VW Iltis vol 2
#41

Ise tellisin juppe Saksamaa Wagneri e-poest. Lisasin lingi jagajale tehtud muudatus komplektist tavaküünalde jaoks sellel lehel.
Mõtlesin pikalt kas osta 39e tükk uued veekindlad küünlad või minna tava küünalde peale, kuna ilmselt tulevikus võivad need küünlad veel haruldasemaks muutuda siis otsustasin tava küünlate kasuks, sest uputama ei ole plaanis autot hakata Smile


http://webshop.wagner-armeefahrzeuge.de/...cts_id=603
Vasta
#42

(03-04-2021, 15:42 PM)Sardell Kirjutas:  Tere


Lisaks ei suuda otsustada missuguseid rehve alla osta Smile
Kuna plaan on hakata sõitma ainult linnas siis ei suuda õigustada mudarehve, mis rehvid sul on plaanis alla panna? Ja mis mõõduga?
Oma kogemusest julgen soovitada BFGoodrich AT KO2 nimelisi asjandusi, detsibellimõõturiga kontrollitud, et võrreldes väga asfaldi suunitlusega sussidega on erisust vaid ca. 0,5 detsibelli. Mõõdu osas esimene mõte selline, et mõõda GPS-i järgi spido viga ära. Sellepealt saad arvutada, palju diameetrit muutma peab, et saada näit tegelikkusele vastavaks.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#43

Wagner suht kallis koht. Vaatasin varasemalt ka mingeid terviklikke masinaid aga võttis kiirelt isu ära.
Vasta
#44

Viimase aja nali: ilm on nagu naine: tuleb, möllab, teeb maru läheb ära ja siis natukese aja pärast - ja veel üks asi....
Väga heitlik kevad on mu projekti suurema töö ootele pannud, seega lõin garaaži ukse kinni ja tegelesin väikeste asjade defekteerimise/selekteerimisega. 

Ventikatega on asi ok. Toimivad mõlemad ja varusid mul nagunii pole.
[Pilt: IMAG0973.jpg]

Järgmiseks on 2 pasunat. Nagu ikka siis katkise korpusega töötab, tervega mitte. Mis siis ikka, väikse vahetus ja korras. Made in France, tea kas peab vastu Big Grin

[Pilt: IMAG0974.jpg]

[Pilt: IMAG0976.jpg]

Kolmas asi milleni jõudsin, oli pidurivõimendi. Roste muutis asja natuke keeruliseks kuid lõpuks andsid mutrid järgi ja sai pandud nö pritsi/värvi oote kasti.
[Pilt: IMAG0978.jpg]

Lisaks sain doonorilt hulga korralikke plastikosi aga need on pikemalt ilmastiku meelevallas olnud. Seega küsimus, kas oskab keegi soovitada mingit keemiat või viisi, kuidas musta plastikut värskendada saab? On nii siledaid kui ka struktuurse pinnaga detaile...
Vasta
#45

https://foorum.vwklubi.eu/viewtopic.php?f=77&t=38918

Kas toimib ka, seda ei tea, pole ise veel proovinud.
Vasta
#46

plastikut võid proovida värskendada mattlakiga
Vasta
#47

Mattlakk tundub palju lihtsam variant. Proovin mõne kasutu detaili peal ära. 

Igatahes uurisin hommikul enne tööd, töö ajal ja peale tööd, mismoodi see nelikvedu värk toimib seal sest välja ta ei lülitu. Pole muud võimalus, kui et midagi on hoovastikus puru või on jõuga sõidu ajal midgi sisse/välja väänatud nii, et üks kahvel on puru. Ei tea, läheb checklisti. Eile sa kriitilisema pilguga erinevaid kummist detaile praagitud ja tundub, et enamus läheb vahetusse. Akna ja hoiukastide tihendeid on õnneks kodumaa rekkapoodides saada ning mõne läbiviigutihendi leiab vast ka. 

Suuremas pildis läheb vanker lõpuks tuleval nädalavahetusel garaaži ning algab mootori ja liikuvate osade demont. Kuna mootor töötab, siis konserveerime ja läheb riiulisse. Sama lugu on ka käigukastiga, kuigi tahaksin selle 4x4 probleemi lahendada. Samas pole seda nagunii niipea vaja, las ta olla. Kere küljest on veel mõningad pisividinad maha võtta ning võib liivapritsi saata aga enne suve algust seda ilmselt ei juhtu sest tädipoeg, kes keevitama peaks hakkama, on liig hõivatud. 

Igapäevaselt üritan doonorilt nii palju kasulikke (endale vajalikke või müügiks) juppe maha kruvida kui vähegi võimalik. Ilmad teevad selle küll keeruliseks aga elame üle. 

Aitab lobast, tunked selga ja nukid veriseks!
Vasta
#48

Ega juhuslikult kojamehe mootorit üle pole?
Vasta
#49

Kuna masinale kodumaalt elektrikaupa pea yldse ei saa, siis ei ole. Pidavat üks nõrgemaid asju olema Iltise puhul.
Vasta
#50

(06-04-2021, 21:38 PM)jrgen20 Kirjutas:  Kolmas asi milleni jõudsin, oli pidurivõimendi. Roste muutis asja natuke keeruliseks kuid lõpuks andsid mutrid järgi ja sai pandud nö pritsi/värvi oote kasti.

Mismoodi selle pidurivõimendiga toimid? Kui täies tükis pritsi paned, kuidas garanteerid, et liiva sisse kuhugi membraani vahele ei lähe?
Mina kangutasin enda oma laiali ja lasin mõlemad taldriku pooled eraldi pritsi. Pärast kruntimist panin kokku tagasi ja siis värvisin mustaks väljastpoolt. Loodetavasti need serva pressitud sälgud pevad seda kremplit koos ka pärast turvaliselt...
Vasta
#51

Plaan on otsad kinni katta vastavate katetega
Vasta
#52

Taas ei pidanud närv vastu ning sai vanker eile sisse aetud. Väga rohkemat ei jõudnudki, ainult küttetorud, bensupumba, kardaani ja paagi vitsad võtsin maha. Lisaks piserdasin kõik vähegi nähtavad poldid/mutrid üle, et elu edaspidi pihtsam oleks. Mõned pildid siis kah:

Väikemehel hakkab avalduma tehnikahuvi:
[Pilt: IMAG0979.jpg]

Bensupump oma original asukohas
[Pilt: IMAG0980.jpg]

Mootor koos käigukasti ja roolisüsteemiga
[Pilt: IMAG0981.jpg]

Keskpõrandale kokku. mingi kodukootud väljalase
[Pilt: IMAG0982.jpg]

Lõppjaam
[Pilt: IMAG0983.jpg]

Jäin rehvimõõdu võlgu
[Pilt: IMAG0984.jpg]
Vasta
#53

Paljude karvaste, suleliste, naise kurjade pilkude ja suurel hulgal emade abiga on seis järgmine:

[Pilt: IMAG0991.jpg]

Mootor sai maha, kolm ratast koos koovastikuga samuti kuid neljas hakkas mulle vastu, lisaks sai tööriistal aku tühjaks. Samuti tuli ilusti maha esimene vedrupakk. Lootusetult kadunud kulinokad tähendaisd seda, et parem-tagumise veovõll täna maha ei tulnud. 
Kuna mootor sai maha ei andnud uudishimu rahu, mis värk selle nelikveoga on. Erinevaid katsetusi tehes, on mingi jama välise hoovastikuga. Kas on tseda eelneval torgitud ja valesti kokku pandud, ei saanudki aru aga lülitus toimib. Hea seegi. 
Demonteerimisel selgusid ka paljud defektsed asjad, mida kardan kui tuld. Nimelt tunduvad rooliotsad liiga lõdvalt käivat ning tagumised stabika vardad on kindlalt otsas. Katsun nüüd lähipäevil mõõdud võtta ehk on millegi nö kohalikuga asendada kui hakata välismaalt kallist orikat ostma. 
Muus osas tundub OK. Veovõllide laagrid liikusid ilusti, kolkse/lõtke polnud peale vasaku esimese, mis ilmselt vahetada tuleb. Kusjuures tundub, et just see võll on vahetatud kuna sel on veel värvi peale samas, kus teistel ei ole. Remondi praak?
Mootor jääb esialgu nurka seisma, vähemalt seniks kuni kõik vajalikud asjad liivakasse saab. Otsest remonti tegema ei hakka, ainult esmatähtsad tihendid, õlifilter, uued mahlad, karpa overhaul, geneka rihm, uued küünlad, pesu jne. Veepump nägi küll kahtlane välja kuid see võis olla tingitud ka mõnes lekkivast lõdvikust. Kusjuures mootor on üllatavalt kuiv. Lekkeid on olnud ainult pealtpoolt, alt nagu vanaema pööning:  kuiv ja tolmune. See tähendab ainult seda, et ei pea hakkama käikarit eemaldama.
Edasine tegevus on tagumine ülekanne lahti saada ning ülejäänud jubinad raamilt maha võtta. Samuti kõik sise ja väliskeermed katta ning välja varju alla tõsta, liivakat ootama. 
Muidugi tekkis ka küsimusi. Enamus kumipuksid on oma aja ära elanud. Originaalid on kallid ning samast ajastust seega, kas on mingi võimalus asendada mingi tänapäevasema toote vastu? Või hoopis lasta teha? Asendada millegagi materjali mõttes?  Maastikumasinate suhtes puudub mul igasugune teave, kas seda saab/võib/on kasulik teha. Igatahes kõik soovitused on teretulnud kuna nii põhjalikult teen esimest korda. Paratamatult tuleb mõned kummiosad ka tellida kuid need on margipõhised ja nagunii neid pole millegagi asendada. 

Vist sai kõik kirja pandud. Väga tihedad 2 päeva olid ning ausalt öeldes, ei lootnud, et nii kaugele jõuan. Esiemst korda lubadus täidetud Big Grin

PS! Mitte midagi ei tohi ära visata: laud, kus mootor istub, on nõukaaegne ratastega kohvilaud, mida sai natuke tugevdatud.
Vasta
#54

Kas need kullinokad on kadunud, mis raami peal paistavad?
Vasta
#55

Need said naabrilt laenatud aga olid suht kehvad ja abi ei olnud, tunnen enda omadest puudust.
Vasta
#56

Veel hunnik tunde ja karvaseid elukaid ning paljaks ta saigi. keermed kinni ja õue.

[Pilt: IMAG0992.jpg]

Nüüd tuleb mõnepäevane paus, et kraamida garaaži, teha veel üks riiul pritsiootel detailide ja uute detailide jaoks.
Vasta
#57

Mingisugune kurgukriva ei luba täna garaazi minna seega täidan oma õhtut kirjanduse ja infoga. Eelmainitud 4x4 probleem sai TEOREETILISELT lahendatud. Nimelt on seal lülitushoovastikus selline pika piluga detail lülituskangi poolel (kahe M8 sisekuuskandiga kinni). See on ILMSELT liigse vägistamise tulemusel paigast läinud aga nagu öeldud, on see puht teoreetiline. 
Pilt ka:
[Pilt: Bild-Hebel-Sperre-Iltis.jpg]
Vasta
#58

(14-04-2021, 18:31 PM)jrgen20 Kirjutas:  Mingisugune kurgukriva ei luba täna garaazi minna seega täidan oma õhtut kirjanduse ja infoga. Eelmainitud 4x4 probleem sai TEOREETILISELT lahendatud. Nimelt on seal lülitushoovastikus selline pika piluga detail lülituskangi poolel (kahe M8 sisekuuskandiga kinni). See on ILMSELT liigse vägistamise tulemusel paigast läinud aga nagu öeldud, on see puht teoreetiline. 
Pilt ka:
[Pilt: Bild-Hebel-Sperre-Iltis.jpg]
pildilt küll ei näe 2 sisekuuskandiga kinnitust, kui õiget kohta vaatan siis on isekontreeruv kuuskantmutter "und vsjoo"
Vasta
#59

Minu paha, tavaline poldipea jah.
Vasta
#60

Tervis lubas sutikeseks garaazi minna ning tegeleda asjade paigutamise ja prakeerimisega. Esimene asi, mis pihku jäi oli esimene vasak veovõll. Küsimus, mis tekkis, oli rohkem tulevikku suunatus: kas peaks ja kui peaks, siis millega eemaldada vana määre ja millega asendada? Ilmselgelt vanad kooditabelid ei anna mingisugustki vastust. Määre ise selline hallikas ja mittevoolav, meenutab mingit grafiitset määret.

[Pilt: IMAG0993.jpg]

Järgmiseks võtsin käsile piduri ja liigendsüsteemi ehk siis vasak esimene. Ülemine harkliigend tundub käe all loksuga (võrreldes teistega), järelikult tuleb välja vahetada. Õõtshoobade kumipuksid on vaatamata vanusele väga heast korras: e. mõrasid ei liikumist. Tuleb ilmselt enne pritsi korralikult kinni katta või vigastamata välja saada. Alumine šarniir on samuti korralik, seega väljavahetamist ei vaja.

[Pilt: IMAG0994.jpg]

Piduritega on selline huvitav lugu. Esimesed pidurid on äärmiselt vähe kulunud ning istusid tihkelt trumlil. Kas mingi fail? Tagumistel viskas ohtralt puru välja eemaldamisel samas, kus esimesed olid puhtad nagu tehasest tulnud. Igatahes pilbasteks lähevad kõik ning valiutud osad pritsi/värvi.

[Pilt: IMAG0995.jpg]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 24 külali(st)ne