11-05-2020, 19:49 PM
(22-04-2020, 21:42 PM)diselist Kirjutas:(06-08-2019, 17:55 PM)Kuusiku_ Ets Kirjutas:Kui palju lammutada vaja on, et nukkvôll kätte saada?Pole kunagi neid lammutanud?Endal sama problerm 12, 5 b&s mootoril, varuks üks kokkujooksnud 14,5 mootor.Ehk saab sealt võtta .(20-05-2019, 18:26 PM)Kuusiku_ Ets Kirjutas: Mõistus on täitsa otsa saanud.
Olemas 2 Briggsi kone. 12.5HP ja 14.5 HP.
Mõlemal sama probleem – starter ei keera survetaktist üle. Mõlemal olen klappe reguleerinud. Ei aita.
14.5HP peal sai proovitud ka täiesti tutikat starterit korraliku laetud autoaku otsas, krokodillidega otse starteri peale. Sama jama. Natuke keerab ja tõmbab hinge kinni. Ehk siis starteri ja aku probleemid välistaks. Kui küünal välja võtta, ketrab kah ilusti. Dekompressiooni süsteemi töötamise eeldused on ka olemas, teeb klapile kerge jõnksu vajalikus kohas.
12.5HP mootori võtsin lahti. Karteri kaane eemaldades kõik ilus ja omal kohal, dekompressiooni sisteema ka toimib nuka küljes. Plokikaane alt ka midagi koledat ei leidnud. Silindri seinad ilusad. Klappide kolvipoolsed pinnad ilusad. Klappide „seljad“ mõnevõrra kõrbenud õlise ollusega, kuid mitte midagi ulme koledat. Klapid ja tõukurvardad tunduvad täitsa sirged.
Ajaloost niipalju, et 12.5HP mootor oli mul murunaatori peal, mille kasutatult ostsin. Juba ostes ja koju tuues väljendus mõnikord harva viga, et ei jõudnud nagu samamoodi üle keerata. Aga samal ajal õrnalt käega hoorattast kaasa aidates õnnestus iga kord. Ja seda sinnamaani, kui sõitis hooaja lõpus kuuri. 14.5HP mootor on ostetud „siga kotis“ mõni aeg tagasi. Väidetavalt pidi eelnevalt normaalselt toimima.
On kellelgi mingeid ideid, kus see jama ennast peidab?
Tuli nüüd meelde, et jäin lahenduse võlgu.
Masin ammu korras. Lahenes nii, et kuna kõik muu paistis ilus ja toimiv, uurisin ikkagi seda nuka küljes olevat dekompresiooni tilulilu. Ja tundus kuidagi natuke liiga lõtkuv olema. Võtsin selle niidukipoodi kaasa, kus ka kogenum pilk arvas, et asi kindlasti selles. Läks loosi uus nukkvõll, mootor kokku tagasi ja läks "ilusasti" tööle (jutumärkides, kuna oma lollusest oli näpp mootori hoidmise ja suretamise käigus sattunud hooratta ventikalabaga liigsesse kontakti).
All keerad rihmaseibi mootori küljest. Siis juhtmestik ja mootori kinnituspoldid. Õli välja. Karteripõhi küljest (Võib olla tugevalt kinni, kui on eelnevalt kõvasti hermeetikut tarvitatud. Siis tuleb väga ettevaatlikult kummihaamri ja heebliga läheneda. Väga habras alumiiniumjunn ikka). Siis keerad hootatas, kuni märgid paigas, saad kenasti nuka välja. Vaatad hoolikalt karu kõhuõõnsuse üle, et igasugu murdunud kilde ei vedeleks. Uued jupid õliga kokku, jälle märgid paika jne kokku.
Midagi keerulist pole.