Mõistusevastased manöövrid liikluses

(16-10-2020, 14:50 PM)v6sa Kirjutas:  
(16-10-2020, 12:11 PM)Daff Kirjutas:  ...
Keegi mainis eespool, et kolonni tekitamises pole süüdi mitte esimene sõitja vaid tema järel tiksujad. Täiesti nõus kuid sellel medalil on kaks külge.
Tuleb vaadata kes tema järel tiksuvad. Kas need kes ei julge otsust vastu võtta või need kes vormistak sell punni ära aga võimekust ei jätku. Näiteks liiga lühike möödasõidu maa ja 24 tonni lasti seljas. 
...

Kui tohib, siis ma natuke küsiks seda kohta täpsemalt.

Kas ma saan õigesti aru, et on mingid asjaolud, mis õigustavad täislastis krusaga aeglase eessõitja stanges rippumist, elimineerides nii tõhusalt taganttulijate möödasõiduvõimalused tihedas liikluses?

Millised need asjaolud on?


Aga keegi ei väida antud juhul, et täislastis krusa stanges ripub kuigi tavaliselt ta kipub jah nii lõppema see üritus, et hakatakse ""tagant lükkama".

Ja mitte ainult krusad ei ripu stanges. Väike auto teeb sama. Aeglaselt eesliikuja võib tõesti põhjendatult liikuda aeglaselt. Tema õigus. Talle järele jõudvad väikesed autod võtavad  millegipärast sageli samuti järjekorda ja igaks juhuks kulgevad solidaarsusest nii kuna eessõitja niimoodi sõidab.
Kui ühele aeglaselt liikuvale autole jõuab järgi teine, kolmas jne auto ning nad jätaks eeskirjade kohase pikivahe siis poleks neid meeletuid kolonne kuna nüüd on võimalus soovijatel mööda sõita. Kasvõi ühekaupa eesliikujaid ära nokkides. 
Kui ongi normaalne pikivahe ja hakkad selle kõigis maailma pahandustes süüdi oleva veokaga mööda minema siis mida teeb väike auto, tõmbab vahe kokku. Ise ei söö ja teisel ka ei luba. Ja hakkab pihta.  

See on tavaline stsenaarium teedel.

Aquila captas non muscas.
Vasta

OK, ma sain Su eelmisest postitusest valesti aru. Cool

See, et arutud juhid end tihdaks tropiks sõidavad nautleja taha, on paraku kurb fakt. Mulle tundus, et on mingid asjaolud (peale koheseltsaabuva möödasõiduakna täieliku ärakasutamise), mis ka tavajuhist ehk natukenegi taiplikumal veoautosohvril annavad põhjuse pikivaheta nühkida.

Muide, sinna troppi tekib ruumi, kui panna suund sisse ja kahe auto vahele keerata. Signaali, tuld ja RV käemärke tuleb, aga tekib ka pikivahe... Big Grin
Vasta

Selle tagant lükkamise teemal.

Oli endal eile kokkupuude tühja hakkepoolhaake/veduri kooslusega, mida piloteerival kaptenil oli tungiv vajadus mu praegust tööautot/kaubikut tagant võimalikult lähedalt uurida. Vennike üritas mind vist kiiremini sõitma motiveerida.
 Mis sest et vastu tuli tipptunnil kahe väikelinna vahelisel käänulisel teel pidev autode vool ja eespool liikus ca 70-80-ga tihe enamasti mõistlike pikivahedeta kolonn. Olin võtnud endale vabaduse hoida selle pidevalt kõikuva kiirusega seltskonnaga ca 40-50 meetrist pikivahet et mitte iga selle kolonni liigutust kaasa teha ja tiksusin nende taga üpris stabiilse kiirusega. 
Möödasõiduvõimalusi ei olnud ja eespool ka keegi sellist manöövrit ette ei võtnud.

Ja siis ta saabus. 
Vana sõitis konkreetselt pikivahe mingi paari-kolme meetri peale ja ajuti surus veel ligemale. Mina ei näinud mõtet eespool olevat pikivahet miinimumi sõita sest kasu poleks sellest olnud ei mul ega tal. 
Paar korda vajusin paremale et kui nüüd härral ikka nii kiire on ja eessõitev valge kaubik ikka nii häirib siis täida see pikivahe ära...  Ei sobinud. 
Ja nii kestis see sõit hulga kilomeetreid. Ringilt välja kiirendades sai korraks vahe sisse ja siis jälle... Lõpuks läksid meie teed lahku.

Ja mina ei saa aru mis toimub sellise "suruja" peas. Saaks aru kui oleks kuhu minna. Aga ei olnud ju. Või ei tohiks tipptunnil turvalist pikivahet hoida? Selle kinnisõitmine kellegile mingit võitu ei too...

Sarnaseid tagant lükata soovijaid olen sel sügisel mitmeid kohanud...
Vasta

Kaptenil on tükitöö. On ennast nii lõhki laenanud, et pole vahet kas tihud veetud või laibad taga...
Vasta

sihukestele näidatakse piduritulesid.
Vasta

(17-10-2020, 00:14 AM)Peeter2 Kirjutas:  sihukestele näidatakse piduritulesid.

Sai neid ka mõnel korral näidatud. Mingi väike efekt oli ainult hetkeks. Ja siis jätkus kõik uue hooga.
Vasta

Pets on valge auto roolis, teised forumistid selles, kust vidik filmitud. Ja lahing käib...
https://youtu.be/2s2s_CPrlQs
Big Grin
Vasta

Kuski: VITUN SIMPANSSI VITTU!
Apuri: Keskity ny vaa ajamisee!
Kuski: MÄ AJAN PÄI SAATANA
Apuri: ET AJA
Vasta

(17-10-2020, 09:02 AM)Janka Kirjutas:  Pets on valge auto roolis, teised forumistid selles, kust vidik filmitud. Ja lahing käib...
https://youtu.be/2s2s_CPrlQs
Big Grin
Tallin-Pärnu läbi Rapla reede õhtul, kui õlled ostmata Big Grin

vabal ajal painutan kaablit...
Vasta

Jama - peale Kohilat paned juba omas taktis. No Rapla ümbruses võib mõnikord punase raamatu liike kohata tipptunni kandis.

Aga peale Maanteeameti järjekordset debiilsust "liikluse rahustamiseks" Tagadilt pea Prilliimäeni jah, panedki, nagu rott künas.
Vasta

(16-10-2020, 20:26 PM)CORRADOg60 Kirjutas:  Ja mina ei saa aru mis toimub sellise "suruja" peas. Saaks aru kui oleks kuhu minna. Aga ei olnud ju. Või ei tohiks tipptunnil turvalist pikivahet hoida? Selle kinnisõitmine kellegile mingit võitu ei too...

Sarnaseid tagant lükata soovijaid olen sel sügisel mitmeid kohanud...
Äkki on film mõjunud
https://www.imdb.com/title/tt0067023/med...xt=default
Vasta

surujad

4 rida = 2+2  =110km/h

paned püsika peale gepsu järgi tiba peale 110 noh ütleme 115
lased vaikselt minna ja siis jääb üks samasugune ette mingil ajal 
noh ütleme et temal on 114 rauas tegelikult on vahe väike sest järgi jõudmine kestis kaua
vaatad peeglisse ja näed, et tagant kaugelt paistab üks paar tulesid aga noh on kaugel - otseselt ette ei keera
lased siis vaikselt vasakule ja hakkad mööda venima 115 ei takista ju kedagi ?

ja siis ühel hetkel kui oled oma saavutusega poole peale jõudnud näed peeglis tulede vilgutamist 
tagant tulija on kiirelt sulle sabasse tõmmanud ja istub stanges kinni
vägisi tahab kolmandat rida teha ja mööda pressida 
meenutan et sõidame 115ga 110 alas

istub taga meetri peal, vilgutab ja niheleb 
mööda sõites võib huultelt lugeda palju ja käed vehivad
pilk on selline et "i´ll be back" 

ei oska diagnoosi panna või keegi mõistab sellist tegevust ?

ise nt. poolas, saksas ... kiirteel vaatasin alati peeglisse ja kui tagant tuli keegi siis ise ei läinud manöövrile sest ma ei sõitnud piirkiiruse lähedal 
lasin tagant tulijad hooga mööda ise tihti veoki taha maha pidurdades 
aga sellisel juhul kus ma isegi üle piiri lasen ei oska ennast halvasti tunda

selliseid leiab aga teepeal tihti
Vasta

(20-10-2020, 08:55 AM)MeelisV Kirjutas:  surujad

4 rida = 2+2  =110km/h

paned püsika peale gepsu järgi tiba peale 110 noh ütleme 115
lased vaikselt minna ja siis jääb üks samasugune ette mingil ajal 
noh ütleme et temal on 114 rauas tegelikult on vahe väike sest järgi jõudmine kestis kaua
vaatad peeglisse ja näed, et tagant kaugelt paistab üks paar tulesid aga noh on kaugel - otseselt ette ei keera
lased siis vaikselt vasakule ja hakkad mööda venima 115 ei takista ju kedagi ?

ja siis ühel hetkel kui oled oma saavutusega poole peale jõudnud näed peeglis tulede vilgutamist 
tagant tulija on kiirelt sulle sabasse tõmmanud ja istub stanges kinni
vägisi tahab kolmandat rida teha ja mööda pressida 
meenutan et sõidame 115ga 110 alas

istub taga meetri peal, vilgutab ja niheleb 
mööda sõites võib huultelt lugeda palju ja käed vehivad
pilk on selline et "i´ll be back" 

ei oska diagnoosi panna või keegi mõistab sellist tegevust ?

ise nt. poolas, saksas ... kiirteel vaatasin alati peeglisse ja kui tagant tuli keegi siis ise ei läinud manöövrile sest ma ei sõitnud piirkiiruse lähedal 
lasin tagant tulijad hooga mööda ise tihti veoki taha maha pidurdades 
aga sellisel juhul kus ma isegi üle piiri lasen ei oska ennast halvasti tunda

selliseid leiab aga teepeal tihti
Ära võta südamesse! Kui mulle sarnases olukorras keegi järgi jõuab ja vaikselt vilkumata taga ootab, siis lisan natuke kiirust, aga kui vilgutab, siis olen lasknud kiiruse GPS järgi täpselt 110 peale ja reastun tagasi 1. ritta möödasõidetava taha, aga seda väga "ettevaatlikult" :-) See mida ta seal roolis pärast teeb mind ei sega :-) :-)
EDIT: Ära mitte unistagi @Jansa, @zazik ja @spark! Tahad teistest kärbestest "kõvem kärbes" olema, siis vaata ise kuidas hakkama saad, ehk siis puhtalt võõras mure.
https://youtu.be/iP_d-tWQTJ4
Vasta

(20-10-2020, 08:55 AM)MeelisV Kirjutas:  surujad

4 rida = 2+2  =110km/h

paned püsika peale gepsu järgi tiba peale 110 noh ütleme 115
lased vaikselt minna ja siis jääb üks samasugune ette mingil ajal 
noh ütleme et temal on 114 rauas tegelikult on vahe väike sest järgi jõudmine kestis kaua
vaatad peeglisse ja näed, et tagant kaugelt paistab üks paar tulesid aga noh on kaugel - otseselt ette ei keera
lased siis vaikselt vasakule ja hakkad mööda venima 115 ei takista ju kedagi ?

ja siis ühel hetkel kui oled oma saavutusega poole peale jõudnud näed peeglis tulede vilgutamist 
tagant tulija on kiirelt sulle sabasse tõmmanud ja istub stanges kinni
vägisi tahab kolmandat rida teha ja mööda pressida 
meenutan et sõidame 115ga 110 alas

istub taga meetri peal, vilgutab ja niheleb 
mööda sõites võib huultelt lugeda palju ja käed vehivad
pilk on selline et "i´ll be back" 

ei oska diagnoosi panna või keegi mõistab sellist tegevust ?

ise nt. poolas, saksas ... kiirteel vaatasin alati peeglisse ja kui tagant tuli keegi siis ise ei läinud manöövrile sest ma ei sõitnud piirkiiruse lähedal 
lasin tagant tulijad hooga mööda ise tihti veoki taha maha pidurdades 
aga sellisel juhul kus ma isegi üle piiri lasen ei oska ennast halvasti tunda

selliseid leiab aga teepeal tihti
Ilmselgelt sõitsid oma möödumiskatsega taganttulija egosse! Olenevalt kui suur on selle mehe ego, vastavalt sellele hakkab ta kas kaugemalt või lähemalt vilgutama ja signaalitama. Mõne mehe ego on nii suur et ei saagi aru kuidas sellised sihtkohta jõuavad.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

no ja kui korraks varvas gaasile vajutada ja möödasõit käbedalt lõpetada, siis endal ei juhtu midagi. möödasõidetaval ka vast mitte ja vilgutajalgi ehk ei läe s.tt eriti keema.
võib-olla on egovend koguni niipalju rahulikum, et jätab järgmises asulas kellegi alla ajamata.
Vasta

Saan sellisest möödavenimisest aru, kui asi tehnika taga on, nt piirajas veokas 80-mehest mööduda üritab.
Muul juhul on see tavaline näkkupanek. Võib ju taganttulija ego süüdistada, aga enda oma on tegelikult sama suur.
Vasta

Väga huvitav, et taganttulija tituleeritakse kohe egovennaks ja kelleks iganes, aga samas on endal ka absoluutselt selge, milles on probleemi olemus. Selle asemel, et probleemi lahendada, soovitavad siin mõned lausa ärapanemist või muud vastureaktsiooni. Ja siis imestatakse, et meil liiklus nii närviline on. 

Kas tulede vilgutamine on miskitpidi kuritegu või rünne teie isiku (ego) pihta? Või miks see kuidagi erilist reaktsiooni põhjustab? Teemaalgataja kirjeldab, et sõidab +5 üle lubatu ja samas mõistab justkui hukka selle, kes tahab +10 sõita. Topeltstandardid? Kas lihtsam poleks seda tulede vilgutust võtta lihtsalt kui märguannet ja proovida esimesel võimalusel taganttulijale rada vabastada? Loomulikult ei saa keegi eeldada, et eessõitja peaks kellegi möödalaskmise nimel hirmsasti pähe andma ja hullult kihutama, kuid kui juba +5 on kellal, siis hetkeks +7 vajutada ei tohiks ju olla ülejõu käiv. Aga ka muutumatu kiirusega jätkamine on igal juhul parem kui täiendav sihilik takistamine.

Igasugune ärapanemine, vastureageerimine ja isehakanud miilitsa mängimine liikluses kindlasti mingit kasu ei too. Mingit positiivset kasvatuslikku mõju sellel pole. Kas ärapanijal endal läheb tuju paremaks? Ei usu. Ärapandaval ja tihti ka mitmetel kõrvalistel liiklejatel läheb kindlasti halvemaks.
Vasta

Sõida ise ja lase ka teistel sõita!
Ka sul võib vahest kiire olla, aga satud samasuguse kodaniku taha Smile
Kasvõi näiteks veokate möödasõidule, kus 86km/h sõitev veok venib 85km/h veokist mööda (tegelikult sõidavad mõlemad piirajs) ... ka seal võiks auto kellest mööda sõidetakse situatsioonist aru saada ja korra kiiruse 80 peale lasta ...
Sõiduautode puhul võiks ju möödasõitja korra gaasile vajutada, reeglina jääb ju püsikas sama kiiruse peale, kui enne pedaali tallamist - mulle selline tegevus probleeme ei valmista Smile
Vasta

Võibolla pole päris õige teema aga - Töötan Õismäe taga Astangul ja viimasel ajal pidevalt sinitriibulised mõõdavad meil siin kiirust. Töökaaslastega ammu arutanud, et mis kiirus tänaval reaalselt kehtib. Tänava otsas 30 märk ja siis hakkavad ristuvad tänavajupid majade vahele minema, iga ühe otsas tuvastatav anna tee märk. Loogika nagu ütleks, et 30 kehtib esimese ristmikuni ja sealt edasi on 50. Täna jälle triibulised platsis ja töökaaslane läks aru pärima. Sai vastuseks, et 30 kogu tee, kuna lisaks anna teed märgile iga tänava otsas ka õueala märk. Ise õppisin autokoolis siis, kui kehtis veel liikluseeskiri ja pole olnud põhjust liiklusseadust lapata. Kas tõesti õueala märk tänava otsas tähendab, et tegu ei ole ristmikuga ja seetõttu nõue, et asulasisene kiiruspiirang peab olema väljas peale igat ristmikku, ei kehti?
Vasta

Ilmselt jah pööret õuealale või sealt välja ei loeta tänavaks/ristmikuks aga mis LS ütleb vast keegi aitab sellega.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 41Degree, tungla, 1 peidetud kasutaja(t), 73 külali(st)ne