Mõistusevastased manöövrid liikluses

(31-07-2020, 17:31 PM)ugandiklubi Kirjutas:  Vahe märkusena Saksamaal need veoka piirangud nädalavahetusel küll head ,ilmselt läheb sama moodi ka Eestis tulevikus .
On meil neid suvitajaid, sh. kämperid-karavanid nii palju, et peaks muu elu nende pärast seisma jääma?
Nagu eelpoolmainitud, üks eesmärk oli suvitajatele ja väikestele teel ruumi teha. tulemus mulle teadmata, aga tõesti mingi statistika näitas, et nädalavahetustel "bahni"peal oli õnnetusi rohkem ja tulemused fataalsemad.
Asi millega kontori rotid, kes vaid päevasel ajal liiguvad, ei arvesta on meeletud kolonnid enne D,F,PL jm piire, kus juhid pinevalt ootavad, kuniks kell 22.00 kukub, et siis liikuma saada. Kui kell kukub, istub terve päevase aja "puhanud" juht sanga, et oma 9h sõiduga, järgmise päevase "puhkeajani" kuskile parklasse jõuda.
Eesti ja Baltikum on õnneks piisavalt väikesed, et juhid saaks selle nädalavahetuse kodus veeta.  Aga veomahud sellest ei vähene, koormus jagatakse tööpäevadele, juhte ja veokeid on rohkem vaja ja esmaspäevad saavad teedel karmid olema


Vasta

Saksamaal on vist ikka firma autodega sõitmine keelatud mitte ainult veoautodega. Ikka aegajalt kuuleb kuidas hobuveoki või mõne muu asja vedamise eest on trahv kirjutatud kuna autol logod peal, firma nimel ja pole lubatud nimekirjas valdkond kus töötad.
Vasta

(01-08-2020, 16:21 PM)nootsii Kirjutas:  Saksamaal on vist ikka firma autodega sõitmine keelatud mitte ainult veoautodega. Ikka aegajalt kuuleb kuidas hobuveoki või mõne muu asja vedamise eest on trahv kirjutatud kuna autol logod peal, firma nimel ja pole lubatud nimekirjas valdkond kus töötad.

Vahet pole kellele kuulub, eraisik või firma.  Võlusõna on 3,5 tonni. Sellest ülespoole on pühapäeval 00.00 alates kuni pühapäeva õhtu 22.00 liikumine keelatud.  Samasse kategooriasse kuuluvad ka riiklikud pühad mis kalendris punased.
1. juulist kuni 31.augustini ka laupäeval 07.00  kuni 20.00 üle 3,5 tonni sõidukeeld.  
On erinevad vabastused mõningatele kaubagruppidele. 
Ise näiteks kalendrit vaatama ei pea. Ainult ketast. 
Niipalju siis vahelduseks saksamaast.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(01-08-2020, 18:22 PM)Daff Kirjutas:  Vahet pole kellele kuulub, eraisik või firma.  Võlusõna on 3,5 tonni. Sellest ülespoole on pühapäeval 00.00 alates kuni pühapäeva õhtu 22.00 liikumine keelatud. 
Rumal küsimus: kas näiteks 3,8-tonnise täismassiga autoelamu kohta ka see piirang käib?
Vasta

(01-08-2020, 20:59 PM)olevtoom Kirjutas:  
(01-08-2020, 18:22 PM)Daff Kirjutas:  Vahet pole kellele kuulub, eraisik või firma.  Võlusõna on 3,5 tonni. Sellest ülespoole on pühapäeval 00.00 alates kuni pühapäeva õhtu 22.00 liikumine keelatud. 
Rumal küsimus: kas näiteks 3,8-tonnise täismassiga autoelamu kohta ka see piirang käib?
Kui kommertsvedu ei tee, siis palun. nb, reisijateveole piiranguid ei ole.


Vasta

(01-08-2020, 23:14 PM)hulgus Kirjutas:  
(01-08-2020, 20:59 PM)olevtoom Kirjutas:  
(01-08-2020, 18:22 PM)Daff Kirjutas:  Vahet pole kellele kuulub, eraisik või firma.  Võlusõna on 3,5 tonni. Sellest ülespoole on pühapäeval 00.00 alates kuni pühapäeva õhtu 22.00 liikumine keelatud. 
Rumal küsimus: kas näiteks 3,8-tonnise täismassiga autoelamu kohta ka see piirang käib?
Kui kommertsvedu ei tee, siis palun. nb, reisijateveole piiranguid ei ole.
Jah, nii on.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Ei  ole ise puudutatud grupp aga saksamaal ei ole üle 2,8 tonni enam "sõiduauto" lihtsalt B'loaga võid sõita kuni 3,5 (nt parkimisel oluline)  Aga laks on ära käinud nii "piruka" kui vw amarokiga käru vedamise eest kiirteel. Samas naabrimees sõidab oma isikliku Crafteriga igapäevaselt ei huvita kedagi. Eks nendes eestiski olevate N1 ja M1 märgid passis loevad.

bussgeldkatalog ütleb et üle 7.5 tonni ja veoautodele järelkäruga ilma kaalupiiranguta. Ehk köik n1 autod järelkäruga.
Vasta

Pühapäevane elamus: sõitsime Võru maanteed mööda Tartu poole. Liiklus oli üsna tihe, kuid rahulik. Ent järsku algas (neljarajalisel lõigul, kus 100 lubatud) meist mõnisada meetrit eespool hirmus tõmblemine: kes vahetas rada vasakult paremale, kes paremalt vasakule, aga kõik pidurdasid õige järsku.
Kui meie sinnamaani jõudsime, nägime õilsas rahus kulgevat mopeedautot.

Vasakul rajal.
Vasta

(11-08-2020, 21:29 PM)olevtoom Kirjutas:  Pühapäevane elamus: sõitsime Võru maanteed mööda Tartu poole. Liiklus oli üsna tihe, kuid rahulik. Ent järsku algas (neljarajalisel lõigul, kus 100 lubatud) meist mõnisada meetrit eespool hirmus tõmblemine: kes vahetas rada vasakult paremale, kes paremalt vasakule, aga kõik pidurdasid õige järsku.
Kui meie sinnamaani jõudsime, nägime õilsas rahus kulgevat mopeedautot.

Vasakul rajal.

Sellele on väga lihtne seletus, lausa seadus ise lubab kaudselt piisavas vanuses mopeedijuhil liikluseeskirja mitte tunda. Või teisisõnu tema liikluseeskirja tundmist ei ole seaduse järgi olnud vaja kunagi kontrollida:

AM-kategooria mootorsõiduki juhtimisõigust või piiratud juhtimisõigust ei nõuta isikult, kes on sündinud enne 1993. aasta 1. jaanuari. (Viide)

Trahvi saaks muidugi teha, aga lube ära võtta ei saa kuna neid polegi olemas. Eks seetõttu on olnud uudiseid, et ka paadunud roolijoodikud leiavad teinekord mopeedauto kui imepärase päästeingli lubadeta sõiduks.
Vasta

Koos mopeerautode juhtidega tahan "tervitada" ka seda hobuseveoks kohandatud kaubiku juhti, kes tuli kanama ristist silla pealt alla (teadagi mis kiirusega seda kaart sõidetakse, kui hobused peal) ja vahetas kohe teise ritta (arusaadavalt ligi null kiirendusega), et kunagi tulevikus siis vasakpööre teha. Vähe sellest, et mulle ette, nii et ma korralikult pidurdada sain, pilk peeglisse näitas korralikku kaost selja taga, nii et ma ei jugenud muud teha, kui pead õlgade vahele tõmmata ja loota, et keegi mulle tagant sisse ei saja.

Kindlasti on mingid tabletid olemas sellise käitumise vastu. Kui endast kahju pole ja autost ka mitte, siis võiks hobustest hoolida ja mitte lollusi teha. Need ei pruugi tagant otsasõitu tervelt üle elada.
Vasta

Minge käige vahepael Poolas (kui sinna lastakse või sealt tagasi) ja siis on meie liiklus väga ok.

Tavaline näide 
kiirteel möödasõit selleks et napilt ette jõudes kohe piduradada mahasõiduks. Ei ole üksik juhtum.
Möödasõit suvalisel teel napilt ette reastumine ja pidurdamine, et pöörata maha kõrvalteele aga seda tehakse siis ligi null kiiruseg seega pead ka ise seisma jääma. Igapäevane korduvalt.
 Jalgratturid asulates suure liiklusega ehk transiitliiklusega tänavatel mammid/papid õnnelikult sangas ja mööda sõiduteed kusjuures tühi kõnnitee või mis iganes rada on kõrval. Saba on taga pikkkkkk ja teda ei huvita. Pea igas külas. Traktorid teel igasugusel teel ok v.a. kiirtee aga muidu igalpool. Möödasõidu võimalusi pole ja on oht, et see kahe haagisega rong sulle ise ette keerab sest tagumised tuled ei tööta. Eriti nüüd koristuse ajal.

Jne.
........

Eelmainitud mopo ja hobuveoki kohta on vaja teha vaid kõne. Kirjeldada värvikalt olukorda ja kui patrull on vähegi lähedal peetakse juhiga vestlus maha. Kui teateid on rohkem kutsutakse isegi vaibale. Põdeda pole vaja stiilis mind ei huvita ja mina ei ”kitu” jms. sest kui läheb sitasti ja keegi end laibaks sõidab siis põed, et ei teinud seda.
Vasta

(12-08-2020, 11:18 AM)MeelisV Kirjutas:  Minge käige vahepael Poolas (kui sinna lastakse või sealt tagasi) ja siis on meie liiklus väga ok.

Tavaline näide 
kiirteel möödasõit selleks et napilt ette jõudes kohe piduradada mahasõiduks. Ei ole üksik juhtum.

See näitab,et sul oli kiirus väike. Tagant peale lennates lihtsalt tundub mõtetu liiga vara pidurdama hakata. Jõuab eest läbi lipsata. 
Poola eripära on veel see,, et spidot vaadatakse ainult asulasiseselt. Kahe küla vahel sõidetakse nii kuidas julgus lubab. Kui üritad eeskirju järgida jäädki peksukotiks.
Ja kui tahad liigelda ilma traktoreid ja hobuseid nägemata ära ühe numbriga teelt maha mine. 
Kolme numbriga teel olles pead leppima sellega, et poola on tugev põllumajandus riik ja nad liiguvad pollult põllule kõigeha millega vajalikuks peavad.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Oi poola on lahe.
Tiksusime mingi aasta läbi põhjaosa, seal need vanad preisiaegsed maanteed, puude vilus.
Ässasid oli palju ja minumeelest oli iga paari kildi tagant rist tee ääres, lipp ja kunstlilled küljes narmendamas.
A noh, neid on 40 milli ka, nii et põdeda pole vaja.
Vasta

Üks asi, mis viimasel ajal vähemalt minu meelest täiesti üle mõistuse on- kileviinerid. Neid krdi jalgrattasportlasi on kõik kohas täis, sõidetakse, kus juhtub ja nii mõnigi ei tea isegi seda, kuspool teed sõitma peab. Muidugi eriti närvi ajab see, et alati satun ma nendega kokku siis, kui mõni kombain mu ees on või lihtsalt enne mingit lolli kohta, kus ma lihtsalt ei riski sellega, et velo lenksupidi mul metsaka sarvetule külge rippuma jääks.
Kusjuures kombainide rääkides tuli ükspäev küll tahtmine kinni pidada ja ühel tüübil ratas metsa visata- jõudsin mina kombainide järgi ja vaatasin, et jõuan ilusti mööda, aga kus ellega- üks tola keeras rattaga ilgelt vänderdades- noh, nagu nad hirmsasti kiirendades teevad, nii, et lenksud vasta maad käivad. Ei midagi- 50+ tonniga on ju lihtsam pidurdada-kiirendada kui sellistel  see 1 sekund oodata! Mis toimub?

Selliste peale tuleb mul alati sõbra ütlus meelde, et ega nad loetud pole Big Grin

Samas- ise küll rattaga kuskil Tallinn-Pärnu maanteel väga ei riskiks "sporti teha".
Vasta

eks me kõik kipume sallimatud olema nende vastu, kes meie liikumist mingitmoodi segavad.
ühtepuhku tahaks kellelegi mõnd käemärki näidata või suisa vastu pead anda.
samas autojuhtidena istume ju soojas toas ja pehmel istmel. no võib selle sekundi või minuti kauem ka istuda.
ega mingit olulist vahet tegelikult pole.
Vasta

(12-08-2020, 17:44 PM)Jansa Kirjutas:  Tiksusime mingi aasta läbi põhjaosa, seal need vanad preisiaegsed maanteed, puude vilus.

Räige OT aga nüüd on kahjuks neid preisiaegseid teid palju euroopalikumaks tehtud või siis kiirtee kõrvale ehitatud. Enam pole ennast nii lihtne surnuks sõita. Tuleb pingutada selle nimel tunduvalt rohkem kui varem.
Aga ilus on see vana preisimaa. Tasub uudistada ja käia kaemas. Mõnes söögikohas kohtab ka saksakeelset menüüd ja isegi teenindust!  "Mamma" juures näiteks saab, üllatus üllatus, ka eesti keeles põhiroad tellitud.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Ja 50+ metsakas jõuaks ju kombainigi kraavi lükata,mis ta koperdab jalus!
Vasta

(13-08-2020, 13:08 PM)diesel Kirjutas:  eks me kõik kipume sallimatud olema nende vastu, kes meie liikumist mingitmoodi segavad.
ühtepuhku tahaks kellelegi mõnd käemärki näidata või suisa vastu pead anda.
samas autojuhtidena istume ju soojas toas ja pehmel istmel. no võib selle sekundi või minuti kauem ka istuda.
ega mingit olulist vahet tegelikult pole.

Siin on suur sisuline vahe, kas selles soojas toas pehmel istmel istutakse koos tibinaga aega surnuks lüües ühest looduslikult kaunist kohast teise tiksudes või viimaseid lubatud sõiduminuteid järelejäänud kilomeetritega kõrvutades pidevat rehnungi pidades. Ning kogu austusega sportlaste enesedistsipliini ja saavutusvajaduse vastu, siis kogu sportlik tegevus liigitub ikka väga selgelt esimese kilda, takistades tööd tegevatel oma asja ajada.

40+ tonni ei kiirenda kuni 40 km/h liikuvast heedrikäru vedavast kombainist (neil kipub ka maks lubatud pikkus 18,75 m lõhki minema) naljalt mööda, kui trassil vähegi vastutulevat liiklust peal juhtub olema. Ning vastavalt isand Murphy seadusandlikule kogule tekib kileviiner alati just sellesse vahesse, kus oleks muidu olnud mõnus hetk ohutuks möödumiseksWink

Olen üksi liikudes võimalusel pakkunud vastutulijatele täiesti vastutustundetult võimalust mööduda eesliikuvast aeglasest sõidukist, tõmmates teepervele. Mõni julgeb pakutud ruumi pruukida (ning enamasti ka tänab käeviipega) mõni jõllitab arusaamatuses ja olen ka RV käemärke saanud oma tulevilksu eestWink Seni on õnneks läinud, pole avariid veel põhjustanud...

Olles rivis, seda teha ei julge, kuna tagumistest ju ei tea. Minu liigutusel puudub mõte, kui tagasõitja endiselt kramplikult telgjoonest kinni hoiab.
Vasta

Kohati jääb küll mulje, et nende "märka ratturit"- kampaaniate taustal arvavad osad sardellid, et see muudab neid puutumatuks ja nad võivad teha, mis tahavad.

Kusjuures kombainid ja traktorid mind ei häiri, need teevad ka tööd. Samuti ei käi väntajad nii närvidele sõiduautoga sõites- esiteks on mu väike Scania kitsam kui suur Scania ja teiseks saab vajadusel gaasipedaali ennetavalt veidi rohkem piinata Smile
Vasta

(13-08-2020, 13:27 PM)v6sa Kirjutas:  ... kogu sportlik tegevus liigitub ikka väga selgelt esimese kilda, takistades tööd tegevatel oma asja ajada.
...
Olen üksi liikudes võimalusel pakkunud vastutulijatele täiesti vastutustundetult võimalust mööduda eesliikuvast aeglasest sõidukist, tõmmates teepervele. Mõni julgeb pakutud ruumi pruukida ...1

Maksimumpunktid isand Võsale! Eile aitas üks temamoodi käituv kodanik mind töllavast "sportlasest" mööda, tore on kui sust hoolitakse.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 18 külali(st)ne