(Seda postitust muudeti viimati: 03-05-2021, 15:55 PM ja muutjaks oli ratsoup.)
Juhtus kätte tasuta selline saag. Tundub olema mingi tüüp toodang. Oskab keegi selle kohta veel midagi rääkida? Lohistamise mehhanism tundub natuke naljakas. Ees suusk, taga rattad. Tiisel võiks olla fikseeritav, praegu ei saab vaid suusatada, lükata üldse mitte
Praeguseks juhtmed vahetatud. Tarvis ketas teritada ja mingi tiisel ehitada, et saaks vedada. Tundub nagu, et originaalis suurem ketas olnud. Keegi on stopperi eemaldanud ning lisa laua pannud lükkajale peale, et lühem ketas läbi lõikaks.
Jawa 360 + Velorex 560, 2x Vaz 2121, ETKVL autoroller
Vedamise süsteem on paljudel selline, et ainult ühes otsas rattad. Tõmbad teda edasi, kui kuhi on tekkinud. Lükata teda eriti kuhugi pole ja ei jaksa ka. Ühed rattad on turvaseade, et puud peale upitades saag liikuma ei hakka. Mul tiisli asemel kett, see ei jää jalgu.
(Seda postitust muudeti viimati: 25-04-2021, 23:48 PM ja muutjaks oli kolentin.)
Mu meelest klassikaline kodukootud nõukaaegne kreissaag, omalgi sihuke, aga paremakäeline.
Viska see kettanässakas sealt minema ja pane kõvasulamhammastega korralik ketas, jõudlus hoobilt parem ja kestab väga kaua ka ilma teritamata. Lisaks on ka palju vaiksem.
(25-04-2021, 23:46 PM)kolentin Kirjutas: Mu meelest klassikaline kodukootud nõukaaegne kreissaag, omalgi sihuke, aga paremakäeline.
Viska see kettanässakas sealt minema ja pane kõvasulamhammastega korralik ketas, jõudlus hoobilt parem ja kestab väga kaua ka ilma teritamata. Lisaks on ka palju vaiksem.
Oskad välja pakkuda, kust sellist ketast leida võiks? Mis hinnaklassi jääb? Selle konstrui läbimõeldus ja ehituskvaliteet viitavad nagu, et pole päris suvalise külamehe toodang. Aga mine sa tea.
Jawa 360 + Velorex 560, 2x Vaz 2121, ETKVL autoroller
Ise teeks esmalt saega veidi tööd - kas sobib ja kas tunnedki uuest kettast puudust.
Kasutasin just nädalavahetusel üle mitme aasta maal kreissaagi. Nüri nõukaketas ca 10 minutiga teravaks ja ei osanud ma oma läbi lastud 5+ ruumi puhul muust kettast puudust tunda. Esialgu tundus 1..1,5kW jagu mootorivõimsust puudu olevat, aga peagi harjusin selle 4kW-ga ja ei otsi suuremat mootorit. Eks ka pakud läksid kuhja lõpuosas "metsamädaks"
(manuspilt ei olnud saest - zoomisin selle lihtsalt välja ja kvaliteet on, nagu on)
Edit: ja enne uue ketta soetamist tasub aastaid seisnud sae puhul vaadata, kas ikka vana lahti saad
Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
(27-04-2021, 20:09 PM)13piisab Kirjutas: ...
Ise teeks esmalt saega veidi tööd - kas sobib ja kas tunnedki uuest kettast puudust.
.... Nüri nõukaketas ca 10 minutiga teravaks ja ei osanud ma oma läbi lastud 5+ ruumi puhul muust kettast puudust tunda. ....
Edit: ja enne uue ketta soetamist tasub aastaid seisnud sae puhul vaadata, kas ikka vana lahti saad
Nende punktidega 100 prossa nõus, v.a. 10 min teravaks, mul läheb ikka oma tund vähemalt ja käsi jääb valusaks, neid hambaid on krdi palju ja tegelikult vaja ju neljas asendis teritada, see on ainuke mure. Aga 150-200 euri kulutada uuele kettale tundub nagu priiskamisena, aastas oma 25-30 rummi jupitada, tegelikult vähem kuna jämedamaid nagunii ei jõua enam kreissaele upitada, tuleb maas mootorsaega pakkudeks lasta.
tavaline prosta ketas on kodusele kreissaele küll ja veel.
ja kui üldse kunagi teritada vaja, siis silma järgi törts käial või
mõned rapsakad viiliga on igati piisav.
(Seda postitust muudeti viimati: 27-04-2021, 21:56 PM ja muutjaks oli 13piisab.)
(27-04-2021, 20:35 PM)honkomees Kirjutas: nõus, v.a. 10 min teravaks, mul läheb ikka oma tund vähemalt ja käsi jääb valusaks, neid hambaid on krdi palju ja tegelikult vaja ju neljas asendis teritada, see on ainuke mure.
ei saa neljast nurgast aru. Üle hamba korduv nurk ehk 2 suunda. Kusjuures mu kettal polnud päris saeketi ristinurga 30 kraadi vaid pigem 20 ja jätkasin sama malli. Teritamine vähekasutatud (st siledat pinda omava) nurklihvija lihvkettaga. Kuna ma sabaga riista viimasel ajal maale kaasa võtta ei viitsi, siis tööriistaks ca 30eur maksev madalama pöördega aku-hiinakas. Ilmselt annab sama tulemi ka 11k rpm pistikuriist.
Päris 10min see teritamine tegelikult vast ei võtagi
Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
(27-04-2021, 20:35 PM)honkomees Kirjutas: nõus, v.a. 10 min teravaks, mul läheb ikka oma tund vähemalt ja käsi jääb valusaks, neid hambaid on krdi palju ja tegelikult vaja ju neljas asendis teritada, see on ainuke mure.
ei saa neljast nurgast aru. Üle hamba korduv nurk ehk 2 suunda. ...
No hambad ju räsatud kahele poole, ühe poole hammastel 2 suunda, kerid ühes asendis kreissae juures seistes ketast rellakat hoides täisringi, siis sama hamba teist külge samamoodi ühes asendis täisringi, uus asend teisele poole räsatud hamba ühe küljega ja siis teise küljega.
Vana ketta lahti saamine võib tõesti keeruliseks osutuda. Eks peab ilmselt kuuma andma ja nuputada kuidas võll fikseerida. Kumbat pidi minu sae mutter teoorias võiks käia?
Jawa 360 + Velorex 560, 2x Vaz 2121, ETKVL autoroller
(27-04-2021, 23:00 PM)v6sa Kirjutas: Saevõllid on enamasti valepidikeermega, et lõikav ketas mutri kinni veaks.
Sedant nüüd küll. Oleneb see ju ka sellest, kummal pool saeketast mutter on. Et nüüd üheselt selge oleks, siis arvestades saeketta suunda, siis mis pidi lahti/kinni suund mutril on?
Jawa 360 + Velorex 560, 2x Vaz 2121, ETKVL autoroller
(Seda postitust muudeti viimati: 27-04-2021, 23:50 PM ja muutjaks oli kolentin.)
(27-04-2021, 23:06 PM)ratsoup Kirjutas:
(27-04-2021, 23:00 PM)v6sa Kirjutas: Saevõllid on enamasti valepidikeermega, et lõikav ketas mutri kinni veaks.
Sedant nüüd küll. Oleneb see ju ka sellest, kummal pool saeketast mutter on. Et nüüd üheselt selge oleks, siis arvestades saeketta suunda, siis mis pidi lahti/kinni suund mutril on?
Pildi järgi vaadates võiks/peaks sinu oma valepidi keermega olla, aga ei või iial teada, mis sinna nõukaaja tingimustes tegelikult külge sai..
Võlli või mutri otsast keermeniite vaadates peaks aru saama.
(27-04-2021, 23:00 PM)v6sa Kirjutas: Saevõllid on enamasti valepidikeermega, et lõikav ketas mutri kinni veaks.
See vajab nüüd küll korrigeerimist. Vasakkeermega on need saed, millel toodang pudeneb vasakule ja palki liigutad paremalt vasakule. Enamus neid aparaate siiski teistpidi lahendusega, vasaku käega vinnad materjali edasi ja paremaga viskad valmistoodangu kaugemale.
Teema subjekt on sellest haruldasemast osast, seega on ka mutter valepidi keermega. Avamiseks on üldjuhul vaja korralik lehtvõti ja paarikilone haamer, võlli stoperdada pole vaja.
(Seda postitust muudeti viimati: 03-05-2021, 14:44 PM ja muutjaks oli ratsoup.)
Tänan mutri keeramise suunda selgitamast. Peale mõningat tuunimist on nüüd saag selline:
Vahetatud: Rihmad, ketas, juhtmed. Lisatud puudu olnud piiraja. Ümber tehtud haake lahendus. Et uus ketas ära mahuks tuli ketta katet ka natuke kohandada. Nüüd vaja veel suurem ratas alla saada. Muidu pane või kartul maha sinna kust läbi sõidetud.
Jawa 360 + Velorex 560, 2x Vaz 2121, ETKVL autoroller
Vaatan seda veoaparaati ja kadedaks teeb. Ideaalne asi süle otsa alla panna ja toodang pudeneb ise kasti. Kui sellega pärast kuuri sisse riida kõrvale ka sõita saab, siis on elu lill.
Mul üks selline suuskadega saag üle. Sai hiljuti kuuri alt ära õue lohistatud. Pole just esmases nooruses enam. Paar aastat pole proovinud (enne töötas), aga juhtmed ja asjad küljes, et saab käima panna küll. Äkki mingi 40 eur eest keegi oleks huvitatud? Ahjuroop on traadiga külge seotud puude pikkuse mõõtmiseks, see tuleb kaasa. Asub Kambjas. Hetkel vihma sajab, ei viitsi pildistama minna..
Vana hea Ilmarine on ikka üle prahi, 2.2 Kw mootor ning korraliku räsaga ketas laseb 15cm toomingat, kaske ja kuuske nagu lupsti, ei näe küll põhjust ,et kõvasulam soetada.
Täitsa imestama paneb kui vennad räägivad ,et 4kw mootorid neile lahjaks jäävad