Postitused: 1,309
Teemad: 24
Liitus: Jul 2009
Maine:
41
Loomade-lindudega sõltub ka sellest, kas sõnnik jääb sisse või läheb välja. Kõdunev sõnnik annab ka sooja. Vene aja lõpus peeti kanu sõnnikusoojuse, lindude kehasoojuse ja ühe hõõglambi soojusega, kuni -20 kraadini kannatas kanu nii pidada, siis lõpetati selleks aastaks ära.
Postitused: 3,643
Teemad: 113
Liitus: Jan 2003
Maine:
35
03-01-2021, 11:56 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 03-01-2021, 11:56 AM ja muutjaks oli
13piisab.)
Et imelik alternatiivfüüsika tehnikafoorumis häirimatult levida ei saaks, siis paar vaadet eelviimase postituse ebatõdede suunal:
- "Soojal ajal soojuse akumuleerimine ja hilisem äraandmine": sellist soojusmahtuvust lubjakivil ega ka muudel päris-elu materjalidel ei ole, et isolatsioonita mitmeid kuid energiat salvestada. Lisaks on aastakeskmine temperatuur Eestis 6 kraadi - pole suurem asi radiaator
- Pae soojusjuhtivus on 1,4. Kergbetoonil (aeroc/bauroc classic) on see 0,11, Fibo3-l 0,2. Villal ja polüstüreenil ca 0,04. Kui kellegi paesein on lisasoojustuseta "hoobilt soe", on sein kas mitmeid-mitmeid meetreid paks või on tegu definitsiooni "soe" suhtelisusega. Paas on hea soojusjuht ehk siis sellest sein on väga kehva soojapidavusega.
Sõnaga "soojusjuhtivus" leiab ühe kalkulaatori. Loodetavasti on koolilaps teinud korralikku tööd ja lihtsa mudeli tulemid on õiged. Lubjakivi valikus pole, aga olemasolev "tsementkrohv" on soojusjuhtivuselt samaväärne:
http://kodu.ut.ee/~etungel/soojus2/
Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Postitused: 3,312
Teemad: 44
Liitus: Sep 2009
Maine:
38
sinu vaidlustatud jutu hulgas oli kõige valem asi tegelikult see seest liivaga täitmine.
kui (pae)kivist sein on õigesti ehitatud, siis on tegu kahe seinaga, mille vahel on paljas õhk.
ja seisev õhk teatavasti on parim soojusisolaator.
Postitused: 1,295
Teemad: 50
Liitus: Nov 2006
Maine:
17
Ei tea kas meie kandi ehitusmeistrid on asja omal ajal teisiti teinud, aga meie kandi taludes pole kohanud mõisa või esimese eesti aegset seest tühja või liivaga täidetud paekivist või maakivist seina. Olgu kui paks tahes...
Kõik on ühte laotud.
Ka vana kohaliku mõisa seintes ei ole tühjust.
Postitused: 3,312
Teemad: 44
Liitus: Sep 2009
Maine:
38
mul õnnestus ühte näha lammutamise käigus.
sillad muidugi olid sidumise jaoks ja küllap ka juhuslikult,
aga muidu oli täitsa nagu õpikust.
Postitused: 675
Teemad: 0
Liitus: Jan 2013
Maine:
15
Ei maksa karta neid kivi seinu, olgu siis seest tühjad või mitte. Näiteks on üks kütteta 50m2 ruum. Sein on 70 cm paekivi (arvan, et seest täis)
Uste akende peal ühekordne vene tellis müür, neid on kokku 6. Kõige külmem on olnud +2 siis kui veel talved olid. Termomeetriga (see mis punast täppi näitab kust mõõdad) mõõtes on paekivi 2-3 kraadi soojem kui tellis. Samas on tulekindel metalluks sama soe kui tellis. Pakettklaas on sama mis paekivi ja õhu temperatuur ka sama mis paekivil. Põrand on betoon ja aastaringi +5 (soojustust pole) Lagi korralikult soojustatud. Kui 5 kw puhur
24 h töötab saab +20 sisse ( kui õues -10 või rohkem) pärast seda 2 nädalat +10 ja vaikselt langeb + 5 eeni. Ja nii jääbki.
Pikk segane jutt a midagi soojustama küll ei hakka rohkem. Kui peaks vajadus tekkima pideva 20+ järgi panen õõ pumba seina ja korras.
Samasugust ruumi 1 juba kütab ja töötab hästi. 22 kraadi hoidmiseks 40-80 euri kuus, oleneb ilmast.
Olen kursis igasugu materjalide sooja pidavuse ja mitte pidavusega, a tundub, et elus eneses on need vahed olematud.
Postitused: 4,169
Teemad: 61
Liitus: Dec 2002
Maine:
56
Õhuvahe looduskiviseintel on pigem tehnoloogiline aga ka teadlik soojustusvahe. Kui tahta mõlemal poolel siledat ja viimistluse vaba seina, siis tahes-tahtmata jääb kahe eraldi laotava poole vahele hõredam osa. Tihtipeale loobiti see pisikest kiviklibu täis, liiva ma pole ise kohanud. See klibu võis külma"silda" tekitada aga üldiselt oli selline sein seest "õhku täis". Lauskivi laoti ikka vundamentideks jms ajal, kui seda tegid veel orjad. 1800 lõpul ja isegi 1900 alguse talupoegade töö oli ikkagi orjatöö. Mõisnikul oli pohh, palju ta orjad puid tegema pidid ja neid ahjudesse ajama.
Wabariigi ajast alates, kus nii töö kui materjal hakkas raha maksma ja ehituses hakati ka mõtlema kokkuhoiule, kadusid sellised mõttetused ära. Euroopas varem, Eestis hiljem. Massiiv-kiviseinasid sai lubada endale jälle NLiidu stagnatsiooni ajal, raudbetoon linnades ja silikaltsiit kolhoosiehituses, aga Stalini-aegsed tellismajad jms on kõik õhuvahedega nn"kergseintega" ehitised. Nagu Wabariigi-aegsedki. Mingeid kombainikuure ja töökodasid äkki laoti täissilikaadist seintega? Kuid mis oli silikaltsiit ja Narva-Ahtme gaaskukeroon tegelikult - õhumullidega ehk kinniste pooridega suhteliselt soojapidav materjal või lihtsamalt poorbetoonid! Küll läbikivi aga oma mõttelt sarnane vanadele õhuvahega laotud looduskiviseintele. Ja poorbetoonil ehk AAC'l on ka sajandi jagu iga, kusagil 20'te alguses see Rootsis leiutati ja patenteeriti 1924.
Postitused: 583
Teemad: 1
Liitus: Dec 2013
Maine:
4
Kui eestis maasoojus pumpade panemine levima hakkas väitis üks vanade majade uurija et see vana tehnoloogia. Vundament nii tehtud et maast saaks soe üles "eluruumidesse". Kuidas ja mida see tähendab et tea aga inimene just niiskuse levikut vanades hoonetes sellel ajal uuris. Aga kuna täna pannakse ventilatsiooni maa alla et sealt sooja saaks siis -20 kraadi juures on +2 kraadi kah soe.
Postitused: 118
Teemad: 8
Liitus: Jan 2015
Maine:
0
Garaasi vaja teha ventilatsioon(väljatõmme).Garaas on mõõtudelt 12x5x3,5m.Kas on parem(vaiksem) panna telgventilaator või kanaliventilaator ja kui suure läbimõõduga peaks olema et keevitus suitsu ja muud ebasobivad aurud välja veaks.Garaas on oma tarbeks.
Postitused: 3,068
Teemad: 203
Liitus: Jan 2004
Maine:
59
(28-01-2021, 21:55 PM)tungla Kirjutas: Garaasi vaja teha ventilatsioon(väljatõmme).Garaas on mõõtudelt 12x5x3,5m.Kas on parem(vaiksem) panna telgventilaator või kanaliventilaator ja kui suure läbimõõduga peaks olema et keevitus suitsu ja muud ebasobivad aurud välja veaks.Garaas on oma tarbeks.
Sul on vaja kahte ventikat. Üks näiteks väike ~100mm mis töötab pidevalt ja vaikselt kui garaazis toimetad ja teine suurem keevituseaurude ja ka näiteks (lihvimis)tolmu eemalduseks. Teise suurus kindlasti mitte alla 250-300mm. Sul on garaazi maht 210m3 ja kui sa sinna korraliku tolmu/suitsupilve sisse tekitad, siis on vaja ikka korralikku puhurit, et saaks kiirelt tööd jätkata.
Leidsin netist sellise variandi nagu all kirjeldatud - kui õhku peale tuleb, siis võiks ~10 minutiga õhuvahetuse ära teha. Roostes piduriketaste puhastamisel see muidugi respiraatorit ei asenda aga keevitusgaasid võiks ära viia küll. Müratase on suur aga see vent ei olegi pidevalt järelhoidmiseks.
Ventilaator, D315 mm, metall
Ventilaatori tüüp: Teljega
Läbimõõt: 31.5 cm
Tootlikkus, m³/h: 2200
Müratase : 73 dB
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Postitused: 3,312
Teemad: 44
Liitus: Sep 2009
Maine:
38
ventileerimisel arvestage siis seda ka, et koos välja imetava õhuga läheb ka soe minema ja asemele tuleb õuekülm õhk.
ja see asendusõhk peab tuppa sisse ka saama. tõsisema ventileerimise puhul tasuks soojusvahetit ehk kasutada.
või kui vajadus keevitusgaase ja muud lebrat eemaldada, siis müüakse spets filtreid.
stokker müüs hiljuti suure alega. ventilaatoritega kast paberfiltritega ja tellitav "käpp", mille sätid oma keevituskoha juurde.
võtab tõhusalt tossu ära ja soe jääb kõik tuppa.
Postitused: 10,778
Teemad: 37
Liitus: May 2005
Maine:
132
Soojustagastusega ventagreraadid peaks olema juba sedapalju vanad asjad, et neil võiks olla mingi järelturg tekkinud. Säärane kast kusagil lae all lahendaks mõlemad probleemid.
On keegi märganud, kustkohast neid otsida? Mul on ka huvi.