VW Iltis vol 2
#61

Poolteljeotste pesul olen alati kuritarvitanud aega....
Stopper maha ja mahakantud pesubensiini/atsetoonivanni määramata ajaks. Tulemus on alati olnud väga hea.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#62

Tööl olev endine Otepää autoremonditehase töölise sõnul pidi sellise asja jaoks diisel parim olema. No proovin järgi, 4 tükki ikkagist. Tervis endiselt ei luba pikemalt garaazi minna seega tuulan mööda interneedust ning värskendan Saksa keelt. Nimelt on saksa mingi vennike, kes on kõikide toodetutud Iltiste teenistuskohad/käekäigud endale selgeks teinud. Saatsin ka oma päringu ning saab huvitav olem kuna tahan endale postrit seinale masina sünnist kuni valmimiseni. Kuidas seda infot siiajõudmisest kuni KL tegevuse lõppemisest kätte saab on muidugi iseasi. See kõik annab ehk lisamotti asi lõpuni valmis teha. 

Jätkame tehnilise poole pealt. Üks telg tuleb ilmselt välja vahetada. Kahjuks on selleks osutunud eesolev ning doonorilt on just need sõbrale vahetuskaubaks antud. OK, pole hullu. Sinna pidavat ka mingi Porsche kraam minema kuid vaatame edasi, see alles tulevikumuusika. 

Pidurite poole pealt ei osanud ka sakslased selget vastust anda, miks esimesed nagu tehasest tulnud on. Pole kellelgi veel sellist nähtust olnud aga seda parem mulle: terve komplekt peaaegu kasutamata esipiduri trumleid ja klotse Big Grin . Kuna terve piduritorude süsteem läheb nagunii vahetusse siis ehk laheneb ka see jama. 

Muu info: raam on viimseni paljas. Isegi viimased kummidetailid arvasid, et targem on jalga lasta. Kuna maitsemeeled on kadunud ja teatavasti ilma kesvamärjukeseta tehnika ei liigu, siis on raam endiselt garaazis. 

Loodame tervise paranemist ja peatset tavaari liikumist liivapritsi hunnikusse.
Vasta
#63

(15-04-2021, 21:33 PM)jrgen20 Kirjutas:  Küsimus, mis tekkis, oli rohkem tulevikku suunatus: kas peaks ja kui peaks, siis millega eemaldada vana määre ja millega asendada? Ilmselgelt vanad kooditabelid ei anna mingisugustki vastust. Määre ise selline hallikas ja mittevoolav, meenutab mingit grafiitset määret.
....
Piduritega on selline huvitav lugu. Esimesed pidurid on äärmiselt vähe kulunud ning istusid tihkelt trumlil. Kas mingi fail? Tagumistel viskas ohtralt puru välja eemaldamisel samas, kus esimesed olid puhtad nagu tehasest tulnud. Igatahes pilbasteks lähevad kõik ning valiutud osad pritsi/värvi.

Ainuke põhjus selle veovõlli puhastamisega tegelemiseks võiks olla mingi sodi sattumine määrde hulka. Ma tõmbaks neile kilekoti pähe ja paneks hiljem samamoodi kokku vajadusel veidi määret lisades. Määret on poes müüa ning tõenäoliselt on seda jäänud riiulisse ka igas autoremonditöökojas. Kenasti sellistes tuubides, et üks tuub ühe liigendi kohta. Otsingusse CV joint grease või veovõlli määre.
Piduritega on see lugu, et neid neliveduseid uputatakse sageli pidrunitrumliteni ära ja nii see soust sinna koguneb. Ju siis sinu isend rohkem tagamist otsa pidi mülkas istunud. Omal ka kogemused samast valdkonnast - käid natuke metsas hullamas, sogase veega veab trumlid liiva ja muud sodi täis ja siis on piduriklotsid ühtäkki müstilise kiirusega ära kulunud, ainult sodi alles.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta
#64

Vaatasin neid liigendeid ja osad kaitsekummid on puru, paaril klambrid jeed tõmmanud seega mõned tuleb ikka puhastada ja määrida kui just läbi omadega pole.
Vasta
#65

Kui määre ei olnud valge seep, siis vaevalt nad läbi on. Need liigendid on ikka päris vastupidavad võrreldes paljude teiste transmissiooni osadega. Uute kummikatetega peaksid saama määrde kaasa.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta
#66

Väga põhjalikult ei jõudnud küll tegeleda aga eks nii see prakeerimine hakkab.
Vasta
#67

Niiiiii. Vasak esimene liigendsüsteem sai osandatud, elutähtsad osad kaetud ehk siis ettevalmistus pritsiks tehtud. Veovõlli võtsin lahti ainult mootori poolt kuna see määre tundus kahtlane ja kuiv ja tükkis, eriti kuna rattapoolne ots oli ilus ja silmanähtavalt määrdeomadusi omav. Samuti tundus nagu oleks mingi krõbin/karedud liigutades, ei tea, hetkel läks ligunema ja vaatame tulevikus. 
Lõunase kohvipausi ajal sain ka infot oma Iltise eelmise teenistuskäigu kohta. Tänapäeva netiajastul saab ikka uskumatult palju infot ja kiiresti. Nimelt on Saksas üks mehike, kes omab infot kõikide Iltiste kohta. Lisan siia tema poolt saadetud info:

Antud Iltis valmis reedel, 14. nov. 1980 16nda autona Ingolstadtis ning anti üle Bundeswehrile 18. nov. samal aastal. Edasine teenistus oli 1. tankidiviisis, Niedersachsen, Grossraum Hannover, lahingüksuse toetuspataljonis ehk kiirreagerimisüksuses. Jaanuaris 1994 läks Glinde mahakandmiskeskusesse. Seejärel liikus koos ca 600 Iltisega Eestisse kui militaarabi. 

Kaitsevägi on ammu nendest loobunud ja KL-le üle andnud ning muidugi ka vanarauda saatnud. Sama on alanud ka KL-is, kus viimased entusiastid hoiavad mõningaid elus ning aegajalt mõni müüki tuleb. Tsiviilis on neid endsielt võrdlemisi vähe.
Vasta
#68

Ahjaa, selle liigendi ragina põhjuseks pean stopperrõnga kõrvade purunemist kuna neid lihtsalt polnudki enam ja enne kui asjad on lahti ligununenud ei leia ka Big Grin
Vasta
#69

(18-04-2021, 15:00 PM)jrgen20 Kirjutas:  Ahjaa, selle liigendi ragina põhjuseks pean stopperrõnga kõrvade purunemist kuna neid lihtsalt polnudki enam ja enne kui asjad on lahti ligununenud ei leia ka Big Grin
Neil stopperitel polegi aukudega kõrvasid.
Vasta
#70

Huvitav küll, teisel olid olemas ja vaevalt neid lahti on võetud. Ka joonis näitab selliseid.
Vasta
#71

(18-04-2021, 16:08 PM)jrgen20 Kirjutas:  Huvitav küll, teisel olid olemas ja vaevalt neid lahti on võetud. Ka joonis näitab selliseid.
Vaata korralikult ei pruugi murdumis jälgi ollagi.
Vasta
#72

Pean vabandama, tõepoolest pole murdumisjälgi vaid ùhesugused kindla nurgaga otsad, teine tootja ning võllikoost vahetatud?
Vasta
#73

Mis määrdesse puutub, siis see paks õige kraam olema?
https://www.autokaubad24.ee/et/tooted/ol...maare-120g
 Vähemalt VW kood ühtib mingil määral (joonisel G62, siin G000622)
Vasta
#74

Lähemal uurimisel tuli välja ka selline:
https://www.autokaubad24.ee/et/tooted/ol...-maare-90g

Ons tõesti neil vahe sees? Minu loogika järgi koormus ikka sama.....aga nuh, esimene kord nii põhjalikult asjas sees.
Vasta
#75

Ära mõtle üle. Ei ole sel iltisel koormused ega kiirused liiga suured. Kui kummikatted katki, siis telli uued. Enamuse kummikatetega peaks olema määre kaasas ja su mure on lahendatud.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta
#76

(18-04-2021, 21:50 PM)isandpauk Kirjutas:  Ära mõtle üle. Ei ole sel iltisel koormused ega kiirused liiga suured. Kui kummikatted katki, siis telli uued. Enamuse kummikatetega peaks olema määre kaasas ja su mure on lahendatud.

Ilmselt mòtlengi üle aga kui süvitsi asja lähed, on see paratamatu Big Grin
Vasta
#77

Üks tehtud, 7 veel + 4 kummi ja 4 võlli ja 4 väljundit...

[Pilt: IMAG0997.jpg]
Vasta
#78

Nonii polditargad. Kuna ma päris ausalt ei viitsi (ausalt, on võimalused, oskused ja teadmised aga tõesti ei viitsi ega taha!) nii suurel hulgal uusi polte valmistada, siis küsin tarkade käest: kõige pädevam polditarnija? Kui hakata neid välja vahetama ja ostes originaale, siis võib juhtuda, et ühe poldi maksumus võrdub terve telje poltide kogusummaga. Pilt kah PS! kuna olen keermekammi kuskile ära pannud või on äi jälle tuuri pannud, siis on see M16 keere hetkel aimatav.

[Pilt: IMAG0999.jpg]

Need on siiani ainukese spetsiifilise keermega poldid ja kui õigesti mäletan, siis Vol 1 puhul vahetasin küll igasuguseid, kuid tihekeermega polnud miskit.

Positiivsema noodi poolt on niipaljukest, et paar veovõllikummi olid hoopiski terved. Kuna tööl oli ka mõnjed hetked vaba aega sai vasak esimene veosüsteem puhastatud. Määre küll tuleb alles...

[Pilt: IMAG1000.jpg]

Sellega sai alguse uute/taastatud detailide riiul, jippikaijee m......r.
Vasta
#79

mis su praegustel poltidel viga on?

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta
#80

Tundub, et neil on ikka mingi kaitsekiht/värv/tsink peal olnud. Kohati on ka keere suhteliselt jamps ning lisaks on kõik mutrid nailoniga. Kui juba siis juba eriti kui asi liial finantsi ei taha.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne