UUE KASTIKA OTSING
#21

Ma ei ole kastika eelisest võrreldes tavamaasturiga kunagi aru saanud. Tavamaasturile haagis taha ja ongi kastiga maastur. Ja see haagitav kast maksab maasturi enda hinda vaadates vähe.
Niimoodi saab valikut laiemaks ja sobivamaks auto osas. Midagi vaja vedada, siis haagis taha.
Jah, kastikal on kast koguaeg vajadusel kaasas. Aga siit teema algatusest kumab läbi niiöelda liigset muretsemist. Et kui nii, siis naa...
Üle ka ei maksa mõelda. Meie teeme plaane, aga jumal korraldab ikka nagu tahab.
Mõni ehk mitte täisraamil olev linnamaastur sobiks ka. Nelikvedu ikkagi olemas. Jah võibolla difrilukkude jms tõeline maastur ronib jahil paremini, aga lõpuks on ikka nii, et parema auto korral tuleb jala ka kaugemale traktori järgi minna.
Vasta
#22

Pole mõtet hakata seda  teemat üles kiskuma! Eks ole kõike läbi mõeldud ja ka proovitud, ma pole aru saanud linnamaasturi mõttest ja muidu pärismaasturi (ega raamil maastureid vist pea jäänud polegi?) luksusvarustusest ja hinnast. Raamil difrilukuga taskukohasemad maasturid? - ongi jäänud vaid kastikad, lisaks võimalus igasugu sh haisvat kola kaasas vedada salongi määrimata.
Vasta
#23

Unustate ühe tähtsa asja mehed.
Millistel linnamaasturitel on käiguaeglusti kui on vaja aeglaselt liikuda halbades oludes või vedada rasket koormat?
Linna maasturilaadsetel toodetel on sidur vilets ja lõppeb kiirelt kui seda kasutada mujal kui siledal asfaldil ja muud puudused kastiga masina ees mis on mõeldud tööd tegema ja raskeid koormaid tõmbama vajadusel.
Käiguaeglusti on üks asi mille tõttu on mul omalgi mõte oma pisike sõiduauto müüa ja maastur osta, sest vaja haagisega maastikul vedada. Veel parem oleks panna sinna järgi 2000kg kandevõimega kallutav haagis ja kõik saaks veetud. 
Kastikas pole tillipikendus nagu on see linnamaastur. Linnas tundub ca 30% maasturi laadseid autosid, et ikka oleks suurem kui naabril ja siis lakuvad ja pesevad seda iga päev kui kübeke pori peale satub Big Grin
Vasta
#24

ei ole see elu nii ilus.2014 experdil minestasid suvel kojamehed,lihtsalt ei liikunud enam ja vihma sadas...läksin kohe tomeskosse ja kohe polnud aega teha ja pakuti varjante,et mootor,hoovad kinni ja lüliti ja isegi uutel garantii masinatel hoovad kiiluvad kinni.kuna kohe ei saanud ja sõita vaja siis läksin järgmisesse kohta her servis,tomeskos veel lasin liigenditele 40 wd ja hakkasid seekord liikuma ja hr servis "targad "soovitasid,et kuna toimib siis nemad ei näpiks rohkem.lasin veel määret vahele ja mingi aeg toimis ja taas jama ja seekord otse hr servis poiste juurde ja "tarkade klubi" pani diagnoosi mootor kutu ja kuna laos uut mootorit polnud siis taas tomeskosse ja rääkisin mure ära,et vaevu liiguvad ja kägisevad hoovad ja soovitatimootor vahetada...kägin tomesko arvates viitas kinni kiilunud hoobadele,tellisin uue mootori ja kodus võtsin mootori hoobadelt tagant ja mootor käima ja käis ilusti.siis juhipoolne kojamehe vars pihku ja täie jõuga vääna teist ja pilt selge,et mootor mis maksab 40.- korras ja hoovad kinni kiilunud kuna ei määrita hoolduses ja kogu kupatus 170.- ja hoobasi eraldi ei müüda.tomesko ees tänaval vahetasin ise krempli ära ja taas masin korras.tomeskol kogemusi pakikatega 20+ aastat ja hr servisel vast mõni aasta ja vahe nagu öö ja päev.hoovastikul just juhipoolse luua hoova võll kinni,teine käib normaalselt,kisun lahti ja vaatan mis seal on.
Vasta
#25

(10-10-2020, 23:56 PM)meli666 Kirjutas:  Ma ei ole kastika eelisest võrreldes tavamaasturiga kunagi aru saanud. Tavamaasturile haagis taha ja ongi kastiga maastur. Ja see haagitav kast maksab maasturi enda hinda vaadates vähe.
äkki sa vähe sõitnud kitsastes oludes?kastiga autol on väga suur eelis haagisega masina ees.siin põhjas suvilakoperatiivid ja vaja koormaga kunde juurde saada siis kastikas keerab aeda,buss keerab aeda,aga vot tavaauto või maastur haagisega enam mitte ja teed kinni parkida ei saa,tee kõrval kraavid ja seda pikka rongi parkida pole kuhugi ja ongi ainus valik kastikas.
Vasta
#26

Kel omal kastikat pole olnud, see ei saagi tema eelistest aru.
Isegi selle topeltkabiiniga on taga täiesti arvestatav kaubaruum, eriti kui kuut peale kastile panna. Sinna võid panna asjad, mis salongi ei passi, luugi alla laskmisel saad vedada kolmemeetrist materjali vajadusel, tööriistadest jms. rääkimata. Praktilisus on selle asja nimi. Ja see sõidab su´ga kogu aeg kaasas. Käruga maasturil pole seda ealeski. No ja siis see käibemaksu teema muidugi Smile Kuigi vahepeal sai vist isegi Cayenne´i ka N 1- na arvele.
 Mis puutub sellesse, et uue liisingusse võtmise asemel jätta vana japs jätta edasi teenima, siis seal on omad hädad. Kümnele aastale lähenev japs hakkab roostetama ja tehnika ei pea ka endistel vastupidavuse etalonidel enam vastu nii nagu vanasti. Jah, kõike saab remontida jne., aga lõpuks on ka moraalne vananemine ja enda asjast tüdinemine ka väike argument. Elu läheb edasi ja sa ei taha ühte autot elu lõpuni pidevalt remontides n.ö. põhiautona pidada.
 See, et uutes kastikates on ekraanid ja ekraanikesed, mind isiklikult ei häiri, pigem mingid start/stopp süsteemid, mitte välja lülitatavad juhiabid jms. elektroonilised tintel- vintelid.
 Inimeste vajadused on ju tegelikult erinevad. Üks tahab mingeid ehitusmasinaid vedada, teine käib jahil või kalal, kolmas ei pane sinna kasti vbl. aasta aega midagi, aga talle meeldib valmidus iga kell mõnda suuremat asja ilma käruta vedada. Metsamehed näiteks on veel ka üks sihtgrupp oma küttevaatide ja muude kodinatega.
Muud võimalust inimväärsete sõiduomadustega maastikusuutlikuks väikeveokiks tegelikult polegi kui Hilux, Ranger, Navara, L 200, Isuzu, Amarok ja ameeriklased. Siis on veel igasugu Navara derivaadid, Reanault´st alates ja MB- ga lõpetades (kui viimast enam üldse müüakse) ja mingid eksoodid peale selle veel.
 Amarok korralikus varustuses on nii kallis auto, et siis vaataks tõesti juba ennem ameeriklast. Suhteliselt palju on tegelikult uusi usa kastikaid meil liikvel, aga päris tööautona neid justkui väga palju ei kasutata. Nagu oma kodumaalgi, sõidab enamik neist oma noorema ea kriimuvaba läikiva kastiga ja täidab omanikul lihtsalt liikumisvahendi rolli.
 Rangerile otsustati suuremat 3,2 mootorit enam mitte pakkuda, selle asemel nokitseti 2-e liitrisele üks turboke juurde ja hobujõudu, vähemalt paberil, on maa ja ilm.
 Isuzu stoorit peast ei tea, aga vist midagi samalaadset toimus ka neil, lausa 1,9 vist on viimase mootorikese maht.
 Amarokil jälle, vastupidi, asendati kahliitrine kolmesega ja jõu puudust ei tohiks neil olla. Kui vaid see hind ja muud haigused...
 Lõpuks jõuab ka Hiluxi suurema mootoriga versioon Euroopas müügile, uue aasta alguses arvatavasti saab seda meil proovida/osta. Tellida vist juba saab.
Enne ma ikka ei telliks, kui näppida on saand.
 Nii et praegu tundub Nissan vaata et kõige mõistlikum mitte-foolsize pikapitest.
Vasta
#27

No kui peab olema uus garantii rahuliku ööune tagamiseks, siis on iseasi. Siis võta see, mis tagumentimööda on. Minu isikliku maitse järgi on ka uusim Mitsu ikkagi ebamugav krusa, võrreldes Navaraga. Pisiasjad... Tehniliselt on mõlemad võrdselt pädevad (või ebapädevad).

Kastika eeliseks on võimalus üksi-kaksi sõites suvalised asjad lihtsalt kasti visata. Eeldusel, et katet segamas pole. Erinevalt normaalse laadimiskõrgusega kärust on maasturikast muidugi rõvedalt kõrgel.

Kõvast raamist pole $ittagi kasu sellel, kes plaanibki pidevalt uuega sõita või kunagi autot rämedalt üle ei koorma. Raam peab olema piisav, et lubatud koormad läbi paindumata ära kanda. Kõik muu on ... kasutu ballast, vähemalt raamatupidamise ja turunduse vaatevinklist.

v6sa@B2500.rahulolev.kasutaja
Vasta
#28

(11-10-2020, 09:15 AM)muska71 Kirjutas:  ei ole see elu nii ilus.2014 experdil ...
täiesti tavapärane keemiline reaktsioon talvise soola ja valesti valitud materjalide vahel.
liivapaberi ja rasvaga remonditav. esineb suurel osal automarkidest.

eelpool läbi käinud vaegauto alternatiiv nooblitele televiisoritega kastikatele, omab üht
teoreetilist eelist. selle kasti saab kallama panna.
Vasta
#29

Linnamaasturil on kindlasti oma koht kusagil kellegi jaoks olemas (eriti kui vaadata müüginumbreid), aga ilmselt enamus siit foorumist teavad Rainu juba piisavalt, et talle mitte soovitama hakata.. Big Grin
Nüüd kas kastiga või mitte.. isiklikult on mul kastist täitsa suva, aga et miks pigem ikka kipuks kastiga maasturi poole, toon välja mõned kodulehtedelt võetud baashinnad:

L200 - 24900 EUR
Hilux - 29900 EUR
Navara - 30289 EUR
Land Cruiser - 40200 EUR
Discovery - 55590 EUR
Grand Cherokee - 56300 EUR


Isegi kasutatult ostes on need hinnakäärid ikka täitsa korralikult sees samaväärsete kasitake ja tavamaasturite vahel.
Vasta
#30

Otsisin mõni aasta tagasi samuti endale sobiat kastikat ,valikusse jäid Toyota Hilux ja Ford Ranger . Võrdse hinna puhul oleks kindlalt valinud Hiluxi ,kuid Fordil oli eripakkumine millest oli raske loobuda .. Mudeliks on Ranger XLT Double Cab 2,2 meil suhteliselt vähelevinud säästumudel massilise Wildtraki kõrval .Üldiselt olen autoga rahul ,kuid paar asja tulid üllatusena . Näiteks umbes 50000 km läbisõidu järel kadus siduripedaal jala alt . Teeninduses selgus ,et siduri töösilndri mansett oli läbi ja selle vahetus võtab kaks nädalt aega.Teine üllatus oli see kui võtsin juhiistme katte maha ja märkasin et ,see narmendab parajalt . Esinduses teatati rõõmsalt ,et teie auto on juba kaks ja pool aastat vana aga interjööri garantii on meil ainult kaks aastat. 
Pildil  Ranger  Single Cab


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#31

Mis mudelitel on alles taga lehtvedrustus? Ainult L200?
Vasta
#32

Amarok ka.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#33

Rangeril ka lehed.
Vasta
#34

(11-10-2020, 12:30 PM)hillar2 Kirjutas:  Mis mudelitel on alles taga lehtvedrustus? Ainult L200?

Kui eesmärk on pigem võimalikult mugavalt halbadel teedel liigelda kuivõrd suurt massi kastis vedada, siis lehtvedru pole just eelis, ma arvan. Iseasi, kui üleminek spiraalvedrudele on tähendanud ka talasillast loobumist, aga seda ma ei tea.
Vasta
#35

(10-10-2020, 10:49 AM)diesel Kirjutas:  väikse neliveduse kastika valikusse tasuks ehk lisada ka vaegauto transporteri.
Vaegauto Transporteril ei ole praegu sellist kastiwagenit valikus!  Cool Täiesti arusaamatu. Seega jääb ära. Üldse on tootjatel kadunud sellise klassi kastiautod, paljuvedustest rääkimata. Äkki Rootsis on teistel tootjatel pakkuda, nemad armastavad sedasorti värki. Isegi Toyotal on proacest kastikatoorik olemas. Või on keegi meil siin kuulnud Talento Flak Nordic kastikast? 

Ehk vähe tummisema sõiduvõimekusega kastika soovil ei jäägi muud üle, kui tilu-lilu täis topitud kallid mänguasjad. Samas ei ole nad kastiauto väärilised kasti mõõtudelt ega mahult, kandevõimet ka pole etc. Küll on treilaveoks head sest seda kaalu neil lubatakse. Jah, kast on hea siis, kui pidevalt loomarümpasid (ja haisvaid jahikoeri!) vedada ehk jahimehel. Muul juhul, kui jätame N1-"vajaduse" maksude optimeerimiseks kõrvale, ei ole kastil mingit erilist otstarvet. Juba eespool keegi ütled tabavalt: osta siis maastikuvõimekusega "tava"maastur ja ülejäänud raha eest mitu haagist Big Grin Kaanega, üks pisem, suur platform, paadile oma ja ikka on odavam... Probleem ongi, et pole maastikuvõimekusega kaubikut/kastikat. Vaegauto ja Dangeli erimudelid. Aga äkki mõeldakse nii, et kel on vaja maastikul kastigaga toimetada, ostab selleks üldse UTV? 

Aga Ford vähemalt näitab, et Rangerist on ka regular cab koos paljuveoga olemas. 2.0 EcoBlue 130hj, XL varustus ja 26500€. See näeb täitsa välja ka...
[Pilt: ranger-xl-cs-1024x583.jpg?resize=696%2C396&ssl=1]
Vasta
#36

link vaegauto välismaisele lehele, mille ma enne panin, pakkus justnimelt sellist
masinat. ja optsioonide hulgas oli kenasti nelivedu ka olemas.
no ja lõpuks, kust seuke rootsigi saab, ikka tehas teeb ju.
Vasta
#37

(11-10-2020, 17:57 PM)PlyVal64 Kirjutas:  ... Muul juhul, kui jätame N1-"vajaduse" maksude optimeerimiseks kõrvale, ei ole kastil mingit erilist otstarvet. Juba eespool keegi ütled tabavalt: osta siis maastikuvõimekusega "tava"maastur ja ülejäänud raha eest mitu haagist Big Grin ...
nendime, et korralik, raamil aeglusti ja difrilukkudega tavamaastur maksab vähemalt 2x kastikast rohkem ... lisame kasti mugavused, haisva kola a la vorstikast! vedamine, alatine valmidus suure koormaga manööverdada, pole vaja käru sappa võtta, seda 100 km tühjalt vedada, et koorem peale panna jne
Vasta
#38

Minu mõne päeva tagune isiklik kogemus ütleb küll ,et omada .kastikat nn. "igaks juhuks " ei ole eriti otstarbekas.,kui just iga jumala päev ei vea midagi ( haisvat ,vms.).Lasin kõik istmed alla ,paremale poole lappasin 3.5 m seid  prusse 0.5x0,5 m.Juhi istme taha ca.0.7xo.5x2m.Päraluuk jäi küll irvakile ,aga lipukese järele vajadust ei olnud.Autol konks küll olemas ,aga rendikäru tagasiviimine omaette tegu.Kuna kogu selle mandi vedasin karu p.....e metsa.siis mainin ,et veokiks oli jeep gc wk2.Ei tea neid parketikaid ,aga sel kõik aeglustid , difrilukud ja muu bla bla olemas.Palju see mant kaaluda võis ,arvestab igaüks ise.Kas nn.kastikale 3m juba liiaks ei lähe.
Vasta
#39

Pühatõdelastega pole mõtet vaielda. Ma olen näinud ka bemmi cabriot mis vedas lahtise katusega kipsi karkassi. Praktiline seegi. Kui inimesele meeldib oma auto salongi prussi- või rauaveoga rüvetada, siis andku minna. Segukotid ja diislikankud viskad ka istmete peale ja vahele ja polegi tõesti mingit kastikat vaja.
Vasta
#40

Jätaks need kastikas vs tavamaastur vaidlused ära.
Küsin ikka uuesti, kellel on kogemusi uuema otsa kastikate, eriti mitsuga? Mitu korda on tulnud garantiiaja jooksul pöörduda esindusse? Mis vigadega? Kui üle ühe, siis praagime välja ...
Või pakkuge välja täismaastur letihinnaga ca 25 000, nagunii vajalike asjade lisamisega tõuseb lõpuks hind 30-ni.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne