Mootorsaag - hooldus ja remont ning turg

(17-01-2021, 18:59 PM)Daff Kirjutas:  "Vahet pole kas bensiin või Aspen sees. Kui seisma paned siis vähemalt korra kuus käivita värske kütusega  siis ei juhtu midagi."

Ilmselgelt hobikasutajana ma ei viitsi kord kuus uut bensiini osta ja sellega lödistada. Nii nagu seisma jääb, nii ma ta mõne kuu pärast vajaduse tekkides ka käima panen. 10+ aastat vana Husq, korra on käinud profülaktika mõttes ka hoolduses. Laiskus, muud midagi; aga põhjust käitumisviisi muuta ka nagu ei näe. 10 aastaga pole erilisi muresid olnud. Talvepuud saab ikka ära saetud temaga enamasti iga aasta.
Vasta

(18-01-2021, 11:34 AM)Peeter2 Kirjutas:  
(17-01-2021, 18:59 PM)Daff Kirjutas:  "Vahet pole kas bensiin või Aspen sees. Kui seisma paned siis vähemalt korra kuus käivita värske kütusega  siis ei juhtu midagi."

Ilmselgelt hobikasutajana ma ei viitsi kord kuus uut bensiini osta ja sellega lödistada. Nii nagu seisma jääb, nii ma ta mõne kuu pärast vajaduse tekkides ka käima panen. 10+ aastat vana Husq, korra on käinud profülaktika mõttes ka hoolduses. Laiskus, muud midagi; aga põhjust käitumisviisi muuta ka nagu ei näe. 10 aastaga pole erilisi muresid olnud. Talvepuud saab ikka ära saetud temaga enamasti iga aasta.
Aamen. Mul 12a. vana husku345. Benssu panin siis kui otsa sai. Vahetanud/tühjendanud pole eal. Siiani ikka 95-ga. Nüüd aastakese kasutan 98-t.
Vasta

(18-01-2021, 15:05 PM)taxopets Kirjutas:  
(18-01-2021, 11:34 AM)Peeter2 Kirjutas:  
(17-01-2021, 18:59 PM)Daff Kirjutas:  "Vahet pole kas bensiin või Aspen sees. Kui seisma paned siis vähemalt korra kuus käivita värske kütusega  siis ei juhtu midagi."

Ilmselgelt hobikasutajana ma ei viitsi kord kuus uut bensiini osta ja sellega lödistada. Nii nagu seisma jääb, nii ma ta mõne kuu pärast vajaduse tekkides ka käima panen. 10+ aastat vana Husq, korra on käinud profülaktika mõttes ka hoolduses. Laiskus, muud midagi; aga põhjust käitumisviisi muuta ka nagu ei näe. 10 aastaga pole erilisi muresid olnud. Talvepuud saab ikka ära saetud temaga enamasti iga aasta.
Aamen. Mul 12a. vana husku345. Benssu panin siis kui otsa sai. Vahetanud/tühjendanud pole eal. Siiani ikka 95-ga. Nüüd aastakese kasutan 98-t.
ju seal ikka see ka mängib rolli, et mida/kust tankida. mul isa ka ajab, et milleks tühjaks teha ( niidukit, trimmerit, saagi), et kevadel teisest tõmbest käib. ämma-äia juures on igakevadine rituaal vana kütuse niidukitest, trimmeritest välja ajamine - nagu üritaks veega masinat käivitada, ei luba ka mitte. samad mootorid niidukitel näiteks ja nii kui uus kütus sisse saab, siis töötab.

Pähkliajude hirm
Vasta

Värske B-hofi kataloog lubab Clint CL-CS45R saagi 69 euroga. 14-tolline kett, 1,7 kW ja 45 cm3.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

(18-01-2021, 16:58 PM)Aspelund Kirjutas:  Värske B-hofi kataloog lubab Clint CL-CS45R saagi 69 euroga. 14-tolline kett, 1,7 kW ja 45 cm3.
Neti väljaandes lubatakse võimsuseks 1,7 W  Big Grin
Vasta

(18-01-2021, 16:58 PM)Aspelund Kirjutas:  Värske B-hofi kataloog lubab Clint CL-CS45R saagi 69 euroga. 14-tolline kett, 1,7 kW ja 45 cm3.
See käima ka läheb või tuleb kasutada nagu tšuktsi saagis? Toungue

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

Mulle kingiti see bauhofi clint. 
Voolikud muutusid kähku kompostiks. 
Ei soovita!
Vasta

(18-01-2021, 11:00 AM)v6sa Kirjutas:  
(18-01-2021, 10:16 AM)hulgus Kirjutas:  Huvitav tähelepanek "veneaegset" leeklampi kasutades. Aasta tagasi ostetud 98 bensiin süttib kui tikk sisse pista... Kanku pimedas ja jahedas, korgi all. Normaalset tööd ehk "reaktiivi" häält ei ole ja ei tule, tahmab ja köhib. Hädaga läks liiter kankupõhja jäänud 2t aspenit sisse, näitad kaugelt tikku, paari minutiga sinine leek ja töötab kuis peab.

Kui tohib paluda ka värske 98 loomkatset?


Leeklamp pole aegade algusest ehk juba vene ajast tahtnud käia kõrgemate kütustega. Sinna otsiti juba tol ajal ikka 76 sisse. 

Teine näide. Vala metsas lõkke süütamiseks 98 okstele ja pista tuli otsa. Läheb vaevu vaevu põlema ja põleb musta tossu saatel.
Lihtsalt, bensiinid 95/98 tahavad kõrgemat surveastet kui elavhõbeda sammas suudab garanteerida.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(19-01-2021, 09:56 AM)Daff Kirjutas:  Leeklamp pole aegade algusest ehk juba vene ajast tahtnud käia kõrgemate kütustega. Sinna otsiti juba tol ajal ikka 76 sisse. 

...
Lihtsalt, bensiinid 95/98 tahavad kõrgemat surveastet kui elavhõbeda sammas suudab garanteerida.

Huvitav info leeklambi kohta. Kinnitab keegi seda?

98 tegelikult ei nõua kõrgemat surveastet mootoris, aga võimaldab seda. Nagu ka varasemat süüdet. 95 puhul peab ette vaatama. Vabas õhus peaks 98 lenduma paremini ja täielikumalt.

Lõkkeväidet peab kohe kontrollimaWink
Vasta

Ma ikka imetlen siinseid, kes lolli järjekindlusega solki ja mürki saagidesse valavad! 
Loomkatse, ma olen toonud 2 aasta jooksul omale 75 liitrit Aspenit Rootsist. Sellest ära kinkinud 5, alles on u.10, käisin just kuuriall kontrollimas. Seega on läinud u.30 liitrit aastas saagi, võsakas saab puhastatud 98't. See teeb Eestis 6 kankut ehk iga 2 kuu kohta 17 eurot??? Lugedes kokku ka 5-liitriste kestad, siis täpselt niipalju on ka aastast 2018 neid tekkinud Smile Ehk tundub, et minu sae bensukulu ongi 30 liitrit aastas ehk jäme 50-60 töötundi pläristamist. Seal ka Sõpradele saagimised ja mõned halturtsid, kuskohast on nii saag kui bensud kinni makstud... 
Rääkige nüüd TÕSISLET, et kas see nuss ja voolikute vahetamine ennast ikka ära ka "tasub"??? Kankude hinnavahe tuleb 11 eurot, millega rikud saagi ja iseenda tervist. Jah, läheb tõsisemaks lõikamiseks ja suurte saagidega teed kuu aega, siis võib kallis Aspen vaeseks küll teha. Ei vaidle vastu. Lased 100 liitrit saest läbi, maksad 300 rohkem. See on juba tuntav summa. Aga just need saed, mis harva tööd teevad ja enamuse aja seisavad???

edit: suure sae bensukulu. Just saagisime ksf! Jansa juures ja Tal on 2 saagi. Echo 310 ja Stihl 260. Ma proovisin Stihli ja see kurat jõi rämedalt bensu! Mul oli ammu tühi tui Jansa veel saega möllas. Ketid on samad. Kallist Aspenit muidugi Smile Annab EPA testis Stihlile 1,46 l/h vs Echol 0,68 l/h!!! Ja kui ei ole vaja kogu Stihli 2,6kW kasutada, on kordi mõtekam 1,1kW'ga lõikeid teha! Aspeni liiter on siis 3,4€, Stihl kulutab seega raha tunnis peaagu 5 eurot, Echo 2.30€. 1.10 tunnis vahe ehk pisema ja ökoma sae tagasi teenimine ei võta üldse kaua aega!!! Lisaks on väike saag ka kergem ja palju mõnusam lõigata. Ise ka täheldanud, et Dolmariga sai 30 liitriga julgelt poole rohkem saagida, kui Hechtiga. Ehk kui tahta mõnuga oma metsas toimetada, siis uued ökod saed ja Aspen käivad kokku. Need "odavad" kütust raiskavad rasked vanakesed võiks rahumeli pinsile saata. Täna me räägime juba reaalses töökaalus 3,5 kilo pisematest profisaagidest ju.

edit2: sommid on juba ka reaalse saagimsitesti sellele teinud ja neile omaselt - kohe võtsid täpselt õige ehk tüüpilise puu ka ette! 
Vasta

(19-01-2021, 12:03 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Ma ikka imetlen siinseid, kes lolli järjekindlusega solki ja mürki saagidesse valavad! 
Loomkatse, ma olen toonud 2 aasta jooksul omale 75 liitrit Aspenit Rootsist. Sellest ära kinkinud 5, alles on u.10, käisin just kuuriall kontrollimas. Seega on läinud u.30 liitrit aastas saagi, võsakas saab puhastatud 98't. See teeb Eestis 6 kankut ehk iga 2 kuu kohta 17 eurot??? Lugedes kokku ka 5-liitriste kestad, siis täpselt niipalju on ka aastast 2018 neid tekkinud Smile Ehk tundub, et minu sae bensukulu ongi 30 liitrit aastas ehk jäme 50-60 töötundi pläristamist. Seal ka Sõpradele saagimised ja mõned halturtsid, kuskohast on nii saag kui bensud kinni makstud... 
Rääkige nüüd TÕSISLET, et kas see nuss ja voolikute vahetamine ennast ikka ära ka "tasub"??? Kankude hinnavahe tuleb 11 eurot, millega rikud saagi ja iseenda tervist. Jah, läheb tõsisemaks lõikamiseks ja suurte saagidega teed kuu aega, siis võib kallis Aspen vaeseks küll teha. Ei vaidle vastu. Lased 100 liitrit saest läbi, maksad 300 rohkem. See on juba tuntav summa. Aga just need saed, mis harva tööd teevad ja enamuse aja seisavad???

edit: suure sae bensukulu. Just saagisime ksf! Jansa juures ja Tal on 2 saagi. Echo 310 ja Stihl 260. Ma proovisin Stihli ja see kurat jõi rämedalt bensu! Mul oli ammu tühi tui Jansa veel saega möllas. Ketid on samad. Kallist Aspenit muidugi Smile Annab EPA testis Stihlile 1,46 l/h vs Echol 0,68 l/h!!! Ja kui ei ole vaja kogu Stihli 2,6kW kasutada, on kordi mõtekam 1,1kW'ga lõikeid teha! Aspeni liiter on siis 3,4€, Stihl kulutab seega raha tunnis peaagu 5 eurot, Echo 2.30€. 1.10 tunnis vahe ehk pisema ja ökoma sae tagasi teenimine ei võta üldse kaua aega!!! Lisaks on väike saag ka kergem ja palju mõnusam lõigata. Ise ka täheldanud, et Dolmariga sai 30 liitriga julgelt poole rohkem saagida, kui Hechtiga. Ehk kui tahta mõnuga oma metsas toimetada, siis uued ökod saed ja Aspen käivad kokku. Need "odavad" kütust raiskavad rasked vanakesed võiks rahumeli pinsile saata. Täna me räägime juba reaalses töökaalus 3,5 kilo pisematest profisaagidest ju.
Mis sa plähmerdad. Solki ja mürki, pool Eestit valab seda autodesse ja nüüd on häda kui seda veidi saagidesse valatakse Smile
Sai just seletatud, et 10+ aasta jooksul null probleemi bensiiniga. Ma pole kindlasti ainuke. Mul kulub jah 10-20 liitrit saebenssu aastas, aga põhiline põhjus bensiini kasutamiseks on laiskus. Kusagilt välismaalt Aspenit sebida ma ammugi ei viitsi, kohapealse hinnavahe bensiiniga on ligemale paarkümmend eurot kanku kohta. 10 aasta kohta saaks juba sellegi hinnavahe eest vabalt paar uut saagi osta.
Vasta

(19-01-2021, 10:03 AM)v6sa Kirjutas:  
(19-01-2021, 09:56 AM)Daff Kirjutas:  Leeklamp pole aegade algusest ehk juba vene ajast tahtnud käia kõrgemate kütustega. Sinna otsiti juba tol ajal ikka 76 sisse. 

...
Lihtsalt, bensiinid 95/98 tahavad kõrgemat surveastet kui elavhõbeda sammas suudab garanteerida.

Huvitav info leeklambi kohta. Kinnitab keegi seda?

98 tegelikult ei nõua kõrgemat surveastet mootoris, aga võimaldab seda. Nagu ka varasemat süüdet. 95 puhul peab ette vaatama. Vabas õhus peaks 98 lenduma paremini ja täielikumalt.

Lõkkeväidet peab kohe kontrollimaWink
Mul on maakodus priimus Šmel-2. Tööpõhimõte leeklambiga sarnane. Mõned korrad aastas ikka kasutan, näiteks väga hea seente kupatamisel või suure koguse supi keetmisel. Sisse olen valanud nii tavalist piiritusega 95-te kui ka Sirklist ostetud 98 Miles Plus-i Töötab tõrgeteta mõlemaga. Lõkke süütamise kohta bensiiniga ei oska midagi öelda, las see jääb Darwini auhinna kandidaatidele.
Vasta

(19-01-2021, 12:30 PM)Peeter2 Kirjutas:  
(19-01-2021, 12:03 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Ma ikka imetlen siinseid, kes lolli järjekindlusega solki ja mürki saagidesse valavad! 
Mis sa plähmerdad. Solki ja mürki, pool Eestit valab seda autodesse ja nüüd on häda kui seda veidi saagidesse valatakse Smile
Sai just seletatud, et 10+ aasta jooksul null probleemi bensiiniga. Ma pole kindlasti ainuke. Mul kulub jah 10-20 liitrit saebenssu aastas, aga põhiline põhjus bensiini kasutamiseks on laiskus. Kusagilt välismaalt Aspenit sebida ma ammugi ei viitsi, kohapealse hinnavahe bensiiniga on ligemale paarkümmend eurot kanku kohta. 10 aasta kohta saaks juba sellegi hinnavahe eest vabalt paar uut saagi osta.
Sama siin - kui töö lõpeb ei vaata mina kas ja kuipalju benssu (Neste 98) saagi jääb, kevadel paak täis, paar nööritõmmet ja elu jätkub. Aastane läbisõit tõesti seal 10L kandis e. enamus aega mu Husku seisab riiulis. Sama teema trimmeriga - null probleemi.
Ning kui tööajal ei suudeta vältida heitgaaside sissehingamist siis selle peale ei oskagi midagi öelda...

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

(19-01-2021, 12:30 PM)Peeter2 Kirjutas:  Sai just seletatud, et 10+ aasta jooksul null probleemi bensiiniga. Ma pole kindlasti ainuke. Mul kulub jah 10-20 liitrit saebenssu aastas, aga põhiline põhjus bensiini kasutamiseks on laiskus. Kusagilt välismaalt Aspenit sebida ma ammugi ei viitsi, kohapealse hinnavahe bensiiniga on ligemale paarkümmend eurot kanku kohta. 10 aasta kohta saaks juba sellegi hinnavahe eest vabalt paar uut saagi osta.
Kas Sa nuusutad ka OTSE autosumpsist tulevat vingu??? EI!!! Saa kurat ükskord aru - see bensukabens ongi MÜRK ja täna ka solk! Juhm oled või? Tavabens on otsene mürk ja vähitekitaja, mis on alkülaatbensiinidel seest puudu. Ja nagu ma ikka ütlen - et keegi vaene on, on puhtalt tema enda häda! Ma ka vaene, võsasael kasutab tavabenssu, sama ka murutraktoril jne. Meil külas elab mingi kuulus Rootsi fotograaf, kes käib Uuemõisas oma autole ka Aspenit ostmas! Sõbra abikaasa juurest... Ma jätsin suitsetamise maha ja peale seda ei suuda ma kohe üldse selle mürgiga sõbruneda, see tekitab okserefleksi. Aspen mitte midagi. Tuuletus võsas hakkab ka võsakaving hinge matma ja paar paagitäit on ikka Aspenit ka kasutatud.

Aga saksmannid on tolle eelmisel aastal turule tulnud pisikese imesaega ka vähe tummisematele puudele kallale läinud. 
Vasta

ahh kama kaks selle bensuvinguga.
vaatan kuis inimesed vabatahtlikult oma koduaias roundup-iga kapsamaad "künnavad"
ja kangeid pestitsiide kasutavad nii et voolab kohe, siis selle kõrval on mõne mürgi sisse hingamine
üsna ükskõik.
tänapäeval on moodne loll olla.
ei õpita endagi vigadest, teiste omadest rääkimata.
ja mingit tobedat manitsust tervise hoidmise teemal nüüd õige eesti mees küll ei kuula.
mis krdi ving, ma joon benssu iga päev ja toa saab soojaks sumpsi otsast sisse toodud voolikuga.
Vasta

aspen 2t maksab 5 liitrit 16,99€. kust see paarikümne eurone hinnavahe tuleb, kas tavabensiinile makstakse kusagil peale? puust ja punaseks: aspen 3,4€/l, tavabensiin ca 1,2 €/l ehk vahe 2,2€/l. nüüd saab igaüks ise arvutada palju raha kokku hoiab oma tervise arvelt. kes kulutab 30 liitrit, sel hinnavahe 66€

Pähkliajude hirm
Vasta

(19-01-2021, 14:06 PM)ounou Kirjutas:  aspen 2t maksab 5 liitrit 16,99€. kust see paarikümne eurone hinnavahe tuleb, kas tavabensiinile makstakse kusagil peale? puust ja punaseks: aspen 3,4€/l, tavabensiin ca 1,2 €/l ehk vahe 2,2€/l. nüüd saab igaüks ise arvutada palju raha kokku hoiab oma tervise arvelt. kes kulutab 30 liitrit, sel hinnavahe 66€
võtsin esimese hinna mis googeldades vastu vaatas, stokker 23.90. Sellega on bensul jämedalt 18 eur hinnavahe ja nii ma ka väljendasin. Täitsa võimalik, et kusagilt saab odavamalt, mind see tänase seisuga ei huvita. Kasutan bensiini, sest olen harjunud ja see 10-20l aastas on olematu kogus, arvestades kui palju autoga seda läbi kõrvetatakse. Samuti ei hoia ma saagides sae sumpsiotsa suus. Vingu mäletan ammustest Druzba aegadest.
Vasta

Ja mina jälle mäletan, et seda kibedat, öökimaajavat vingu ei olnud. Oli terav, hapukas lõhn. Sõltuvalt karbu seadistusest, rohkem või vähem "bensiinine".

Aspeni mõrkjas lõhn on muidugi ka omapärane ja ei pruugi kõigile meeldida.
Vasta

Katsetasime ka eelmine aasta ühe kanistri Aspenit, peale selle et saed käia ei tahtud tuli summutist ebameeldivat keemialõhna, ma arvan et selle olematu paarikümne liitri kütuse aastas läbi saagimisega ma päris ära ei sandista ennast  Smile
Vasta

(19-01-2021, 16:10 PM)Mart Laanelepp Kirjutas:  Katsetasime ka eelmine aasta ühe kanistri Aspenit, peale selle et saed käia ei tahtnud
...

Mul on ka üks Flexoili ja üks Handimanni kanister andnud sääraseid kõrvalnähte. Tühikäik madal, kiirendus halvem, heitgaasil kibe mekk man. Handimanni isegi ei tea, aga Flexil oli kõlblik kuni mitu kuud üle läinud enne, kui ma purgi avasin. Kuna mõlemad purgid kadusid Tõsisema Saagimise sisse kiirelt, siis ei hakanud isegi protsessima. Seda enam, et järgmisest kankust valades oli kõik jälle kena. Nüüd vaatan ostmisel kuupäevaWink Viimane kord Handimannis oli kaks esimest "homme" ja alles kolmas tuli tulevikukuupäevaga.

Ehk katseta mõne teisega veel - võis olla hapuksläinud kanister. Või kasuta tanklakütust edasi, kui vahet ei ole.

Lõhna meeldivus on individuaalne, ei aja siin üldse vastuWink

Vana Stihl (ja ka wäsinud Dolmar) tahtsid ülereguleerimist, kui Aspeni ja tanklabensu vahetasid. Uutel saagidel polnud vahet. Tanklakütust oli suti rohkem vaja.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 13 külali(st)ne