Priidu nokitsemis nurgake

(15-10-2020, 18:21 PM)maisalup Kirjutas:  Kahjuks pole akusid ega sellist stardiabi mis lajataks 24 välja. Kunagi tööl üks traktor ka käredamate külmadega ainult 24v pealt käima kargas kuna tööandja ei raatsinud uude starterisse investeerida, vastus oli koguaeg, et näe 24v ajab ju käima veel küll, siis pole vaja uut 12v starterit soetada Big Grin
Paigaldan uue etteandepumba ka ennem pumbaremonti. Vana pumba eelnev elu ja pumpamisvõimekus pole ka teada, midagi tuleb aga kas ka piisavalt on iseasi.
trahvo keevitust pole?see annab ka päris hea kiirenduse stareterile.
Vasta

Inverterkeevitus on, aga ei tahaks seda starterit maha põletada, starter on halvasti kätte saadav osa ja hinnaline ka Big Grin Mõte peast muidu läbi käis, aga mingi alalhoiuinstinkt ütles, et las see jääb viimaseks võimaluseks
Vasta

Mõistlik. Kaks korda rohkem pinget tähendab pea kaks  neli korda rohkem võimsust. Ka soojustSad No õnneks vist pinge keskmisel tänasel psiikeevitusel kukub enne, kui starter känkraks sulab. Aga miskine TU-300M ilmselt keedab selle starterikese kenasti utiiliks.

Ikkagi - Sa video saad teha, et oleks kuulda näha, mdia see mootor praegu teeb ja mida ei tee.

Etteanderõhku Sa vist mõõta ei saa? See peaks olema poole baari kandis. Surveklapp on sel ikka vedruga? Vedru ja kuul on OK? Või on kalibreeritd ava tagasivoolus?
Vasta

(15-10-2020, 22:12 PM)v6sa Kirjutas:  Mõistlik. Kaks korda rohkem pinget tähendab pea kaks korda rohkem võimsust. Ka soojustSad
Neli korda, kui pinge ikka kahekordsena suudab püsida. (P = U*U/R, exju).
Vasta

(15-10-2020, 22:12 PM)v6sa Kirjutas:  Mõistlik. Kaks korda rohkem pinget tähendab pea kaks  neli korda rohkem võimsust. Ka soojustSad No õnneks vist pinge keskmisel tänasel psiikeevitusel kukub enne, kui starter känkraks sulab. Aga miskine TU-300M ilmselt keedab selle starterikese kenasti utiiliks.

Ikkagi - Sa video saad teha, et oleks kuulda näha, mdia see mootor praegu teeb ja mida ei tee.

Etteanderõhku Sa vist mõõta ei saa? See peaks olema poole baari kandis. Surveklapp on sel ikka vedruga? Vedru ja kuul on OK? Või on kalibreeritd ava tagasivoolus?
Ma eile ei saanud tegeleda asjaga. Lootust on pühapäeval, sellels ajaks vast uus etteandepump ka olemas ja saab kõik süsteemi kokku laduda ja proovida mida ta yeeb või ei tee. Surveklapp on vedru ja koonusega, need võtsin lahti ja puhastasin. See liikus kuid kohati kippus kiiluma kinni, oli hakanud mingi moodustis seintele tekkima. Algul ksp pm ei löönud üldse kütet üles, nüüd lööb aga kogus tundub liiga vähe, e sellest piisaks. On lootus, et ei saa piisavalt kütet ette pumbale. See ige soodsam lahendus oleks, edasi lähevad kulud juba liiga suureks Big Grin
Vasta

Nii, videod üleval. Uue kütuseetteande pumbaga ja filtriga.
Turtsub ja lubab vahest, pikemal käiamisel nagu hakkaks minema, aga ei lähe.  
Gaasi rohkem andes läheb suits tume halliks ning haiseb tugevalt diisli järgi, gaasi maha võttes läheb heledamaks aga vat käima ei hüppa. 
Jääb üle veel eeter, prackecleaner ei aita, ehk vajab korra käima hüppamist, et läheks. Kunagi ühe fendt-iga oli sama teema peale plokikaanetihendi vahetust. Ei läinud kedrates käima. Sai sortsu eetrit ja peale seda käivitus iga kord. Müstiline mis põhjus see oli aga nii ta oli. 
Videod siis youtorus- 
Suits yanmar 235
Yanmar kütusepumba töö
Vasta

Tere!
Võta pihustid maha ja pane torude otsa rippu. Hoob põhja ja ketra. Kui pihustist hakkab korralikult läbi lööma siis on heasti. Kui ei, siis ei saagi see mootor töötada.
T.
Vasta

(18-10-2020, 14:08 PM)Talupoeg taluja Kirjutas:  Tere!
Võta pihustid maha ja pane torude otsa rippu. Hoob põhja ja ketra. Kui pihustist hakkab korralikult läbi lööma siis on heasti. Kui ei, siis ei saagi see mootor töötada.
T.
nii on,pump peab pihustist läbi lööma,lihtsalt ringi käimisest kasu pole.ja sealt nagu kütet ei väljugi pumbast.peab ikka välja sülitama nii,et pump märg...pritsehetk on ikka paigas?vähe abi kui pihustab kõvasti enne või pärast üss.sellised mõtted siis tekkisid minul.
Vasta

Pumba nurk on paigas, see on kindel asend sisse freesitud. Pm nagu nukkvõll on pumba all ja see ei saa lambist paigast minna. Mu mõte sama, see peaks sülitama, aga vaevu tuleb ja üks pihusti on alt paksult nõgine, ilmselt pole see pikalt normaalselt töötanud, ehk siis oli see pump kohe otsa saamas ja müüdi kiirelt mootor lollile maha. Ongi dilemma, kas hakkan ameerikamaalt 400 eest uut pumpa tellima või tellima kohe hiinast hiinast uue õhkjahutusega 800+toll eest. Ilmselt on sellel yanmaril resurssi rohkem ja ökonoomsem ka.
Vasta

Türil see L Kaubandus müüb ka mootoreid. Alles tuli sinna mingi konteineri täis. Äkki on ainult pumpa ka pakkuda
Vasta

Mõte oli temalt ka uurida jah
Vasta

Tsitaat:Pumba nurk on paigas, see on kindel asend sisse freesitud.
BMW 524 TD aut. Sellel kah pump ei saa kuidagi valeks minna, ometi oli käivitamisel (külmaga paarkümmend kraadi) keeranud pumba 180 kraadi valeks. Kuidas on see võimalik? Kui omal poleks juhtunud, ei usukski.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

Pump ei löö ju! Kuigi niimoodi maha võetuna ei saa kogust ja rõhku hinnata, sisi peaks sealt iga tsükliga pisike surtsakas paari cm kõrgusele viskama. Praegu ju ei viska.

Palju on kütuse etteanderõhk? Õhk on pumba peast ikka väljas?

Video esimesed pöörded on ju stuts tühi- Nii ei tohi olla... Toru mahavõtmise järel peab jääma pumba peale stutsi kütus sisse.

Läbi pihusti on ka kenasti näha, kas ja kuidas pihustab. Enne uue pumba ostmist tasub uurida, kudias need pihustid toimivad ja kui seal on mingi kamm, siis suvaliste toimivatega uuesti proovida. Ka pihustid oskavad kinni jääda.
Vasta

Kuidas see õhk sealt pumba peast välja tuleb? Etteanderõhk 0..4bar nagu pumpadel ikka.
Vasta

Seda pumpa ma ei tunne. Enamasti on ridapumba peas sissevoolutoru diagonaalis tagasivool, kus peaks olema ka surveklapp. Aga kõigil seda ei ole. Siis on enamasti kalibreeritud ava. Mõnel õnnetusel üldse tagasivoolu pumba peast ei ole ja õhu väljasaamine käibki ainult täppispaari kulutades.

Videolt paistab vist põlvega pealevool? Kas on KSP peast ka tagasivool?

Mihuke on etteandepump? Enne või peale filtrit? Kas kütus pumba peasse tuleb peale pumpa filtrist või otse pumbast? Käsipump on? Sellega pumbates on lekkekütus õhuvaba, mulle ei ole?

Mehhaaniste pumpade etteanderõhk on siiski 0,5 bar kandis.
Vasta

Sellel pumbal pole tagasivoolu ega filtrit. Filter on peale etteandepuma ennem ksp. Pump on ülilihtsa ehitusega suht primaarne ehitis ja seal ei saa midagi katki minna. Põhi hädad mis on tulevad korrosioonist ja hehva kvaliteediga küttest ning kulumisest. Pumba enda eluiga hea kütuse korral peaks olema tootja andmetel 10 000tt ja enam. Seega ongi variant pump laiali võtta ja vaadata kas plunserid vajuvad pessa sujuvalt. Kui kukuvad kolksuga sisse on need kulunud ning tuleb vahetada, kui jäävad kinni, tuleb neid puhastada. Nii näeb tootja ette pumba hooldust. 
Kuskil aga pole infot varuosade ega asendusdetailide kohta siiani. Olen juba kamminud erinevaid foorumeid lootuses leida sobiv asendusdetail. Suure tõenäosusega peaksid sobima mõned kubota pumba detailid. Kuna neil pump teiselpool mootorit, siis pump ise ilmselt ei sobi või tuleks kõvasti ümber ehitada.
Vasta

Kui ongi umbahel, siis sealt õhu väljasaamine paras PITA tõesti. Säärasel juhul tulebki õhku välja ajada survetoru pihustipoolsest otsast, muidu jäädki õhku torus-pihustis edasi-tagasi loksutama. Siiski uuri, äkki on kusagil pumbapeas mõni punn, millest õhk välja lasta.

Aga videos ei olnud küll mingit pumpamist näha. Teoorias peaks saama kummastki täppispaarist kütust läbi pumbata, kui kolb on all (kütus pääseb kolvi peale) ja tagasivooluklapiga stuts maha keeratud. Tagasilöögiklapp ei lase ei õhku ega kütust etteandepumbast edasi, selle pead lahti tegema või maha keerama. Iseküsimus, kuidas tuvastad kolvi alloleku... Kas sellel pumbal saad stutsi mahakeeramise järel (pehme ja puhta!!!) traadiga uurida, kusmaal kolb on. Muide, kolvid oskavad ka vahepeale kinni jääda... Siis ei õnnestu ka õhu väljapumpamine.

Täppispaarid võiks muidugi üle kontrollida, aga need asjad ei sure iseenesest. Omaette küsimus on muidugi see, kust uued saad.
Vasta

Targematelt olen kuulnud, et tühjaks töötatud kõrgsurvepump võib ruttu kondentsiga rikneda. Tea, kui tõepõhi sel all on.
Videos väga vilksamisi näha. Aga kas pumba peas õhutuspunni pole?
Mul teist marki japs, Kubota.
Etteandepump.
   

Ja sealt edasi kõrgsurvepumpa. Õhutuspunn ka näha.
         

Õhku vaja välja saada, siis starteriga ringi, esialgu pumba pea punn lahti. Kui sealt purskab, siis see kinni ja pihustitorud pihustite juurest lahti. Kui sealt ka purskab, siis kinni ja käib.
Ma polegi sellest kütusesüsteemist aru saanud. Pole pumba peas tagasivoolu klappi vist. Igatahes üks voolik lähebki etteandest pumpa. Ainult pihustite tagasivool.
   

Tasuks veenduda, et stop hoob või gaasi hoob poleks kuidagi kinni, eriti mida nad liigutama peavad. Miskine tarkus kirjutatud ka pumba paigaldamise kohta, Yanmar võib muidugi teistmoodi olla.
         

Viimaks kordaks veel üle, et ikka vaadata, et gaasi, stop hoovad liigutaksid neile ettenähtud asju. Ja käivitamise hetkel oleksid õiges positsioonis.
Kunagi tuttav töötas T-25 paagi tühjaks. Täitis uuesti diisliga ja enam ei kuidagi. Lõpuks käis ka pump maha ja remondis. Lõpuks oli see viga, et suure ähmiga traktori kõrval kruvikaga starterit sutsates ja pihustitorudega mässates ei taibanud kabiinist gaasihooba peale tõmmata. Lahtisest pihustitorust siis miskit tulla ei taha.
Üldiselt peaksid Yanmar ja Kubota legendide legendid mootorite maailmas olema. Aga minul kustus ka legend ära, aga no anname andeks. Mootor 80-ndate lõpust.
Natuke tööd ja õlinorm muudkui karteris tõuseb. Etteande pumba membraan kutu ilmselt. Peab uue pumba vaatama. Hiinakad maksavad seal 70.- ringis, uut originaali ei olegi suutnud leida veel.
   
Vasta

Mul eraldi seiskamis hooba pole, samuti puudub õhutus punn j a tgaasivoolu klappi pumbal tõesti pole. Kui kolb on all võtab kütte peale ja trukib edasi.  Üleval on vedruga kaks tagasi voolu klappi ennem pihustitoru. Need kippusid kinni kiiluma ilma vedruta, said puhastatud ja töötavad ilusti ning suuga puhudes õhku pidasid, jääbki plunserid välja võtta. Seal peaksid peal olema numbrid mille järgi ehk leian asendused. Hiinast saab erinevaid plunse tellida, osade puhul on miinimum 10tk aga eks siis jääb omale varuks kui sobivad ja tulevikus teistelegi hädalistele. Vaevalt ma ainuke yanmar tk235 omanik olen. Seda pumpa kasutavad paljud pisikesed 10-35hj 2 ja3 silindrilised mootorid on samade pumba osadega.
Vasta

Hoia kursis, mida leiad ja kuidas asendused sobivad.

Plunžerpaar on sobitatud mõnetuhandikmillimeetrise lõtkuga. Aga ehk on õnne ja leiadki toimiva asenduse.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne