GAZ 66 -02 1992a.

(22-10-2020, 14:07 PM)robi Kirjutas:  Millise ujukinõela siis panid? Mina kasutan  juba aastaid traditsioonilise uues bensiinis sulava plastikseibi asemel Lada tüüpi Unikar-7 nõela. Tallinnas Lasnamäelt Härma tn keldripoest ostsin mingi lehetäie neid. Fotod viimase KGB-lase teemas.

Mootoriruumi valgusti taastamine on selline tänuväärne töö. Ikka on hea, kui saad selle sisse lülitada ja ei pea kuskilt LED lampi tooma minema

Panin selle Mosse karbast saadud originaali hetkel, kuna tahtsin masinat liikuma. Kuid tegelen edasi parema nöela otsimisega.
Mootoriruumi valgusti on nagu tulekustuti, loodame et kasutama ei pea, kuid kui siis vaja on väärt olemas.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

kas 51 pesa ja nõela pole proovinud, ma oma 52le panin. See koonusega ja ilma kummita- nende saadavus ka suht kehva.
Vasta

(23-10-2020, 18:24 PM)hundu77 Kirjutas:  kas 51 pesa ja nõela pole proovinud, ma oma 52le panin. See koonusega ja ilma kummita- nende saadavus ka suht kehva.
 
Heameelega sooviks seda kummita versiooni, kuid pole silma hakand hetkel kuskilt.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

(21-10-2020, 22:57 PM)overspeed Kirjutas:  ... et siis hakata selle pealejäänud esipiduriga tegelema. On jäänud teine nii peale, et kui esisild väljas, siis kipub tagarattaid kaapima, kuid esisild sees ja aeglusti, siis ei saa arugit. Kuid korda vaja teha, uurin seda järgmiseks.

Sai siis masin paika aetud sobivasse kohta.
Ühtlasi kontrollisin üle VÄGA pika aja, kas tent ka ikka veel peale läeb, vöi on liiast kokku kuivanud ... mahtus kinnitustesse veel kenasti pinguga:

   

   

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Esmalt siis vaatasin, kuidas see velje mutrite lahtikeeramine kujuneb. Gaz 53 ajast mäletan, et oli paras keeruline protsess.

   

   


Önneks 66-l tulevad mutrid lihtsamalt lahti. Silma jäi aga fakt, et parema parda velje tikkpoldid on niisama:

   


... aga vasaku parda omadel on vene L peal ... seega on need vasak-poolse keermega, et ikka öigele poole kangutaks Smile

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Plaan oli siis sillast tösta ja toestuspukk alla panna:

   


siis aga ilmnes fakt, et 66 originaal hüdro-tung-raud ei toimi ... pean seda uurima ... hiljem

   


Töin siis oma söiduautode 2T tungraua töösse:

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Ja nii see ratas maast lahti töstetud sai:

   

   


Velg vajab seestpoolt pisut värvimist/korrosiooniöli. 

   


Plaan on nüüd ühtlasi panna ka nii, et ka esisillal oleks üks rehv kala-saba teistpidi, siis tühja koormaga (taga-sillal on juba üks ratas teistpidi) ka tagurdamine vöimalik (rasketes oludes) rehvimustri järgi.
Eks ma proovin siis nüüd selle trumli maha saada, tuuga värk saab olema, kuna pidur ju peal on Sad

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

(31-10-2020, 22:08 PM)overspeed Kirjutas:  Ja nii see ratas maast lahti töstetud sai:






Velg vajab seestpoolt pisut värvimist/korrosiooniöli. 




Plaan on nüüd ühtlasi panna ka nii, et ka esisillal oleks üks rehv kala-saba teistpidi, siis tühja koormaga (taga-sillal on juba üks ratas teistpidi) ka tagurdamine vöimalik (rasketes oludes) rehvimustri järgi.
Eks ma proovin siis nüüd selle trumli maha saada, tuuga värk saab olema, kuna pidur ju peal on Sad
Kas ekstsentrikutest oled juba pidurid maha keeranud?
Vasta

(31-10-2020, 21:54 PM)overspeed Kirjutas:  Esmalt siis vaatasin, kuidas see velje mutrite lahtikeeramine kujuneb. Gaz 53 ajast mäletan, et oli paras keeruline protsess.






Önneks 66-l tulevad mutrid lihtsamalt lahti. Silma jäi aga fakt, et parema parda velje tikkpoldid on niisama:




... aga vasaku parda omadel on vene L peal ... seega on need vasak-poolse keermega, et ikka öigele poole kangutaks Smile

Lisaks on valepidi mutritel sälgud nukkide peal. vähemalt 63l on nii.
Vasta

(01-11-2020, 10:56 AM)Meistrimees Kirjutas:  Kas ekstsentrikutest oled juba pidurid maha keeranud?


Ei ole veel, tänud info eest, uurin.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

(01-11-2020, 14:01 PM)volvo Kirjutas:  Lisaks on valepidi mutritel sälgud nukkide peal. vähemalt 63l on nii.

Mötlesin ja uurisin jah, kuidas tagurpidikeermega mutrid märgistatud on. Tänud info eest, seda esialgu ei osand vaadata, on jah igal kandil keskel sälk.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

(01-11-2020, 18:56 PM)overspeed Kirjutas:  
(01-11-2020, 10:56 AM)Meistrimees Kirjutas:  Kas ekstsentrikutest oled juba pidurid maha keeranud?


Ei ole veel, tänud info eest, uurin.

Ekstsentrikud leitud, kuid kummale poole siis keerata ... keerasin kuidas käsi tundus. Hiljem trumli maha saand selgus, et ekstsentrikud pole peegelpildis, vaid ühesugused. Et klotse eemale saada, on mölemat vaja poldi pea suhtes lahti (vastupäeva) keerata. Kas paremas pardas on sama seis vöi on pardad peegelpildis ?

   

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Trumpli poltide jaoks mul muidugit nii suure peaga lihtkruvikat/spetsvötit pole, löök-kruvika otsa löin ka kohe puru. Mota soovitusel sai siis need "vene vötmega" lahti, üks küll tuleb uus panna, oli teine öige kövasti kinni ja peitepea ei ole enam kasutuskölblik.
Eks mingi öhtu vaatan edasi, mis seal siis öieti ei toimi vöi vahetust/hoolet vajab, esialgu puhastan köik kenasti ää:

   

   

   

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Vahepeal möned pildid omatarbeks hilisemaks spikerdamiseks:

   

   

   

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Klotse niisama kätte ei saanud, kinnituspoldid liiast raskelt pöörlesid ja mitte välja ei liikunud. Kuna kolve niikuitnii ka vaja küljest, vötsin klotsid koos kolbidega. ölitorud ise lahti ei keerand, 12mm vöti hakkas kante maha keerama, kuid kummagi kolvi taga on Banjo ühendus, sealt lahti sai ka keeratud kolvid ölitorudest:

   

   


Laual siis hakkasin polti lahti meelitama (esimesel klotsil/kolvil). Vihjeks öeldi, et seal peaks ka ekstsentrik "peidus" olema. Leotasin ja pusisin, völlil originaalmääre ikka kivikuiv, aga lahti ma selle sain:

   

   

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Polt käes, oli ka ekstsentriku mehhanism selge. Kenasti poldi otsas näha ka reguleerimiseks, kuhupoole kaugemosa jääb:

   

   

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Ülemise klotsi kolvil (kolb on ise alumiinium, klotsi puutepind teras) polnd äda kedagit, kergelt tuli välja. Kogu süsteem on aga tükilisi sodisid täis, justkui öli oleks tükki kuivand, muud liikuvad osad lihtsalt täiesti kuivand määrdega.

   

   

   


Puhastasin köik detailid, määrisin vastavate määretega ja kokku tagasi.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Vahepeal käisin klotside ekstsentrikuid määrimas, liikusid teised öige raskelt (kuivand määre neil):

   

   


Ühtlasi proovisin öli läbi loputada. No niisama ei jookse gravitatsiooniga ... kas on süsteem teistsugune ... ?
Vajutasin siis pedaali, öli tuli. Öku nagu tagasi ei tömmanud, vaid anumast uut. Nii tegin kuniks kena puhas öli alt välja jooksma hakkas. Löpuks jäi ka süsteem siiski ise gravitatsiooni möjul tilkuma Smile
Aint kurjam et üle poole liitri DOT4-ja läks selleks vaja, "tea mitu liitrit ma seda veel juurde ostma pean kuna plaanin köik pidurid üle käia".

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Alumise klotsi kolviga (ehk siis see kolb mis alumise klotsi küljes on ja ülemist klotsi tegelt liigutab Smile  ) nii lihtne polnud, see oli kinni. Tuli tavotipritsiga välja suruda:

   

   

   


Jätkan siis praeguseks detailide puhastustöödega ning velgede värvimisega.
kolvi ning silindri poleerin karukeelega (peenemakoeline, ei hakka siin pastaga mässima.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Detailid tagasi paikas, trummel peal. Öhutasin ka hüdraulikasüsteemi.
Proovisin siis neid ekstsentrikuid regullida. Köigepealt silindripoldi pronksekstsentrik: alumine täiesti välja - vastu örnalt käib. Ülemist keerasin kuniks höörus vastu päris raskelt trumlit ringi ajades.
Siis vajutas keegi pidureid peale ning hoidis, keerasin tagumised ekstsentrikud vastu ja nöksu tagasi, mölemad. Ratas enam ringi ei käi.
Panin ratta alla ja lootsin, et ehk söidan maha klotsil nuka poldiekstsentriku poolt. 3 km testsöit miskit ei muutnud, ikkagit pidur peal ja trummel soe.

Tuleb ratas maast lahti tösta ning neid ekstsentrikuid uuesti reguleerida.
Edit: keerasin tagumisi ekstsentrikuid niipalju just maha, et sain ratast käega ringi ajada, örnalt höörusid klotsid vasta.

Ja tundub et vöimatu on leida poldi ekstsentriku kontra-mutri kinnikeeramiseks sügavamale minevat 24mm silmusvötit, pidin leppima pika padruniga.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 90Deville, Kadjakas, lauren, Mahno, qwerty009, Tomzz, v6sa, vwt2, 12 külali(st)ne