Kas selliseid iluspasunaid leidus ka tavalistel või krutiti need ainult "tšlen"-i juubelimudelile?

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(09-02-2021, 21:26 PM)DevilDeVille Kirjutas:  Kas selliseid iluspasunaid leidus ka tavalistel või krutiti need ainult "tšlen"-i juubelimudelile?

Sellest ei ole julged poisid avalikult rääkinud, või ei ole keegi neilt osanud küsida ka, aga on teada, et kgb autodel olid eemalt identifitseeritavad eritunnused. Kas neid tunnuseid kasutati ainult ülesannete lõikes ja olid ühekordsed või olid nad igikestvad ja sõiduki põhised, ei tea. 
Need laternad või pasunad sobivad selles mõttes hästi konteksti, nimetame nad tinglikult siis lühidalt "autounikaalseteksidentifitseerimiselementideks".

Krt teab mis aastast, aga 80-nendatel see reegel juba oli. Ma ei usu, et need olid unikaalsed per auto, aga kindlasti olid kõik autod eristatavad korteeži lõikes. Jutt käib suurest esinduskorteežist, kus vipi auto oli ümbritsetud reeglina nelja kgb autoga + viies nn korteeži juht/staabiauto. Kõik need autod olid sama mudel ja ikka musta värvi, kuid nad omasid kõik unikaalseid eritunnuseid, mille põhjal võis treenitud silm määrata auto ülesande ja rolli kolonnis, ainult pilguga autole. Võimalik, et selline tunnus võis olla ka allakeeratud kaassõitja päikesevisiir, teibitud roosa propusk klaasi all/või/ülanurgas, või olid need erinevad peeglid, teistsugune antennide asetus katusel, ma ei tea, aga selleks elemendiks ei olnud kindlasti auto number.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

(09-02-2021, 21:26 PM)DevilDeVille Kirjutas:  Kas selliseid iluspasunaid leidus ka tavalistel või krutiti need ainult "tšlen"-i juubelimudelile?
 Ühelgi teisel pildil pole selliseid pasunaid täheldanud, isegi Ameerika omadel mitte. Jumal teab, kust need pärit on.
Vasta

GAZ A kallal pole erilist edasiminekut toimunud. Puudu olevate osade nimekiri pikeneb tasapisi. USA-st pole ka jupid tulema veel hakanud, sest mõningaid vidinaid pole ka sealsetel A osadega kauplejal veel õnnestunud hankida. Polstriga ka veel probleeme. Muidugi ka katuse ja külg kardinatega. Veebruarist hakkas selle projekti 4-s aastaring jooksma, lõpp paistab aga nagu enamus meist, kes on autode renoveerimisega tegelenud teavad, et see viimane ots ongi kõige aeganõudvam ja närvesöövam. 
 Natuke ka selle auto ajaloost. Õigemini Fordi tehase A mudelist. Hakati neid tootma siis 1928 aastal. Phaetoni kerega autode hinnalipik oligi kõige odavam selle seeria autodel üldse ja eks see oligi põhjus, miks Vene seltsimehed just seda varianti tootma hakkasid.
 1928 a Standard Phaeton (Mudel 35A) maksis USA-s 395.- $
 1929 a  sama mudel    440.- $
 1930 a uus mudel 35 B hind sama 440.- $
 1931 a  35 B    hind 435.- $  - GAZ A on just selle aasta ja mudeli pea täielik aga mõningate detailide puhul lihtsustatud koopia.
 Võrdluseks ka näiteks Town Sedani 1931 a hind, mis oli 630.-$.  Kokku valmistas Ford 21 eri kere mudeliga autosid. Mootor ja transmissioon olid kõigil samad. 
Et mõista seda hinna klassi tänapäevasega siis Fordi tehase töötajad said tollal 5.-$ 8 tunnise tööpäeva eest palka. Ehk ühe Phaetoni eest oli vaja 87 päeva tööl käia, ehk laias laastus 4 kuud. Muidugi Ford oli ka kõige odavam auto, mis turult saada oli. Kui tõstame selle vääringu tänapäeva, siis 30-datel kehtis USA- s kullastandard, ehk 1 unts (31,1g) kulda maksis 20.-$ tänapäeval 1800.-$, ehk dollar on 90 aastaga odavnenud 90 korda. Mitte ükski USA autotööstuse töötaja ei teeni 450.-$ päevas ja pole võimeline 4 kuu palga eest uut autot ostma.
Vasta

(27-02-2021, 00:38 AM)Formika Kirjutas:  Mitte ükski USA autotööstuse töötaja ei teeni 450.-$ päevas ja pole võimeline 4 kuu palga eest uut autot ostma.
Fordi koosteliinil näiteks olevat keskmine aastapalk 53000$, selle eest saab ~2 F-150 standardmudelit või paremat Rangerit. Odavaimatest autodest n Nissan Versa hind on ca 15000$, selle raha teenib samuti vähem kui 4 kuu liinitööga. Kõiki asjaolusid arvestades pole vast kõige hullem.
Vasta

(27-02-2021, 13:19 PM)primera Kirjutas:  
(27-02-2021, 00:38 AM)Formika Kirjutas:  Mitte ükski USA autotööstuse töötaja ei teeni 450.-$ päevas ja pole võimeline 4 kuu palga eest uut autot ostma.
Fordi koosteliinil näiteks olevat keskmine aastapalk 53000$, selle eest saab ~2 F-150 standardmudelit või paremat Rangerit. Odavaimatest autodest n Nissan Versa hind on ca 15000$, selle raha teenib samuti vähem kui 4 kuu liinitööga. Kõiki asjaolusid arvestades pole vast kõige hullem.
see peaks koos maksudega olema ehk mitte neto ega isegi brutopalk meie mõistes, usas on kombeks nii neid summasid näidata. loogika on vist selles, et erinevas kohas on erineva suurusega maksud ja kui koos maksudega näitad, siis on inimestel võrdlusmoment parem.

Pähkliajude hirm
Vasta

(27-02-2021, 17:01 PM)ounou Kirjutas:  
(27-02-2021, 13:19 PM)primera Kirjutas:  
(27-02-2021, 00:38 AM)Formika Kirjutas:  Mitte ükski USA autotööstuse töötaja ei teeni 450.-$ päevas ja pole võimeline 4 kuu palga eest uut autot ostma.
Fordi koosteliinil näiteks olevat keskmine aastapalk 53000$, selle eest saab ~2 F-150 standardmudelit või paremat Rangerit. Odavaimatest autodest n Nissan Versa hind on ca 15000$, selle raha teenib samuti vähem kui 4 kuu liinitööga. Kõiki asjaolusid arvestades pole vast kõige hullem.
see peaks koos maksudega olema ehk mitte neto ega isegi brutopalk meie mõistes, usas on kombeks nii neid summasid näidata. loogika on vist selles, et erinevas kohas on erineva suurusega maksud ja kui koos maksudega näitad, siis on inimestel võrdlusmoment parem.
Kisub küll ohvtopikuks, aga võrdlusmomendi loogika tekib ikka netopalga numbrist. Paraku on loll komme üle ilma mingeid pseudonumbreid esitleda, nagu brutopalga või palgafondi eest keegi leiba või vorsti suudaks osta...

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(28-02-2021, 05:18 AM)DevilDeVille Kirjutas:  Kisub küll ohvtopikuks, aga võrdlusmomendi loogika tekib ikka netopalga numbrist. Paraku on loll komme üle ilma mingeid pseudonumbreid esitleda, nagu brutopalga või palgafondi eest keegi leiba või vorsti suudaks osta...
 Samas kas too sajandi tagune $5 päevapalk meie mõistes pole isegi mitte bruto vaid lausa puhas ümbrik. Kuna sots ja töötuskindlustust nad ei maksnud. Tolleaegsete sotside kõva müügiargument ju oli, et inimesed ei peaks raviarvete tõttu kõigest ilma jääma.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

tegelikult kui lugeda neid palganumbreid, siis isegi Eesti keskmise palga saaja saaks poole aasta palga eest kätte kõige odavama euroopa sõiduauto elik Dacia - 7480€
https://www.auto24.ee/new/model.php?id=3...id=3449951
Vasta

(28-02-2021, 12:13 PM)honkomees Kirjutas:  tegelikult kui lugeda neid palganumbreid, siis isegi Eesti keskmise palga saaja saaks poole aasta palga eest kätte kõige odavama euroopa sõiduauto elik Dacia - 7480€
https://www.auto24.ee/new/model.php?id=3...id=3449951
 See 5.-$ päevapalk oli Fordi tehastes ikka võrreldes teistega ulmeline. Inimesed seisid järjekordades, et sinna tööle saada. Tava lihttöölise palk oli 30-ndatel kuskil 1.-$ päev. Minu onu, kes pärast Sinimägedel haavata saamist viidi Saksamaale ravile, sattus pärast sõda USA tsooni ja sai loa sinna elama asuda. Esimene töökoht oli Pennsylvania naftaväljadele pumpade kuumpea mootorite hooldajana. Nimelt oli meil 1 Vabariigi ajal vanaisa talus samasuguse mootoriga viljapeksu masin ja onu, kui pere vanem poeg oli saanud väljaõppe selle opereerimiseks. Tema sai 1.-$ päevas + prii ülalpidamine.
Vasta

Üleeile oli dokumentaal Henry Fordist (vist oli Discovery pealt) ja seal mainiti, et vaatamata heale palgale oli tehastes tohutu kaadrivoolavus. Inimesed ei suutnud lihtst monotoonset tööd liinil pikalt teha.
Vasta

Nagu siin eelnevalt jutuks oli läheb selle projektiga viies aasta. Algsest ähmasest ettekujutusest on hakanud välja vormuma üks õige GAZ A. See on olnud kolgata tee, sest ühtegi GAZ A-d originaalsena ju säilinud ei ole ja erinevusi on ikka omajagu võrreldes Ford A-ga. Minu andmetel on Venes kuskil 10 - 12 GAZ A-d. Paljude omanikega olen kontaktis olnud ja enamus nendest autodest on kunagi olnud Fordid. Vähemalt kolmandikul neist pole suvatsetud isegi Fordi erinevusi GAZ-ist likvideerida. Panen need erinevused veelkord kirja, sest võibolla leidub veel mõni hullumeelne, kes sellise töö ette võtab. 
 1. Iluvõre, mis GAZ A-l sama sugune, kui GAZ AA-l. On kroomitud ja on ka värvituid. Ford A iluvõre oli teistsuguse kujuga ja ainult kroomitud.
 2. Tagavara ratas asetses taga, mitte ees poritiibadel kummalgi pool. Tõele au andes, Ford lasi välja ka taga olevate tagavara ratastega isendid, valdavalt ekspordiks.
 3. Astmelauad olid Fordil kummi kattega aga GAZ -l plekist, nagu paar lehte tagasi piltidelt näha võib. Selle vastu on Vene seltsimehed kõvasti eksinud. Õige mõnel üksikul.
 4. Piduri ja siduri pedaalid Fordil kummikattega, GAZ-l rauast. 
 5. Roolisamba kinnitus sama, mis GAZ AA-l, täiesti erinev Fordist. 
 6. Ilukilbid muidugi kirjaga GAZ
 7. Spidomeeter ja Ampermeeter muidugi venekeelsed ja miilide asemel kilomeetrid.
 8. Erinev tehase embleem.
 9. 1930-31 a Fordil kaks tagatuld ja kasutati STOP tule jaoks kollast, õigemini oranži klaasi. GAZ A-l tuli ainult vasakul ja nii gabariit kui stopp klaasid punased.
 10. Ja bensiini koguse näidik. Selle üle käivad vaidlused, sest see oli üks viimaseid detaile, mis telliti USA-st. Nagu eelnevalt on siin jutuks olnud siis GAZ A tootmiseks vajaminevate detailide tootmine toodi järk-järgult üle Gorki tehasesse, sõltuvalt nende tootmise võimekusest kohapeal. 100% mindi üle oma toodangule 1935 aastal. Üks viimaseid asju, millega saadi lõpuks hakkama oligi see bensiini näidik. Kuna minu auto on 1934 aasta oma, siis paigaldasin USA näidiku, mille ainus erinevus on Vene P (polnõi) asemel F (full). Muidugi oleks võinud sinna aretada ka mõne hilisema GAZ MM näidiku aga ei pidanud seda õigeks. 
 Auto enda kallal ka natuke nokitsetud. Paigaldatud esi kaitseraud, mis küll kriitilisel ülevaatuse järel tuleb uuesti maha võtta ja üle kroomida. Samuti kaitseraua kronsteinid olid väga närused (ei mäletagi kust ma need sain) ja tuli taastada.
   
   
 Aku raami tuli ka veidike kohendada.
   
   
Esi klaas sai uus tellitud.
   
Külge ka tahavaate peegel.
   
Taastamisel veel pasun.
   
   
Olemasolevatest detailidest jäävad veel oma järge ootama ilukilbid ja vasakpoolne põhja plekk. Viimast ei saa paigaldada enne, kui mõned tulede lülituse puudu olevad komponendid on USA-st saabunud.
   
Pead anda ei julge aga kataloogidest järge ajades olen vist kõik puuduolevad detailid tellinud ja nende saabumisel peaks asjaga ühele poole saama.
   
   
   
   
   
   
   
   
Vasta

(07-03-2021, 01:01 AM)Formika Kirjutas:  4. Piduri ja siduri pedaalid Fordil kummikattega, GAZ-l rauast. 

9. 1930-31 a Fordil kaks tagatuld ja kasutati STOP tule jaoks kollast, õigemini oranži klaasi.

4. Kataloog ei näita pedaali juures eraldi katet. Küll aga on need olemas koodiga A-18422, märkega 2 tk karbis, erivarustuse alajaotuses. Julgeks arvata, et tegemist on lisavarustusega, nagu edevamad radiaatori korgid, tagavararatta lukustus ja kate, sigarisüütaja või kell.
9. Kataloog ütleb, et tulesid on 1 ja punase klaasiga.
Vasta

Ilus.Vanasti tehti ikka ilusaid asju.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta

(07-03-2021, 03:02 AM)Raivo Kirjutas:  
(07-03-2021, 01:01 AM)Formika Kirjutas:  4. Piduri ja siduri pedaalid Fordil kummikattega, GAZ-l rauast. 

9. 1930-31 a Fordil kaks tagatuld ja kasutati STOP tule jaoks kollast, õigemini oranži klaasi.

4. Kataloog ei näita pedaali juures eraldi katet. Küll aga on need olemas koodiga A-18422, märkega 2 tk karbis, erivarustuse alajaotuses. Julgeks arvata, et tegemist on lisavarustusega, nagu edevamad radiaatori korgid, tagavararatta lukustus ja kate, sigarisüütaja või kell.
9. Kataloog ütleb, et tulesid on 1 ja punase klaasiga.
Minu kataloog näitab 1930-31 mudelil kummikatteid põhivarustuses, kood A-18422
Ja tagatulesid kaks tükki. Vasak, koodiga A13405SL, numbri valgustusega ja pool amber (merevaik) klaasiga ja Parem A13405SR ilma numbri valgustuseta. Tõenäoliselt kasutas GAZ kommerts veoki tulesid, mille korpus oli must ja klaasid punased A13405BL, selline on ka paigaldatud minu autole.
Vasta

Pilk jäi peatuma peeglil ja üritasin täpsemalt vaadata sirmi alla ... Moskva koostetehas 1930:
   
... ja mida pandi seal rehvidena alla ... kirillitsa?
   
Vasta

(07-03-2021, 08:48 AM)hundu615 Kirjutas:  Ilus.Vanasti tehti ikka ilusaid asju.

Vanasti tehti kasutamiseks, täna tehakse näitusele. Kuigi ma saan tegelikult aru, mida sa mõtlesid ja olen täitsa nõus. See tänase töö lõpptulem kahjuks eemaldub üha rohkem tegelikust algproduktist. 
Volkari muuseumis olid 60-70-80-nendate autod olid taotluslikult püütud värvida SAMA kvaliteediga nagu nad omal ajal tehasest tulid. Esimene reaktsioon neid autosi nähes oli, et sa jummel kui niru värv. A kui hakkad süvenema ja lähemalt vaatama, siis tõepoolest sellised nad ju olidki. Mida aeg edasi seda rohkem seda vinti täna üle keeratakse.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

Kuhu peaks olema GAZ puhul ühedatud süütepooli "-" ots?
Ford elektriskeemidel on see ühedatud otse akuklemmile, ehk kui seisva mootoriga, sisselülitatud süütega, on jagaja kontakt suletud, siis ampermeeter ei näita midagi.
GAZ-A 1935 a juhend näitab elektriskeemi, kus süütepooli "-" on ühendatud ampermeetrile, ehk eelkirjeldatud juhul on ampermeetril olemas näit.

Sama juhend kirjutab, et esilatern on kahe pirniga, väike seisutule oma ja suur kahe niidiga sõidutule oma.

Antud juhul, kus seisutuled on toodud torpeedo juurde, ei oma see ilmselt tähtsust, sest ilmselt ei olnud need dubleeritud.
Fordi kataloog näitab ka kahte varianti, ühe ja kahe pirniga esilaternat, tagalaternat nii musta kui kroomi.
Vasta

Kas värvilahendus on taotluslikult patriootlik? Mis värvidega neid üldse tehasest välja veeretati?
Vasta

Huvitav, kui palju A-sid Eestis üldse olemas on? Pärast esimest okkupatsiooni ega pärast sõda neid igatahes suurel määral Eestisse ei paista toodud olevat.

(Küll aga oli AA ja AAA-sid palju)
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne