Mõistusevastased manöövrid liikluses

(23-08-2020, 14:57 PM)jussm Kirjutas:  Ma olen vaadanud ja mõelnud- vahel kui mõni auto teeb minust möödasõitu siis peale tagasireastumist süttivad pidurituled. On see seotud püsikiirushoidja pealelülitamisega nii, et auto ise pidurdab hoo endisele kiirusele või juhid tõesti ise pidurdavad sest ei taha hetkekski lubatust kiiremini sõita?
Eks selle möödasõidu kiiruse pealt vabalt pidurdamata allatulemisega on ka litakaid politseilt kätte saadud. Pärast jääb 100+ euro kaotuses ainult iseennast kiruda kui oleks jõudnud mahapidurdada liigse hoo.
Vasta

(23-08-2020, 16:10 PM)mossepower Kirjutas:  
(23-08-2020, 14:57 PM)jussm Kirjutas:  Ma olen vaadanud ja mõelnud- vahel kui mõni auto teeb minust möödasõitu siis peale tagasireastumist süttivad pidurituled. On see seotud püsikiirushoidja pealelülitamisega nii, et auto ise pidurdab hoo endisele kiirusele või juhid tõesti ise pidurdavad sest ei taha hetkekski lubatust kiiremini sõita?
Eks selle möödasõidu kiiruse pealt vabalt pidurdamata allatulemisega on ka litakaid politseilt kätte saadud. Pärast jääb 100+ euro kaotuses ainult iseennast kiruda kui oleks jõudnud mahapidurdada liigse hoo.

Õukei, sõida mööda, pidurda ja jätka teekonda aga kõige haigem on see kui ise sõidad riskipiiril, siis tuleb mingi kloun kes on pikalt taga tiksunud, sõidab mööda ja pidurdab. Ok, lase siis edasi piiekiirusega aga ei. Vabasse vette saades jä "jänesest" ette sõites on julgus kadunud ja kiirus kukub 80 peale. Vot sellisele annaks küll ......

Aquila captas non muscas.
Vasta

Noh jah aga siis ei peaks ju üldse julgema möödasõitugi teha Smile  selle mõne sekundiga raugeb hoog niigi maha kui gaas lahti lasta. Lihtsalt sellised arusaamatud liigutused jäävad silma.
Vasta

Just täna kogetud - sõidan Tartu-Tallinn maanteel spido järgi 109, üks must volvo lendas mööda ja siis jääb ette 103-ga tiksuma...
Vasta

Ma olen enne ka viidanud, et keerulistel trajektooridel teeb isesõitja orgaanikast tehtud juhile silmad ette. Igasugune "äkki mahub" või "äkki ei keera välja, manööverdan korra veel edasitagasi" jääb ära. Enam kui tõenäoline, et esimesena hakkavad iseliikujad terminalides haakeid rampedesse lükkama ja sadamates laeva. Tehes seda väsimusest tingitud vigadeta, tõenäoliselt üksikut haagisetirimist vaadates aeglasemalt kui inimene, aga kuu ja aasta jooksul liigutavad inimesest rohkem. Ja mitu iseliikujat platsil panevad isekeskis alati optimaalseima sõidujärjekorra paika ilma signaalpasuna ja käemärkide abil läbi viidud tootmisnõupidamiseta.
Vasta

(23-08-2020, 16:44 PM)Daff Kirjutas:  
(23-08-2020, 16:10 PM)mossepower Kirjutas:  
(23-08-2020, 14:57 PM)jussm Kirjutas:  Ma olen vaadanud ja mõelnud- vahel kui mõni auto teeb minust möödasõitu siis peale tagasireastumist süttivad pidurituled. On see seotud püsikiirushoidja pealelülitamisega nii, et auto ise pidurdab hoo endisele kiirusele või juhid tõesti ise pidurdavad sest ei taha hetkekski lubatust kiiremini sõita?
Eks selle möödasõidu kiiruse pealt vabalt pidurdamata allatulemisega on ka litakaid politseilt kätte saadud. Pärast jääb 100+ euro kaotuses ainult iseennast kiruda kui oleks jõudnud mahapidurdada liigse hoo.

Õukei, sõida mööda, pidurda ja jätka teekonda aga kõige haigem on see kui ise sõidad riskipiiril, siis tuleb mingi kloun kes on pikalt taga tiksunud, sõidab mööda ja pidurdab. Ok, lase siis edasi piiekiirusega aga ei. Vabasse vette saades jä "jänesest" ette sõites on julgus kadunud ja kiirus kukub 80 peale. Vot sellisele annaks küll ......

Kas jutt käib suurest autost kellest möödudes hoog raugeb?
Ise kohtan seda suure kaubikuga sõites tihti aga aru ei saa.
Tuleb tagant hooga, möödub ja jääb ette tolknema.
Ise püsikaga lastes hakkad siis mööduma aga ei lase. Nii saab mitu korda proovitud kuni lõpuks vajutan mööda. Siis on kaks võimalust kas jääb maha või läheb eest. Harva juhtub, et kordub algne tolknemise juhtum aga siis vajutan kaugemale.  Toungue
Vasta

(23-08-2020, 14:57 PM)jussm Kirjutas:  Ma olen vaadanud ja mõelnud- vahel kui mõni auto teeb minust möödasõitu siis peale tagasireastumist süttivad pidurituled. On see seotud püsikiirushoidja pealelülitamisega nii, et auto ise pidurdab hoo endisele kiirusele või juhid tõesti ise pidurdavad sest ei taha hetkekski lubatust kiiremini sõita?
 
Ei auto ise ei pidurda nii et tuled vilguks või põleks. See on juhi jalg mis nii teeb.
Püsika rakendamine kiirema hoo pealt tähendab lihtsalt vabajooksuga kulgemist kuni õige hoog käes ja siis hoiab seda.
Vasta

(23-08-2020, 18:42 PM)MeelisV Kirjutas:   
Ei auto ise ei pidurda nii et tuled vilguks või põleks. See on juhi jalg mis nii teeb.
Püsika rakendamine kiirema hoo pealt tähendab lihtsalt vabajooksuga kulgemist kuni õige hoog käes ja siis hoiab seda.
Oleneb ikka autost. Pead ei anna (aga kui vaja võin loomkatse ära teha) kas tule lööb põlema aga pidurdab ikka vägagi intensiivselt kui püsikas sees ja jalaga vajutades kiirus suurem ja siis jälle pedaal lahti lasta. Tegelt sõidangi nii, et püsikas sees ja kui vaja näiteks 90 pealt 70 siis tõmban kangi kaks nõksu alla. Pidurdab vägagi ruttu hoo maha. Autoks Mersu.

Bedford Blitz CF350 Madel(1980), K-750m(1965), GAZ 21(1964), GAZ 66-01(1977)
Vasta

Kaasaegsed diiselmootorid peaks kõik pidurdama mootoriga, vajadusel ka käigu alla võtma.

Pidurituled vaevalt süttivad, isegi veoautode retarder ei pane enamasti tulesid põlema.
Vasta

Mul üsna algeline Toyota püsikas paneb küll pidurituled põlema kui kiirust aeglasemaks reguleerida. Mulle tundub, et ta kasutab isegi sõidupiduri abi, et soovitud kiirus saada, suht äkki tõmbab maha. Aga see ainult siis kui nt 90 pealt hakata väiksemaks reguleerima. Kui möödasõidu ajal ise hoogu juurde anda ja gaas lahti lasta, siis ta seda ei tee.
Vasta

Pidurdab ikka mööduja,andes märku oma üleolekust tasasõitjate troppide suhtes.
Vasta

(23-08-2020, 20:22 PM)saarlane87 Kirjutas:  Kaasaegsed diiselmootorid peaks kõik pidurdama mootoriga, vajadusel ka käigu alla võtma.

Pidurituled vaevalt süttivad, isegi veoautode retarder ei pane enamasti tulesid põlema.

Siin võib olla nende pidurituledega järgmine kamm. Pidurituled süttivad piloodi või retarderiga aeglustades alles  siis kui aeglustus on liiga intensiivne ja ületatakse mingi aeglustuse piir. (Lahe oleks panna siia mingi valem kui oskaks)
Näiteks Volvod teevad nii.  Mägipiduri esimese astmega ei midagi aga kolmandaga tõmbab su istmest välja ja lööb pidurituled põlema.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(23-08-2020, 16:44 PM)Daff Kirjutas:  
(23-08-2020, 16:10 PM)mossepower Kirjutas:  
(23-08-2020, 14:57 PM)jussm Kirjutas:  Ma olen vaadanud ja mõelnud- vahel kui mõni auto teeb minust möödasõitu siis peale tagasireastumist süttivad pidurituled. On see seotud püsikiirushoidja pealelülitamisega nii, et auto ise pidurdab hoo endisele kiirusele või juhid tõesti ise pidurdavad sest ei taha hetkekski lubatust kiiremini sõita?
Eks selle möödasõidu kiiruse pealt vabalt pidurdamata allatulemisega on ka litakaid politseilt kätte saadud. Pärast jääb 100+ euro kaotuses ainult iseennast kiruda kui oleks jõudnud mahapidurdada liigse hoo.

Õukei, sõida mööda, pidurda ja jätka teekonda aga kõige haigem on see kui ise sõidad riskipiiril, siis tuleb mingi kloun kes on pikalt taga tiksunud, sõidab mööda ja pidurdab. Ok, lase siis edasi piiekiirusega aga ei. Vabasse vette saades jä "jänesest" ette sõites on julgus kadunud ja kiirus kukub 80 peale. Vot sellisele annaks küll ......
Selline olukord kipub minu kogemusel pigem suurte masinatega olema (veokas, buss), mille puhul osad tavaautojuhid automaatselt eeldavad, et suur auto on aeglane ja vaja mööda sõita . Aastaid tagasi ajateenistuses oli Pasi soomukitega tavaline asi, et pärast 70 ala surus mõni pisike putukas ennast kohe mööda kuna see suur kolakas on niikuinii ju aeglane. Tegelikult oli meil tolajal Pasi reaalne sõidetav maanteekiirus 110 km/h, mille kogumiseks pärast 70 ala ikka natuke aega läks. Üheltmaalt kõik need endised möödasurujad sõitsid meie ees ka edasi 110 km/h kui järgi jõudsime, Pasi "pidurdama" ei julgenud keegi kunagi mäletamist mööda hakata.

Viimati paar aastat tagasi õppustel käies olid vahepealse ajaga Pasidele kollased 70 piirangu märgid taha tekkinud ning kogu maanteesõit tundus ka ontlikult 70 km/h käivat. Nii et nüüdsel ajal ongi soomuk maanteel suur aeglane kolakas, millest tasub mööda sõita.
Vasta

(23-08-2020, 21:09 PM)mossepower Kirjutas:  
(23-08-2020, 16:44 PM)Daff Kirjutas:  
(23-08-2020, 16:10 PM)mossepower Kirjutas:  
(23-08-2020, 14:57 PM)jussm Kirjutas:  Ma olen vaadanud ja mõelnud- vahel kui mõni auto teeb minust möödasõitu siis peale tagasireastumist süttivad pidurituled. On see seotud püsikiirushoidja pealelülitamisega nii, et auto ise pidurdab hoo endisele kiirusele või juhid tõesti ise pidurdavad sest ei taha hetkekski lubatust kiiremini sõita?
Eks selle möödasõidu kiiruse pealt vabalt pidurdamata allatulemisega on ka litakaid politseilt kätte saadud. Pärast jääb 100+ euro kaotuses ainult iseennast kiruda kui oleks jõudnud mahapidurdada liigse hoo.

Õukei, sõida mööda, pidurda ja jätka teekonda aga kõige haigem on see kui ise sõidad riskipiiril, siis tuleb mingi kloun kes on pikalt taga tiksunud, sõidab mööda ja pidurdab. Ok, lase siis edasi piiekiirusega aga ei. Vabasse vette saades jä "jänesest" ette sõites on julgus kadunud ja kiirus kukub 80 peale. Vot sellisele annaks küll ......
Selline olukord kipub minu kogemusel pigem suurte masinatega olema (veokas, buss), mille puhul osad tavaautojuhid automaatselt eeldavad, et suur auto on aeglane ja vaja mööda sõita . Aastaid tagasi ajateenistuses oli Pasi soomukitega tavaline asi, et pärast 70 ala surus mõni pisike putukas ennast kohe mööda kuna see suur kolakas on niikuinii ju aeglane. Tegelikult oli meil tolajal Pasi reaalne sõidetav maanteekiirus 110 km/h, mille kogumiseks pärast 70 ala ikka natuke aega läks. Üheltmaalt kõik need endised möödasurujad sõitsid meie ees ka edasi 110 km/h kui järgi jõudsime, Pasi "pidurdama" ei julgenud keegi kunagi mäletamist mööda hakata.

Viimati paar aastat tagasi õppustel käies olid vahepealse ajaga Pasidele kollased 70 piirangu märgid taha tekkinud ning kogu maanteesõit tundus ka ontlikult 70 km/h käivat. Nii et nüüdsel ajal ongi soomuk maanteel suur aeglane kolakas, millest tasub mööda sõita.
Ei pea üldse suur olema. Oma väikse saravellega juhtub seca iga päev.  Ükski normaalne mersu või audi mees ei sõida kaubiku taga. Sõidad rahulikult gaas põhjas sajaga ja see tropp ikka pressib mööda ja siis 80-85 jääb ette tiksuma.  Kui sellisele 30 cm perse sõita  siis laseb 70-ne peale ja saab rahulikult mööda sõita.  Eriti hea varjant on veel siis kui juhtub käru taga olema, isegi skooda ei tohi järgi sõita ?   Ja veel parem kui selle saravelle ja käruga julged kellegist mööda sõita, siis näeb igasugu huvitavaid nägusid.
Vasta

(23-08-2020, 21:39 PM)klemm Kirjutas:  ... Ja veel parem kui selle saravelle ja käruga julged kellegist mööda sõita, siis näeb igasugu huvitavaid nägusid.
näh, oma daakialasega näen ka seda alailma, selsamal kurvilisel (tänasel rallitrassil), mida ma olen pea 60 aastat triikinud, ei julge ega oska enamik võimsate masinate omanikke sõita ja on üsna imelike nägudega, kui see Dacia neist ca 120-ga möödub.
Vasta

Olen täheldanud just vastupidist olukorda. Vahel vedades "ohtlikut" koormat (alati on hirm, et midagi käru pealt lahti lendub) ja sõites 10-20km alla lubatu ei taha mõned juhid kuidagi mööduda. Mõni jääbki sappa kohe pikemaks ajaks. Viimane kord kaubaaluseid katusel vedades ja 110 alas 85ga sõites oli mitu sellist sohvrit ennast minu sappa sättinud, lootes justkui mingi detailiga omale kolaka saada ja seeläbi minult auto remonti nõuda...

4xOpel 3xChevrolet
Vasta

Scania paneb kohe pidurituled põlema, kui kasvõi esimesse astmesse retarderi sätid.
Vasta

(23-08-2020, 23:25 PM)Simson0077 Kirjutas:  Olen täheldanud just vastupidist olukorda. Vahel vedades "ohtlikut" koormat (alati on hirm, et midagi käru pealt lahti lendub) ja sõites 10-20km alla lubatu ei taha mõned juhid kuidagi mööduda. Mõni jääbki sappa kohe pikemaks ajaks. Viimane kord kaubaaluseid katusel vedades ja 110 alas 85ga sõites oli mitu sellist sohvrit ennast minu sappa sättinud, lootes justkui mingi detailiga omale kolaka saada ja seeläbi minult auto remonti nõuda...

Olen näinud ka selliseid veoseid mis seisab justkui "shaise" pilpa peal.


Kas tõesti on odavam 10-20km alla lubatu piiri tiksuda ja hoida kokku korralike kinnitusvahendite pealt?
On ju igasugu võrke või isegi kinniseid furgoone.

Täiesti teemakohane & mõistusevastane minumeelest.
Vasta

(23-08-2020, 18:42 PM)MeelisV Kirjutas:  
(23-08-2020, 14:57 PM)jussm Kirjutas:  Ma olen vaadanud ja mõelnud- vahel kui mõni auto teeb minust möödasõitu siis peale tagasireastumist süttivad pidurituled. On see seotud püsikiirushoidja pealelülitamisega nii, et auto ise pidurdab hoo endisele kiirusele või juhid tõesti ise pidurdavad sest ei taha hetkekski lubatust kiiremini sõita?
 
Ei auto ise ei pidurda nii et tuled vilguks või põleks. See on juhi jalg mis nii teeb.
Püsika rakendamine kiirema hoo pealt tähendab lihtsalt vabajooksuga kulgemist kuni õige hoog käes ja siis hoiab seda.

(23-08-2020, 20:22 PM)saarlane87 Kirjutas:  Kaasaegsed diiselmootorid peaks kõik pidurdama mootoriga, vajadusel ka käigu alla võtma.

Pidurituled vaevalt süttivad, isegi veoautode retarder ei pane enamasti tulesid põlema.
Suurematel sõidukitel pakub kompuuter välja, palju ülekiirust on lubatud, piirmäära ületamisel kasutatakse nii mootorpidurit, kui retarderit, vahetab käike alla kui vaja ja võimalik (kahe pedaaliga masinad). Koos retarderiga lähevad ka pidurituled põlema. 18tn bussil võtab retarder maks asendis nii jõhkralt, et kinnitamata asjad hakkavad lendama, talvel libedaga hakkab ka ABS tööle.
Suurematel sõidukitel pakub kompuuter välja, palju ülekiirust on lubatud, piirmäära ületamisel kasutatakse nii mootorpidurit, kui retarderit, vahetab käike alla kui vaja ja võimalik (kahe pedaaliga masinad). Koos retarderiga lähevad ka pidurituled põlema. 18tn bussil võtab retarder maks asendis nii jõhkralt, et kinnitamata asjad hakkavad lendama, talvel libedaga hakkab ka ABS tööle.

Eile sattusin sõitma "jänese" järel, 95+/-2 km/h. Jõle mugav... Aga vaid seni kui jänes sattus "liikuva šikaani" järgi, siis hakkas kino pihta. Esialgsest 70-st sai iga kord, kui selja taga suund sisse lülitati 90+. Pikal sirgel sai "jänes" hoo üles ja läks peaaegu mööda, kui lõi vedelaks ja jäi kõrval 100+ sõitma, šikaani kiirus ehk gramm vähem. Tavaliselt sellist lollust ei tee, et kellegi p----s möödasõitu alustaks, aga kilomeeter tühja teed oli kenasti näha ja ... sõitsimegi kenasti kolmekesi koos, üks loll paremas reas ja kaks veelgi lollimat vasakus. Viimaks tabas jänes ka olukorda ja pressis 110 välja, saime selle krdi möödasõidu tehtud. Jätkasime omas tempos ja möödasõidetu ikka oma 70-ga.


Vasta

(24-08-2020, 10:05 AM)tõnn Kirjutas:  
(23-08-2020, 23:25 PM)Simson0077 Kirjutas:  Olen täheldanud just vastupidist olukorda. Vahel vedades "ohtlikut" koormat (alati on hirm, et midagi käru pealt lahti lendub) ja sõites 10-20km alla lubatu ei taha mõned juhid kuidagi mööduda. Mõni jääbki sappa kohe pikemaks ajaks. Viimane kord kaubaaluseid katusel vedades ja 110 alas 85ga sõites oli mitu sellist sohvrit ennast minu sappa sättinud, lootes justkui mingi detailiga omale kolaka saada ja seeläbi minult auto remonti nõuda...

Olen näinud ka selliseid veoseid mis seisab justkui "shaise" pilpa peal.


Kas tõesti on odavam 10-20km alla lubatu piiri tiksuda ja hoida kokku korralike kinnitusvahendite pealt?
On ju igasugu võrke või isegi kinniseid furgoone.

Täiesti teemakohane & mõistusevastane minumeelest.

Asi polnud selles, et koorem oleks kuidagi lahti olnud. Vastupidi, kõik oli ilusti kinni, kuid alati on hirm, et kui miski kuskil otsad annab...
Üks juhus oli, kui haagisel oli vana raam, mis tuli pooleldi maa seest ja ei hakanud ju enne transporti raami seest läbi pesema, et kõik teokarbid jms välja saaks, mis suurema tuulega lendu lähevad. Pealegi puudus selleks kohapeal võimalus ja kinnist haagist selleks ka rentima ei hakka.
Ise teel sõites hoian võimalusel alati igasugustest haagistest ja kallurautodest kaugemale, või suuremat pikivahet, et kui midagi juhtub, oleks aega reageerida.

4xOpel 3xChevrolet
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 59 külali(st)ne