Postitused: 1,009
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
Maine:
11
(22-10-2020, 14:07 PM)robi Kirjutas: Millise ujukinõela siis panid? Mina kasutan juba aastaid traditsioonilise uues bensiinis sulava plastikseibi asemel Lada tüüpi Unikar-7 nõela. Tallinnas Lasnamäelt Härma tn keldripoest ostsin mingi lehetäie neid. Fotod viimase KGB-lase teemas.
Mootoriruumi valgusti taastamine on selline tänuväärne töö. Ikka on hea, kui saad selle sisse lülitada ja ei pea kuskilt LED lampi tooma minema
Panin selle Mosse karbast saadud originaali hetkel, kuna tahtsin masinat liikuma. Kuid tegelen edasi parema nöela otsimisega.
Mootoriruumi valgusti on nagu tulekustuti, loodame et kasutama ei pea, kuid kui siis vaja on väärt olemas.
Arrogance diminishes wisdom !
Postitused: 206
Teemad: 5
Liitus: Mar 2011
Maine:
3
kas 51 pesa ja nõela pole proovinud, ma oma 52le panin. See koonusega ja ilma kummita- nende saadavus ka suht kehva.
Postitused: 1,009
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
Maine:
11
(23-10-2020, 18:24 PM)hundu77 Kirjutas: kas 51 pesa ja nõela pole proovinud, ma oma 52le panin. See koonusega ja ilma kummita- nende saadavus ka suht kehva.
Heameelega sooviks seda kummita versiooni, kuid pole silma hakand hetkel kuskilt.
Arrogance diminishes wisdom !
Postitused: 1,009
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
Maine:
11
(21-10-2020, 22:57 PM)overspeed Kirjutas: ... et siis hakata selle pealejäänud esipiduriga tegelema. On jäänud teine nii peale, et kui esisild väljas, siis kipub tagarattaid kaapima, kuid esisild sees ja aeglusti, siis ei saa arugit. Kuid korda vaja teha, uurin seda järgmiseks.
Sai siis masin paika aetud sobivasse kohta.
Ühtlasi kontrollisin üle VÄGA pika aja, kas tent ka ikka veel peale läeb, vöi on liiast kokku kuivanud ... mahtus kinnitustesse veel kenasti pinguga:
Arrogance diminishes wisdom !
Postitused: 1,009
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
Maine:
11
Arrogance diminishes wisdom !
Postitused: 1,009
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
Maine:
11
Plaan oli siis sillast tösta ja toestuspukk alla panna:
siis aga ilmnes fakt, et 66 originaal hüdro-tung-raud ei toimi ... pean seda uurima ... hiljem
Töin siis oma söiduautode 2T tungraua töösse:
Arrogance diminishes wisdom !
Postitused: 1,009
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
Maine:
11
31-10-2020, 22:08 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 31-10-2020, 22:11 PM ja muutjaks oli
overspeed.)
Ja nii see ratas maast lahti töstetud sai:
Velg vajab seestpoolt pisut värvimist/korrosiooniöli.
Plaan on nüüd ühtlasi panna ka nii, et ka esisillal oleks üks rehv kala-saba teistpidi, siis tühja koormaga (taga-sillal on juba üks ratas teistpidi) ka tagurdamine vöimalik (rasketes oludes) rehvimustri järgi.
Eks ma proovin siis nüüd selle trumli maha saada, tuuga värk saab olema, kuna pidur ju peal on
Arrogance diminishes wisdom !
Postitused: 1,009
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
Maine:
11
01-11-2020, 18:56 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 01-11-2020, 19:01 PM ja muutjaks oli
overspeed.)
(01-11-2020, 10:56 AM)Meistrimees Kirjutas: Kas ekstsentrikutest oled juba pidurid maha keeranud?
Ei ole veel, tänud info eest, uurin.
Arrogance diminishes wisdom !
Postitused: 1,009
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
Maine:
11
01-11-2020, 19:00 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 01-11-2020, 19:00 PM ja muutjaks oli
overspeed.)
(01-11-2020, 14:01 PM)volvo Kirjutas: Lisaks on valepidi mutritel sälgud nukkide peal. vähemalt 63l on nii.
Mötlesin ja uurisin jah, kuidas tagurpidikeermega mutrid märgistatud on. Tänud info eest, seda esialgu ei osand vaadata, on jah igal kandil keskel sälk.
Arrogance diminishes wisdom !
Postitused: 1,009
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
Maine:
11
(01-11-2020, 18:56 PM)overspeed Kirjutas: (01-11-2020, 10:56 AM)Meistrimees Kirjutas: Kas ekstsentrikutest oled juba pidurid maha keeranud?
Ei ole veel, tänud info eest, uurin.
Ekstsentrikud leitud, kuid kummale poole siis keerata ... keerasin kuidas käsi tundus. Hiljem trumli maha saand selgus, et ekstsentrikud pole peegelpildis, vaid ühesugused. Et klotse eemale saada, on mölemat vaja poldi pea suhtes lahti (vastupäeva) keerata. Kas paremas pardas on sama seis vöi on pardad peegelpildis ?
Arrogance diminishes wisdom !
Postitused: 1,009
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
Maine:
11
Arrogance diminishes wisdom !
Postitused: 1,009
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
Maine:
11
Arrogance diminishes wisdom !
Postitused: 1,009
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
Maine:
11
03-11-2020, 21:10 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 03-11-2020, 23:08 PM ja muutjaks oli
overspeed.)
Arrogance diminishes wisdom !
Postitused: 1,009
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
Maine:
11
Arrogance diminishes wisdom !
Postitused: 1,009
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
Maine:
11
03-11-2020, 21:17 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 03-11-2020, 21:18 PM ja muutjaks oli
overspeed.)
Ülemise klotsi kolvil (kolb on ise alumiinium, klotsi puutepind teras) polnd äda kedagit, kergelt tuli välja. Kogu süsteem on aga tükilisi sodisid täis, justkui öli oleks tükki kuivand, muud liikuvad osad lihtsalt täiesti kuivand määrdega.
Puhastasin köik detailid, määrisin vastavate määretega ja kokku tagasi.
Arrogance diminishes wisdom !
Postitused: 1,009
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
Maine:
11
03-11-2020, 21:20 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 03-11-2020, 23:50 PM ja muutjaks oli
overspeed.)
Vahepeal käisin klotside ekstsentrikuid määrimas, liikusid teised öige raskelt (kuivand määre neil):
Ühtlasi proovisin öli läbi loputada. No niisama ei jookse gravitatsiooniga ... kas on süsteem teistsugune ... ?
Vajutasin siis pedaali, öli tuli. Öku nagu tagasi ei tömmanud, vaid anumast uut. Nii tegin kuniks kena puhas öli alt välja jooksma hakkas. Löpuks jäi ka süsteem siiski ise gravitatsiooni möjul tilkuma
Aint kurjam et üle poole liitri DOT4-ja läks selleks vaja, "tea mitu liitrit ma seda veel juurde ostma pean kuna plaanin köik pidurid üle käia".
Arrogance diminishes wisdom !
Postitused: 1,009
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
Maine:
11
03-11-2020, 21:25 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 03-11-2020, 23:11 PM ja muutjaks oli
overspeed.)
Alumise klotsi kolviga (ehk siis see kolb mis alumise klotsi küljes on ja ülemist klotsi tegelt liigutab
) nii lihtne polnud, see oli kinni. Tuli tavotipritsiga välja suruda:
Jätkan siis praeguseks detailide puhastustöödega ning velgede värvimisega.
kolvi ning silindri poleerin karukeelega (peenemakoeline, ei hakka siin pastaga mässima.
Arrogance diminishes wisdom !
Postitused: 1,009
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
Maine:
11
05-11-2020, 22:34 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 05-11-2020, 23:28 PM ja muutjaks oli
overspeed.)
Detailid tagasi paikas, trummel peal. Öhutasin ka hüdraulikasüsteemi.
Proovisin siis neid ekstsentrikuid regullida. Köigepealt silindripoldi pronksekstsentrik: alumine täiesti välja - vastu örnalt käib. Ülemist keerasin kuniks höörus vastu päris raskelt trumlit ringi ajades.
Siis vajutas keegi pidureid peale ning hoidis, keerasin tagumised ekstsentrikud vastu ja nöksu tagasi, mölemad. Ratas enam ringi ei käi.
Panin ratta alla ja lootsin, et ehk söidan maha klotsil nuka poldiekstsentriku poolt. 3 km testsöit miskit ei muutnud, ikkagit pidur peal ja trummel soe.
Tuleb ratas maast lahti tösta ning neid ekstsentrikuid uuesti reguleerida.
Edit: keerasin tagumisi ekstsentrikuid niipalju just maha, et sain ratast käega ringi ajada, örnalt höörusid klotsid vasta.
Ja tundub et vöimatu on leida poldi ekstsentriku kontra-mutri kinnikeeramiseks sügavamale minevat 24mm silmusvötit, pidin leppima pika padruniga.
Arrogance diminishes wisdom !