Mootorsaag - hooldus ja remont ning turg

Husqvarna plaadid kehvad, otsatähik nõrk. Pigem oregoni või ozaki plaat. Kettidest stihli oma.
Vasta

siis see? https://reginett.ee/toode/saeketi-ja-juh...%b3-13-mm/
kas stihli plaadid on erilised ja husqule ei sobi, aga ketid sobivad?
Vasta

Kui palju ja proffesionaalselt saagi kasutad,siis soovitatakse Tsumura jaapanis toodetud latte,Eestis ilmselt keegi ei paku aga saab nt.skandinaaviast tellida ja ei ole ulme palju kallimad kui husqvarna omad.Vana kooli husqvarna/sandvik latid pidasid väga kaua vastu,uuema aja kraam suht jura ennem juba oregon jah.

[Pilt: 21tTxwkU-vL._SR600%2C315_PIWhiteStrip%2C...%2C255.jpg]

IZ-56 61a,IZ-ju2k 71a,Dnepr MT-9 74a
Vasta

Stihli plaadi kaba kinnitus ei sobi jah hq saagidele. Keti puhul tuleb hammaste arvu teada.
Vasta

Ja soone paksust. Stihl teeb ka 1.6 soonega plaate/kette aga on ka 1.1;1.3 ja 1.5 mm soon olemas.
1.3 peab väga hästi, sael ka kergem närida. Mul pm kõigil saagidel alla 60ccm on 1.3 soonega plaat.
Vasta

(17-01-2021, 15:01 PM)ailarsa Kirjutas:  Stihli plaadi kaba kinnitus ei sobi jah hq saagidele. Keti puhul tuleb hammaste arvu teada.
Ammu enne, kui Stihli ketid-latid kvaliteedis järgi andsid, aga HQ-l juba pehmed olid, piisas latil õlitusava kohendamisest, et hq254 Stihli latiga sobiks. Saemeister tegi ja soovitas, sai parem küll.


Vasta

(17-01-2021, 18:18 PM)hulgus Kirjutas:  ............ piisas latil õlitusava kohendamisest, et hq254 Stihli latiga sobiks. Saemeister tegi ja soovitas, sai parem küll.


Paar-kolm  kuud tagasi käisin ühes saepoes paari juppi ostmas ja seal ütles mulle saemüüja umbes sama lause.  

"Kui plaadid seina peal reas ja kand sobib siis puurid uue õlitusava ja asi vonks. Kõik pannakse istuma. Milleks ilmaasjata raha loopida."

Teine üllatav vastus oli Aspeni kohta. Küsisin, et mida tema soovitab hobikasutajal kütuseks. Mainisin veel, et bensiin pidi saele kahjulik olema. 
Tuli teine hea vastus:

"Oled sa näinud mõnda profibrigaadi kes Aspeniga töötab?"  Ja edasi-  "Mul praegu kaks saage tagaruumis ootavad membraani vahetust. Suvi aega garaazis seisnud. Saed pole  väidetavalt kordagi bensiini näinud."   Ja jätkas juttu. "Vahet pole kas bensiin või Aspen sees. Kui seisma paned siis vähemalt korra kuus käivita värske kütusega  siis ei juhtu midagi."

Aquila captas non muscas.
Vasta

Ei ole väitnud, et ei saa ümber teha, muidugi saab. Stihli latid siiani head ka, uued light plaadid muidugi peavad veel tõestama kas on asjalikud või mitte.
Kui sael on eelpump siis piisab ka kütuse üles pumpamisest, ei pea käivitama aga karpa probleeme saab nii vältida väga edukalt.
Vasta

Profi brigaadil on bensukulu nii suur, et kui nad aspenit kasutaks siis kütuse kulu sisse mahuks mittu sae hinda.
Hobikasutaja samas kasutab aastas 5l bensiini ning see 15eur lisakulu ei ole määrav.

Kui kasutaks tava bensiini siis peaks ostma aastas 4 korda kuna tava bensiin ei säili kaua.
Vasta

(17-01-2021, 19:39 PM)tõnn Kirjutas:  Profi brigaadil on bensukulu nii suur, et kui nad aspenit kasutaks siis kütuse kulu sisse mahuks mittu sae hinda.
Hobikasutaja samas kasutab aastas 5l bensiini ning see 15eur lisakulu ei ole määrav.

Kui kasutaks tava bensiini siis peaks ostma aastas 4 korda kuna tava bensiin ei säili kaua.
lisaks säilivusele on aspenil (või ka teisi kaubamärke kandvatel akülaatbensiinidel) minu jaoks hoopis teine suur eelis. tegemist on puhastatud bensiiniga ehk mürke on vähem sees, mida endale sisse hingad. profibrigaadist ei hooli keegi, firmaomanikul iga sent arvel. kui kedagi huvitab: http://flexoil.ee/eribensiinid/

sae seismajätmisel teen nii nagu sae kasutusjuhend ütleb. minu omadel ütleb, et kütus tühjaks (st töötab välja suremiseni) ja ketiõli täis

Pähkliajude hirm
Vasta

(17-01-2021, 19:39 PM)tõnn Kirjutas:  Kui kasutaks tava bensiini siis peaks ostma aastas 4 korda kuna tava bensiin ei säili kaua.

Mul läheb koguaeg meelest ära, et mis selle bensiiniga siis juhtub, osad räägivad, et happeks muutub, osad, et detoneerima hakkab, kuskil on see pühatõde siin ka kirjas. Annan teada kui saag ära lõppeb, kütus on valmis segatud aastal 2019.
Vasta

(17-01-2021, 19:39 PM)tõnn Kirjutas:  ...
Hobikasutaja samas kasutab aastas 5l bensiini ning see 15eur lisakulu ei ole määrav.
...
ma ei väsi pärimast, kust pärineb see arvamus? Mul hobikasutajana läheb seda bensiini (autod on kõik diislil) ikka vähemalt 60-100 l aastas, oma osa annavad nii võsakas/trimmer kui ka lehepuhur. Saega teen siis omale kütet ja mitte rohkem ...
Vasta

(17-01-2021, 21:55 PM)honkomees Kirjutas:  
(17-01-2021, 19:39 PM)tõnn Kirjutas:  ...
Hobikasutaja samas kasutab aastas 5l bensiini ning see 15eur lisakulu ei ole määrav.
...
ma ei väsi pärimast, kust pärineb see arvamus? Mul hobikasutajana läheb seda bensiini (autod on kõik diislil) ikka vähemalt 60-100 l aastas, oma osa annavad nii võsakas/trimmer kui ka lehepuhur. Saega teen siis omale kütet ja mitte rohkem ...

Palju Sul saele bensu läheb? Kaua saag seisab? Nii võrdluse mõttes: mul on kolm saagi, mis käivad kuus kümmekond tundi kokku. Iga saag võib vahepeal seista nädalaid ilma käivitamata. Suvel mõni ka paar kuud. Kütust kulub saagidele liitrit 20 aastas, trimmerile 10.

Hea on kuulda, et mõnel kodanikul on õnne saada tanklast bensiini, mis ei jäta karburaatorisse valget sodi ega söö ära kütusepaagikorkide tihendeid ja kütusevoolikuid. Alexela ja Olerexi 95 on seda nähtud. Tõsi, kõik probleemsed asjad olid kuid seisnud kütusega. Asi läks jamaks aastat viis tagasi...

Firmameeste kütuse ostab omanik. Omanikul on savi, mis meeste kopsud õhtuks ütlevad. Peaasi, et oleks odav. Aspen on kallis osta.
Ning kui sael iga päev vähemalt kuus tundi tuli kolvil, siis pidevalt vahetuv kütus ka ei jõua ikalduda. Raamatupidamine kiidab!
Vasta

Üle kolmekümne aasta olen tegelenud mootorsaagide remondiga (mitte igapäevaselt) ja on nähtud igasuguseid asju. Üldiselt kaua seisnud saagidel on bensiin sees muutunud ei tea milleks. Varemalt oli ikka nii, et kauem seisnud saagidel ei juhtunud suurt midagi. Karburaatorites oli küll paksu ollust aga väga roheliseks ei löönud seest. Põhiline häda mis siis, kui ka nüüd- kummidetailid lähevad pehmeks ja lötsuks. Kui oli paak kuival ja punn pealt ära- vooliku jupid nagu makaronid potis.
Nüüd on aga märgata seest hallikaid-rohelisi ja ka oksüdeerunud karburaatoreid. Paljud seest ka rooste läinud. Ilmselt vee olemasolu bensiinis. Otseselt kõikide saagide elulugu ja seisu ei oska põhjalikult hinnata ka.
Mul on siin mõni töökorras saag ka pikemat aega seismas ja jälgin mis juhtub. Sinnamaani, kui bensiinil veel õige lõhn juures, ei juhtu midagi. Kui aga vänge hais juude tekib, siis tuleb kähku tegutseda. Paak tühjaks kallata, uus kütus sisse ja käima ajada. Kui eluvaim sees, pole midagi hullu.  Kolme kuuga veel ei juhtu midagi. Seda kindlasti ei suuda keegi ette näha, kunas see muutumine pihta hakkab. Aga eks lõhna järgi saab hinnata.
Aga ehk on siin keegi keemik, kes oskaks meile seletada, milleks muutub kaua seisev bensiin. Et nii heasti närutab voolikuid ja karburaatoreid.
Vasta

Ei tahagi nagu uskuda seda solkbensiini juttu, mis sulatab, soditab jne. Aga ju mul ka on õnne olnud.
Näiteks. Partner 7000 ilge juraka plaadiga, 20" äkki vist on. Seda saage käivitab väga harva, ilma naljata seisab kindlasti 2-3 aastat. Kuniks midagi tõsist vaja lõigata. Peale kasutamist on tõstetud riiulile tagasi mingi bensiini kogusega. Ja alati on ilma emotsioonita käima läinud ja jäänud järgmine kord. Küll rohkema sinise suitsuga töötab, osa bensiini ikka aurab ilmselt paagist ja segu rasvasem. Aga pöördesse läheb ilusti.
Teine näide. Nüüd, kui lumekest jälle on. Siis sai kasutusele võetud lumepuhur, mis viimati vist 2 aastat tagasi või isegi kolm kasutust leidis. Jällegi null probleemi, käivitus ja käis pooliku eelmisest korrast jäänud paagikogusega ilusti.
Bensiin 98, võetud Terminalist põhiliselt, vahel ka Olerexist. 
Masinapark seisab mul küll kuivapoolsemas jahedamas ruumis, ehk seetõttu ka nii hõlpsasti bensiin ei kipu hapuks.
Aga see jutt, et umbes juba kuu ajaga bensiin hapu...
Vasta

98 on ainus kütus mida minu saed näinud on. Segu tegemiseks kasutan huqvarna õli, aga õli suhtes ma nii valiv pole, lihtsalt see husqvarna 2T õli on nii saadav, et isegi teatud toidupoodides näinud seda.. Olen kasutusjuhendit lugenud ja seal kirjas, et maksimaalselt valmistada kütusesegu kuuks ajaks. Nii ma siis valmistasin selle 5 liitrit paar aastat tagasi.. Võibolla on asi lihtsalt tehnikas mis on nii võimas ja teeb töö nii kähku ära, et mõne lahjema pilliga päev otsa joristades saab kulu kindlasti suurem? Ja saega mul paraku sama lugu, peaks jah tühjaks töötama, aga alati ära pannes see tunne, et homme läheb jälle vaja ja nii ma ta kuu või poole aasta pärast sealt võtan.
Vasta

(17-01-2021, 23:19 PM)meli666 Kirjutas:  Ei tahagi nagu uskuda seda solkbensiini juttu, mis sulatab, soditab jne. Aga ju mul ka on õnne olnud.
Näiteks. Partner 7000 ilge juraka plaadiga, 20" äkki vist on. Seda saage käivitab väga harva, ilma naljata seisab kindlasti 2-3 aastat. Kuniks midagi tõsist vaja lõigata. Peale kasutamist on tõstetud riiulile tagasi mingi bensiini kogusega. Ja alati on ilma emotsioonita käima läinud ja jäänud järgmine kord. Küll rohkema sinise suitsuga töötab, osa bensiini ikka aurab ilmselt paagist ja segu rasvasem. Aga pöördesse läheb ilusti.
No need vanemad saed närivad igasugu solki. Pane mida tahad.
Vasta

(17-01-2021, 22:53 PM)v6sa Kirjutas:  ...


Palju Sul saele bensu läheb? Kaua saag seisab? Nii võrdluse mõttes: mul on kolm saagi, mis käivad kuus kümmekond tundi kokku. Iga saag võib vahepeal seista nädalaid ilma käivitamata. Suvel mõni ka paar kuud. Kütust kulub saagidele liitrit 20 aastas, trimmerile 10.
....
Täpseid koguseid ei oska öelda, ostan ikka 2 kanistri kaupa ja üks segu läheb kõigile, mul 2 saagi ja seisavad ka kuid, tormide ajal ja praeguse suure lumega on üks alati autos kaasas metsateede lahti lõikamiseks. Puusalt pakun, et saagidele kulub jah ca 20 l aastas, trimmerile ca 40 l ja lehepuhurile ka oma 40-60 l, see viimane on õite isukas.
Vasta

Huvitav tähelepanek "veneaegset" leeklampi kasutades. Aasta tagasi ostetud 98 bensiin süttib kui tikk sisse pista... Kanku pimedas ja jahedas, korgi all. Normaalset tööd ehk "reaktiivi" häält ei ole ja ei tule, tahmab ja köhib. Hädaga läks liiter kankupõhja jäänud 2t aspenit sisse, näitad kaugelt tikku, paari minutiga sinine leek ja töötab kuis peab.


Vasta

(18-01-2021, 10:16 AM)hulgus Kirjutas:  Huvitav tähelepanek "veneaegset" leeklampi kasutades. Aasta tagasi ostetud 98 bensiin süttib kui tikk sisse pista... Kanku pimedas ja jahedas, korgi all. Normaalset tööd ehk "reaktiivi" häält ei ole ja ei tule, tahmab ja köhib. Hädaga läks liiter kankupõhja jäänud 2t aspenit sisse, näitad kaugelt tikku, paari minutiga sinine leek ja töötab kuis peab.

Kui tohib paluda ka värske 98 loomkatset?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 22 külali(st)ne