Mõistusevastased manöövrid liikluses

Mingi laps on Lätis käinud ilmselt ja siis kaasliiklejatega arvestavat sõidukultuuri nähes paanikasse sattunud: https://leht.postimees.ee/7016120/naabre...idukultuur
Vasta

(13-07-2020, 16:49 PM)denzu Kirjutas:  Mingi laps on Lätis käinud ilmselt ja siis kaasliiklejatega arvestavat sõidukultuuri nähes paanikasse sattunud: https://leht.postimees.ee/7016120/naabre...idukultuur

Põhireegel, kuhu riiki lähed sõida nii nagu seal riigis sõidetakse mitte ära vingu. Lumehelbekese koht on kodus. ENne Riiat on sageli kohata eesti numbriga sõidukat mis kramplikult hoiab vasakut ratast telgjoonel 1.5 realisel teel.  On ka seda nähtud kui kohalik paremalt mööda lajatab sellisest pidurist.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Kui see lätlaste liiklus nii mõistlik on siis miks neid nii hulga hukka saab liikluses? See teistest võrdsemate soosimine ei aita asjale kaasa. On ka teisi maid kus reaalne sõiduridade arv ei vasta märgistusel ja kõik need on statistika osas sarnased.
Vasta

Nõustun täielikult et Lätis liigeldakse teistega arvestavamalt kui meil siin. Minuteada on ka Soomes sellised teed tehtud kus nii sõitmisega on arvestatud, oli ta nüüd enne Oulut või Kemit, paar aastat tagasi sattusin sinna.
Vasta

Eks mujal on ikka parem, kui meilWink

Lätlaste mööda laskmise viis töötab hästi ainult seni, kuni kõik seda mõistavad samamoodi. Ja mõlemas suunas kaks samaväärset mööda ei hakka rammimaWink Kusagil Adaži kandis olen pidanud sääraste oinaste äramahutamiseks teeperve rohule sõitma, kuna külgi ei tahtnud kokku panna. Õnneks ruumi oli.

Olen Läti numbriga veoautolt saanud letaalse kivi laternasse peale Ääsmäed, kui ta "teed andis" ja teeäärelt pasapilve üles tõmbas.

Mõnes kohas sobilik viis, aga eeldab kõigilt osalistelt head taktitunnet.
Vasta

Mina ei oska seda Läti moodi sõitmist küll millekski eriliselt heaks pidada. Vähegi tihedama liikluse puhul tekitab see päris arvestatavalt ohuolukordi, näiteks kui kõrvaletõmbajal on ootamatult vaja oma ritta tagasi tõmmata. 

Paremale hoidmine ja kiiremate möödalaskmine on muidugi toredad ja viisakad kombed, aga kõik võiks käia mõistuse piires. Teepeenar võiks jääda jalakäijatele ja jalgratturitele.

Poolas on see komme nüüdseks vist peaaegu unustatud, kuna legendaarsed 126P-d on teedel üsna harvaks jäänud. Just Poola tatitopsidelt see teepeenral sõitmise tava ju alguse sai, kuna nemad olid pisikesed ja aeglased.
Vasta

Ega ikka ei ole kull unustatud . Vaga viisakalt lastakse mooda . 
Eestis on erti jubedad reeglina mingite punnidega soitjad kes hoijavad kraplikult keset teed ja ei lase sind mooda .
Vasta

Lätist ei tea midagi,aga minuarust on viimasel ajal trend,et just kallite autode omanikud sõidavad keskjoonel igaks juhuks ja jumala eest ei tõmba natukenegi teepeenra poole. No silmad rullis mopeedijuhid ka. Aga kodukandis olen täheldanud,et viimased(mõned vähemalt) on hakanud peeglisse vaatama ja nähes pikemat rivi,siis natuke teeperve lähemale minema. Viimsist linna poole ja vastupidi on ka lahe fenomen enamasti. Tavaliselt liigub esimene rida kiiremini kui teine Smile
Ehk teises reas poosetavad valdavalt kallite autodega(noh,et kõik ikka näeks neid) ja esimeses sõidavad tavalised. Noh loomulikult on ka teisi,aga jäänud nii lihtsalt silma vahest. Ju ei sobi kalli autoga esimeses reas liigelda lihtsalt.
Ja no paar päeva tagasi oli lahe vaadata kui mingi tibinas oma Porsche elektrikaga bussirajal laias.  Tuhises kõigist mööda kuniks jõudis bussile järgi.
Buss jäi peatuses seisma ja tibinas kukkus taga tuututama ning käteg vehkima. Vot see on juba uus tase olemaks "maailmanaba". Smile

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

Ma sõidangi nii, et üks ratas sõiduraja keskel ja teine äärejoone lähedal. Nii on lihtsalt vaiksem sõita, kuna "sõidujäljed" on krobeliseks kulunud.
Muidugi ma sõidan ka täpselt 90-ga, nii on kõige stressivabam. Möödasõite tuleb teha harva (välja arvatud vihma ajal, kui enamus juhte näikse kaotavat sõiduoskuse või julguse). Siinkohal tervitused kõigile kiiruseületajatele ja maanteel tõmblejatele.
Vasta

Wagoneei jutu peale- minu meelest on need tervet nägu varjavate pleksiklaasidega kallimate autode roolis olevad mullikad ikka erilised... Khm... Meenub aastate tagant Liivalaia tänavalt üks juhtum, kus mingi bitch oma E60 bemmiga tõmbles ja saagis ridade vahel, loomulikult ilma suunatuleta. Pärnu maantee poolt tulles liikusin Juhkentali ning olin juba peale Swedi õiges reas, see lehm rabeles ringi ja tahtis enam-vähem enne ärapööret mulle ette trügida. Aga mis ma tegin? Suunatuld ei näita- käi p....,vahele EI LASE. Tuli ka rahvusvahelisi käemärke jne. Aga mul on see põhimõte, et pane suund sisse ja sul on kohe vaba vesi, vilgutan ka tulesid, et seda kinnitada.
Võibolla imelik põhimõte, kuid ma lihtsalt ei seedi neid, kes end maailma nabaks peavad.
Vasta

Mulle ei meeldi reeglites näpuga järge ajada, aga koolist on meelde jäänud üks tähtis punkt ja seda punkti pole tänase päevani veel kehtetuks tunnistatud.

*Asulavälisel teel tuleb sõita sõiduolusid arvestades võimalikult sõidutee parema ääre lähedal, ohustamata teisi liiklejaid, kui liikluskorraldusvahend ei näita teisiti.
(Liiklusseadus, hetkel kehtiv, § 45. punkt 7.)

"Läti projekt" mulle üldjoontes meeldib. Seal peab lihtsalt väga valvas olema. Hommikused enne- ja õhtused pealetöised ajad on Saulkrasti-Riia liinil väga koormatud. Teadagi, miks.
Vasta

Kivi ka veokameeste kapsaaeda. Juhtusin täna Männikule, ja seal neid igat masti kastikaid ikka liikumas. Vähemalt see, mille taga sõitsin, puistas ebatasasemal teeosal maha igas fraktsioonis kildu. Näha oli, et pudenes porika pealt ja vahelt. Kas oli kopamees laadungi vähe vildakalt peale visanud või mis, aga sedasi see asi nagu ka õige ei tundunud.

Nii et smitzi poolhaagis numbriga 056(tähti ei mäleta), vaata oma krosu enne avalikule teele jõudes üle ja tee mis vaja. Ideaalis ehk koputad porikad korra läbi ja miks mitte ka igasugu vahed suruõhuga korra üle käia, see võimalus peaks veokal ju olema. Loomulikult mõistan idee teostamatust, kui inimesed teevad tööd ja silme ees on vaid numbrid jooksmas. Samas võivad need paar euri, mis asjamehel oma asja õigsuses veendumises kaotsi lähevad, minna meile kõigile sadades kordades kallimaks.

Saksas vaatasin, et karjäärist väljatulekul oli kohe vastav punkt, kus pärast suurest lombist läbi sõitmist mingi asjamees survekaga kõik vahed läbi uhus ja ka rehvid puhtaks lasi. Täiesti loogiline ju. Meil vist vist seesugusest asjast unistada ei maksa. Et nagu äkki joppab või nii.
Vasta

Kallitest autodest ja poosetajatest võiks kirjutada terve raamatu. Lahe on kasvõi väikeses Otepää linnas vaadata suvel neid suvitajaid kes oma tankidega kulgevad. Ma ei tea mille all nad kannatavad aga ravima peaks neist paljusid.  Lisaks ülalpool ülesloetule lisaks veel ühe kiiksu. Mingil uhkel ja kallil autol näiteks ei sobi sõita suvalise punni taga. 
Teeb lausa nalja kui kodus olles käin vahel oma Fabial torusid tuulutamas. Näiteks üks tõmbekoht suvel on Pühajärvelt Otepääle mines 60 alas 70 sõites kus on mitu korda olnud juhus kui sõidetakse mööda ja ette saades kulgetakse edasi 60-70 vahel, nii rikkumise piiripeal. Aga Fabia taga ei sobi sõita. Samas kui Audiga liigud siis ei ole kellegil asja möödasõiduga, saad rahulikult kulgeda kedagi ei häiri sinu kulgemine. Teine sellin tõmbekoht on Tartu. Fabiaga liikudes käib pidev möödasõit samas kui teise aparaadiga saad tunda ennast võrdselt võrdsetega.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(15-07-2020, 10:22 AM)alfredo Kirjutas:  Saksas vaatasin, et karjäärist väljatulekul oli kohe vastav punkt, kus pärast suurest lombist läbi sõitmist mingi asjamees survekaga kõik vahed läbi uhus ja ka rehvid puhtaks lasi. Täiesti loogiline ju. Meil vist vist seesugusest asjast unistada ei maksa. Et nagu äkki joppab või nii.
Nõue mitte tänavat sitata on kuskil täitsa olemas. Kuidas seda järgitakse, sõltub ilmselt tee omaniku huvist ja sunnist. Kentmanni-Rävala nurgal tehti kunagi seda kallist maja, krusad raiusid seal mudaaugust otse Rävalasse, küllaltki peen tänav kesekt linna ikkagi. Väravas olid matid maas, survekaga tüüp 'nagu saksas' ja tänav täitsa puhas.
Äärelinnas pole kunagi sellist asja kohanud. Kuigi mingi mupsik värava juurde patrullima ja saaks kviitungeid kirjutada küll.
Vasta

Ükskord kallajaga sõites oli jah ühes kohas see pesemise nõue. Aga keegi ei viitsinud küll väga seal aiavoolikuga mudaseid rattaid leotama hakata Smile
Probleem samas on olemas küll ja tänavapuhastusauto võiks objektide juures tihemini edasi tagasi saagida. Tallinna ümber olevate karjääride juures pole mitte kuskil veevanne siiamaani.
Vasta

(15-07-2020, 15:21 PM)jussm Kirjutas:  Ükskord kallajaga sõites oli jah ühes kohas see pesemise nõue. Aga keegi ei viitsinud küll väga seal aiavoolikuga mudaseid rattaid leotama hakata Smile
Probleem samas on olemas küll ja tänavapuhastusauto võiks objektide juures tihemini edasi tagasi saagida. Tallinna ümber olevate karjääride juures pole mitte kuskil veevanne siiamaani.
##  ja tänavapuhastusauto võiks objektide juures tihemini edasi tagasi saagida##   Kummaline arusaam , et teised PEAVAD siis vaikides kulutama ressursse, kui lihtsalt keegi " valge euro neeger" sõna otseses mõttes situb -kuseb teiste peale. et siis nagu ka BLM?

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta

Tsitaat:Tallinna ümber olevate karjääride juures pole mitte kuskil veevanne siiamaani.
Harku karjäärist väljasõitu küll puhastavad ja pesevad teed. Ilmselt kohalik elanikkond on nõudnud.


Keilast väljasõidul Haapsalu poole tehti tee alt gaasitoru läbi eelmine aasta. Seal oli kuivaga tolmupilv pidevalt üleval ja märjaga kittis auto ära. Loodus ise koristas ja autorehvid.


Manustatud failid Pilt (pildid)
   

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

Ma ei tea mis on BLM aga mõtlesin nii et ehitaja peaks ostma tänavapuhastusteenuse, objekti ääres võib ju veega lobistada aga natuke ebaefektiivne justkui.
Vasta

(15-07-2020, 22:39 PM)jussm Kirjutas:  Ma ei tea mis on BLM aga mõtlesin nii et ehitaja peaks ostma tänavapuhastusteenuse, objekti ääres võib ju veega lobistada aga natuke ebaefektiivne justkui.
BLM on see liikumine, kus mustad neegrid laamendavad üle maailma ja nõuavad erikohtlemist esivanemate orjastamise eest .   Elate vist üksinduses ja magusas marjapõõsas, et ei tea mis ilmapeal toimub.  Keegi lähedane võiks valgustada tänasest elust maakeral.   Ei ole vihakõne! 
Parimat h2rra

Ps. Muide MUPO kontrollib Tallinnas heakorda ja neil on mingi teatud suurus tee kogu pindalast, mis peab olema saastaga kaetud et saaks teha ettekirjutuse. Siis, kui kogu sõidusuund pole kaetud saastaga, siis nemad eemalt jälgivad. Järelikult oli oma "jope" võitnud vähempakkumise ja silmanägemine hajus. Tihtipeale kaob silmanägemine ja võime lugeda tipp juhtide fraasi... " Mina siin probleemi ei näe"

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta

(14-07-2020, 10:49 AM)Daff Kirjutas:  
(13-07-2020, 16:49 PM)denzu Kirjutas:  Mingi laps on Lätis käinud ilmselt ja siis kaasliiklejatega arvestavat sõidukultuuri nähes paanikasse sattunud: https://leht.postimees.ee/7016120/naabre...idukultuur
Põhireegel, kuhu riiki lähed sõida nii nagu seal riigis sõidetakse mitte ära vingu. Lumehelbekese koht on kodus. ENne Riiat on sageli kohata eesti numbriga sõidukat mis kramplikult hoiab vasakut ratast telgjoonel 1.5 realisel teel.  On ka seda nähtud kui kohalik paremalt mööda lajatab sellisest pidurist.

(14-07-2020, 12:38 PM)Etsike Kirjutas:  Kui see lätlaste liiklus nii mõistlik on siis miks neid nii hulga hukka saab liikluses? See teistest võrdsemate soosimine ei aita asjale kaasa. On ka teisi maid kus reaalne sõiduridade arv ei vasta märgistusel ja kõik need on statistika osas sarnased.

Sellise Euroopaliku turvalisuse nimel liikluskäitumise ühtlustamise ja viimasele õigustuste leidmisega tasub mõnes mõttes ettevaatlik olla. Oletame, et nüüd eestlaste kaebuste peale keelatakski see kolmeks reaks sõitmine Läti teedel ära kuna me üks suur tolerantne, ühtne ja hooliv Euroopa Liidu pere. Nüüd sellest võidust innustatuna võivad hakata järgmised turvalisuse eest võitlevad juhid leidma järgmisi eesmärke liikluse turvalisemaks muutmiseks. 

Esimene asi, mis mulle pähe kargab on veoautod sõiduteedel, mis võrreldes sõiduautodega piiravad nähtavust, sõidavad aeglaselt, vajavad pikka möödasõitu ning kokkuvõttes on ohuallikad. Lisaks ka osalevad veoautod märkimisväärselt suurel arvus liiklusõnnetuses. Üldjuhul viimast küll mõne sõiduautojuhi süül, aga jõuvahekord on niivõrd erinev, et avariis on veoauto igatpidi suurem ohuallikas inimelule.

Nüüd tuues näiteks Läti 3-rea lubamise ärakeelamist ja sellega märgatavat liiklusohutuse kasvu, siis võib järgmine samm olla nt. Eestis/Baltimaades veoautodega tavateedel sõitmise ärakeelamine teatud päevadel ja kellaaegadel turvalisuse huvides. Kohe saab iga liiklusturvalisusevõitleja tuua ka näite, et tegu on Euroopa liiklusreeglite ühtlustamisega kuna nt.  Saksamaal ongi nii ja kõik on väga hästi, lisaks üks väike seltskond (veoautojuhid) ei pea teenima kasumit tavaliiklejate turvalisuse arvelt.

Kokkuvõttes selle suure ja innuka turvalisuse tolereerimisega tasub ettevaatlik olla kuna võib ühelt maalt iseendale kätte hammustada. 
Ise ma küll veoauto juhtimisega leiba ei teeni, aga tunnen palju vastava eriala inimesi, kelle senist elukorraldust sellised piirangud kõvasti kehvemaks võiksid muuta.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: cameeleon, tõnn, traatjalg, 15 külali(st)ne