Gaz MM-V 1942

Suruõhuga käitatav neetimise abinõu peaks elu uutmoodi elamisvääriliseks muutma. Midagi sellist:

https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=...r&_sacat=0

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Selline abinõu on olemas aga 9.5mm neeti need ära ei needi eriti. Vaja natu karmimat riista, aga need on jälle kallid. Ja riiulisse kalleid asju vedelema ei ole mõtet osta. Tegelt see kuvaldaga paar tugevat matsu panna pole üldse mingi probleem. Probleem on keerulistes kohtades needi teise otsa toestamine nii, et ta ei vedrutaks vastu....
Vasta

Needitornile võiks saba taha panna - hoidjal mugavam.

Kusagil netis nägin autoraami koostamisel keregrilli kasutamist koos tõstetava alusega alasiga. Keerati raam õigesse asendisse, tõsteti alt alasi sarv või plaat vastu ja anti aga haamert.
Vasta

Ma autoraami ei ole neetinud, aga ühte vana paadipõhja küll. Aga see oli alu teema ja käib kõik külmalt. Põhimõtteliselt jäävad mõned asjad ikka samaks. Vasturaua sees olev õnarus peaks üsna täpse kujuga olema vastavalt kasutatavale needile. Vasturaud ise üpris massiivne ja sellise kujuga, et teda mugav hoida on. Või ka miks mitte toestada, kui üksi majandad. Löögirauda peaks olema ka muidugi mugav hoida. Raudneedi võiks tegelikult vast ikka punaseks ajada, eriti kui ta selline suuremapoolne on. Kergem töödelda ja jahtudes tõmbab detailid kokku ka veel paremini. Kiiresti peab muidugi käima kogu lugu. Massinaga saab mõistagi lihtsamalt- kui hääd riistad ligi.
Vasta

Tänud kõigile hea nõu eest!

48 neeti sai needitud. 62 veel jäänud. Keerulised kohad said kergelt musta värviga ära värvitud. Pärast ei saa ligi kuidagi. Kokku sobitamine oli paras peavalu....

[Pilt: 20201227-194000.jpg]
Vasta

Et neetimine või neetimisest puhkamine lõbusamalt läheks, siis 1943a paiku olevat USAs pop olnud selline laul nagu "Rosie the Riveter" (Kui Heldur Karmo oleks pidanud seda lauluteksi eesti keelde panema, siis oleks ilmselt olnud pealkiri "Rauaneedi - Roosi" Smile )

Põhiõtteliselt on lugu täiesti GAZ MM eakaaslane Smile Ja põhimõtteliselt täiesti propaganda-lugu, innustamaks sõjatööstust ülalhoidvaid tsiviiltöölisi.

Vasta

Raam sai täielikult ära needitud. Aega kulus kauem kui arvasin, nagu ikkaSmile Järgmine etapp on värvimine. Näis kuna... Võibolla homme...

[Pilt: 20210102-205336.jpg]

[Pilt: 20210102-205449.jpg]

[Pilt: 20210102-135513.jpg]

[Pilt: 20210102-140655.jpg]
Vasta

Väga tubli töö. Sul peaks vist sillad, vedrud, kardaanid, rattad  ja mootor koos käigukastiga olemas olema. Siis kui need kokku komplekteerid, kohe mott tõuseb. Oled üle koera ära saanud, saba jääb. Minu projektidel millegipärast on sabad kole pikad Smile.
Vasta

Praegu on jah kõik peale kabiini tehtud. Vast saab selle kaa kunagi tehtud. Eks siin nokitsemist jätkub kaa veel kauaksSmile Aga jah. Ei iial ei kritiseeri kellegi projekti enam. Jõhker töö ikka. Sama ajaga oleks normaalse eramaja valmis ehitanud...

Raam sai musta värvi selga ja läks oma kohale tagasi....

[Pilt: 20210103-155919.jpg]
Vasta

Kas sel MM-l ka mingeid amortisaatoreid oli?
Vasta

Ei olnud õnneks. Ei olnud ka AA-l
Vasta

Praegu siin MMi kallal tööd jagub aga raamile tahaks numbri peale kaa peale värvida mingi hetk. Kogusin natuke pilte. Variandid on siis sellised...

[Pilt: Screenshot-20210105-105624-Chrome.jpg]

[Pilt: Screenshot-20210105-101639-Chrome.jpg]

[Pilt: Screenshot-20210105-100756-Gallery.jpg]

[Pilt: Screenshot-20210105-100540-Gallery.jpg]

[Pilt: Screenshot-20210108-215727-Gallery.jpg]

[Pilt: Screenshot-20210105-100514-Gallery.jpg]

Viimasel pildil paistab natuke rohkem juttu raamil olevat kui lihtsalt number. Summuti toru järgi paistab see AA olevat. Oskab keegi arvata mis seal kirjas võib olla ja mis "font" võib olla. Sakslaste värvifoto pealt vaadates võiks arvata et raami number oli kollase värviga värvitud. Ühe teise foto pealt oli paremini aru saada aga ei leidnud seda kohe üles.
Peab kuidagi trafareti tegema. Ei teagi kuidas. On kellelgi nippe? Või vaja vektorgraafiline joonis teha ja ikka kuhugile firmasse minna murega?
Vasta

(08-01-2021, 23:51 PM)Taaviw126 Kirjutas:  Viimasel pildil paistab natuke rohkem juttu raamil olevat kui lihtsalt number. Summuti toru järgi paistab see AA olevat. Oskab keegi arvata mis seal kirjas võib olla ja mis "font" võib olla. Sakslaste värvifoto pealt vaadates võiks arvata et raami number oli kollase värviga värvitud. Ühe teise foto pealt oli paremini aru saada aga ei leidnud seda kohe üles.
Peab kuidagi trafareti tegema. Ei teagi kuidas. On kellelgi nippe? Või vaja vektorgraafiline joonis teha ja ikka kuhugile firmasse minna murega?
 Trafarett vist sul ikka väiksem mure. Mis aasta autot ehitad ja milline on selle aastakäigu õige number - see ma arvan palju suurem probleem. Teed valmis, kuidagi ajad paberid korda ja siis tuleb välja, et ei klapi kuidagi. Või on sul kindel aasta ja number olemas.
Vasta

Oleneb muidugi ajast ja kohast, kuhu taastatav masin paigutub. Tõenäoliselt olid tähistused NSVL piires suures plaanis standardsed, vaevalt et Eestis midagi päris uut välja mõeldi. Militaarias võisid muidugi lisaks olla omad süsteemid ja tähised. Orientiiri võtsin ette Eesti NSV Rahvakomissaride Nõukogu 8. aprilli 1941. a määruse nr 630 jõuvankrite arvestamiseks. Määruse lisa "Eeskirjad jõuvankrite pargi arvestamiseks" p 5 alusel anti iga registritud auto, veotraktori, kummirehvidega transporttraktori ja mootorratta jaoks omanikule jõuvankri tehniline pass ja kaks numbrimärki (NB! Kaks ka mootorrattale!), järelvankri jaoks üks numbrimärk. Punkti 6 kohaselt tagavaraosadest kokkupandud jõuvankreid ei registrita. 

Määruse lisa "Eeskirjad jõuvankrite pargi arvestamiseks" p-d 22-27 reguleerivad tähistusi järgmiselt (kere tähiste kohta midagi kahjuks ei leidnud).
"22. Kõikide veoautode ja kaheteljeliste järelvankrite veokastide tagumisel küljel peab olema peale kirjutatud riiklikkude numbrimärkide seeria tähed ning numbrid. Pealkiri peab olema tehtud hästi väljapaistva valge värviga luugi keskele järgmistes mõõdetes: kõrgus - 300 mm, laius - mitte alla 120 mm, joone paksus - 30 mm.
23. Eriotstarbeliste keredega autode (leiva, liha, kala jms. veoks) tagumise välisseina vasakpoolsele küljele märgitakse auto riikliku numbrimärgi seeria ja numbrid.
24. Garaažinumbrid on lubatud märkida ainult autojuhiruumi ustele või eesmisele tuuleklaasile, kusjuures tähtede kõrgus ei tohi ületada 100 mm.
25. Pealkiri "avariiauto" on lubatud märkida kas auto kere külgedele, küljeluukidele või edetuuleklaasi kohale juhiruumi päikesevarju alla ainult Miilitsa kirjalikul loal.
26. Posti veoautod peavad omama kere kolmel küljel eraldusmärgi diagonaalse valge vöödi laiusega 5 cm ja riikliku numbrimärgi märget kere tagumisel küljel.
Posti sõiduautod peavad väljasõidul omama kere eesmistel ustel eraldusmärgina side embleemi.
27. Praktilise sõidu õpetamiseks kasutatavad õppeautod peavad olema varustatud siduri ja piduriseadiste lisapedaalidega ning nende autode esi- ja tagaküljel peab olema pealkiri "õppe" kas peale maalitud või eraldi sildina, kusjuures tähtede kõrgus ei tohi olla alla 100 mm. Tähendatud pealkirjad peavad ööajal olema valgustatud."

Arvestades, kes ja kus need numbrid valge värviga peale maalis, siis ehk võiks võtta Digaris lahti selle aja ajalehed ja valida kuulutustest ja fotodelt mingi tollasele esteetikale vastav kirjapilt. Aga pigem ikka pintsel ja käsi, mitte printer ja arvuti šabloonid.
Vasta

(09-01-2021, 00:20 AM)bom Kirjutas:  Punkti 6 kohaselt tagavaraosadest kokkupandud jõuvankreid ei registrita. 

Juba tol ajal oli karm kord. Mis veel tänasel päeval saab?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Unustasin jah täpsustada et raamile tahaks peale värvida raami numbri. Sellega tuli ta tehasest. Minu raami number on 56586.
Üks pilt ka montaaziliinilt kus raami number juba peale värvitud...

[Pilt: post-6059-0-78955000-1458403218.jpg]

Minu raami number...(halvasti aru saadav pildilt)

[Pilt: 20201129-163549.jpg]
Vasta

(09-01-2021, 00:43 AM)Taaviw126 Kirjutas:  Minu raami number...(halvasti aru saadav pildilt)

[Pilt: 20201129-163549.jpg]
On sul ka mingit infi, mis aastal selliste numbritega isendeid tehti? Kui MM-il alustati numbreid 0-st siis tegu küllalt varase MM-ga. Sõja ajal 1941 - 1945 toodeti umbes 140 000 isendit. Peaks olema kuskil 1942 - 1943 aasta isend.
Vasta

Seda infot jah kahjuks ei ole. Niipalju on teada et nummerdamist alustati mitu korda otsast peale. Pole välistatud et sõjaajal polnud neil üldse nummerdamist. Aga no enda vara kaitse huvides peab number ikka olemaSmile Aga ma olen 99% kindel et pole võimalik öelda et sellise numbriga raam ei saa olla 1942 masinal.
Muidu tootmisarvud teadmata allika andmetel Gorki tehases olid sellised...(minu arust natu valed andmed)

[Pilt: Be-Funky-IMG-1820-jpg.jpg]

Aga sellele lisaks toodeti neid masinaid veel UAZi ja KIMi poolt...
Vasta

Seda raami peale löödud numbrit mina dateerimiseks väga tõsiselt ei võtaks. Suure tõenäosusega sinna hiljem tekkinud (vaevalt et sõjakeerises, aga näiteks hiljem kolhoosikorra ajal "kap-remondi" käigus) Uue metalli peale löödud number näeb peale roostetamist hoopis teistsugune välja.
Vasta

   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne