12-05-2014, 13:35 PM
Vaatan, et varsti 2 aastat viimasest postist möödas, peab vist natuke uuendama teemat. Väga palju kahjuks kirjutada ei ole - järelkasv võtab oma osa ja seetõttu ei saa garaazi nii tihti kui sooviks. Aga päris seisnud ei ole see masin ka selle viimase kahe aasta jooksul.
Mis vahepeal tehtud (kahjuks pildimaterjali ei ole pakkuda hetkel):
Summuti - Esimese variandina tõin summuti peale pükse kohe põhja alla ja seat siis silla alt läbi taha välja. Kui asi valmis siis tulemus mind ei rahuldanud - asi rippus liiga maadligi. Uus variant jookseb kardaanitunnelis käigukasti kõrval üle selle tala ja keerab alles siis silla kohale. Sillalatalale sai sisse tehtud koht, kus summuti tala ja kere vahelt üle tuleb. Igasugu kahtlaseid kaari on nüüd vähem ja summuti ise suht samas tasapinnas põhjaga.
Pidurid - Kasutan sama süsteemi mis USA-s ära proovitud. Ees on 4 kolviga Volvo sadulad ja honda kettad, taga E30 sadulad ja kettad. Peasilinder pärit volvolt. Kasutan ka volvo nn jagajat. Tänaseks piduri sadulad remonditud, kettad kõik uued ja torud vasest. Ainuke mis puudu on õli ja õhutamine. Tegelikult ajan jama - pidurid on täiesti originaalsed nagu seadus ette näeb
Elekter - Taaskord asi mida saanud teha kaks korda. Esimese süsteemi ehitasin opeli kaitsmekarbi ja juhtmetega. Kuna elekter pole mu lemmik, siis esiteks suutsin ma mingi jama tuledesse sisse ehitada ja teiseks kogu tulemus ei rahuldanud mind. Kuna vahepeal olen tegelenud ka ühe Skoda Pickupi kohendamisega, siis jäi üle selle EL juhtmestik. Tänaseks päevaks on uus süsteem 90% osas valmis. Loobusin süsteemist, kus kasutatakse standard 1 juhtmega pistikuid (hunnik juhtmeid ja pistikuid ja mõtle siis välja milline juhe kuhu pista) ning tinutasin kõikidele vidinatele külge nn multipistikud. Nüüd saab näiteks tagatuled lahti ühendada ühe pistiku lahtivõtmisega. Lõppkokkuvõttes lihtsam ja ka lollikindlam.
Kere - Kõige suurem murelaps üldse. Kere on keevitatud ja krunditud ja alustatud pahteldamisega. Oma koha on leidnud ka alguses küljes olnud klaasplast vidinad, olen neid ainult remontinud ja kohandanud. Ka taha sai mingi tiivamoodi asi ehitatud. Kui elektri juures mainisin, et pole just tegu lemmikuga, siis pahtlist sirge auto väljavoolimine on minu jaoks veel suurem peavalu või õigemini öeldes - püsivus ja oskused tahavad kõvasti lihvimist. Algne soov jääda pahtlikihi paksuses alla 3 mm on suuremas osas siiani veel paika pidanud. Ainukesena kipub kiht paksemaks minema kohtades kus klaasplast kohtub kerega. Kuna see mulle päris ei meeldi, siis on plastist vidinad htkel kere küljest maas ja lähevad ümbertegemisele, et istuksid rohkem pleki lähedale. Selge on see, et näitusepilli masinast ei tule aga eesmärk ongi teha võimalikult palju oma kätega, isegi kui teenust ostes oleks tulemus võibolla parem. Värvi osas ei ole veel otsusele jõudnud, vahepeal olin kindel, et tuleb kollane, nüüd juba pigem kaldun teiste toonide poole.
Tehnika - Mootor, käigukast sillad jne on masinal küljes. See kevad sain lõpuks lahendatud ka kardaani probleemi. Keevitati kahest üks kokku ja vahetati samal ajal ka ristid (seda tööd kahjuks või õnneks põlveotsas ei tee). Ka jahutussüsteem on koos ja ühendatud. Hetkel jäi originaalradikas ja masin sai endale elektrilise ventilaatori.
Hetkel jätkub töö elektri lõpetamisega ja siis lähen edasi pahtliga.
Üldiselt autodest aga sai mingi hetk tehtud plats suhteliselt puhtaks - jäi vaid 36 aasta opel 2L, (millest kunagi asi alguse sai ja mis siiani on miljoniks molekuliks Garaazis. Ainult neid molekule on läbi aastate juurde tekkinud - siiski otsin taga ikka veel näiteks piduri peasilindrit ja tagumisi hoobamorte), teema aluseks olev Opel GT ning igapäevaliikur. Kuna aga loodus tühja kohta ei salli, siis on mahamüüdud masinate asemele ilmunud Taunus GXL kupee '71, Mitsubishi Galant Turbo '86 ja auto juppide ning ehitusmaterjali veoks Skoda Felicia Pickup
Mis vahepeal tehtud (kahjuks pildimaterjali ei ole pakkuda hetkel):
Summuti - Esimese variandina tõin summuti peale pükse kohe põhja alla ja seat siis silla alt läbi taha välja. Kui asi valmis siis tulemus mind ei rahuldanud - asi rippus liiga maadligi. Uus variant jookseb kardaanitunnelis käigukasti kõrval üle selle tala ja keerab alles siis silla kohale. Sillalatalale sai sisse tehtud koht, kus summuti tala ja kere vahelt üle tuleb. Igasugu kahtlaseid kaari on nüüd vähem ja summuti ise suht samas tasapinnas põhjaga.
Pidurid - Kasutan sama süsteemi mis USA-s ära proovitud. Ees on 4 kolviga Volvo sadulad ja honda kettad, taga E30 sadulad ja kettad. Peasilinder pärit volvolt. Kasutan ka volvo nn jagajat. Tänaseks piduri sadulad remonditud, kettad kõik uued ja torud vasest. Ainuke mis puudu on õli ja õhutamine. Tegelikult ajan jama - pidurid on täiesti originaalsed nagu seadus ette näeb
Elekter - Taaskord asi mida saanud teha kaks korda. Esimese süsteemi ehitasin opeli kaitsmekarbi ja juhtmetega. Kuna elekter pole mu lemmik, siis esiteks suutsin ma mingi jama tuledesse sisse ehitada ja teiseks kogu tulemus ei rahuldanud mind. Kuna vahepeal olen tegelenud ka ühe Skoda Pickupi kohendamisega, siis jäi üle selle EL juhtmestik. Tänaseks päevaks on uus süsteem 90% osas valmis. Loobusin süsteemist, kus kasutatakse standard 1 juhtmega pistikuid (hunnik juhtmeid ja pistikuid ja mõtle siis välja milline juhe kuhu pista) ning tinutasin kõikidele vidinatele külge nn multipistikud. Nüüd saab näiteks tagatuled lahti ühendada ühe pistiku lahtivõtmisega. Lõppkokkuvõttes lihtsam ja ka lollikindlam.
Kere - Kõige suurem murelaps üldse. Kere on keevitatud ja krunditud ja alustatud pahteldamisega. Oma koha on leidnud ka alguses küljes olnud klaasplast vidinad, olen neid ainult remontinud ja kohandanud. Ka taha sai mingi tiivamoodi asi ehitatud. Kui elektri juures mainisin, et pole just tegu lemmikuga, siis pahtlist sirge auto väljavoolimine on minu jaoks veel suurem peavalu või õigemini öeldes - püsivus ja oskused tahavad kõvasti lihvimist. Algne soov jääda pahtlikihi paksuses alla 3 mm on suuremas osas siiani veel paika pidanud. Ainukesena kipub kiht paksemaks minema kohtades kus klaasplast kohtub kerega. Kuna see mulle päris ei meeldi, siis on plastist vidinad htkel kere küljest maas ja lähevad ümbertegemisele, et istuksid rohkem pleki lähedale. Selge on see, et näitusepilli masinast ei tule aga eesmärk ongi teha võimalikult palju oma kätega, isegi kui teenust ostes oleks tulemus võibolla parem. Värvi osas ei ole veel otsusele jõudnud, vahepeal olin kindel, et tuleb kollane, nüüd juba pigem kaldun teiste toonide poole.
Tehnika - Mootor, käigukast sillad jne on masinal küljes. See kevad sain lõpuks lahendatud ka kardaani probleemi. Keevitati kahest üks kokku ja vahetati samal ajal ka ristid (seda tööd kahjuks või õnneks põlveotsas ei tee). Ka jahutussüsteem on koos ja ühendatud. Hetkel jäi originaalradikas ja masin sai endale elektrilise ventilaatori.
Hetkel jätkub töö elektri lõpetamisega ja siis lähen edasi pahtliga.
Üldiselt autodest aga sai mingi hetk tehtud plats suhteliselt puhtaks - jäi vaid 36 aasta opel 2L, (millest kunagi asi alguse sai ja mis siiani on miljoniks molekuliks Garaazis. Ainult neid molekule on läbi aastate juurde tekkinud - siiski otsin taga ikka veel näiteks piduri peasilindrit ja tagumisi hoobamorte), teema aluseks olev Opel GT ning igapäevaliikur. Kuna aga loodus tühja kohta ei salli, siis on mahamüüdud masinate asemele ilmunud Taunus GXL kupee '71, Mitsubishi Galant Turbo '86 ja auto juppide ning ehitusmaterjali veoks Skoda Felicia Pickup