Kerghaagisele "kuut"
#21

(20-05-2021, 10:25 AM)PlyVal64 Kirjutas:  Üks lihtsamaid seletusi
Voldemar Posti raamatust Lennukid ja raketid mõtlesin siia panna kehvad pildid aga on leitud parem selgitus. Ise netist ei leidnud. Võrreldes esiotsa modimisega annab sama tagaotsas umbes 10 kordse ökonoomia tuuletakistuses. Ja siin näiteks toodud "nõelakuju" on ebaefektiivsem sama ristlõikepinnaga "veetilga" suhtes. Hakkab mõjuma pika külgpinna hõõrdetakistus.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#22

Kahtlejatel on võimalik teha omal nahal katse. Vajalik on suusaboxiga auto, mis suudab hetkekulu näidata. Sõitke sellega ühtlasel kiirusel mingit teejuppi edasi-tagasi paar korda, pange näit kirja. Siis pöörake box nö valepidi, kiiluots tahapoole ja korrake katset!

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#23

(20-05-2021, 14:27 PM)Marko Kirjutas:  Kahtlejatel on võimalik teha omal nahal katse. Vajalik on suusaboxiga auto, mis suudab hetkekulu näidata. Sõitke sellega ühtlasel kiirusel mingit teejuppi edasi-tagasi paar korda, pange näit kirja. Siis pöörake box nö valepidi, kiiluots tahapoole ja korrake katset!
Sama värk on tühja kasthaagisega sõites. Isegi kõikse madalamate portedega on madala bensuga sedaani taga vedades kütusekulu vahe märgatav, kui võtta ära esimene ja tagumine porte. 
Mul vagunkere ja manuaaliga C4Q ei reageerinud nii hullusti, kui seda teeb automaadiga S60. Nuiade arv ja kubatuur erinev Volvo "kasuks", kilosid ja vatte ühepalju 103/104 paberites. S60 on ise nii aerodünaamiline võrreldes Avantiga, et tüüpiline bensuka rendihaagis juba mõjub. Kuna saab sõidetud ju väga kindlat sama teed 125 kilti edasi ja tagasi, siis on tekkinud mõned tähelepanekud. Omegal konksu polnud aga S60 üllatas halvemas mõttes küll. Vagunid ja bussilaadsed pole niimoodi teinud... et +25% kulule otsa 500-kilose kärukesega. 
Samas suure ja kõrge 3-liitrise Sprinteri taga pole mingit vahet, on seal sabas haagise reaalne kaal tonn või kaks, kaanega või tühi kast. Miski +0,5 sajale ei ole märgatav...sest sõidab bussi taga "kotis" ja ise mingit lisatakistust ei tekita. Eilne 3-sillaline ja reaalselt prügilas 3500 kilo kaalunud treila natuke juba näitas kulu tõusu Big Grin Nii et palju sõltub ikka ka veduri ehitusest, mis ees on. Vahepeal olid ju miskised cargobussi haagised reisibussidel sabas ja seal vaevalt suur koll ees mingit vahet tunneb?
Vasta
#24

Kuulge, juhtivad aerodünaamika spetsialistid- kui teil see küttekulu suur tundub, võtke vähe kiirust alla. Te ei pea oma ehitusmasinat või rõvekantfurgooni 90 + km/h vedama Smile
Vasta
#25

(19-05-2021, 20:18 PM)Jansa Kirjutas:  Komposiitplaat, 3mm peaks kärama kui karkass all. 3000*1500 on lehe mõõt.
Saad nt proplastikust. Lõikavad mõõtu ka kui soovid.

tulles tagasi materjali juurde siis jah.
pakun samuti et korralik raam alla ja siis komposiit peale.

komposiit siis tähendab, et kahe 0,5 mm alumiiniumi vahel on 3 mm plastik
värvi valik on lai.
Vasta
#26

(20-05-2021, 18:29 PM)MeelisV Kirjutas:  
(19-05-2021, 20:18 PM)Jansa Kirjutas:  Komposiitplaat, 3mm peaks kärama kui karkass all. 3000*1500 on lehe mõõt.
Saad nt proplastikust. Lõikavad mõõtu ka kui soovid.

tulles tagasi materjali juurde siis jah.
pakun samuti et korralik raam alla ja siis komposiit peale.

komposiit siis tähendab, et kahe 0,5 mm alumiiniumi vahel on 3 mm plastik
värvi valik on lai.
Tendi all korralik teras raam, . Mõlgutan mõtteid kuidas see plaat sinna kinnitada. Äärtest alu liist koos silikooniga ning needi või kruviga kinni, kuid mida kasutada plaadi keskel? Neetida nagu ei tahaks iga karkassiposti külge samas pind suur ja tundub, et jääb muidu plaadi keskelt vedel?
Vasta
#27

Miks mitte neetida?
Aga puhta sileda tulemuse saab ka kereliimi kasutades.
Vasta
#28

Puhastad, karestad ja liimid. Näiteks sikaflexi või mõne muu sitke ja kestva ollusega.
Vasta
#29

(20-05-2021, 18:29 PM)MeelisV Kirjutas:  
(19-05-2021, 20:18 PM)Jansa Kirjutas:  Komposiitplaat, 3mm peaks kärama kui karkass all. 3000*1500 on lehe mõõt.
Saad nt proplastikust. Lõikavad mõõtu ka kui soovid.

tulles tagasi materjali juurde siis jah.
pakun samuti et korralik raam alla ja siis komposiit peale.

komposiit siis tähendab, et kahe 0,5 mm alumiiniumi vahel on 3 mm plastik
värvi valik on lai.
Mõtlete Neobondi? See on jah hea kerge ja lihtsalt töödeldav. Mis selle hind on?  Aga on ka Alutecbond, kaal sama ja hind ülimõistlik 19.50+kõm ruudust.

Aga võtame sellise kõige levinuma haagise, 1,5X3 kast et saaks ka plaati vedada. Tegelikult tuleb ka kitsamale-lühemale samapalju osta, lihtsalt jääki jääb rohkem ehk viskad raha ära... Kuut sinna peale vajab siis 4 tükki 1250X3200 plaati, kokku 16 ruutu. See teeb 375 eurot. Metall, töötlemine, hinged, lukud jms juurde, töö kah. Tarbid ära 15 ruutu, see kaalub 82 kilo, lisame raami jm, 100 kilo kokku.
Tiki pakutaval kaanel on ka kaal juures, 45 kilo! Kus on point??? "Võidad" ilgeima jamaga ~100 eurot ja saad kaks korda raskema kandilise kasti peale? See ISEehitamine tasub ära siis, kui tahad osta sellist asja! Siis võidad tuhandetes. Nagu oli ka minu kasutuses olnud veel palju kallima haagisega. Seal tuli hinnavahe aastaid tagasi juba 3000 eurot  Rolleyes Aga kasthaagisele tsiklite veoks ise kõva katet-kaant teha... 
Ma olen kunagi ka sellist DIY vineerist kattega haagist kasutanud, siin linnas mäepealt-naabrimehe oma, kel oli vineeri lõputult käes. Arutult raske kobakas ja mädanes ikkagi mõne aastaga laiali. Kes on näoraamatu kasutajad, siis Karla Auto päälik, krossimees ja purjetaja Tõnu Lokotar tegi talvel "igavusest" CNC abil filmivineerist ATV haagise (Tõnu enda foto). Raam ka vineerist, rummud-veljed-haakeseade riistamarketist. Kõik me ju teame, kui raske on selline vineer Big Grin Ma sain aru, et tegi "Just for FUN!" Big Grin
Vasta
#30

(20-05-2021, 20:54 PM)PlyVal64 Kirjutas:  
(20-05-2021, 18:29 PM)MeelisV Kirjutas:  
(19-05-2021, 20:18 PM)Jansa Kirjutas:  Komposiitplaat, 3mm peaks kärama kui karkass all. 3000*1500 on lehe mõõt.
Saad nt proplastikust. Lõikavad mõõtu ka kui soovid.

tulles tagasi materjali juurde siis jah.
pakun samuti et korralik raam alla ja siis komposiit peale.

komposiit siis tähendab, et kahe 0,5 mm alumiiniumi vahel on 3 mm plastik
värvi valik on lai.
Mõtlete Neobondi? See on jah hea kerge ja lihtsalt töödeldav. Mis selle hind on?  Aga on ka Alutecbond, kaal sama ja hind ülimõistlik 19.50+kõm ruudust.

Aga võtame sellise kõige levinuma haagise, 1,5X3 kast et saaks ka plaati vedada. Tegelikult tuleb ka kitsamale-lühemale samapalju osta, lihtsalt jääki jääb rohkem ehk viskad raha ära... Kuut sinna peale vajab siis 4 tükki 1250X3200 plaati, kokku 16 ruutu. See teeb 375 eurot. Metall, töötlemine, hinged, lukud jms juurde, töö kah. Tarbid ära 15 ruutu, see kaalub 82 kilo, lisame raami jm, 100 kilo kokku.
Tiki pakutaval kaanel on ka kaal juures, 45 kilo! Kus on point??? "Võidad" ilgeima jamaga ~100 eurot ja saad kaks korda raskema kandilise kasti peale? See ISEehitamine tasub ära siis, kui tahad osta sellist asja! Siis võidad tuhandetes. Nagu oli ka minu kasutuses olnud veel palju kallima haagisega. Seal tuli hinnavahe aastaid tagasi juba 3000 eurot  Rolleyes Aga kasthaagisele tsiklite veoks ise kõva katet-kaant teha... 
Ma olen kunagi ka sellist DIY vineerist kattega haagist kasutanud, siin linnas mäepealt-naabrimehe oma, kel oli vineeri lõputult käes. Arutult raske kobakas ja mädanes ikkagi mõne aastaga laiali. Kes on näoraamatu kasutajad, siis Karla Auto päälik, krossimees ja purjetaja Tõnu Lokotar tegi talvel "igavusest" CNC abil filmivineerist ATV haagise (Tõnu enda foto). Raam ka vineerist, rummud-veljed-haakeseade riistamarketist. Kõik me ju teame, kui raske on selline vineer Big Grin Ma sain aru, et tegi "Just for FUN!" Big Grin
Kõige esimeses postis pilt kärust millest jutt käib. Sellel nn raam juba olemas, ega see present seal õhus seisa. Mõõdud on 1,5x3,3x1,6h seest  
Ja just nimelt eesmärk on saada sinu lingis toodud toote sarnane kuut. Eelis kaanega käru ees on see, et saab kasutada hädapärase staabina/garaazina seda raja ääres. Ja üldsegi see kõrge kaanega käru tundub minu jaoks enesepettus kuna sinna on nii $!tt mahukat manti peale laadida. 
Ja kuna mul on see presendiga käru juba ees olemas ei ole mingit mõtet hakata ostma mingit muud toodet. Praegune ajab asja ära aga tahaks lihtsalt natuke kindlamat seina. Kui see millegipärast ei kära enam siis järgmine samm oleks kaubik.
Vasta
#31

Küll kärab, aga tunnid ja materjal kokku annab odava kaubiku hinna. Samas  - saad SELLE, mida VAJA.

Vineer on raske suurtel pindadel ja ikkagi vedel.
Vasta
#32

kõrge plastik kaas ja kinnine furgoon
ei ole mõtet pöialt suure varbaga võrrelda  Big Grin

üleliigne komposiit ei ole prügi mida ära visata 
oi kuidas sellele leiab ikka kasutust.
Vasta
#33

1 tagasihoidlik soovitus, kui hakkad kuuti kokku panema siis kasuta survekindlaid neete, tavaline neet lekib väga eduliselt läbi ja enne kui aru saad on kaup rikutud või torud lõhki külmanud. Õppisin seda oma kogemustest.

Kuna liigun ise 2x2 esipindalaga furgoon kaubiku sabas siis olen mõelnud, et kas oleks mõtet haagise tagumisele servale paigaldada tuulesuunajad ala nagu universaal kerega volgal oli? Mitte antitiib vaid tiiva moodi moodustis, rahustaks ehk tuulekeerist ja kui muud kasu ei ole, siis ei peaks poolemeetrise sitakihialt lukusteid välja kaevama kui natuke lund juhtub tulema. 

Momendil on mul kaubik sama kõrge kui haagis ja eriti hullu pole kuid enne oli veduk 20cm madalam ja nii oli väga ränk sõita. 

Priidule, odav kaubik ei ole mite kusagilt otsast odav. Kui me räägime 1000-2000 vahese siis  need masinad vajavad tõsist remonti ja hooldust. Ja ja, ma saan aru, et tõsine tehnikamees teeb ise aga siis võiks ju võrrandist katuse tegemise töötunnid ka maha tõmmata. 8h päevaga teeb selle kuudi mitu korda valmis aga odava korraliku kaubiku otsimiseks kulub juba 10x samapalju. Ja ikka jäävad rontkaubiku puhul püsikulud kindlustus, mis on kordades suurem kui haagisel (endal ca 500 vs haagise 7.32) kallim ülevaatus ja enne igat ülevaatust väike nokitsemine.
Vasta
#34

Lisaks
Kõrge plastkaas pole üldse nii kõrge kui arvata võiks
Mõnusalt õgib kõige magusama ruumi ära.
Pluss motohobi tarvis saab kuudiraami külge kruvida riiuleid ja nagisid. Hoia rihmu juppe või riputa roobad kuivama ei pea mudakäkke pagassi loopima.
Vasta
#35

tagumiste pööriste vähendamiseks on vaja piiiisikest tiivakest pagasniku-kuudi-mille iganes taha serva.
alzheimer on teinud oma töö ja mul ei tule enam selle asja nimi meelde kahjuks. koogelmoogelist ka kiiruga ei leidnud.
igatahes asi lõhub suure langevarjuna toimiva pöörise ära.
universaalvolgade ja muude taoliste taga oli õhuviilu allapoole suunav vidin, selle toimet ma kommenteerida ei mõista.
aga vajalik tiivake on ikka ülesse suunatud.
Vasta
#36

Optimaalsem kuju haagise kandilise välimuse ja tuuletakistuse mõttes tundub Brudexi haagis.
Esiosa on kiiluks tehtud ning tagaluugi alumine ja ülemine nurk ära lõigatud.
Vasta
#37

(21-05-2021, 11:46 AM)diesel Kirjutas:  universaalvolgade ja muude taoliste taga oli õhuviilu allapoole suunav vidin, selle toimet ma kommenteerida ei mõista.
aga vajalik tiivake on ikka ülesse suunatud.
 Idee järgi oleks ta pidanud taguklaasi puhtana hoidma, (ei mäleta kas Volgal üldse tagakojamees oli?) Aga kas asi reaalsuses ka toimis ei tea.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne