Projekt: Fortschritt E514 renoveerimine, vla 1990
#41

Lauri, tead sa mōnda konkreetset müüjat soovitada, nt sellele MB mootorile?

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#42

Asendusmootori valikul tuleks eelkõige vaadata, et dünaamika väga erinev või kehvem pole kui originaali. Pigem võimsam. Palju sellel originaalil kilowatte ja hobuseid on?
Vasta
#43

(28-02-2020, 23:36 PM)saarrand Kirjutas:  Lauri, tead sa mōnda konkreetset müüjat soovitada, nt sellele MB mootorile?
Tenito OÜ Pajustis. Muidugi hinna poolest tasuks kaaluda mõnd Aafrikasse minevad komplektset veokat, enamasti neil mootor ja käigukast korras. Hinnad viimastel mõistlikud
Vasta
#44

(28-02-2020, 23:41 PM)huvi5 Kirjutas:  Asendusmootori valikul tuleks eelkõige vaadata, et dünaamika väga erinev või kehvem pole kui originaali. Pigem võimsam. Palju sellel originaalil kilowatte ja hobuseid on?
Originaal on 6,6 liitrine, 92kw.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#45

Vene ratsionaliseerijad kasutavad laialt MAN 0824 mootorit erineval tehnikal, kahjuks ei leidnud pöördemomendi graafikut.D0824
Vasta
#46

(29-02-2020, 11:12 AM)huvi5 Kirjutas:  Vene ratsionaliseerijad kasutavad laialt MAN 0824 mootorit erineval tehnikal, kahjuks ei leidnud pöördemomendi graafikut.D0824
Mul on pakkuda cumminsi mootor koos kastiga 6 silindrit + turbo . On peal SISU veokal. Ka väga lihtne ja ilma elektroonikata mootor.
Kontakt: ottmikko@gmail.com .
TEL. 53 79 IO 2I
Vasta
#47

Praeguseks on asjalood niipalju edasi arenenud, et tekkis võimalus hankida üks komplektne, aga mäda põhjaga heeder. Kuna mul juba üks suhteliselt perfektses korras heedri põhi koos vikati ja kaksikteoga on olemas, siis on praegune plaan teha sellest mädast heedrist ja minu olemasolevast üks korralik heeder ka. See tähendab seda, et hetke seisuga liigun kindlalt selles suunas, et sellel hooajal saab viisakalt juba tööd teha. Loodame, et oma sõnu süüa vaja pole  Smile Kellel vaja Fortschritti mingit osa, siis aprilli esimesel või teisel nädalal lähen taaskord Fortschritti paradiisi kaubareisile Leetu, saan ehk ühes võtta miskit, kui vaja.
Aafrikasse veokeid ostvate kodanike kontakte on kellelgi jagada? Seal liigub ka mootorieid ehk...

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#48

(03-03-2020, 12:08 PM)saarrand Kirjutas:  Praeguseks on asjalood niipalju edasi arenenud, et tekkis võimalus hankida üks komplektne, aga mäda põhjaga heeder. Kuna mul juba üks suhteliselt perfektses korras heedri põhi koos vikati ja kaksikteoga on olemas, siis on praegune plaan teha sellest mädast heedrist ja minu olemasolevast üks korralik heeder ka. See tähendab seda, et hetke seisuga liigun kindlalt selles suunas, et sellel hooajal saab viisakalt juba tööd teha. Loodame, et oma sõnu süüa vaja pole  Smile Kellel vaja Fortschritti mingit osa, siis aprilli esimesel või teisel nädalal lähen taaskord Fortschritti paradiisi kaubareisile Leetu, saan ehk ühes võtta miskit, kui vaja.
Aafrikasse veokeid ostvate kodanike kontakte on kellelgi jagada? Seal liigub ka mootorieid ehk...
Lisaks pakutud cumminsile on olemas ka üks väiksem MAN mootor 6 silindrit umbes 100kw
Vasta
#49

vatseebookis keegi leedukas tihtipeale reklaamib end ostvat vanu veokaid&mootoreid...

loll on loll olla.
Vasta
#50

Kas 6.6l ja 92 kW asemele see Sisu Cummins vähe liig pole? See oli ju L10 (10 liitrine).

5.9-ne (ehk siis 6BT) võiks ju enam vähem paras olla. Neid peetakse üsna kuulikindlaks ka. Eriti P-pumbaga (rivipump) variante.
Vasta
#51

(04-03-2020, 22:32 PM)ottts Kirjutas:  Kas 6.6l ja 92 kW asemele see Sisu Cummins vähe liig pole? See oli ju L10 (10 liitrine).

5.9-ne (ehk siis 6BT) võiks ju enam vähem paras olla. Neid peetakse üsna kuulikindlaks ka. Eriti P-pumbaga (rivipump) variante.
10 liitrine on selgelt liiast jah. Selle poole ei pürgigi Smile  On kellelgi pakkuda seda 5,9 liitrist ridapumbaga isendit?

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#52

saarrand Kirjutas:
ottts Kirjutas:Kas 6.6l ja 92 kW asemele see Sisu Cummins vähe liig pole? See oli ju L10 (10 liitrine).

5.9-ne (ehk siis 6BT) võiks ju enam vähem paras olla. Neid peetakse üsna kuulikindlaks ka. Eriti P-pumbaga (rivipump) variante.
10 liitrine on selgelt liiast jah. Selle poole ei pürgigi Smile  On kellelgi pakkuda seda 5,9 liitrist ridapumbaga isendit?

Selline isend Soov.ee müügis.
https://www.soov.ee/15511952-teraviljako...tails.html
Vasta
#53

Vahepeal olen päris pikalt kombainiga tegelenud. Vahetasin ära kombaini tagumise osa katuse, mis mul esimestel piltidel täiesti ribadeks on. Korralik katus sai juba enam kui aasta tagasi Leedust hangitud. Tagaosas sai ühtteist veel remonditud, kütusepaak puhastatud jms. Nüüd tegelen uue purustaja paigaldamisega.
Viljandist sai ka teine heeder toodud. Nüüd laon sealt juppe ringi korraliku põhjaga heedri külge. Ka siin on mõningaid tagasilööke esinenud, ei sobi kõik jupid teps mitte 1:1 neil kombainidel. On ikka ajastust tulenevaid probleeme - mitmed sõlmed on ajajooksul siiski muutunud. Aga siiski, ei miskit ületamatut. Liigun selles suunas, et saab see heeder ka kokku pandud. Hetke tulemusena siis valmib E512 juppidest heeder minu E514 ette. Heedri vedu tuleb siiski rihmaga, nii nagu on E514 (512-l on ketiga).
Veel olen suure dilemma ees, mida teha mootoriga. Kas tuua Leedust täiskomplektne ja kapitaalremondist tulnud originaal mootor või paigaldada SMD mootor. Pakuti üht täiskomplektset mootorit viimase otsa Nivalt koos radikate ,alusraami ja hüdropumpadega.... Mis rahvas arvab uuemast SMD mootorist ja selle sobivusest?
Proovin ka pilte teha mingi hetk!
Kuulmiseni!

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#54

Kas kellelgi on mōni pilt sellest, kuidas on E281, E301 vōi E302 heedri vedu? St kuidas läheb jōud masinalt heedrile. Huvitab ka niiduki kepsuosa. Kui keegi saab enda masina piltidega aidata, oleks tore. 
Kuulmiseni!

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#55

Trehvasin taaskord Leedus käima. Hankisin mitmeid vajalikke asju ja võtsin kaasa ka ühe kapitaalist tulnud mootori. Kohapeal panime käima ja selle põhjal võtsin ära. Nüüd vaja vaid aega, et tegeleda kombaini endaga... Smile

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#56

Täiendan oma päevikut. Vast on kellelgi veel kunagi kasu  või vähemalt huvitav lugeda. 
Olen tegelenud nüüd heedri remondiga. Sai Viljandist toodud heedrilt ringi tõstetud mitmeid juppe, laagreid vahetatud, reguleeritud ja loomulikult tihendid vahetatud. Kõik rohkem tegemist oli vikati kepsu remondi ja täpselt reguleerimisega. aga sai seegi asi paikka. Ka haspli enda remont oli üsna pikaldane. Eile õhtul tõstsin haspli külge, paigaldasin piid ja reguleerisin. Nüüd jäänud veel kett peale panna  ja rihmade/kettide kaitse vasakule nurgale ja siis võib heedri kapitaalremondi lõppenuks lugeda.
Vahepeal on veel tehtud niipalju, et uus purustaja on külge saanud. Vajab veel küll pisut sättimist. Seejärel hakkan mootorit vahetama ja siis loodan esimesi hääli kuulda.
Püüan ka pildistama asuda rohkem.
Seniks ikka kuulmiseni!

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#57

Kiidan päeviku pidamise eest. Nonde masinate kohta on vähe teadmist liikvel.

Sest ka omal ajal oli vähe mehi, kes seda masinat viitsisid endale selgeks teha. Päris "niivaremonti" saksa tehnika aga ei talu. Ning eriti sama taseme kasutamistSmile

Kas Sinu isendil andis panna vikati tera ja sõra teljed käigu otsas ühtima või toimub suunavahetus vahekohtadest? Lõikepikkus on sel vist suti üle ühe sõravahe?
Vasta
#58

(29-06-2020, 11:52 AM)v6sa Kirjutas:  Kiidan päeviku pidamise eest. Nonde masinate kohta on vähe teadmist liikvel.

Sest ka omal ajal oli vähe mehi, kes seda masinat viitsisid endale selgeks teha. Päris "niivaremonti" saksa tehnika aga ei talu. Ning eriti sama taseme kasutamistSmile

Kas Sinu isendil andis panna vikati tera ja sõra teljed käigu otsas ühtima või toimub suunavahetus vahekohtadest? Lõikepikkus on sel vist suti üle ühe sõravahe?
Info hankimine on tõesti üsna raske. Vähemalt kodumaalt. Ja seda on samuti näha, et eelnevad hooldemehed on olnud väga väga laisad või lihtsalt ei ole masina eluiga huvitanud. Enamus asju on kulunud viimase piirini või pisut rohkemgi. Remont on tehtud reeglina üle perse jnejne. Aga positiivne on see, et nö raud on kõva ,metallil on paksust ja mis peamine: miskipärast ei roosteta nendel masinatel asjad kinni (ei võllidele rihmarattad ega poldid mutrid). Poldid mutrid on muidugi tsingitud ja see tsingi kiht tundub üsna paks olema.
Vot see info mind lausa huvitaks, kuidas vikat täpselt käima peab? Iseenda tarkusest panin käima nii, et suunamuutus toimub sõra tsentri lähedal (lähedal seetõttu, et lõikepikkus on pisut suurem kui sõravahe). Niimoodi tundub olema ka kahel teisel utiilsel heedril (ühte neis ei jaksa käsitsi ringi ajada, kuna heedripõhi on ühest kohast kivi saanud).
Asjalikud kommentaarid teretulnud!

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#59

Suunamuutus võiks olla kahe sõra keskel, vähemalt lattvikatil sai nii pann. Aga ma pole ka kunagi kombainer olnud.
Vasta
#60

Sakslasel oli vikati käik väikese ülekattega ehk nagu öeldi maakeeles, poolteist sõrga. 
Vene masinatel oli sõrast sõrga. 
Sakslase vikat ei ummistanud nii palju kui vastasvõistkonna oma. 
Ühesõnaga vikat peab käima võrdselt mõlemale poole üle sõra.

Aquila captas non muscas.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne