Temperatuurinäidik
#1

Vajab tuvastamist ja uut kodu. 

       
Vasta
#2

Tundub olema GAZ-M20 näidik.
Vasta
#3

Kindlasti kasutati sellist näidikut varasema väljalaske GAZ-51, ZIS-150 ja JAZ-200 näidikuplokkides.
Vasta
#4

(01-03-2021, 16:16 PM)Sidorov Kirjutas:  Kindlasti kasutati sellist näidikut varasema väljalaske GAZ-51, ZIS-150 ja JAZ-200 näidikuplokkides.
Sain ka telefoni teel kinnituse, et see on sobilik mõõteriist GAZ 51-le ning on sellega seoses leidnud endale ka uue ja näidikut paremini väärtustada oskava peremehe. Hea, et meil selline foorum, kus mõne jaoks tundmatu ja mittevajalik asi saab kiiresti tuvastatud ning leiab ka uue kodu. 

Sellistel juppidel ei ole sageli mingit erilist rahalist väärtust, kuid vähemalt minul on kahju neid ka minema visata. Õigel riiulil seistes aga võib see kunagi leida koha mõnel taastatava auto või mootorratta küljes. Tean ise kui raske on otsida vanu juppe. Kui keegi minule näitaks sellist pilti näiteks aasta pärast, siis ei oleks mul enam meeleski, et see kusagil kolakastis seisab. Saatke aga mõni ennesõjaaegse DKW, Audi või VW pilt ja ilmselt tunnen kohe ära ja tean ka üsna täpselt, kas mõni tagavarajupp ka endal riiulis seismas. Olen jaganud mõnda edulugu ülaltoodud markide juppide leidmisest juhuslikult, kuid põhiliselt leiab nende masinate juppe ikkagi sealt, kus need samad autod on aastaid olnud või tänagi harrastatakse. 

Kõige närivam lugu Audi 920 mootori otsimisest on mõne aasta tagune retk Meriväljale. Õnnestus leida koht, kus kahel Audi 920-l oli vahetatud mootoreid ja sildu. Vana maja oli alles ja garaaz ka maast laeni igasugust kola täis. Vana peremees aga lahkunud ning perenaisega sai teha vaid ühe kauba - tuli osta kõik garaazis olev autokola ära ja sorteerida võis alles kodus. Ära sai veetud kaks bussitäit rauda. Tulemuseks oli üks katkine tagumise vedru kandur, mis andis kinnituse, et Audi on sellel hoovil ikkagi kunagi käinud. Loo puänt on aga selles, et perenaise sõnul oli garaazi taga mitukümmend aastat mingi suur mootorikolakas vedelenud, kuid enne minu külaskäiku paar aastat varem oli see sealt kadunud. Perenaine oli rõõmus, aga mina ei saa kunagi teada, kas metallikrattide saagiks langenud mootor oli ehk viimane Eestis säilinud Audi 920 mootor. Kaasaviidud vanaraua mägi sisaldas endas vaid NL autode juppe, mis sai laiali jagatud ning mõnede uute osade eest sai isegi veidi raha, mis peaaegu kattis perenaisele makstud summa. Sellest olulisem on teadmine, et rohkem seal Audi juppe olla ei saa. Tänaseks on kõik majad ja garaazid selel krundil ümber lükatud ning asemel uus maja. Hea, et sai käidud ja rahmeldatud selle rauahunnikuga - vähemalt ei kripelda.
Vasta
#5

(28-02-2021, 10:27 AM)indreksirk Kirjutas:  Vajab tuvastamist ja uut kodu. 
Näidik rändas Pärnumaale ning leiab loodetavasti koha hetkel taastamisprotsessis oleval GAZ 51-l.
Vasta
#6

Pärnumaal teeb keegi veel puukabiiniga Gaz-51? Varasemast ma tean, et hr Rajul on sellise kabiini säilmed olemas aga Pärnumaal? See on midagi uut! Siis võib öelda, et seal regioonis on selliste tihedus km2 peale Eestis kõige suurem.
Vasta
#7

Temperatuurinäidik sõitis jah Pärnumaale. Ise oma silmaga näinud ei ole, aga usaldusväärsed allikad samast maakonnast kinnitavad, et tõepoolest on taastamisel üks puukerega GAZ 51.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne