(12-10-2020, 21:59 PM)Panzer Kirjutas: Uus MTZ 82
https://www.youtube.com/watch?v=IaIe33-p0HE
Mis uus ta nüüd ikka niiväga on...
Positiivse poole pealt on keegi saadetud euroopasse, kus ta on käinud ka tutvumas traktoriehitusega ja pannud tähele, et kasutatakse selliseid kabiinipatju, mis ka vetruvad.
Sellega kaasnevalt on gaasihoovastik asendatud trossiga sest muidu see asi ei toimiks.
Positiivse poole pealt on läinud kabiini konstruktsioon lihtsamaks, kus klaasid on juba liimiga ees ning tagaaken ilma raamita, mis mulle väga meeldib senikaua kui ta vett peab.
Paraku oli aga laos suurel hulgal plekist uksi ja seepärast ei hakatud ust tervest klaasist tegema.
Kunagi oleks need uksed muidugi otsa saanud, kuid siis on juba hilja sest nii järsku nurka klaasist ei tee...
Naljakas on, et parem küljeaken on hingede peal kuid lahti ei käi sest keegi on pannud poritiiva peale suure mustast plastikust kasti, kus on 4 lülitit ja kuna akna avamise käepide enam ära ei mahtunud leiti et poh, paneme vinklijupi ja poldiga kinni selle klaasi!
Siis kapoti avamine on ka võimalikuks tehtud kui ees peaks mingi töövahend olema ja seegi on silma jäänud et kapoti piirajana kasutatakse rihma, millest on mugav kapotti kinni tõmmata.
Panidki nad selle rihma sinna aga koos selle pulgaga, mis peaks kapotti üleval hoidma ja nii õnnetult et nad üksteist segavad...
Klassika on muidugi äratõmmatav tsüklon mida võtmata ei saa kapotti avada ja millele mujal pole analooge.
Kapoti disain on muidugi maitse asi ja külgvaade isiklikku maitsemeelt ei häiri aga no see eestvaade...
Siis on veel jagaja pandud muidu hea koha peale, kuid veel pisut püüdes oleks saanud ka taha väiksed kangid et haakimine lihtne oleks...
Muidugi jäi neil ka märkamata, et paagikork on nüüd jagaja all ning tankimine eriti kehv ning boonusena tilgub hüdroväljavõtetest õli paagikorgile, mis on õline maha võtta ning võtab saasta külge mis satub ka paaki.
Käigukangil on ka käikude valimine tehtud keeratavaks Soome eksportmasina eeskujul sest muidu poleks jagaja kange kuhugi panna olnud ning ega see valimine ka väga hästi ei toiminud.
Vaevalt ta nüüdki paremini toimib sest üsna kindlalt on jäetud alles sisse ja välja liikuv nuutvõll, mida kang peab keerama ja väikestki pinget hoides käiku ei saa valida.
Käigupoolitaja kang on ka kiiduväärselt jalust ära pandud, kuid teistpidi on ta jälle täiesti käeulatusest väljas ja mugavaim lahendus on ilmselt kabiini tulles kiirus ära valida kui ta teele ette jääb.
Samas on teisele poole istet tekkinud veel üks kang, mida ma loodan olevat reversi kangi, kuid võib olla ka mitte puhas revers vaid võltsrevers, mida vahepeal kasutati.
Sel nimelt kui tagasi valisid lükkas plaat käigu liugurid neutraali ja tagasikäigu sisse.
Paraku edasi valides oli võimalik saada ainult esimest käiku, mis aga paljudel juhtudel ei sobi soovitud liikumiskiirusega.
Loodetavasti aga areneb asi veel kuhugi edasi ja need puudused likvideeritakse ning nad teevad täiesti uue käigukasti, kus on 5 käiku sünkronisaatoritega ning 2 või isegi 3 diapasooni teisest kangist valitavad ning enne kasti on päris revers mis kõigi käikudega toimib ja on ka sünkroniseeritud.
See võimaldaks 10 edasi ja 2 tagasikäiku, millest oleks piisavalt ning siis oleks ta täiesti muu maailma lihtsamate traktoritega võrreldav toode soodsama hinnaga.