Vanad fotod

1940-nda aasta keskel olevat sõjaväel olnud 35 tsiklit, kõik külgkorvidega. 1938 oli Auto - Tanki rügemendi kirjas 13 H - D tsiklit,  numbrid K-109, 111, 114, 115, 117, 118, 120, 121, 122, 125, 127, 134, 135, neist mõned on selleks ajaks juba kõlbmatuteks tunnistatud. Üks pilt vanemast, aga mitte VS aegsest, vaid hilisemast H - D-st Rindelehe foorumist, vb  need olidki kõnealused masinad.
https://foorum.rindeleht.ee/download/fil...&mode=view
Vasta

Pildil 1928.a. mudel J või JD, pilt udune, täpselt raske määrata.

Kurtna Mootorrattamuuseum; külalistemaja,saun www.teearu.ee
Mootorite plokikaante remont; alumiiniumi keevitus, töötlemine. tel.5087150, Urmas Teearu.
Vasta

(12-07-2020, 23:21 PM)spitfire Kirjutas:  Seoses armee ja H-D võrridega tuli lahe lugu meelde. Umbes 1941, kui venelased olid sujuvalt eesti armee üksused oma ridadesse sulandanud kogu maise nassvärgiga, otsustasid 4 eesti poissi vene kroonust vehkat teha, aga mitte niisama palja peega, vaid nende peede alla paigutati H-D külkadega motikad (mis ilmselt varasemalt eesti kaardiväele kuulusid). Kahe motoga panid poisid plehku ja otsustasid ennast varjata kellegi tuttava juures kuniks sakslane sees. Motod peideti kuhugi Kohtla-Järve kanti saekaatri taha saepuru hunnikusse. Hiljem kui sakslane sees ja julgem tunne, läks üks vend vaatama, mis motodest saand on. Ja üllatus oli suur: üks moto lännu a teine alles. No muidugi.. kes võiks arvata, et ühes kuhjas  tervelt kaks Harley-Davidsini külkat peidus on ?!  Edasi rändas see moto K-Järve õlitehasesse, vähe jämedama asjapulga kanni alla altkäemaksuks, et sinna tööle saada,  kuna õlitehase töölisi saksa kroonu ei torkinud. Mis marki need H-D olid ei tea.

Seda lugu kuulsin otseallikast, selle venna käest, kes selle moto siis hiljem ka välja kaevas. Täna on see vana juba 90+.

Täitsa huvitav lugu, millest varem kuulnud pole.
Kas kuhugi on see lugu ka pikemalt kirja pandud?
Kui see seltskond K-Järvele jõudis siis pidi keegi neist ka siitkandist pärit olema.
Kas nimesid on ka võimalik avalikustada?
Vasta

(13-07-2020, 10:26 AM)tõnn Kirjutas:  
(12-07-2020, 23:21 PM)spitfire Kirjutas:  Seoses armee ja H-D võrridega tuli lahe lugu meelde. Umbes 1941, kui venelased olid sujuvalt eesti armee üksused oma ridadesse sulandanud kogu maise nassvärgiga, otsustasid 4 eesti poissi vene kroonust vehkat teha, aga mitte niisama palja peega, vaid nende peede alla paigutati H-D külkadega motikad (mis ilmselt varasemalt eesti kaardiväele kuulusid). Kahe motoga panid poisid plehku ja otsustasid ennast varjata kellegi tuttava juures kuniks sakslane sees. Motod peideti kuhugi Kohtla-Järve kanti saekaatri taha saepuru hunnikusse. Hiljem kui sakslane sees ja julgem tunne, läks üks vend vaatama, mis motodest saand on. Ja üllatus oli suur: üks moto lännu a teine alles. No muidugi.. kes võiks arvata, et ühes kuhjas  tervelt kaks Harley-Davidsini külkat peidus on ?!  Edasi rändas see moto K-Järve õlitehasesse, vähe jämedama asjapulga kanni alla altkäemaksuks, et sinna tööle saada,  kuna õlitehase töölisi saksa kroonu ei torkinud. Mis marki need H-D olid ei tea.

Seda lugu kuulsin otseallikast, selle venna käest, kes selle moto siis hiljem ka välja kaevas. Täna on see vana juba 90+.

Täitsa huvitav lugu, millest varem kuulnud pole.
Kas kuhugi on see lugu ka pikemalt kirja pandud?
Kui see seltskond K-Järvele jõudis siis pidi keegi neist ka siitkandist pärit olema.
Kas nimesid on ka võimalik avalikustada?

Nimi on "toimetusele" teada ja minu teada on vana ise veel täie tervise juures. Pärit on ta Narvast. Elas Argentiinas. Kogu elu nagu seiklusjutt. See seik on kirjas ka raamatus Soomepoiss jutustab, vist isegi kahes raamatus. Ühes vahe detailsemalt ja värvikamalt, teises vaid paari lausega.
Vasta

(21-07-2020, 22:38 PM)kass Kirjutas:  Vaatasin oma salvestatud pilte ja andsin järele kiusatusele siia üks uus postitus teha. (seoses eelpool oleva 4 lõõtsavägilase fotoga. Siiani arvasin, et see oli ainult väikese ja vaese Eesti riigi probleem ja teema).
Ja et laiapõhjaliste ning universaalsete teadmistega kõiketeadjaid, kel alati on õigus, kaasa rebida, siis ka mõned küsimused, milledest enamikule ma ise küll vastuseid tean...
1. Miks ei ole sobilik seda pilti siia postitada? (vähemalt 2 vastust).
2. Mis on pildil valesti?
3. Kus on lõõts või ei peagi seda olema?
4. Millise mootorrattaga on tegu? (Neid on ka Eestis (veel) piisavalt)
Unterite ja reamehe nimesid seekord ei ole tarvis teada!

[Pilt: VFkGZCfe.jpg]
Valesti pole seal miskit, olen isegi JAWA seljas tagurpidi sõitnud. Kahjuks pole julgenud reisijaid peale võtta. Võimalik, et nad pole julgenud küsida. Jawat enam pole, nüüd harva jalgrattal.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

Huvitav, kas see on mingi seeriatootmine või lihtsalt suvaline kolhoos?


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

Suure tõenäosusega TA-1 .
Vasta

(11-08-2020, 07:50 AM)Raudpats Kirjutas:  Huvitav, kas see on mingi seeriatootmine või lihtsalt suvaline kolhoos?
http://minevikumasin.ee/ajalugu/esimene-...buss-ta-1/
Vasta

Maamõõtjad Iisakus aastal 1925 umbes. Väga noored tunduvad maamõõtjate kohta.
   
Vasta

(21-10-2020, 19:40 PM)Raudpats Kirjutas:  Maamõõtjad Iisakus aastal 1925 umbes. Väga noored tunduvad maamõõtjate kohta.
Erinevatest memuaaridest meelde jäänud, et maamõõtjana tegutsesid suviti just lõpuklasside poisid ja üliõpilased.
Vasta

Mingi maareformiga pidi neid mõõtjamehi juurde koolitama, kas mõisate jagamine või uustalude loomine. No Kiir ju ka taotles langenud venna vere eest omale talu.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(21-10-2020, 21:17 PM)Alts Kirjutas:  
(21-10-2020, 19:40 PM)Raudpats Kirjutas:  Maamõõtjad Iisakus aastal 1925 umbes. Väga noored tunduvad maamõõtjate kohta.
Erinevatest memuaaridest meelde jäänud, et maamõõtjana tegutsesid suviti just lõpuklasside poisid ja üliõpilased.
Lisaks veel see nüanss, et teodoliidiga nikerdades peab keegi ka latiga ringijooksma. Muul juhul läeb ajakulu marusuureks.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Leidsin vanast albumist kaks huvitavat fotot. Kas oskab keegi öelda, mis surnuaia väravaga on tegu ja kas sellest ka tänasel päeval midagi säilinud on?

       
Vasta

Märjamaa kirikuaia värav. Taastatud.
Vasta

(07-11-2020, 16:32 PM)grahv Kirjutas:  Märjamaa kirikuaia värav. Taastatud.
Tänan!
Vasta

Sattus ette selline pilt https://ajapaik.ee/photo/215401/eesti-ge...rsioonist/ leheküljelt.

   

Kas on foto/negatiiv juhtumisi tagurpidi pööratud, või ongi selline buss, kus reisijate uks valel pool on? Ja bussi mark ei ole ju ka Tartust pärit?
Vasta

pakun horisontaalselt peegelpildis. juhiuks ka esiplaanil näha. teisel bussil ei paista olevat ka ust nähtaval küljel. Hästi saaks aru teise bussi tagaosale kirjutatud numbri järgi aga see ei ole selle pildi resolutsiooni puhul tuvastatav.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Valepidi jeh. LAZ bussil on juhiukse all jala-auk. Reisijate uks on olenemata vormist "maani".
Vasta

(01-12-2020, 15:52 PM)isandpauk Kirjutas:   bussi tagaosale kirjutatud numbri järgi aga see ei ole selle pildi resolutsiooni

Selle reso juures näeb enamvähem ära, et paremal on 4 kõrgemat märki ja vasakul ehk 3 madalamat. Kas mäletan õigesti, et tähed maaliti veidi väiksemalt kui numbrid? Kui jah, siis on peegelpilt kinnitatud.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(01-12-2020, 15:44 PM)samodelkin Kirjutas:  Ja bussi mark ei ole ju ka Tartust pärit?

Tartu bussiga kindlasti tegu pole. Mõningaid sarnasusi on Leedulaste KAG-bussiga, aga samas ka erinevusi. 

Meil laiemalt levinud busside seas ei oska teda ühegi konkreetse margi esindajaks pakkuda. Võibolla kapitaalremondis RAF-i katuse omandanud KAG näiteks.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 41 külali(st)ne