Teema on suletud

KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri (osa 3)

(15-12-2020, 14:39 PM)oltsberg Kirjutas:  Silm jäi peale sellisele asjale
aga ikkagi pole päris tema ise.

Sellised on vist vähe tummisemad.

Vett täis boileri kaaluks on umbes 380kg ja raskuskese jääb seinast 350mm kaugusele. Kas nende kahe prussi külge saaks ehitada prussikingasid kasutades toolvärgi peale boilerile põranda?

Ühel hommikul käivitades kadus pirukal laadimine. Lahkamisel selgus, et harjad kulunud ja kontaktrõngastel ka sügavad sooned sees - sai uus genekas peale. Paraku jõi rõõm üürikeseks, sest 3km hiljem kadus taas laadimine. Paari kilomeetri pärast tuli tagasi, et praktiliselt kohe uuesti kaduda. No ja nii vahelduva eduga 30km.
Tarbijatest ei tundu asi sõltuvat
Ideid?
2007a Berlingo 1.6hdi

(15-12-2020, 21:16 PM)Suprudko Kirjutas:  Ühel hommikul käivitades kadus pirukal laadimine. Lahkamisel selgus, et harjad kulunud ja kontaktrõngastel ka sügavad sooned sees - sai uus genekas peale. Paraku jõi rõõm üürikeseks, sest 3km hiljem kadus taas laadimine. Paari kilomeetri pärast tuli tagasi, et praktiliselt kohe uuesti kaduda. No ja nii vahelduva eduga 30km.
Tarbijatest ei tundu asi sõltuvat
Ideid?
2007a Berlingo 1.6hdi
Vennalikust foorumist laenatud ja aitas:
1. Võta kontrolllamp.
2. Ühenda sinine juhe lahti ( D+ ehk laadimise kontrolllambi ots armatuuris)
3. Pane oma kontrolllambi üks ots aku pluss klemmi peale ja teine gene külge sinise juhtme asemele.
4. Vaata kas lamp põleb?
5. Käivita ja vaata kas kustus? Võid korraks vähe pöördeid tõsta.
Kui kustus, on sul midagi kaabeldusega gene ja armatuuri vahel.
Kui ei kustunud, siis On probleem gene sees.
Samuti võid proovida, kas armatuuris põleb, kui sinisele juhtmele massi annad ( süüde sees - kui muidu ei julge, anna läbi mingi suurema pirni, siis ei lühista kindlalt midagi ära) ja kas kustub, kui sinisele juhtmele plussi näitad.
Kui lamp hõõgub armatuuris, siis võib olla ka põhjuseks suur pingelang süüteahelas ( pinge gene väljundis ja kelladeplokis lambi otsal erineb nii palju, et paneb lambi hõõguma ).
Kõige lõpuks mõõda pinge töötava mootori ja tuledega ära ja vaata kas see jääb vahemikku 13,5-14,5V - kergete tuuridega oleks ideaalne ca.14V
Kui sul on Bosch'i gene, siis keera korraks need kaks kruvi lahti, mis pingeregulaatorit ja harju kinni hoiavad. Kontrolli kas harjad ulatuvad hoidikust välja rohkem kui 5mm ( kui lühemad vaheta )ja piilu, mis nägu on kontaktrõngad harjade all ( vahest kulub vask maha ja jääb ainult plastik kohati )
Seal augus, kus pingeregulaator istub, on üks klemm ( veidi vedrutav plekist ja lapik). Vaata kas ta saab ( saaks ) pingeregulaatori vastava kohaga hästi kontakti ja vajadusel puhasta.

Diislitel on veel üks lisa ots W, mis on ettenähtud tahhomeetri tarvis ja on ühenduses mähiste keskpunktiga.

Genel küljes 2 juhet jäme + ja peenike ilmselt ergutus
Laadimist hindasingi pinge järgi - kui laadis oli 14,7 V ja kui ei laadinud kukkus 12,5 V peale ning sealt edasi tiksus vaikselt maha, kuniks suvaline hetk laadimine tagasi tuli.
Vana genekaga jäi silma et mootori töötades aku tuli armatuuris ei sütti enne, kui pinge langenud alla 12 V
Esialgu lähen käin genekast aku pooel ühendused üle. Mingi versioon on et aku peetis, vahetan ka selle välja, eks näis

Mootori ja kere vaheline massiühendus lahti võetud, puhastatud, tõdetud otsad korralikult kaabli küljes olevaks ja tagasi muterdatud?

Sel ilmselt tegeleb laadimise juhtimisega kah BMI?

(15-12-2020, 15:57 PM)Brrr Kirjutas:  Boilerit müüakse kui põrandale paigaldatav vertikaalne boiler. Kas sellel ültse on peale põhja muid tugipindasid?
Vot selles asja uba ongi! Asjatult külvasin paanikat Smile Sad

Taustaks seletan, et see boiler minu jaoks natuke võõras mure, mistõttu enne ei jõudnud põhjalikult süüvida. Tegemist "Kodutunde"-laadse aktsiooniga, kus inimesed (sh mina) üksikuks jäänud paljulapselist naisterahvast aitavad. Üks ostis boileri (ja kogu muu vannitoa rajamiseks vajaliku kuni plaatimissegude ja hermeetikuteni välja), elektrik kooris boileripakendi ülemise otsa lahti, et saada selgust, millise juhtme ta peab vedama, aga pakendi alumist otsa ei vaadanud keegi. Eile mõtlesime koos elektrikuga selle riputamisteemaga pea paiste Big Grin  Ja täna õhtupoolikul selgus tõde: vaatasin boileri alumist otsa ja seal on 3 väikest jalga nagu meesterahval Big Grin Ehk siis peab ja hakkabki põrandal seisma (ilmselt mingi tummisem plaat läheb alla), sangad on ainult kandmiseks nagu surnukirstul.  Aga igaks juhuks läheb ka ketiga seina külge. Ma ca aasta eest siinsamas teemas imestasin, et nüüdisajal käivad kummutid, elektripliidid jne ketti.

Tänan kõiki, kes kaasa mõtlesid!

(15-12-2020, 21:16 PM)Suprudko Kirjutas:  Ühel hommikul käivitades kadus pirukal laadimine. Lahkamisel selgus, et harjad kulunud ja kontaktrõngastel ka sügavad sooned sees - sai uus genekas peale. Paraku jõi rõõm üürikeseks, sest 3km hiljem kadus taas laadimine. Paari kilomeetri pärast tuli tagasi, et praktiliselt kohe uuesti kaduda. No ja nii vahelduva eduga 30km.
Tarbijatest ei tundu asi sõltuvat
Ideid?
2007a Berlingo 1.6hdi
poest uus geneksa või romulast vana?

Omad kogemused ütlevad, et kui prantslasel tekib mingi väga veider vahelduv vool või siis tekib üldse selline vool, et süüde on väljas, võtit pole ees ja armatuurlaud poolest saati elab. Siis on mõistlik üles otsida massijuhtme see ots, mis kusagilt kere külge käib, veel ägedam, kui kusagil on vahe-etapp - nt. käigukasti peal. Üks juhus oli selline, kus käigukasti peal akult tulev mass läheb klemmi alla ja sealt läheb järgmine juhe edasi keresse. Muud polnudki, kui määrdega kaetud kahe massijuhtme omavaheline puutepind oli suutnud (määrdega kokkutehtuna) ära oksüdeeruda. Nalja sai aga palju. 

Kui mina veel prantslast omaks, siis ma alustaks akujuhtme kinnitusest keresse või kus iganes see veel vahepeal läbi on veetud.

(16-12-2020, 00:30 AM)gruppen Kirjutas:  Omad kogemused ütlevad, et kui prantslasel tekib mingi väga veider vahelduv vool või siis tekib üldse selline vool, et süüde on väljas, võtit pole ees ja armatuurlaud poolest saati elab. Siis on mõistlik üles otsida massijuhtme see ots, mis kusagilt kere külge käib, veel ägedam, kui kusagil on vahe-etapp - nt. käigukasti peal. Üks juhus oli selline, kus käigukasti peal akult tulev mass läheb klemmi alla ja sealt läheb järgmine juhe edasi keresse. Muud polnudki, kui määrdega kaetud kahe massijuhtme omavaheline puutepind oli suutnud (määrdega kokkutehtuna) ära oksüdeeruda. Nalja sai aga palju. 

Kui mina veel prantslast omaks, siis ma alustaks akujuhtme kinnitusest keresse või kus iganes see veel vahepeal läbi on veetud.
Mul läks Fiat Ducato laadimisega vahepeal lausa löhkuma, Aku all olev kere, kuhu massjuhe kinnitus oli nii läbi mädanenud, et mass hakkas jukerdama ja vale signaali andma. Targemad mehed möödavad köigepealt massiahela takistuse ja seejärel hakkavad vigu edasi otsima.

(16-12-2020, 00:30 AM)gruppen Kirjutas:  Omad kogemused ütlevad, et kui prantslasel tekib mingi väga veider vahelduv vool või siis tekib üldse selline vool, et süüde on väljas, võtit pole ees ja armatuurlaud poolest saati elab. 
Kusjuures seda et väljalülitatud makk taustvalgust vilgutab on ette tulnud. Peab hommikul seda massi teemat tõsisemalt uurima.

Genekas sai poest uus

Väigagagi huvitav lugemine!
Omalt poolt lisan, et tasub juhtmed sõrmede alt läbi lasta- alati mida näed ei pruugi olla see mida näed. 
Omal selline kogemus küünalde eelsüütega. Sai auto kõik sõlmed ülekäidud, aga vajalikku pinget peale ei jooksnud- selgus kaitse
(vanageneratsiooni mootor) mis pealtnäha terve, seda põrmugi mitte ei olnud.

Kusjuures vahva näide Berlingo 2000+ tagauste kojamehemootorist. 
Sain sellise kunagi ametiautoks ja muidu kõik ok, aga üks kojamees "pooles virnas". Võtsin õhtul kõik pulkadeks-
puhastasin ja gemüüsetasin nagu oskasin. Kokku tagasi- võtit/nuppu ja kõik töötas õlitatult. Järgmine päev küsisin kolleegilt, et kaua aega tagasi
see oksiidiuss oli ta maha murdnud. Vastus- "Pool aastat tagasi". Nagu arugi saate oli see kojamehe mootor pool aastat
praktiliselt pidevas tööseisundis.
Edu.

Kellelgi nõukaaegset 5mm siseläbimõõduga, tavalist rüüsi on? Peab olema valge või valkjas-läbipaistev.

pikkus ei pidanud väga oluline olema,kuid antud juhul on Smile

Õige! Kui on meeter on väga tore, kui on paar meetrit - parem veelgi. Sisuliselt sobivad ka paarikümne cm pikkused jupikesed... kui neid vähemalt mõned jupidki on. Smile

Tere
Kuidas võiks eesti keeles neid asju kutsuda ja kas siit neid kusagilt osta ka saab?

https://www.amazon.com/Piece-Dimple-Die-Set-Dzus/dp/B0785PY1H2/ref=sr_1_3?dchild=1&keywords=dimple+die+set&qid=1608139402&sr=8-3

(16-12-2020, 21:25 PM)GreatMaster Kirjutas:  Kuidas võiks eesti keeles neid asju kutsuda 

Kas need on plekis olevate aukude servade kooniliseks vormistamiseks? Kui jah, siis üks on tempel ja teine matriits, või siis koos moodustavad vormi näiteks. Need väljendid natuke ujuvad kahjuks. Ehk läks enam-vähem õigesse suunda.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.

(16-12-2020, 17:46 PM)gruppen Kirjutas:  Kellelgi nõukaaegset 5mm siseläbimõõduga, tavalist rüüsi on? Peab olema valge või valkjas-läbipaistev.
Hetkel ei tea kas seal Kadaka aiandi värava lähedal need el.mootori mähkijad veel toimetavad, aga neil oli esikus seda nõukaaegset rüüd erinevas mõõdus rullidena.

(16-12-2020, 21:25 PM)GreatMaster Kirjutas:  Tere
Kuidas võiks eesti keeles neid asju kutsuda ja kas siit neid kusagilt osta ka saab?

https://www.amazon.com/Piece-Dimple-Die-Set-Dzus/dp/B0785PY1H2/ref=sr_1_3?dchild=1&keywords=dimple+die+set&qid=1608139402&sr=8-3
Mis tähtsust tööriista nimel.Saarest võruni niikuinii erinevad. Big Grin Kui masstööd ei tee ,puuri vajalik ava ,otsi õige mõõduga torujupp ja toksi koonus sisse..Ehk nii. Smile

(17-12-2020, 00:37 AM)linnuke Kirjutas:  otsi õige mõõduga torujupp ja toksi koonus sisse

Kahjuks ei tule välja kui ilusat asja vaja. Õigel vormil on ümberringi tasapinnaline krae, mis õige matsuga pleki jälle sirgeks teeb. Siin videos

https://www.youtube.com/watch?v=Sqeazmpn98A

on 8ndal minutil ilusti näha tulemuse erinevus. Esimene ava kujundatud poldiga, ümbrus lainetab, teine pressi all, tulemus kena. Poldiga ei saavuta vajalikku jõudu.
Selle nn surnud löögi vajalikkusest ma kirjutasin ksf Impreza rat rodi teemas kunagi ammu. Keda huvitab, otsib ise üles.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne