Postitused: 63
Teemad: 1
Liitus: Jul 2014
Maine:
1
Tere
Asjatundjad, andke nõu, miks T 25 üle kuumeneb, temp näitab 120, enne pole kunagi seda olnud.
Ja siis sureb välja, kui on maha jahtunud, käivitub normaalselt.
Õlid normis, ribistik puhas, läbi puhutud, vent töötab.
Postitused: 63
Teemad: 1
Liitus: Jul 2014
Maine:
1
Peale välja suremist uuesti käivitades mootor käib ringi, aga ei käivitu.
Seega ei jookse kinni.
Postitused: 63
Teemad: 1
Liitus: Jul 2014
Maine:
1
Millest ta lahjaks läheb?
Postitused: 567
Teemad: 8
Liitus: Nov 2004
Maine:
4
Pritsehetk ei saa paigast ära minna mingite ulmeliste lõtkude tõttu? Mis pump peal on?
Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Postitused: 3,173
Teemad: 37
Liitus: Sep 2006
Maine:
148
Ma küsiks, et ega mootorit üle ei koormata madala pöördega?
Seda kardavad kõik õhuga jahutatavad mootorid.
Kui ikka mingit rasket tööd tehakse nagu kündmine, kultiveerimine või heina purustamine peaks pöörded ka ikka nimipöörete lähedal olema.
Kui pöördeid piisavalt ja mootorit ilmselgelt üle ei koormata nõnda, et must suits taga võiks olla mingi mehaaniline viga. Nagu näiteks ventilaator võllil lahti või rihmaratas väntvõlli otsas käib ringi ning muidugi ka mootori üldine konditsioon et rõngad peavad ja saaled pole üksteise peale roninud.
Viimasel juhul tuleks karterituulutusest valget auru ja üleval oleks õli kärssamise hais.
Temperatuurinäitaja on ikka kontrollitud ja näitab õieti?
Kui õli ikka 120c on peaks anduri lähedale tilgutatud vesi ilmutama keemise märke.
Tänapäeva õlidele pole 120c muidugi mingi probleem sest jahutatakse sellega palju võimsamate mootorite kolbe mis on kindlasti võimelised rohkem kuumenema.
Kes aga lahjat segu pakkus, siis teadmiseks et diisel ja bensiinimootor on teil sassi läinud.
Bensiinimootor suudab lahja seguga üle kuumeneda aga seda mitte otseselt seepärast, et lahja segu põlemistemperatuur oleks palju kõrgem vaid ta põleb lihtsalt kaua.Seetõttu on detailid leegiga pikemas kokkupuutes ning väljalase jõuab alata kui põlemine kestab.
Muidugi ka detonatsioon ja hõõgsüüde ka on põhjuseks.
Diiselmootoril aga ei saa esineda ei hõõgsüüdet ega detonatsiooni kuna seal on enne kütuse pritsimist silindris ainult õhk ja midagi põlevat pole seal enne kütuse pritsimist.
Mida väiksem on aga küttekogus ehk nn.lahjem segu seda madalam on põlemistemperatuur.
Andes aga kütust rohkem kui selle põlemiseks õhku on ei jõua põlemine lõppeda väljalaske alguseks.Temperatuur tõuseb liiga kõrgeks ning tekib ülekuumenemine. Seda nähtust on võimalik ka ära kasutada näiteks kui on oluline ainult maksimaalne jõud antakse kütust teadlikult rohkem kui ära jõuab põleda ning see kütus, mis ei põle ära aurustub ja kuna auru ruumala on suurem tõuseb ka rõhk silindris.
Näiteks kui ülekoormatud mootoril on "porgand" summutist väljas.
Postitused: 3,290
Teemad: 16
Liitus: Feb 2010
Maine:
60
25 pane 40 ventikas ja kui võimalik siis vanema tüübi oma ilma E täheta markeeringu lõpus. 30 kraadise ilmsga kannatab kenasti purustiga heina niita. Ei enam kuumaks lähe.
Aquila captas non muscas.
Postitused: 10,736
Teemad: 37
Liitus: May 2005
Maine:
129
Ju seal ventikas(rihmaseib võllil lahti on. Või rihm lõtv.
Igasugused mehh. asjad (ka pritsehetk) ei lähe jahtudes ise tagasi. Teoorias on võimalik ka ilma kiiluta KSP ajam, aga siis ei tohiks peale paigaltnihkumist enam käima minna.
Postitused: 10,736
Teemad: 37
Liitus: May 2005
Maine:
129
Kuidas on tõdetud ventilaatori töötamine? Palju on õhuvoog ribide vahelt enne mahakoolemist?
Kas koolemine toimib vältimatult igal tööl või ainult ülekoormuse tulemusena?
Mina ei pea midagi rääkima, minu hoole all olevad kaarikud toimivad kõik arusaadavalt. Sinul oli küsimus...
Postitused: 3,290
Teemad: 16
Liitus: Feb 2010
Maine:
60
Miks ta kuumaks läheb on küsimus omaette aga kui kuumalt ära sureb siis on viga pumbas.
Tõmban paralleeli oma kalhoozi T-40 mis ei kannatanud kui sügisel katte peale panid. Kui õlitseieri rohelise peale said oli jõud kadunud. Vahel jeeli jeeli käis. Ja kusjuures tehase pump. Kapitali oma peale ja käis ka 100 kraadi juures.
Miks ta nii tegi keegi ei juurelnud kuna vahetusfond oli ju vaba.
Aquila captas non muscas.
Postitused: 3,290
Teemad: 16
Liitus: Feb 2010
Maine:
60
(07-11-2020, 19:42 PM)meli666 Kirjutas: (09-08-2019, 09:00 AM)Daff Kirjutas: Nii, nüüd siis mul põka töötanud vahetatava filtriga 4 tundi. Kui enne paigaldamist oli õlil visuaalne väljanägemine kuidagi tuhm ning kahvatu ja varda peal jättis mulje nagu viljalihaga mahl, et polnud läbipaistev siis nüüd on tulnud õlile läige ja varras kumab läbi õlist. Silma järgi jääb mulje, et asi töötab.
Sügisepoole huvipärast vahetan filtri ära ja saen vana pooleks. Vaatab mis sinna kinni on jäänud.
Õlirõhk selle filtriga ja Kamazi õliga igatahes laes. Õli temperatuuri juures ca 80-90 kraadi on rõhk 900 pöörde juure nõks üle 4ati.
Huvi pärast niitsin purustajaga kaks tundi kui õues oli 28 kraadi. Elas üle kenasti selle kuuma. Mootorile on paigaldatud uuema 40 ventikas, see aitab hoida temperatuuri madalama.
Igatahes mina loen "moderniseerimise" kordaläinuks.
Kuidas siis moderniseeritud põkatsi tervislik elukäik kulgeb?
Põlvas Perikos jäi silma malmist Ukraina õlifiltri süsteem:
https://www.periko.ee/et/a/olifiltri-kor...20-1407501
Plaan omale ka paigaldada. Täisgaasiga hagu andes pikemalt ja kohe seisates kuuleb tsentrifuugi häält. Tööd paraku sellised lühiajalised plöta plöta ja tsentrifuug eriti ei toimeta.
Põka käib nagu muinasjutt. Tegin mingi aeg huvipärast filtri vahetuse ja vaatasin vanasse sisse. On ikka töötanud küll. Tahma oli omajagu kinni püüdnud. Mulle sattus küll mingi väikese filtriga variant. Kasutatud on koodi järgi mingit Lancia filtrit. Aga eks ta tööta umbes samal põhimõttel nagu aruvoolu tsentrifuug. Osa aõli käib läbi filtri ja ülejääk paneb niisama jehhat läbi klapi mis vajaminevast kogusest üle jääb.
Eks ajapikku käib sealt kogu õli läbi. Parem ikka kui vanasti.
Aga õli üle jääb. Tsentrifuugiga ei jagunud grammigi soojendusradika tarbeks. Torud olid kogu aeg külmad ja õlirõhk nullilähedane. Nüüd rõhk kuuma mootoriga isegi tühikäigul alla 2 ei lange ja selle temperatuuri juures jääb piisavalt õli üle ning klapist jõuab anda ka soejnduse tarbeks. Torud tulised kogu aja.
Nüüd on plaanis ajaviiteks panna ka jahutusradikas külge nagu 40 on. Mõtlesin PM kaubamaja tüüdata ja lasta neil venest tellida D-120 radikas.
Nad ajasid mulle kunagi uue LTZ reduktsiooniklapi välja nii-et saan panna korraga külge nii soojendus- kui jahutusradika.
Kui aga oled laia profiiliga ja treiata ja käiata oskad siis tee ise või lase treialil treida vahejunn tsentrifuugi trumli asemele ja pane russi õlifilter. Venemaal treivad külasepad neid ise ja kiidavad.
Ühesõnaga, pane element ja sa ei kahetse.
Aquila captas non muscas.
Postitused: 3,290
Teemad: 16
Liitus: Feb 2010
Maine:
60
Trüki sisse Fermer.ru Kui eesti keeles trükid leiab ka üles ja viib õigesse kohta. Seal aga on juba võimalik valida millist masinat tudeerida tahad.
Kusjuures sellel lingil mille Melli66 üles riputas on originaal süsteem, valatud, tehase toode. Minu oma on järgitehtud. Treiatud ja keevitatud.
Näiteks pakun, et Ksf. 2715 oleks võimeline selliseid korpusi käsitööna vorpima lademetes. Täpselt sellise filtri jaoks nagu klient soovib.
Asjalik leht. Seal on koos konkreetsed praktikud, ei mingit filosofeerimist ja kõik lahendused katse-eksitusmeetodil läbi tehtud. Vali lahendus välja ja tee järgi.
Aquila captas non muscas.