Küsimused t-25A-1 kohta

(27-03-2021, 20:44 PM)Sm.Samajev Kirjutas:  Kui lehitseda ajalehe kuulutusi, siis on päris hulga Harkovi ja Vladimiri tehase T-25 müüki paisatud. Huvitav,millest see tuleneb,nii moodi ületab varsti pakkumine nõudluse? Paari kuulutust lehitsedes ja lähemalt uurides, tekkis mulje,et ainus viis sealt uut traktorit saada on saata olemasolev vaid läbi sulatusahju.

Iga kevad ju põkatsite müük kuulutuseportaalides natuke kasvab. Ilmselt on rohkem nõudlust ka ja saadav raha suurem.
Paljud on ikka "magusa osa" ära töötanud, aga hind 2500.- ja peale. Ilmselt loodetakse koroona kaasabil head hinda saada, sest rahvas ju paljuski maale tihedamini käimas ja abilist ikka vaja.
Korralik maksab seal 5000.- ligi. Selles valguses aga on mõtekam juba uue hiinlase suunas vaadata. Esivedu, roolivõim jne tõstavad traktori ikka traktori tasemele.
Näiteks on kokkupuuteid olnud Dong Fengiga. Näpuga võib näidata, et fui hiinlane. Aga täitsa töötab ja kestab väiketalus.
Vasta

Sest teatud generatsioon lahkub taevastele teedele ning neil pole enam vaja. Või lõpetavad potipõllumajanduse ära. Pärandisaajatel pole aga üldjuhul neid vaja. Need kes kolmekümnestena 90ndate alguses midagi toimetasid on täna pensionieelses vanuses ja ma tean päris paljusid, kes on lihtsamalt elu võtma hakanud või siis vastupidi, mingi suurema traktori võtnud.
Vasta

Arvan,et kodanik Gruppen ja Meli on ilmselt mõlemad tõele lähedal. Minu jaoks on natuke arusaamatu olnud nende "põkaliste" hinnad. 
Kahtlen natuke,et need linna inimesed,kes maale kolima hakkavad neid "põkalisi" soovivad. Vähemalt need,kellega on olnud kokkupuudet ei plaani ühtegi eelmise riigikorra masinat soetada. Pigem hakkavad need jääma tõsiste entusiastide pärusmaaks. Võibolla ongi praegu õige aeg veel ära müüa enne kui hind põhja kukub.
Vasta

Ja kui uus hiinlane jääb kalliks-tarbetuks või suureks, siis on veel rohkem ja vähem kasutatud jaapanlased. Kui ise ei lõhu siis kestavad väga kenasti. Hinnajärk üsna samasse auku t25-ga.
Ilmselt need, kes on valmis 4-5k t25 peale kulutama, on nõus leppima puudujääkidega, lohutusega, et see-eest on vene traktori varuosa odav ja kättesaadav. Selle varuosa kvaliteedi kohta võib igaüks kõrvalteemades ise arvamust kujundada.

PS kuna hetkel on kuuldavasti jaapani poolel konteineritega pahasti ja transpordi hind laes, siis ilmselt tekib vähemalt jaanipäevani jaapani väiketraktorite saadavusega "auk".
Vasta

(28-03-2021, 01:54 AM)Mahno Kirjutas:  Ja kui uus hiinlane jääb kalliks-tarbetuks või suureks, siis on veel rohkem ja vähem kasutatud jaapanlased. Kui ise ei lõhu siis kestavad väga kenasti. Hinnajärk üsna samasse auku t25-ga.
kui võrrelda japs 20 hp nagu ka põks siis japsiga tööd ei sa teha kuna MASSI pole,ta võib ilus olla,aga mina hobi korras omale kütteks võsa varuda ei saa ja hakka käsitsi tegema.....
Vasta

(27-03-2021, 21:25 PM)meli666 Kirjutas:  
(27-03-2021, 20:44 PM)Sm.Samajev Kirjutas:  Kui lehitseda ajalehe kuulutusi, siis on päris hulga Harkovi ja Vladimiri tehase T-25 müüki paisatud. Huvitav,millest see tuleneb,nii moodi ületab varsti pakkumine nõudluse? Paari kuulutust lehitsedes ja lähemalt uurides, tekkis mulje,et ainus viis sealt uut traktorit saada on saata olemasolev vaid läbi sulatusahju.

Iga kevad ju põkatsite müük kuulutuseportaalides natuke kasvab. Ilmselt on rohkem nõudlust ka ja saadav raha suurem.
Paljud on ikka "magusa osa" ära töötanud, aga hind 2500.- ja peale. Ilmselt loodetakse koroona kaasabil head hinda saada, sest rahvas ju paljuski maale tihedamini käimas ja abilist ikka vaja.
Korralik maksab seal 5000.- ligi. Selles valguses aga on mõtekam juba uue hiinlase suunas vaadata. Esivedu, roolivõim jne tõstavad traktori ikka traktori tasemele.
Näiteks on kokkupuuteid olnud Dong Fengiga. Näpuga võib näidata, et fui hiinlane. Aga täitsa töötab ja kestab väiketalus.

Miks sa sitta (loe hiinlast) endale kaela tahad. Arvesta sellega, et t25 hind uuena oli siin 10a tagasi 12tuh. Hiinlase pasal aga 5tuh. See sama võrdlus nagu Datsial ja MB. Mõlemil 4 ratast all, kuid hinnavahe 10kordne. Kas siis üks on ka teisest parem on küsitav.
Hind on tegelt kvaliteedi ja kvantiteedi suhe. JA siin on hiinlane kindlalt allajääja. T25 remondib iga külamees ise ära. Hiinlast kaevad nad nagu surnud lammast.



(27-03-2021, 22:49 PM)Sm.Samajev Kirjutas:  Arvan,et kodanik Gruppen ja Meli on ilmselt mõlemad tõele lähedal. Minu jaoks on natuke arusaamatu olnud nende "põkaliste" hinnad. 
Kahtlen natuke,et need linna inimesed,kes maale kolima hakkavad neid "põkalisi" soovivad. Vähemalt need,kellega on olnud kokkupuudet ei plaani ühtegi eelmise riigikorra masinat soetada. Pigem hakkavad need jääma tõsiste entusiastide pärusmaaks. Võibolla ongi praegu õige aeg veel ära müüa enne kui hind põhja kukub.

Kuskile peab ju hinna panema. Teisalt 2,5k on reaalselt heal juhul 2,5 kuu palk. Polegi teist nagu palju küsitud. Siin aga point selles, et masinad on vanad ja tahavad teist samapalju remonti juurde saada.


(28-03-2021, 01:54 AM)Mahno Kirjutas:  Ja kui uus hiinlane jääb kalliks-tarbetuks või suureks, siis on veel rohkem ja vähem kasutatud jaapanlased. Kui ise ei lõhu siis kestavad väga kenasti. Hinnajärk üsna samasse auku t25-ga.
Ilmselt need, kes on valmis 4-5k t25 peale kulutama, on nõus leppima puudujääkidega, lohutusega, et see-eest on vene traktori varuosa odav ja kättesaadav. Selle varuosa kvaliteedi kohta võib igaüks kõrvalteemades ise arvamust kujundada.

PS kuna hetkel on kuuldavasti jaapani poolel konteineritega pahasti ja transpordi hind laes, siis ilmselt tekib vähemalt jaanipäevani jaapani väiketraktorite saadavusega "auk".


Varuosad venelasel on sitad. Puhta pask. Seda lootust, et head saab pole. Pigem on teema, et see 4-5k maksev t25 ei vaja koheselt kapremonti.  Jah viimasel ajal on palju säänikuid väljas, kes müüvad ka sitta hea hinnaga. St valima peab väga väga hoolikalt, et mitte sita otsa lennata.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta

Ma võin eksida aga need tänapäeva vene varuosad on suurema tõenäosusega,kuskil Hiinas tehtud. Seega sealt head kvaliteeti loota on ilmselt soovunelm. 
Ma pole kinde,et 2,5k kuupalk väga tavaline on,kuid mine tea tänapäeval on töökohti,kus see ka on ilmselt võimalik. Küll aga arvan,et need hinnad on siiski ülepaisunud pärmitaigen, sest masinad on vanad ning vajavad korralikult ülekäimist. Võibolla alustame, milline on selline keskmise kodaniku profiil,kes neid "põkasid" siis ihaldab? Ei tasu võtta neid kuulutuste hindu tõsiselt, seal peegeldub vaid soov saada võialikult suurim turuhind kätte. Aga see,mis hinnaga asjad reaalselt maha müüakse, sellest vaikib ajalugu.

Kui ma mõtlen enda tutvusringkonnale, siis enamus on oma "põka" kuskilt vanaonu,isa või lehmalelle tagant pärinud.Ehk soetuse summa on olnud ümmargune null. Ühel juhul osteti mingi toorik 500eur, sinna laoti X summa sisse,et sellest üldse elulooma saaks.See võib juba ära müüdud olla, sest jäi liiga lahjaks omanikule. Täpsemalt pole uurinud aga masinat enam hoovis pole näha olnud.
Vasta

(28-03-2021, 09:39 AM)muska71 Kirjutas:  kui võrrelda japs 20 hp nagu ka põks siis japsiga tööd ei sa teha kuna MASSI pole,ta võib ilus olla,aga mina hobi korras omale kütteks võsa varuda ei saa ja hakka käsitsi tegema.....


Jepjep, ka Milwaukee akudrell on jube fekaal vasar. Big Grin

Enne sääraste sisutute plärtsatuste tegemist tasuks natuke süveneda. Näiteks teha mõned proovitunnid kusagil. Massist üksi on vähe tolku, kui seda maha panna ei õnnestu.

T-25 on täpselt üks kordumatu eelis ja see on emotsioon: vanaisal oli säärane punane ja ma tahan endale ka. Ning kui raha on, siis miks mitte - meil on vaba maa.

Anno 2021 ühtegi teist eelist sel ülesöönud aiatraktoril ei ole. Isegi kasutuskõlblikud (nõukaaegsed) varuosad hakkavad otsa lõppema.
Vasta

Madalate kaheksakümnendate jaapanlane on tegelikult täpselt see, mis oleks võinud olla T25 juhul, kui teda oleks ehitatud korralikult - täismehaaniline igiliikur. Kahjuks jaapanlastel õnnestus see, mida nõukogudemaal dognat i peregnat ei õnnestunud - heast materjalist ja kvaliteetsetest detailidest korralikult koostatud traktor.

Uuem on keerulisem oma kõrgusehoidjate ja automaatikaga.

Vaatasin ka mina neid müügis olevaid t25-si - aga rapet taastada ma ei taha ja neid "müügiks kapremonditud" osta ei julge. Nii et kui kõik nüüd korda läheb, pean leppima sinist värvi selge fekaaliga Wink

Mis daciate ja mercedeste võrdlusesse puudutab, siis kui ma peaks valima igapäevaseks sõiduks, kas võtta ligi uus dacia [hiina traktor], või 30 aastat vana mercedes [ehk siis t25, kuigi minumeelest pole t25 iialgi traktorite mercedes olnud], siis mina valiks ilmselgelt dacia. Mul on muide dacia olnud. Ääretult igav auto nii seest kui väljast ja lisaks pidamise mõttes ka - sõidad tööle ja tagasi ja mitte midagi põnevat ei juhtu. Iga nelja päeva tagant pead ainult tankima.
Vasta

(28-03-2021, 15:09 PM)v6sa Kirjutas:  
(28-03-2021, 09:39 AM)muska71 Kirjutas:  kui võrrelda japs 20 hp nagu ka põks siis japsiga tööd ei sa teha kuna MASSI pole,ta võib ilus olla,aga mina hobi korras omale kütteks võsa varuda ei saa ja hakka käsitsi tegema.....


Jepjep, ka Milwaukee akudrell on jube fekaal vasar. Big Grin

Enne sääraste sisutute plärtsatuste tegemist tasuks natuke süveneda. Näiteks teha mõned proovitunnid kusagil. Massist üksi on vähe tolku, kui seda maha panna ei õnnestu.

T-25 on täpselt üks kordumatu eelis ja see on emotsioon: vanaisal oli säärane punane ja ma tahan endale ka. Ning kui raha on, siis miks mitte - meil on vaba maa.

Anno 2021 ühtegi teist eelist sel ülesöönud aiatraktoril ei ole. Isegi kasutuskõlblikud (nõukaaegsed) varuosad hakkavad otsa lõppema.
kas 20 hp japs tõstab 6m pealt võsa ära?või kõrvalt tõstukiga 900kg maast lahti?pakun,et ilmselt mitte....1400 käru mäkke ka ilmselt ei tõmba,põks nibin nabin tõmbab.
Vasta

(28-03-2021, 12:50 PM)Sm.Samajev Kirjutas:  Ei tasu võtta neid kuulutuste hindu tõsiselt, seal peegeldub vaid soov saada võialikult suurim turuhind kätte. Aga see,mis hinnaga asjad reaalselt maha müüakse, sellest vaikib ajalugu.

Reaalsetest müügihindadest. Näiteks oksjonikeskond Osta.ee.
Lähiminevikus kaks põkatsit müüdud ja piltidelt näha siis seisukord ja reaalne müügihind.
Põkats 1: https://www.osta.ee/traktor-t25a-1988a-7...39273.html
Põkats 2: https://www.osta.ee/index.php?fuseaction...tion_asked
Eks alati võib väita, et seal ka toimub hinna kunstlik upitamine. Samas, viimase RMK põkatsi puhul väheusutav.
Nii et, ikka ollakse nõus maksma ka nende eest, päris umbluu küsimine see 2500.-ka pole sellise suurelt osalt ärapeetu korral.
Aga, siin foorumis on ka teema suisa T-25 ostust olemas. Kes pole lugenud, siis:
https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=48368
Ma ise toimetan ka põkatsitega, siis eks nendega peab ikka pidevalt see valmisolek ja oskused millegi putitamiseks olema.
Isegi, kui leiaks mõni töötundi kellal vileuue 25-e. Aastakümned seismist kasvõi köetavas ruumis on oma jälje jätnud kas või simmeritele. Ja ei ole kindlasti nii, et sellega saab nüüd muretult mõnituhat tundi uhada.
Kes ikka tahab maakoju nädala vahetuse toimetmiseks läheneda nii, et lihtsalt istmele ja töö ära teha. See peab ikka miskise hiinlase või mõne parema vaatama. Vähemalt 2 aastat saab rusikat müüjale viibutada.
Jah, vene masinast saab ka lipsuga rooli minemise aparaadi. Aga selleks tuleb ikka enne põhjalik remont teha, lasta teha.
Vasta

vana japs, mis kannab tõstukit, millega kuue meetri pealt asju tõsta ja mis veab pooleteise tonnist käru on tõenäoliselt enam-vähem samas kaalus põkaga. ega tal suurt erinevust põkast muidu ka pole. no nelivedu ehk ja viisakas ergonoomika ja remondivajadus ilmselt ümmergune null, aga muidu nagu põka. sama massi juures küll hobuseid on ka ilmselt poole rohkem.
Vasta

(28-03-2021, 09:39 AM)muska71 Kirjutas:  
(28-03-2021, 01:54 AM)Mahno Kirjutas:  Ja kui uus hiinlane jääb kalliks-tarbetuks või suureks, siis on veel rohkem ja vähem kasutatud jaapanlased. Kui ise ei lõhu siis kestavad väga kenasti. Hinnajärk üsna samasse auku t25-ga.
kui võrrelda japs 20 hp nagu ka põks siis japsiga tööd ei sa teha kuna MASSI pole,ta võib ilus olla,aga mina hobi korras omale kütteks võsa varuda ei saa ja hakka käsitsi tegema.....

Miks võtta võrdluse aluseks võimsus kui vajalik mõõde on mass.?
Vasta

(28-03-2021, 21:48 PM)MeelisV Kirjutas:  
(28-03-2021, 09:39 AM)muska71 Kirjutas:  
(28-03-2021, 01:54 AM)Mahno Kirjutas:  Ja kui uus hiinlane jääb kalliks-tarbetuks või suureks, siis on veel rohkem ja vähem kasutatud jaapanlased. Kui ise ei lõhu siis kestavad väga kenasti. Hinnajärk üsna samasse auku t25-ga.
kui võrrelda japs 20 hp nagu ka põks siis japsiga tööd ei sa teha kuna MASSI pole,ta võib ilus olla,aga mina hobi korras omale kütteks võsa varuda ei saa ja hakka käsitsi tegema.....

Miks võtta võrdluse aluseks võimsus kui vajalik mõõde on mass.?
Näiteks DongFeng 304G2 kaalub 1520kg ja evib 30hj. Palju 25-l seda MASSI oligi
Vasta

(28-03-2021, 22:03 PM)Telc Kirjutas:  
(28-03-2021, 21:48 PM)MeelisV Kirjutas:  
(28-03-2021, 09:39 AM)muska71 Kirjutas:  
(28-03-2021, 01:54 AM)Mahno Kirjutas:  Ja kui uus hiinlane jääb kalliks-tarbetuks või suureks, siis on veel rohkem ja vähem kasutatud jaapanlased. Kui ise ei lõhu siis kestavad väga kenasti. Hinnajärk üsna samasse auku t25-ga.
kui võrrelda japs 20 hp nagu ka põks siis japsiga tööd ei sa teha kuna MASSI pole,ta võib ilus olla,aga mina hobi korras omale kütteks võsa varuda ei saa ja hakka käsitsi tegema.....

Miks võtta võrdluse aluseks võimsus kui vajalik mõõde on mass.?
Näiteks DongFeng 304G2 kaalub 1520kg ja evib 30hj. Palju 25-l seda MASSI oligi
jah,aga hind on ka sedavõrd kõrgem,lisaks madal murutraktor....panen 66 vintsi külge kas kannatab 3 tonni kuuti vintsida 50+m?
Vasta

Hind on nii kaua odav, kuni sa oma masina remonditundi ei arvesta või nimetad seda hobiks.

Näiteks mu esivanem üksvahe niitis motobloki küljes istuva lattniidukiga. Pidi igasugusest traktoriga niitmisest palju odavam olema. Iga niitmistunni kohta kippus tulema 2-3 remonditundi - aga kuna see seisnes kuuri all keevituse, kuvalda ja joptvajumatiga mässamises, siis otsest raha see taskust välja ei viinud, järelikult oli tasuta.
Vasta

Normaalse metsatõstukiga tõstab nagu mühiseb. Kuniks rehvid maha hakkavad, tuleb see pooltist tonni haagist mäkke küll. Kuniks vints paigal püsib, lohiseb see suvila küll. Saa aru: kompaktsed välismõõdud ja väiksemad rattad ei tähenda tingimata halvemat veovõimet (neli vedavat ratast vs kaks, täismass veoratastel versus kuni kaks kolmandikku).

Põksinäksil on üks füüsikaline oluiline eelis igasuguste analoogide ese ja selleks on kliirens. Mis samal ajal on ka nuhtluseks, kuivõrd seesama kõrgus teeb ka kipakaks.

Ma täitsa usun, et T-25 saab ehitada hea aiataraktori, aga selleks tuleb läheneda nii, nagu seda teevad isand Luik oma jumpstükiga või isand 2715 oma emteezetiga - alustada täiesti algusest uuest. Ja seekord teha nii, nagu peab!

Palun mitte valesti aru saada: kui ikka on vaid põks, siis sätidki kogu elu selle järgi. Millest polegi vabal maal üldse häda. Minu poolest võib igaüks endale soetada täpselt sellise vidina, mida ta soovib täpselt selle raha eest, mida ta maksta raatsib. Ma kiikan ka aktiivselt ringi kabiinita elusa põksilise järgi hinnaga alla 700 € (oleks hea lihtne seaduslikult kärul vedada). Aga ei paista veel.

Aga täna ON valikud. Mis on tunduvalt inimlikumad. Seetõttu on minu arvates väga küsitav maksta ühe teadmata ajalooga (need kõik jutu järgi on vanaisade silmaterad, millega käidi ainult ilusa ilmaga kartuleid muldamas) nõukatraktori eest normaalse esilaaduriga kasutatud nelikveduse japsi hinda.

Kas panna teist samapalju juurde ja võtta uus hiinlane, on valikute küsimus. Kui tahta kindla peale minna, siis uuel asjal on siiski garantii. Kasutatud asjal on vaid tagatulegarantii ja rikke korral pead ise hakkama saama. Tehnikafoorumi kontekstis imelik mure...

Muide, nii Kubotat kui New Hollandit saab ka juba lahja 20 pealt. Saab ka odavamalt, aga kabiin võiks ikka olla aastaringselt kasutataval traktorilSmile
Vasta

minu põksinäks ilmselgelt peab minu eluaja kenasti vastu,vast max 50 töötundi aastas,mootor korras ja hea,pump käis stendis ja sai ka parem.käigukast ja tagasild laagrid muidugi kulunud,hammakad korras ja mind ei sega.
klassikalist metsatõstukit pole mis metsahaakel,on kodukootud universaal millega kaevasin just pea 80 jm kraavi nagu nalja, septiku auk mürts maase,teeb kraanatöö ja haarats ja noolepikendus külge on 6m metsakas traka aiste otsas(tavanool 4m).2,5-3 klio läks tõstuki alla raha,aga vast juba tagasi teeninud end.

kui täna ostma peaks siis võtaks muidugi mõtlema,et mida ja kuidas.
Vasta

(29-03-2021, 15:44 PM)v6sa Kirjutas:  Ma täitsa usun, et T-25 saab ehitada hea aiataraktori, aga selleks tuleb läheneda nii, nagu seda teevad isand Luik oma jumpstükiga või isand 2715 oma emteezetiga - alustada täiesti algusest uuest. Ja seekord teha nii, nagu peab!


Aga täna ON valikud. Mis on tunduvalt inimlikumad. Seetõttu on minu arvates väga küsitav maksta ühe teadmata ajalooga (need kõik jutu järgi on vanaisade silmaterad, millega käidi ainult ilusa ilmaga kartuleid muldamas) nõukatraktori eest normaalse esilaaduriga kasutatud nelikveduse japsi hinda.

Võsa oled sa mõelnud, et sitast ikka saia tegemine on sita sees sorkimine?  Sul vanust piisavalt, et teada, et vana ja läbitöötanud raud on väsinud. Ma ei suuda näiteks enam näha, kuidas rusil poldid lahti jooksevad (tubli 10k tt ka töötanud rahulike inimeste käes), kuid lihtsalt otsast lõpuni lihtsalt läbi remonditud.  Poldid väsinud ja keermed kulunud.
Seetõttu ma ise näiteks ei vaataks eales enam masina poole, mis on enda elu ära elanud ja siis hakka teda jälle elustama. - mõtetu hallide karvade tekitamine.

Seetõttu olengi jäänud idee peale, et masina soetamisel peab esmatähtis olema tema välimus ja tehniline seisukord.  Neist kahest hakkavad enamikul tõsisemad mured ka pihta.

Mu kollektsioonis olevatest 3+1 masinat on just ostetud vanemate inimeste  80+ käest (või siis lahkunute käest) Olles elu aeg garaazi masinad olnud ja ostes endale selgeks teinud, milliste lisakuluutstega peab veel arvestama. Siiani kõigile läinud ca 1500euri vähemalt otsa.  Samas peab tunnistama et mida vähem töötanud masina kätte olen saanud, seda vähem peavalu ta ka tekitab. Olgugi, et üks 3500tt töötanud isend üllatas mind oma seisukorrast tõsiselt  on just temaga kõige suuremad peavalud olnud. (kõik masinad erakätes vaid olnud)

  Tuleb lihtsalt endale selgeks teha, mida kodu vedada tasub ja mida mitte.  Ise näiteks otsin endale punast t40am masinat ja need, mis tunduvad korralikumad müügis olevatest, siiani vaid puhta pask kaalukaup.  Seetõttu paneb mind ka imestama, kuidas ülisuurte summade eest uuena ostetud masinatesse sellise pohhuismiga ja halva hoidmisega suhtutud on.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta

Miks see punane 40 parem on? Niipalju, kui ma nendega kokku olen puutunud on nendel kõigil tehasest vigaseid osasid, koosteprobleeme jne. Mõned rohelised on ka lähikonnas, nendega pole selliseid probleeme olnud kuigi töötundide arv ja hooldus peaks selgelt punaseid paremaks pidama. Aga see lihtsalt kommentaariks, et remonti vajavad nad kõik.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne