole vaatama?
Vasta

Kasutan Mobil 5w-50 õli. Talupidamises eriti murust rääkida ei saa, rohkem heinategemine.
Seega mootoril suurem koormus, kuumeneb rohkem ja sellise näitajaga õli säilitab paremini omadusi.
Nagunii õli maht olematu ja rahaliselt kallim suurt ei tule.
Vasta

Automootoriõlid on mõeldud jahedamatele vedelikjahutusega mootoritele ja keegi ei ole kontrollinud manuste vastupidavust loomu poolest väga kuumalt käivate õhkjahutusega mootorite kolbide juures toimuvale termilisele vägivallale. Tsikliõlidel on seda ka arvesse võetud.

Samas on vahe väga marginaalne ja mina oma õhkjahutusega padadel tarvitan juba aastaid automootorite õlivahetuste kanistripärasid (uusi, mitte karterist väljalastut!). Seni pole halbu kõrvalekaldeid ilmnenud (aga mul pole ka ühtegi nii uut mootorit). Ma ei näe põhjust, miks ühes normaalselt pruugitavas murutraktoris peaks üks harju keskmine 10W40 PS midagi halba korda saatma, kuniks seda on. Aga võimalus jääb...
Vasta

Esimene muruniitmine sel kevadel. Esivanem tõi viieliitrise plänni 98-at. Poiss niitis talle näidatud lapi ära ja jättis trakatsi seisma. Pool tundi hiljem käivitades ei vedanud starter mootorit ringi. Mootoriks 13 hj Briggs and Stratton. Keerasin mootorit käsitsi veidi edasi ja andsin starterit. Pooltest pööret ringi ja kolksuga seisma. Mootorit käsitsi keerates kuulda mulinat. Õli oli esialgu normis ja ilma bensiinilõhnata. Kas võimalik, et karpas nõela juures või kuskil midagi järgi andnud, küte silindrisse voolanud ja nüüd tekib hüdrolukk?
Vasta

Neil elektriline klapp karpa küljes, mis ei lase kütusel peale voolata kui süüde väljas.
Vasta

(25-05-2020, 10:23 AM)Alts Kirjutas:  küte silindrisse voolanud ja nüüd tekib hüdrolukk?

Mis takistab küünla eemaldamist?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(25-05-2020, 10:23 AM)Alts Kirjutas:  Esimene muruniitmine sel kevadel. Esivanem tõi viieliitrise plänni 98-at. Poiss niitis talle näidatud lapi ära ja jättis trakatsi seisma. Pool tundi hiljem käivitades ei vedanud starter mootorit ringi. Mootoriks 13 hj Briggs and Stratton. Keerasin mootorit käsitsi veidi edasi ja andsin starterit. Pooltest pööret ringi ja kolksuga seisma. Mootorit käsitsi keerates kuulda mulinat. Õli oli esialgu normis ja ilma bensiinilõhnata. Kas võimalik, et karpas nõela juures või kuskil midagi järgi andnud, küte silindrisse voolanud ja nüüd tekib hüdrolukk?
Nii ongi!!! Aga voolab KARTERISSE!!! Mul oli JUST sama keiss!!! Arvasin ka, et on too ÜSS klapijama, võtsin katla maha, valasin omastarust õli välja... mis oli puhta bensulõhnaline, natuke must ainult ja kolepalju tuli! Võtsin ikkagi katla ka lahti, et "karule kõhtu" vaadata. Jube kena oli, bens on kõik ilusti puhtaks pestnud. Kokku tagasi, tundejärgi klapiregull, tundejärgi kõik pingutusmomendid - töötab ideaalselt, ei leki ega midagi Big Grin 
2 nädalat varem, peale talveseisu, keerasin võtit ja käis. Ja siis oli nagu "kännu taga". Nüüd nädal möödas, eile lükkasin masina katusealla, oli ilus puhas bensulõhnata õli, kuigi niidetud sai ~1,5Ha. Ei tea, mis jama oli...

edit PS: TARGEMAD - kas mitte pole nii, et see dekompressioon jääb seiskudes LAHTi asendisse ja kui kütuse pealevool ei pea, voolabki bens läbi klapipilu karterisse? Tsentrifugaal ehk tööleminek sulgeb klapi. 

Läigib seest!!!
[Pilt: ACtC-3e_BHaZV1DBeUBAhJI9xB_c0CVpiXNiL5TE...authuser=0]
Vasta

(25-05-2020, 11:06 AM)Marko Kirjutas:  
(25-05-2020, 10:23 AM)Alts Kirjutas:  küte silindrisse voolanud ja nüüd tekib hüdrolukk?

Mis takistab küünla eemaldamist?
Maal polnud tööriistu kaasas. Lähimatel päevadel riistad kaasa ja lähemalt uurima. Imestasin selle üle, et rõngaste vahelt peaks küte karterisse vajuma aga vast võtab aega ja seetõttu polnud õlivarrast nuusutades veel tunda. Õli sai just hommikul kontrollitud ja probleemijärgselt tundus sama tase.
Vasta

(25-05-2020, 10:58 AM)olli Kirjutas:  Neil elektriline klapp karpa küljes, mis ei lase kütusel peale voolata kui süüde väljas.
On küll klapp aga aga see sulgeb düüsi kanali ja nõelklapiga pole sel midagi tegemist.Ujukikambri laes õhuava mille kaudu voolabki kütus kuhu iganes kui nõel ei pea ja ujukikamber silmini bentsu täis ja paagist tuleb koguaeg juurde sest see kõrgemal reeglina kui karpa.Olen mõnele kraani vahele pannud ja pikemate seismiste korral paneb omanik kraani kinni.Kui omanik udupea ja ei suuda kraani meeles pidada siis nõela puhastus vahetus tihtilugu ei aita,vaja terve karpa vahetada.
Vasta

(25-05-2020, 09:38 AM)v6sa Kirjutas:  Automootoriõlid on mõeldud jahedamatele vedelikjahutusega mootoritele ja keegi ei ole kontrollinud manuste vastupidavust loomu poolest väga kuumalt käivate õhkjahutusega mootorite kolbide juures toimuvale termilisele vägivallale. Tsikliõlidel on seda ka arvesse võetud.
aga miks ei tea seda "kuumalt käimise" teooriat väikemootorite valmistajad ise? SAE30 ei ole ekstreemse kuuma õli.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

(27-05-2020, 00:25 AM)13piisab Kirjutas:  
(25-05-2020, 09:38 AM)v6sa Kirjutas:  Automootoriõlid on mõeldud jahedamatele vedelikjahutusega mootoritele ja keegi ei ole kontrollinud manuste vastupidavust loomu poolest väga kuumalt käivate õhkjahutusega mootorite kolbide juures toimuvale termilisele vägivallale. Tsikliõlidel on seda ka arvesse võetud.
aga miks ei tea seda "kuumalt käimise" teooriat väikemootorite valmistajad ise? SAE30 ei ole ekstreemse kuuma õli.

Väga hästi teavad. Aga 24 kuud kestab keskmise kasutaja (tuletame meelde, keskmine plats meie maakeranurgas - Euroopas, on mõnisada ruutu) käes suvalise õliga rahulikult ära ja edasine ekspluatatsioon pole enam tootjale kasulik.

Meie siin ajame mingit maailmamajandusele kahjulikku agendat.

Tsiklimeestele peaks see teema olema tuttav... Väidetavalt õhkjahutusega tsiklitele ei ole hea mõte panna suvalisi poolsünte sisse, mis kipuvad kolbidele sadestisi jätma. Õhkjahutusega mootoritele on vähe teise (väidetavalt) koostisega õlid.
Vasta

Pidin juba ammu postitama mõne idee teistele jagamiseks, aga pole parajat aega olnud. 
Hüdraulika murutraktorile - näiteks tänavapuhastus harja tarbeks või kallutava haagise jaoks.  Bemari roolivõimu kolbpump lisa rihmaseibilt põhja alla ja kolmene jagaja ning õlipaak ning voila:

[Pilt: 0112404219457ba.jpg]
[Pilt: 01124042172e0d0.jpg]
[Pilt: 011240421552374.jpg]
[Pilt: 0112404213ece6b.jpg]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(26-05-2020, 07:14 AM)Kivipurustaja Kirjutas:  
(25-05-2020, 10:58 AM)olli Kirjutas:  Neil elektriline klapp karpa küljes, mis ei lase kütusel peale voolata kui süüde väljas.
On küll klapp aga aga see sulgeb düüsi kanali ja nõelklapiga pole sel midagi tegemist.Ujukikambri laes õhuava mille kaudu voolabki kütus kuhu iganes kui nõel ei pea ja ujukikamber silmini bentsu täis ja paagist tuleb koguaeg juurde sest see kõrgemal reeglina kui karpa.Olen mõnele kraani vahele pannud ja pikemate seismiste korral paneb omanik kraani kinni.Kui omanik udupea ja ei suuda kraani meeles pidada siis nõela puhastus vahetus tihtilugu ei aita,vaja terve karpa vahetada.
Elektrilist klappi polnud. Sai vahetatud karpa, õli ja filtrid. Käib jälle! Aitäh kommentaaride eest.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 21 külali(st)ne