Mercedes Benz W638/W639 Vito - Tunnelibussid

Tänud heade soovide eest kõigepealt. 
Kuna aga tehnilise poole pealt hetkel midagi lisada pole siis jätkan päeviku korras pildi kujul sissekandega... 
Rohkem näeb tavaliselt minu FB leheküljelt... 
Lähiajal tuleb kõik kettad ja klotsid uued panna. Tuleb vist seekord võõrsil üks väike hooldus teha.

[Pilt: 01123722153a3e7.jpg]
[Pilt: 011237221734744.jpg]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Seltsiline ka vitole...

[Pilt: 01123821271e8e0.jpg]
[Pilt: 01123821296fb25.jpg]

On muu mis ta on, aga vito on valgem... Big Grin

[Pilt: 0112382131f3cc5.jpg]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Vahepeal hulga aega jälle mööda läinud, buss oli vahepeal töökojas suuremas hoolduses mille käigus said siis kõik uued õlid ja filtrid, kõik uued kettad-klotsid, esimesed piduri kolvid-tihendid, sillasten, taha uus amort mis suht lambist pooleks läks eesti tulles, siis veel pihustid käisid stendis reguleerimisel, uued tagasivoolud, uus turbo solenoid ja lati andur jne... Nokitsemist jagus omajagu. 

Nüüd vurab põhjas ja kogub kilomeetreid. Pildimaterjali ka:

[Pilt: 0112404223ad447.jpg]
[Pilt: 0112404225c52cf.jpg]
[Pilt: 0112427607714cc.jpg]
[Pilt: 01124276090d8e6.jpg]
[Pilt: 011242761365f2c.jpg]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(31-05-2020, 22:39 PM)mlsluik Kirjutas:  ...
siis veel pihustid käisid stendis reguleerimisel, ...

Kuskohas sa neid "reguleerida" lasid? Ja mida seal tegelikult ikka tehti?
Vasta

Stend kontrolliks ja seejärel ühel pihustil tagasivoolu klapp sai uus, lekkis pehmelt öeldes...
Solenoidid ja otsad olid korras ja näitajad lubatud piirides.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Vito veereb endiselt ilma suuremate sündmusteta. Vahepeal jõudsid lamellid lõppu ja sai alla visatud järgmine jooks mis riiulist võtta oli. Kaubikule vb nõks liiast aga sõita on täitsa üllatavalt hea, ei uju ega miskit.  Taga siis 275/30 R20 ja ees 235/35R20, need kõik siis AMG velgedel.  
Läbisõitu pole teab mis palju lisandunud kuna eestis enamjaolt seisab ja tööjuures on palju veokaga ringiliikumist. Hetkel siis 260 000km kopikatega. 
Suurt miskit lisada polegi, nädala lõpus tuleks taas õlivahetus teha ja edasi tallata. 

[Pilt: 0112447589cec8e.jpg]
[Pilt: 01124476695911d.jpg]
[Pilt: 0112447673acac3.jpg]
[Pilt: 011244767793b8e.jpg]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Kui eelmises postituses sai mainitud et läbisöitu pole suurt lisandunud siis see viga sai nüüd parandatud. Selle nädalaga sõitsin vitole täpselt 5000km juurde, nagu elukutseline juba... 

Marsuut siis algas esmaspäeval Tartust Helsinki, seal sai keerutatud terve päev ja õhtul võetud käru järgi ja suunt mööda maad Stockholmi üle Tornio. Teisipäeva õhtuks Haniges, kolmapäeval suund Stockolmist Kittilä poole üle Ylitornio. See viimane oli tagantjärgi mõeldes viga, oleks võinud Kolari kaudu minna ja veel Rootsi rahulikku elu nautida 100km võrra... Siis sai Kittilä kullakaevanduses keerutatud 1.5päeva ja reedel sealt siis tagasi Helsinki ja nüüd suund Tartu poole... Esmaspäeval tagasi põhja...  Toungue Big Grin 

Esmaspäev tundus vaikne tulevat, oli aega isegi buss puhtaks pesta... Siis aga tuli idee ära tuua väiksed puurid mis mitu aastat seisnud.  Kuna Reisilaeva liiklusega on suht hambad Rootsi suunal siis oli valida kas teisipäeva õhtune laev rootsi poole või mööda maad minna. Mööda maad olin juba teisipäeva õhtuks rootsis ja koorem ka peal. 
[Pilt: 01124533539bd10.jpg] 

Minnes käisin läbi ka Utansjö raudtee tunnelite juurest kust 12-13 aastat tagasi kõik see alguse sai minu jaoks. Oli täitsa tore vanu paiku külastada, täitsa kodune oli. Sai üle aasta sealkandis ju toimetatud. Rohkem pilte FB lehelt. 

[Pilt: 0112453351bf3eb.jpg]
Et asi liiga lihtne poleks läks üks rehv Stokki jõudes kella 16 paiku kesklinnas. Sel ajal seal väga kuhugi parkida pole, lõpuks leidsin vaba koha silla peal kuna tänu silla remondile oli üks rada kinni. Sain siis varuratta alla. Arvasin et sellega on seiklused läbi, aga siis ma veel ei teadnud et õiged seiklused alles algavad. 
Koorem peal ja kolmapäeval Stoki poolt põhja suundused sain vast paarsada versta sõita kui teine tagumine rehv sünnitama hakkas. Ok, õnneks lähim vianor polnud kaugel ja lonkasin sinna. Seal kohapeal sobivat mõõtu polnud aga nagu rootsis ikka, abivalmid tehnikud helistasid läbi kõik kohalikud töökojad ja anti juhised kätte. Kulgesin siis veel kümmenkond kilomeetrit sügavamale pärapõrgu kus oligi mingi rekka remondikoht, neil oli ka üks 20" rehv riiulis.... rõhk sõnal üks. Hää küll, antke siis seegi. Aga kuna kell oli 11:30 ja lõunapaus on teatavasti püha ja puutumatu siis öeldi et saame aru küll et sul kiire, aga peale lõunat...  Big Grin   Öeldi et ära muretse, kõik saab korda, jäeti veel mulle töökoja kontor lahti et mine võta kohvi ja küpsiseid, vaata telekat ja tunne end kui kodus ja siis ise sõideti minema. Istusin seal siis tunnikese ja imestasin nagu alati rootsis olles nende lõputu külalislahkuse üle... Tuldi tagasi ja sain rehvi peale. Goodyeari runflat seekord.  

[Pilt: 0112453347f82b3.jpg]
[Pilt: 0112453345ff934.jpg]

[Pilt: 0112453349194e5.jpg]

Eks ma aiman ka kus see error juhtus, nimelt sai mingist raudlatist täie lauluga öösel üle uhatud mis teepeal vedeles. Lõi rehvidel küljed laiali, tagumised olid mingi suvalised HiFlyd ka... Eks natuke loll juhus, järgmine kord targem. Tegelikult tuleb ikka kõrgema rehviga sõita, aga noo maru edev ju suur velg ja madal rehv  Big Grin Big Grin Big Grin    Tegelikult jube hea sõita küll, nagu liimiga tee küljes kinni, täitsa plaan selle vitoga minna audru rajale ja vaadata mis ringiajaks tuleb.... 

Sõit jätkus...

[Pilt: 01124533439fc58.jpg]

[Pilt: 0112453339bc219.jpg]
[Pilt: 011245333792879.jpg]

Rootsi üldiselt mulle väga meeldib, nii Rootslased ise kui ka nende traditsioonid ja kaunis loodus. Kõik on chill ja relax.  See kõik lõppeb kui jõuad soome. Soome piirivalve kell 3 öösel keppis ikka korralikult, 1,5h vaidlesin lollakatega. Lühidalt, auto dokumendid, käru dokumendid, pass, laod, töölepingud-load(et garantiini ei peaks jääma kaheks nädalaks), koorma kinnitused, käru ülekaal jne jne. Lõpuks jäi järgi ainus asi koorma kaal... Kas sõidukeeld või trahv. Polnud kummastki huvitatud. Kästi käru tee äärde jätta. Ütlesin et kohe kindlasti mitte ma ei jäta 30 000€ kuhugi tee äärde käruga...  Siis et tuleb ikka trahv teha, aga vaesekestel endal polnud kaalugi. Muidu üsna rahulik loomul aga siis viskas küll üle, võtsin kõik soomekeelse sõnavara kasutusse ja andsin 5 minutit südamest minna. Ilmselgelt kell 3 öösel ei tule teil keegi siia mingit kerghaagist kaaluma, teiseks silmaga võite üksteisel vehmri pikkust mõõta... Persse, antke minu dokumendid ja pass tagasi ja kurat Teiega, keeran  otsa ringi ja lähen Rootsi tagasi. Sama hooga andke siis juba enda töötõendis ka et kes kurat Te üldse olete siin teeääres. Sai suht korralikult läbi võetud mõlemad nolgid ja siis anti dokumendid tagasi ja öeldi et sõida hästi ettevaatlikult edasi.  Soovitasin perse kerida varovaisesti...    

Kus on ikka vahe sees kahe riigi kultuuril ja üleüldisel suhtumisel. Kui rootsis teeääres punnis rehvi uurisin endal sama suured punnis silmad peas pidas kinni sealne politseid ja küsis kas abi tarvis, et äkki viivad mu ära kuhugi või kutsuvad tehnilise abi. Näidati kus asub lähim vianor ja anti veel enda isiklik number kui rehv peaks siiski katki minema ja abi vaja. Küsiti veel et mis ägedad tõstukid need sellised on kärupeal, et pole säänseid veel varem näinud. Seletasin siis pikalt ja laialt et need väiksed iseehitatud puurmasinad kitsastesse oludesse.  Juttu jätkus kauemaks, kui inglise keele pealt oma vähese rootsi sõnavara käiku lasin siis oldi nõus juba enda isiklikku suvilat pakkuma kui öömaja peaks vaja minema õhtuks... Vaat siis. Aga 200meetrit üle silla ja oled hoopis teises kultuuriruumis. 

[Pilt: 0112453335dd4d9.jpg]

Seiklus jätkus. Kahju oli rebasekutsikast kes piirde tagant teele jooksis ja siis seisma jäi... Teha polnud enam midagi. Palju puudu ei jäänud ka jänesel kes küll seekord vist eluga pääsel.  Ole nii ettevaatlik kui oled, vahest ikka tuleb ette..


[Pilt: 0112453329b921e.jpg]

Üks pill sai jäetud kullakaevandusse ja öösel jõudsin siis tagasi Helsinki. 

[Pilt: 011245332316df8.jpg]

Vito kohta polegi aga midagi kirjutada, kalla ja talla. Mingi 600-700 liitrit sai läbi küpsetatud...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Pilti vaadates vist ei olnud vaidlus 12 kilo üle... Sad

Aga kuna läks õnneks ja kedagi ära ei tapnud, siis on ju hästi.

Nii madala rehviga sõitmine ongi väga abiks jahtuvale maailmamajandusele. On Sul mõni püksirihm õnnestunud siledaks sõita või on need kõik enneaegselt poeginud?
Vasta

Endal Soome ja Rootsiga samad kogemused. Ega enne ei usu kui ise kogeda. Tõsi viimane kord puksiiriga Soomes Mustang turjal,anti väike kiiruseületus Poliisi poolt andeks. Aga Rootsis sõitis Politsei pea 20km ees,et teed näidata Smile

Aga krdi viitsimine peab olema ikka selline kilometraaz läbi uhada  nii lühikese ajaga Smile

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

ot jätkuks mainiks omalt poolt, et svenssonimaal on ikka gigamega suured jätised.
minu käest nende kohta head sõna ei tule.
aga soomlasi ja soome politseid kiidan küll.
nii et arvamusi ja kogemusi võib olla üht- ja teistmoodi.
Vasta

(11-07-2020, 20:32 PM)v6sa Kirjutas:  Nii madala rehviga sõitmine ongi väga abiks jahtuvale maailmamajandusele. On Sul mõni püksirihm õnnestunud siledaks sõita või on need kõik enneaegselt poeginud?
Madala profiiliga rehv siledaks enne puruks sõitmist...  Mhhh, käkitegu.  Big Grin Toungue

[Pilt: 011245396718129.jpg]
[Pilt: 01124539699a136.jpg]
[Pilt: 0112453977c0a6e.jpg]
[Pilt: 011245397984bcd.jpg]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(11-07-2020, 08:57 AM)mlsluik Kirjutas:  Muidu üsna rahulik loomul aga siis viskas küll üle, võtsin kõik soomekeelse sõnavara kasutusse ja andsin 5 minutit südamest minna.
Eks virolaiset on ikka Suomessa oma õigusi valjuhäälselt nõudmas käinud...

Smile
Vasta

Ju need sekeldused on mingi karma vastus nende ilgete sobimatute velgede pärast.
Vasta

Mõnus on lugeda ja vaadata pilte neist seiklustest, eks omalgi Rootsiga nii pikalt kokkupuuteid olnud, et see külmaks ei jäta. Olen minagi selles leeris, kellel rootslastega positiivsed kokkupuuted on olnud ning eriti mõjub see, kui nendega rootsi keeles suhelda, võetakse hoopis sõbralikumalt kui inglise keeles suheldes. Viimased 7-8 aastat, kui Rootsis ja Norras töllerdasin, sai peale algseid häbelikke proovimisi elukoolis seda keelt õppinuna nendega vaid rootsi keeles suheldud, samamoodi mõne norrakaga, kes inglise keelt ei rääkinud või ei tahtnud rääkida ja jälle mina rootsi, nemad norra keeles. Küll aga mingi aeg lühikest aega Soomes Hanko piirkonnas töötades, kus on teatavasti põhikeeleks "rootsi" keel, ütlesin ma oma soomlastest töökaaslastele, et siin räägin ma küll teiega soome keeles, kuna ma ei tahaks seda valesti ära õppida Big Grin
Aga ei, see selleks, ütlen veel, et väga mõnus lugemine on ja ootan huviga siinseid järgmisi sissekandeid, kuna FB-d mul ei ole Smile
Vasta

Põgusal trehvamisel eile jõudsin silmanurgast märgata, et tunnelibussil puudub vist käed-vabad süsteem  Smile
Vasta

Tegelikult on isegi olemas täitsa läbi raadio Bluetooth'iga aga lautasaari silla peal tõesti juhtus kuidagi telefon käes olema parasjagu. Smile

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

294 kellal ja tuleb iga nädal lisa. Suuremaid seiku pole olnud, hooldused vaid. 

Sai täna mõtsas toimetatud. 

       

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Täna siis põhjust tort lauale tõsta ja maitse mõttes väike soru teha, tulbid-nelgid-roosid, tuhat korda proosit! Väike juubel ehk 300 000km.

                   

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Fotošopp - kõik ju teavad, et Vito kukub laiali peale teist hooldust Big Grin

Kas auto ajaloost on selgunud, on see esimene ring?

Käru on huvitav - kas see tuli komplektis leeguaniga?

Muretuid kilomeeterid järgmiseks sajatuhandeks.
Vasta

(03-02-2021, 09:38 AM)v6sa Kirjutas:  Fotošopp - kõik ju teavad, et Vito kukub laiali peale teist hooldust Big Grin

Kas auto ajaloost on selgunud, on see esimene ring?

Käru on huvitav - kas see tuli komplektis leeguaniga?

Muretuid kilomeeterid järgmiseks sajatuhandeks.


Leedust tulles oli 145 000km vist, kuna rool oli värskelt nahatatud siis kahtleks selles sügavalt.

Käru on spetsjomm leguani jaoks tehtud jah, samas saab ka väikseid eskusid vedaga.

Sõidavad need vitod 600 000-800 000 täitsa vabalt ära ilma suurema kisata.
Sellel valgel on muidugi hooldus ka igati korralik koguaeg peal, üle 10 tuhande õliga ei sõida, aastas kord saab sildadesse ja käigukasti uus õli alati, sillad kord aastas saavad 100% üle käidud, kere on hoolitsetud ja värviparandusi tehtud jne jne... Igati korras selles suhtes. Kui vaja täna murmasnkisse või itaaliasse sõita, siis võin kohe minema hakata ilma muretsemata. Pikad otsad pidevalt ja pooldpidust masinat ei saa lubada.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne