MTZ 80 - Starter jne
#21

(06-02-2021, 00:09 AM)Xtreme Kirjutas:  Olen lugenud ,et mõni määrib tihenditele grafiit määret peale  või oleks õigem lihtsalt kuivalt need panna? Jutt siis käigukasti, vahekasti jne tihenditest.
Vanasti topiti vist nitrovärvi jne  Smile
Nitrovärv ja tihendid ei sobi kokku.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#22

Plokikaane tihendile panevad graffitmääret vahele selleks, et tihend ploki/kaane külge kinni ei jääks. Ei tea kui õige selline tegevus on aga vist isegi kuskil traktori raamatus oli kirjas see asi.
Vasta
#23

(06-02-2021, 03:24 AM)raivo45 Kirjutas:  Plokikaane tihendile panevad graffitmääret vahele selleks, et tihend ploki/kaane külge kinni ei jääks. Ei tea kui õige selline tegevus on aga vist isegi kuskil traktori raamatus oli kirjas see asi.
Madala surveastmega mootorites. Ja vanad diislid ehk liiduaegne toodang. 

Tsitaat:Nitrovärv ja tihendid ei sobi kokku.

Kõlbab torutöödel takutihendile. Parem siiski õlivärv torutöös.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#24

Vanakooli lukksepad, olen näinud, sodisid puusepa pliiatsiga plokikaane tihendid üle enne paigaldust.
Vasta
#25

(06-02-2021, 02:05 AM)Marko Kirjutas:  
(06-02-2021, 00:09 AM)Xtreme Kirjutas:  Olen lugenud ,et mõni määrib tihenditele grafiit määret peale  või oleks õigem lihtsalt kuivalt need panna? Jutt siis käigukasti, vahekasti jne tihenditest.
Vanasti topiti vist nitrovärvi jne  Smile
Nitrovärv ja tihendid ei sobi kokku.
Täitsa Off topic aga kunagi sotsialismuse ajal panid mehed töökojas isikliku mosse mootorit kokku. Käisid maru kavalate nägudega ringi kuni lõpuks keegi ikka iitsatas et leidsid mul laost purgi tihendimääret ja panid sellega 408-le plokikaanetihendi vahele. Siis oli minu kord irvitada, ega ma ei öelnud ka et tegemist Koeru ART roosa nitropahtliga mis oli kivistudes ka betoonist kõvem. Igal juhul mõni aeg hiljem kui samal mootoril kaant maha taheti võtta ei aidanud enam miski kaant plokist lahutada ja tuli otsida uus plokk
Vasta
#26

Mille järgi ma ära tunnen vaheplaadi kas on mõeldud starterile või käivitusmootorile?

Kas see isend on starterile mõeldud ning kas see sellele iskra starterile sobib?
   
Vasta
#27

Pildil olev plaat tundub starteri oma, sest käivitusmootori variandil on 4 poldiauku. Käivituse omal on keskava läbimõõt 110mm. Starteri auk on mõnevõrra (10mm vist) väiksem.

Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.
Vasta
#28

(08-02-2021, 00:04 AM)Xtreme Kirjutas:  Mille järgi ma ära tunnen vaheplaadi kas on mõeldud starterile või käivitusmootorile?

Kas see isend on starterile mõeldud ning kas see sellele iskra starterile sobib

Vasakpoolne on starteri vaheplaat, küll vist pärinev 82.1 küljest aga 4 avaga. Parempoolne käivitusmootori vaheplaat


Manustatud failid Pilt (pildid)
   
Vasta
#29

Selge pilt, tänud.

Sai siis vaheplaat, hooratas, sidurikorv ja ketas ära tellida. Tellisin ka vajaliku võlli, hammasrata jne ,et esiveo valmidus käigukastis ära teha ning nüüd vaja tellida vahekasti laagrid ära. Käigukast sai soetatud kasutatud aga korralik, seal midagi vahetama ei hakka.

Aga seniks kuni jupid tulevad tahaks selgeks teha kuidas siduri käpad paika reguleerida, äkki kellegil miskit head õpetusmaterjali või videot.

Kuna kataloog on aastate jooksult korralikuks kapsaks muutunud siis äkki oskate soovitada head kataloogi ka.
Vasta
#30

(09-02-2021, 12:59 PM)Xtreme Kirjutas:  ...
Aga seniks kuni jupid tulevad tahaks selgeks teha kuidas siduri käpad paika reguleerida, äkki kellegil miskit head õpetusmaterjali või videot.
...

III liigi traktoristi õpik:

https://www.osta.ee/kolmanda-liigi-trakt...98231.html

Ratastraktorid:

https://www.osta.ee/ratastraktorid-1981-146501359.html


Mehaaniku käsiraamat:

https://www.osta.ee/mehaaniku-kasiraamat-143625585.html

Kui neist kolmest väheks jääb, siis tuleb kirillitsat kasutada.
Vasta
#31

Tsitaat: kuidas siduri käpad paika reguleerida

регулировка лапок муфты сцепления мтз 80 
Otsi vajalik.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#32

(09-02-2021, 13:09 PM)v6sa Kirjutas:  
(09-02-2021, 12:59 PM)Xtreme Kirjutas:  ...
Aga seniks kuni jupid tulevad tahaks selgeks teha kuidas siduri käpad paika reguleerida, äkki kellegil miskit head õpetusmaterjali või videot.
...

III liigi traktoristi õpik:

https://www.osta.ee/kolmanda-liigi-trakt...98231.html

Ratastraktorid:

https://www.osta.ee/ratastraktorid-1981-146501359.html


Mehaaniku käsiraamat:

https://www.osta.ee/mehaaniku-kasiraamat-143625585.html

Kui neist kolmest väheks jääb, siis tuleb kirillitsat kasutada.

Tuleb välja ,et vanamehe arsenalis need kõik olemas  Smile Sain seal vajava info kätte.
(09-02-2021, 17:04 PM)aavu Kirjutas:  
Tsitaat: kuidas siduri käpad paika reguleerida

регулировка лапок муфты сцепления мтз 80 
Otsi vajalik.
Tänud, leidsin mida vaja.
Vasta
#33

Käigukasti alumisel võllil oli jõhker loks sees ja tuleb välja ,et otsas puksid kulunud.
   
   

Leidsin uued puksid.
https://www.periko.ee/et/a/puks-50-1701191
https://www.periko.ee/en/a/puks-70-17014...ger-943-50

Ning nagu näha siis ühel puksil kirjas ,et asendab laager 943-50
ehk siis seda https://www.agromarket.ee/toode/laagernoellaager/


Et kas ma võin siis selle ühe puksi nõellaagriga asendada? Üldiselt laagrid vähe pikema eluaega kui puksid.
Vasta
#34

Mul seda detaili küll käepärast ei ole hetkel, kuid need puksid üsna õhukese seinaga ja julgeks kahelda sinna laagri panemise võimaluses ilma pesa treimata.
Muidugi on see puksi pesa sinna sisse pressitud ja selle suuremaks treimine võimalik.
Samas praktilist mõtet sel pole sest kasti võll toetab sisemisele puksile ja välimisele vaid jõuvõtuvõll ning seal peale selle võlli raskuse muud jõudu ei tohiks esineda.
Küll aga oli probleeme sisemise puksiga, kuid seda raske vedava käruga kui ta suutis selle puksi välja suruda.
Seal oli muidugi süüdi puksi eriti kehv materjal rohkem sest juhtus seda vaid kord ja asenduspuks sai treitud mingist kirjade järgi ülisuurt koormust kannatavast pronksist.
Teine probleem oli, et murdis need hambad maha ja kuna selle asendamine on väga tülikas sai hambad otsast sisemise puksi pesa külge keevitatud.
Uuemal aga see pesa malm ja seal pidi vanast võllist teraspesa võtma et keevitada.
Muidu aga pole nendega probleeme olnud sest pöörlevad aeglaselt omavahel ja on allpool õli tasapinda.
Kui probleeme otsida, siis see on eespool vahekastis kuhu jõuvõtuvõlli kastipoolne ots toetub ja probleemiks on seal olev nõellaager, mis kipub laiali minema.
Sinna võiks panna kaasaegse laagri, kus rullidel separaator või siis treida tänapäevasest pronksist puksi õlitussoonega.
Veel soovitaks kasti remondil mõelda oma hügieeniharjumustele, ehk kas kasti hakkab sattuma vett, tolmu ja liiva.
Kui hakkab, siis soovitan vahetada kõik pöörleva välisvõruga kuullaagrid rullide või kinniste laagrite vastu.
Näiteks käigupoolitaja plokk, hüdropumba vahehammakas ja kasti ülemise võlli tagumine laager.
Need töötavad väga edukalt õli tsentrifugaalpuhastina, korjavad tööpinnale kõik kastis leiduva ja kuluvad kiirelt ning isegi purunevad või kiiluvad kinni.
Vasta
#35

Vanematel puksid ja uuematel nõellaager. Kusjuures see nõel kapriissem kui puks.  Nad on omavahel vahetatavad. 
Tuttav just suvel tegi kasti ja lõi laagri asemel puksid sisse.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#36

Vahetasin puksi ära mille sees võll istub (50-1701191)  aga võll sisse ei lähe  ~1mm on puks väiksem, võll ~36mm ning puksi sisemõõt ~35mm.
Ei teagi kuidas siis nii, peaks ju olema tegemist korrektse jubinaga.
Vasta
#37

Puksi hõõritsed võlli järgi mõõtu.
Vasta
#38

Hõõritsesin mõõtu, sai täitsa hea.

Viimased jubinad tulid täna ära ja uurisin siis sidurikorvi, võtsin mingisuguse järelturu oma.

Ei saa aru nendest poltidest ja muttritest mis sinna külge keeratud (kollane ring).
Oma vigase vene keelega võib tähtis info kaduma minna aga kas sain õieti aru ,et kui sidurikorv külge pandud ja reguleeritud siis tuleb sinisega tähistatud poldid välja keerata?
   
   
Vasta
#39

Sinised on surveplaadi kokku tõmbamiseks/siduri lahutamiseks, et saaks ketast tsentreerida. Ketas sisse, korv külge, ketas tsentrisse ja siis poldid välja. Need augud peaks sul vanal korvil ka olema. Kollased ilmselt korvi tasakaalustus.
Vasta
#40

Sain korvi külge aga keerasin sealt need kollasega tähistatud poldid ära. Ei ole teistel ketastel sihukest balanseerimis viisi näinud...Vot ei teagi.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 20 külali(st)ne