#21

Mis tüüpi lisavalgusti võiks olla parem, kas 2 halogeeni(xenoni), 2 led laternat, 1 suur ledbar?  Välimuse poolest eelistaks ise 2 lisatuld aga milline variant võiks kõige efektiivsem olla?
Vasta
#22

Olen kasutanud oma jaapani väikeautol kaugtuld- LEDbari- ja täitsa rahul. Kahtlemata tuleb sellega mõistlikult ringi käia ja üritada kaaskodanike silmanägemist säästa. Aga öösel tühja teega on väga abiks. Näitab teeääri ja kaugust on ka piisavalt, saab nii mõnegi looma elu säästa. Kui põlema läita, siis Hiluxi enda tuled justkui ei põlekski...
Jutt sellest, et need on kasutud jne. on selline linnainimese jutt. Ega linnainimesel pole tegelikult tavatulesidki eriti vaja- tänavavalgustus ju põleb.
 Vähekese peab tootjat vaatama muidugi. Üldiselt- kuidas maksad, nii saad. Samas need väga- väga head on juba väga sõgeda hinnaga. Lazer vms bränd näiteks.
 Ise kasutan mingit Strandsi nime kandvat asja
 
Igal juhul võimalus kaugemale ja laiemale näha. Puuduseks muidugi see sama kaaskodanike pimestamise oht ja märgid tükivad ka vastikult vastu peegeldama.
 Kui kuskile põhja poole ka asja, siis seal võib näha et niisama neid siiski ei toodeta- igal kohalikul on ledbar või vanakooli prože ees.
Vasta
#23

(01-01-2021, 23:52 PM)CORRADOg60 Kirjutas:  
(01-01-2021, 23:18 PM)v6sa Kirjutas:  Eelmisele asjalikule postitusele jätkuks vihakõnet:  pange see kuradi leediheitja siis kinni ka! Niigi on pooled vastutulevad autod, nagu piirivalve helgiheitjad, aga kui see veel tudiseb, siis on ekstra vastik.

Mida kõrgemal see meie liikluses kasutu junn on, seda kaugemale näitab. Mida madalamale see topitakse, seda vähem on sisuliselt kasu (aga kaugemale paistab rumalus).

Ma seda valgustit nüüd kuradi leegiheitjaks ega kasutuks junniks päris ei tituleeriks.
Mõistlikul kasutamisel sobival ajal ja sobivas kohas on väga abiks. Aga see lisalüliti peaks olema minu arust kohustuslik ja kasutajal ka pisut enam taipu.
Linna lähedal, tihedas liikluses ja suurte teeviitade läheduses ei ole sellega tõesti eriti midagi teha.
Samas kui mul näiteks pimedal ajal töölt koju sõites tuleb teinekord kõrvalisematel teedel 80km peale vastu ca 7 autot... 
Enda tööautol on suht jõhker 180w lisatuli ees ja valgust ka 500+ meetri peal nii et vähe pole.  Ja kui ma nüüd mõtlen, kas ja millal on mulle keegi vilgutanud, siis võin kätt südamele pannes ütelda et viimase mõne tuhande kilomeetri jooksul on mulle vilgutatud ühe korra. Poola veoauto. Ja ma isegi ei kasutanud bari tol hetkel. Samas ise olen olnud sunnitud mitu korda vilgutama vastutulijatele kes ka 150 meetri peal ei ole taibanud kaugeid maha võtta. 
Väljamaal(eriti põhjamaades) need tuled väga levinud ja pole kuulnud et sellest suuremat poleemikat oleks tekkinud. 

Kõik taandub kasutaja aju tööle. Kui nina nuhvlis ja pea laiali siis... Mõistlikul kasutamisel on kasutegur täiesti arvestatav, lolli peaga sisuliselt ohtlik relv.

Ja veel. Mingi koolkond arvab et see tuli peab olema tee suhtes täisnurga all sirgelt ettepoole või siis kerge kaldega tee poole. Minu arvates on see vale. Enda kõigil masinatel on need kergelt ülesse suunatud. Jah, puuladvad on D-Maxxiga ka valged aga seda eredat laiku millest sittagi kasu pole on nina all märksa vähem.
Samuti on see lüliti juba silmade olukorraga harjumiseks vajalik. Kui kõik kauged korraga maha võtta saabub tõesti "pimedus". Kui kõigepealt lisad maha ja siis õigel hetkel põhitulede kauged lähituledele lülitada on üleminek silmale märksa sõbralikum.
Nüüd on muidugi koht küsida kas eesti keskmine autojuht viitsib mingi lisalülitiga jahmerdada...
Kui ükskord tuledeni jõuan,on plaan  panna selline lüliti,et niikaua  näppu lülitil hoian tuled põlevad.Sellega tahaks "korrale" kutsuda sõitjaid kes sõidavad pooltuled koos udutuledega.
Vasta
#24

Korrale kutsumine on liikluses selline natuke halb tendents ühest küljest. Üks põletab udukaid või päevatulesid koos pooltuledega, teine vilgutab karistuseks LEDbari, kolmas võtab omakorda kurika, neljas Glocki. Teisest küljest ei jää vahel lihtsalt midagi muud üle.
Vasta
#25

(02-01-2021, 15:36 PM)vant Kirjutas:  Korrale kutsumine on liikluses selline natuke halb tendents ühest küljest. Üks põletab udukaid või päevatulesid koos pooltuledega, teine vilgutab karistuseks LEDbari, kolmas võtab omakorda kurika, neljas Glocki. Teisest küljest ei jää vahel lihtsalt midagi muud üle.

Lisaks veel niipalju et kahtlaselt suur osa neist kodanikest väidetavalt ei tea et neil seal midagi valesti põleb. Ja järelikult ei saa nad ka aru, et sina neid "korrale kutsud" või "karistad", vaid arvavad hoopis et SINA oled üks suur M..N.
Vasta
#26

Mingi ''korralekutsumisega'' jah ei saavuta midagi, inimesed teevad kogu aeg enese teadmata kaasliiklejatele häirivaid asju. Põhjapool paljud torkavad oma kaugtuled täpselt 0,5-1 sekund enne möödumist tagasi, kuigi ei vahi teiste tuledesse siis see sähvatus on vastik. Ja mitte midagi ei saa selle vastu teha. Miks ei kannata seda hetke oodata, ma ei tea.  Enivei headest ja vähemheadest lisatuledest võiks edasi jahuda mitte kiruda lolle autojuhte Big Grin
Vasta
#27

Kaugtulesid vahetab liiga kiirelt tagasi üldjuhul auto ise mitte selle juht...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#28

Mul on küsimus leediheitjalembidele: kui kaugele peavad tuled valgustama? 400 m? 800?

Lolli laigu tekitavad hajutita lühtrid, mida tuntakse spot all. Hajuvalgust peaksid andma flood lühtrid. Kallimatel näikse jutt karbil ja valgusjaotus ka klappivat, odavamatel on tavaliselt laik ees, lubadusest sõltumata. Millest saab lahti, nagu õigesti juba seletati, kui lamp keerata taevasse. Kus sellest enam sittagi kasu pole. Eriti, kui parajasti midagi sadama juhtub.

Mind häirivad kohutavalt öösel sõites viimasel ajal teeäärtesse topitud räiged helkurid ja liiklusmärgid. Ksenoonidega autoga on päris piin, halogeenidega väga ei lõika. Olen paari lisakaugetalaga autot proovinud, aga nendega ei saa üldse teel sõita - kõik helgib vastu jube kaugelt. Lükkad lisatala välja, siis hakkab ka teeäärset metsa ja sealolevaid loomi nägema
Vasta
#29

Tulel ja tulel on väga suur vahe. Hiina ledbarid sobivad töötuledeks nagu vanal sinisel vitol oli. Head kaugtuled on senise kogemuse najal toetudes olnud seekerid ja lazerid. Need lazerid mis valgel vitol on muidugi tippklass, tavaseades ca 900meetrit, competition mode 1.3km... Öösel üsna viisakas sõita ja enamjaolt öösel sõidangi, päeval tuleb tööd teha.  Big Grin  
    Isegi eestis täitsa ok, nagunii tulen viimase laevaga st et tallinast tartusuunas kella 1-3 paiku öösel ja tartu-tallinn suunal kell 4-6 öösel.   Põhjamaadest ei tasu üldse rääkida, kui lapikandis mõni ilma lisatuledeta auto vastu peaks tulema siis kohe kindlasti pole tegu kohalikuga. Sama kohustuslik lisavarustus kui defa.  Rolleyes Big Grin



[Pilt: ll_photometric_triple-r_750_comp_e-mark_...C750&ssl=1]

[Pilt: triple_r4_competition_straight_web2_2.jp...C750&ssl=1]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#30

venelaste moodi gabariitidega sõites näeb tegelikult väga hästi.
pupill on suur ja näeb teele tuleva kitse ikka päris pimedas ära.
kuna meil nii pole kombeks ja lubatud, siis muidugi vaja ninaesine
piisavas ulatuses valgeks saada. no ja et naabrist parem oleks,
siis paneks kasvõi mitu kilovatti footoneid tootma, et ikka versta
kauguselt ka näeks lehte lugeda.
piisaks ju lubatud kiiruste jaoks tehase kaugetest küll ja veel.
Vasta
#31

(02-01-2021, 23:29 PM)mlsluik Kirjutas:  ... lazerid ... on muidugi tippklass, tavaseades ca 900meetrit, competition mode 1.3km... Öösel üsna viisakas sõita ja enamjaolt öösel sõidangi...

Nunuh - tavaseades näed tulevikku 33 sekundit, võistlema hakates 48 sekundit. Rolleyes

Aga ärge pange mu torisemist tähele, ma olen lihtsalt maakas, kes ei mõista viimase aja tava kõik kohad valgust täis lagastada.

Märkus selle koˇhta, et enamus odavat Hiinamaist on lihtsalt fekaal töötuli, on väga õige.
Vasta
#32

Kes tahab pistku kasvõi peerg omale iluvõre vahele ja sõitu selle valguses kui nii meeldima...   Wink Big Grin Big Grin

Igasugused foorumid on endiselt ägedad, lükka ainult puid alla ja vaata kuidas lõke põleb ja katlad keevad...  Big Grin

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#33

(02-01-2021, 23:54 PM)mlsluik Kirjutas:  Kes tahab pistku kasvõi peerg omale iluvõre vahele ja sõitu selle valguses kui nii meeldima...   Wink Big Grin Big Grin

Igasugused foorumid on endiselt ägedad, lükka ainult puid alla ja vaata kuidas lõke põleb ja katlad keevad...  Big Grin
Hästi öeldud.Mulle meeldib ka kui ei pea autos kissitama ja arvama kes sulle ette võib hüpata,nagu toas panete tule põlema,et valge ajalehte oleks lugeda,samuti tahan ka pimedas näha mis auto ees toimub.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#34

Tekin küsimus, kuidas korrale kutsutavad ei tea, et nad sõidavad udutuledega?! Need lülituvad iga kord automaatselt väljankui auto seiskad ja tuled kustutad ning iga jumala kord pead spetsiaalselt keerama lülitit, et need põlema hakkavad, ei saa tekkida olukorda, et sa ei tea oma põlevatest udutuledest. Mind häirivad ka need udutuledega debiilikud pimedal ajal. Nagu hämaraks läheb nii kohe süüdatakse udutuled. See, et õues pile on ei tähenda udutulede kasutamist lubavat halba nähtavust. Tehke oma auto laternad korda- poleerige need läbipaistvaks või vahetage tehaseoriginaal tulede vastu oma mõttetyd tyc tuled. 
Lisatulena ma valiksin Hella kaugtuled- näitavad kaugemale kui ledbarid, häirivad vähem vastutulijate silma. 
Mu auto uued Hella originaal tuled ka näitavad kaugemale kui ledbarid. Led tekitab tunde nagu valgust oleks rohkem ja ninaesine on hästi valge, aga minu originaaltuli näitab kollasest valgusest hoolimatta silmale nähtavas ulatuses kaugemale. Olen paljude tuttavate autides viimasel ajal sõitnud kus vägevad ledbarid peal- no ei näita need ikka nii kaugele nagu väidetakse.
Küll aga näitavad seekeri led tuled mis juba maksavad ka korralikku hinda ja näitavad uued autode led tuled, aga mitte need kuni 2 sotti maksvad sitanikerdised mis kõlbavad ainult karistamiseks... 
See puhtalt minu seisukoht.
https://www.hlautoosad.ee/?page_id=10&m=285&h=&hkid=1954439&aid=
Vasta
#35

See et mõnes autos on nii nagu sina seda tead ei tähenda et nii ka teistes autodes nii on. Plus miljon võimalust ise midagi ehitada.
Vasta
#36

Läheb jutt siis teemaväliseks pisut.
Udutulede osas mida reeglitevastaselt säramas hoitakse.
Olen siin päris arvestatava arvu kordi uurinud/väidelnud sääraste väärkasutajatest kaasliiklejatega, olgu nad siis tuttavad, töökaaslased, kliendid, bussijuhid, kaupa toonud veoka juhid jne.

Teadlikkuse osas.
Arvestatav osa väidetavalt ei tea et pimedus ja hämarus ei ole halb nähtavus.
Siis kodanikud kes pole kuulnudki et udutuled pimedas põhjuseta põleda ei tohi.
Lisan siia veel selle et tean vähemalt kolme autokooli õpetajat kel udutuled kogu aeg peal on.
Ehk siis puudulik koolitus, teadmatus ja mõnel juhul ka ignorantsus.
Kuidas see info kohale pole jõudnud vaatamata meedia jms korduvale teema puudutamisele on omaette küsimus.
Päris palju on nende hulgas kutselisi juhte. Paljud vanakooli juhid ütlevad et koguaeg on tohtinud. Mis jutt see on?
Mingi aeg oli politseil nende vastu kõrgendatud huvi kes lihtsalt pimedas udu+ kaug/lähi tuledega sõitsid. Nüüd on see huvi raugenud kuidagi. Ja pole ka haruldane vaatepilt kus patrullsõidukil põlevad põhjuseta udutuled.
Oeh... Kuidas see asi ükskord kodanikele selgeks saada...

Lülitamise osas.
Ei ole paljudel autodel millel tulede automaatika vaja mingit lisaliigutust teha et udutuled koos põhituledega põlema saada. Kui lüliti samas asendis siis käivitamisel läheb põlema see mis seisma jätmisel põles. Jah, osadel uuematel on vaja vajutada udutulede jaoks vastavat nö surunuppu ja see ise uuesti ei aktiveeru. Aga mitte kõigil.
Tagumiste udutulede osas on seis eriti nutune.
Olen korduvalt läinud eessõitjaga tema tagatulede kasutamisest vestlema foori või tõkkepuu taga.
Täiesti koomiline on see et paljud ei leia seda lülititki esimese hooga. Aga põlema on selle suutnud ju keegi panna.
Vasta
#37

põlema suudavad nad udutule panna kogemata Smile,kuigi armatuuris põleb selle jaoks kontrolllamp.
Vasta
#38

(03-01-2021, 10:37 AM)maisalup Kirjutas:  Lisatulena ma valiksin Hella kaugtuled- näitavad kaugemale kui ledbarid, häirivad vähem vastutulijate silma. 
Mu auto uued Hella originaal tuled ka näitavad kaugemale kui ledbarid. Led tekitab tunde nagu valgust oleks rohkem ja ninaesine on hästi valge, aga minu originaaltuli näitab kollasest valgusest hoolimatta silmale nähtavas ulatuses kaugemale. Olen paljude tuttavate autides viimasel ajal sõitnud kus vägevad ledbarid peal- no ei näita need ikka nii kaugele nagu väidetakse.
Küll aga näitavad seekeri led tuled mis juba maksavad ka korralikku hinda ja näitavad uued autode led tuled, aga mitte need kuni 2 sotti maksvad sitanikerdised mis kõlbavad ainult karistamiseks... 

Selle esimese väite osas on reaalne kogemus olemas ja vaidlen vastu. Kahe Hella Rallye 3003 ref 17,5 vahetus ühe X-Vision Domibari vastu tõi märksa kaugemale ulatuva valguse.
Võrdluskatse kahe 37,5 tulega ei näidanud ka kaugemale. 
Siinkohal ei maksa unustada et H1 55W suudab toota ca 1500 luumenit. Led barid võivad toota kordades rohkem. Ehk siis kuna valgusjõudu on vähem ja see valgus ulatub vähem kaugele siis otse loomulikult häirivad halogeenid vähem. Eriti häirivad igasugu tuled väära kasutuse korral loomulikult. Led baride häda on paljudel juhtudel lisaks levinud hiina töötulede kaugtulena kasutamisele nende (eriti võimsate) liiga madalale paigaldamine ja vale reguleerimine. 
Kui ikka 25-30 cm maast(sest sinna numbrimärgi alla ju "sobib") 10-15 000 luumenit välja paisata siis sellest väga valgest alast on suht võimatu pääseda. Eriti kui tahta ka kaugemale teepinnale valgust. Sama tuli 120cm maapinnast on juba hoopis teine lugu.

Originaaltuledest rääkida siis paraku on paljudel suht uutel autodel lähituled päris head, kaugtuled aga nii mõnelgi autol sellised, et sisse lülitades näed et valgemaks nagu ees läks, valgustatud kaugust eriti juurde samas ei tulnud. 
Nüüd kindlasti ütleb keegi et osta kohe korralike tuledega auto...
Vasta
#39

(03-01-2021, 10:37 AM)maisalup Kirjutas:   
Lisatulena ma valiksin Hella kaugtuled- näitavad kaugemale kui ledbarid, häirivad vähem vastutulijate silma. 
Mu auto uued Hella originaal tuled ka näitavad kaugemale kui ledbarid. Led tekitab tunde nagu valgust oleks rohkem ja ninaesine on hästi valge, aga minu originaaltuli näitab kollasest valgusest hoolimatta silmale nähtavas ulatuses kaugemale. 
Siis pole sa korralikku LEDbar-i näinud.  Juba üks väike 4 led-iga Lazer näitab igast tulest palju kaugemale aga teeäärde samas ei näita ja sellepärast peabki olema veel lisaks üks odav hiinakas töötuli mis näitab lähedale ja laialt.
Vasta
#40

Mul selline tagasihoidlik küsimus mida vaadatakse 800 meetri peal ,kas sõidate kogu aeg 200 km/h.Ja mida te peale hakkate kui lähituled sisse lülitate, valdaval enamusel bari meestel oleks vaja põhituled välja vahetada .Töökaaslane pani Peugeotile ,millel led tuled ees lisa kauged sellel põhjusel, et lähituli on nii hea, et sellest põhimõtteliselt ei suuda läbi vaadata ,sama efekt nagu udukatega sõites vaatad ninaesist laiku. Lisa Seekeritega tekkis ka kaugtuli.
Ju mul on vedanud ,et tehase tuled valgustavad poole kilomeetri peale ja 100-ga sõites annab ikka päris mitu sekundit sinna kulgeda .
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne