07-03-2021, 14:18 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 07-03-2021, 14:41 PM ja muutjaks oli vootele.)
Vaadates herr Donni ehitamisi siin, siis tuleb ka endal suur ehitamisisu jälle peale.
Kunagi sai tehtud Luaz veermiku baasil Kuukulgur, mis praegu on ka täitsa sõiduvõimeline, kui välja arvata üks vahetamist vajav siselohv, kuid pean aus olema, ega sel väga kasutust ei ole olnud ning aparaadi veermik ja eriti roolisüsteem on niivõrd kulunud, et rikub sõidukogemuse.
Mõtlesin, et paneks alguses mingi plaani kokku.
Kuukulgurilt võtaks mootori, kasti ja tagadifri. Luazil on kast ja tagadiffer jäigalt ühendatud pika toruga, mille sees on siis nuutidega võll.
Sellest torust saaks ideaalse "selgroo" 4WD bagile, pannes selle istmete vahelt läbi jooksma. Kogu raam oleks keevitatud sinna külge. Mootor siis ikka taga ja endine tagadiffer ees. Kuna luazil on pööslemissuunda muutvad reduktorid õõtsade otstes, siis neid elmineerides ongi pöörlemissuund juba õige. Luazil on telgede vahe 2.5m, mis oleks just õige suurusklass väiksemale bagile.
Luaz altpoolt:
![[Pilt: scale_1200]](https://avatars.mds.yandex.net/get-zen_doc/1567436/pub_5e9898b8aea73619213870a0_5e989d52a7314e64388f7ce7/scale_1200)
Esisild: Garaasis on juppidena Niva esisild, kust läheks käiku käändmikud, rummud, pidurid, alumised õõtsad ning veovõllid. Ülemised õõtsad teeks ise nookur-skeemiga, difri ette-taha oleks kinnitatud alumiiniumplaadid , mille külge nookurite võllid kinnituks. Esiamordid-vedrud siis samuti seal plaatide vahel kahel pool difrit. Veovõllid peab tegema sapaka omadest ümber püsikiirusliigenditele (ilmselt võtaks Niva omad, kuna on juba olemas). Roolilatt tõenäoliselt mingi seeriatoode. Olen ka Aliexpressis vahtinud roolilatte, suht hea hinnaga saaks.
![[Pilt: 6370b38c34451544572cb31fc0e4a7af.jpg]](https://i.pinimg.com/originals/63/70/b3/6370b38c34451544572cb31fc0e4a7af.jpg)
differ:
![[Pilt: d31f4b5s-960.jpg]](https://a.d-cd.net/d31f4b5s-960.jpg)
Tagasild: Hetkel veel lahtine, aga ilmselt trailing arm tüüpi õõtsad + mingi McPherson sõiduauto püstakud koos rummudega?
Mootor: Hetkel ka suur küsimärk, kõige lihtsam oleks jätta olemasolev mootor, mis on täiesti korralik. Tegelikult saaks ka nõuka ajal spets bagi jaoks tehtud sapaka mootori, vaz kolbide jms toredusega.
Variant 2 oleks vaz mootor vaheplaadiga (joonised ja CNC olemas, ei ole ületamatu probleem)
Variant 3 mis mulle kõige rohkem ilmselt meeldiks, 2-taktiline saanimootor, kuid sellega on üsna suured probleemid sapaka sidurikoja otsa istutamisega + hooratas, sidur jne. Alates sellest, et siis peaks väntvõlli otsa panema survelaagri, mis sidurikäpa surve endale võtaks. Hektkel kõige ebatõenäolisem.
Kuna endal on nüüd ka olemas koht ehitamiseks - kohe on valmimas maja 40km Tallinnast, kuhu see aasta kolin, siis tõenäoliselt transpordin kuukulguri suvel Pranglilt sinna ja hakkan lammutama. Edasi saab juba mootori-kasti-toru-difri combo kinnitada puust rakisele, mille külge raami hakata ehitama.
Kunagi sai tehtud Luaz veermiku baasil Kuukulgur, mis praegu on ka täitsa sõiduvõimeline, kui välja arvata üks vahetamist vajav siselohv, kuid pean aus olema, ega sel väga kasutust ei ole olnud ning aparaadi veermik ja eriti roolisüsteem on niivõrd kulunud, et rikub sõidukogemuse.
Mõtlesin, et paneks alguses mingi plaani kokku.
Kuukulgurilt võtaks mootori, kasti ja tagadifri. Luazil on kast ja tagadiffer jäigalt ühendatud pika toruga, mille sees on siis nuutidega võll.
Sellest torust saaks ideaalse "selgroo" 4WD bagile, pannes selle istmete vahelt läbi jooksma. Kogu raam oleks keevitatud sinna külge. Mootor siis ikka taga ja endine tagadiffer ees. Kuna luazil on pööslemissuunda muutvad reduktorid õõtsade otstes, siis neid elmineerides ongi pöörlemissuund juba õige. Luazil on telgede vahe 2.5m, mis oleks just õige suurusklass väiksemale bagile.
Luaz altpoolt:
Esisild: Garaasis on juppidena Niva esisild, kust läheks käiku käändmikud, rummud, pidurid, alumised õõtsad ning veovõllid. Ülemised õõtsad teeks ise nookur-skeemiga, difri ette-taha oleks kinnitatud alumiiniumplaadid , mille külge nookurite võllid kinnituks. Esiamordid-vedrud siis samuti seal plaatide vahel kahel pool difrit. Veovõllid peab tegema sapaka omadest ümber püsikiirusliigenditele (ilmselt võtaks Niva omad, kuna on juba olemas). Roolilatt tõenäoliselt mingi seeriatoode. Olen ka Aliexpressis vahtinud roolilatte, suht hea hinnaga saaks.
![[Pilt: 6370b38c34451544572cb31fc0e4a7af.jpg]](https://i.pinimg.com/originals/63/70/b3/6370b38c34451544572cb31fc0e4a7af.jpg)
differ:
![[Pilt: d31f4b5s-960.jpg]](https://a.d-cd.net/d31f4b5s-960.jpg)
Tagasild: Hetkel veel lahtine, aga ilmselt trailing arm tüüpi õõtsad + mingi McPherson sõiduauto püstakud koos rummudega?
Mootor: Hetkel ka suur küsimärk, kõige lihtsam oleks jätta olemasolev mootor, mis on täiesti korralik. Tegelikult saaks ka nõuka ajal spets bagi jaoks tehtud sapaka mootori, vaz kolbide jms toredusega.
Variant 2 oleks vaz mootor vaheplaadiga (joonised ja CNC olemas, ei ole ületamatu probleem)
Variant 3 mis mulle kõige rohkem ilmselt meeldiks, 2-taktiline saanimootor, kuid sellega on üsna suured probleemid sapaka sidurikoja otsa istutamisega + hooratas, sidur jne. Alates sellest, et siis peaks väntvõlli otsa panema survelaagri, mis sidurikäpa surve endale võtaks. Hektkel kõige ebatõenäolisem.
Kuna endal on nüüd ka olemas koht ehitamiseks - kohe on valmimas maja 40km Tallinnast, kuhu see aasta kolin, siis tõenäoliselt transpordin kuukulguri suvel Pranglilt sinna ja hakkan lammutama. Edasi saab juba mootori-kasti-toru-difri combo kinnitada puust rakisele, mille külge raami hakata ehitama.