Õlide "parim enne"
#1

(02-04-2021, 19:20 PM)Reixmees Kirjutas:  Selline kanister oli ka, tundub, et isegi uus originaalõli on sees säilinud ?


Ma loodan, et mõistliku inimesena sa oled selle tänaseks juba ohtlike jäätmete kogumispunkti viinud. 
Sest tegu ei ole mitte õli, vaid õlisarnase tootega, mis pealegi on vananenud.
Vasta
#2

Mis tal siis viga on?
Ei sisalda piisavas koguses "tarkasid molekule"?
Vasta
#3

(15-06-2021, 17:29 PM)tõnn Kirjutas:  Mis tal siis viga on?
Ei sisalda piisavas koguses "tarkasid molekule"?


Justnimelt.
Sest midagi määrivat see endas ei sisalda. 

Või on kõik selle ära unustanud, mismoodi nõukaajal Zigulidel nukkvõlle vahetati?
Kuna need kulusid lihtsalt selle vene saastõliga ära. 
Pane täna sellele samale Ladale 10W-60 Castroli Racing täissünt sisse ja seesama vene terasest nukkvõll on igavene. 

Ja teine asi on muidugi see, et kui õlinõu on kord juba avatud, siis ta läheb ka seistes "halvaks". Sest ka nendes autodes, mille läbisõit on imeväike, vahetatakse max. kahe aasta tagant õli.
Kuna ta läheb seal mootoris lihtsalt hapnema.
Vasta
#4

Seda õli hapnemist võiks laiemalt lahata.
Olen üks suur "silm"
Vasta
#5

(18-06-2021, 17:03 PM)tõnn Kirjutas:  Seda õli hapnemist võiks laiemalt lahata.
Olen üks suur "silm"


See on isegi siin foorumis juba ammu läbikäidud teema.  

Et masinates, mille mootoris või käigukastis pole pikemat aega õli vahetatud, lähevad asjad sees lihtsalt rooste.
Kuigi, nad on õliga määritud. (esines juhtumeid ka seal, kus küljekarpe vana õliga määriti)
Hapnenud õliga.  Kindlasti olid kunagi pildid olemas minu ebaõnnestunud auto teemas, aga miskipärast on nad seal tänaseks kahjuks kustunud. 

Ühe vana pildi hapnenud õlist veel leidsin, see on käigukasist, kus pole 50a õli vahetatud: 

[Pilt: imgp08918hn.jpg]
Vasta
#6

(15-06-2021, 17:29 PM)tõnn Kirjutas:  Mis tal siis viga on?
Ei sisalda piisavas koguses "tarkasid molekule"?

Kui juba tehase manuaal soovitas GAZ-52 vahetada õli 5-7000 km järel, aga rasketel teeoludel soovitati vahetusvälba kilometraazi veelgi vähendada siis mingitest määrimisomadustest saab rääkida ainult uue õli puhul. Paremad autojuhid vahetasid kiisudel õli ikka iga paari tuhande järel.
Vasta
#7

(19-06-2021, 21:47 PM)Meelis2 Kirjutas:  Kui juba tehase manuaal soovitas GAZ-52 vahetada õli 5-7000 km järel, aga rasketel teeoludel soovitati vahetusvälba kilometraazi veelgi vähendada siis mingitest määrimisomadustest saab rääkida ainult uue õli puhul. 


Justnimelt.
Ja ega maailma parim saksa raudki parem ei olnud - W124 Mersul oli samuti vahetusvälp mingi 7000km.
(eriti autodel, mis linnas lühikesi otsi sõitsid).
Kes 100km kaugusel tööl käis, sel lubati pikemalt sõita. 

Ja need mehed, kes nende autodega miljon kuni kaks läbi sõitsid, need vahetasidki õli 7-10 tuhande tagant. 
Täissünte tollal veel ei olnud ka, mingi 10W-40 mineraal oligi lagi. 

PS. Jah, ma tean, et juba Teise Maailmasõja ajal sõitsid Saksa sõjamasinad täissündiga (sest liitlased keerasid natsidele kõik Usa, UK jne õlikraanid kinni), aga massidesse jõudis see siiski alles 90ndatel.  
Ja sünt on ca poole stabiilsem, sellest ka pikemad lubatud välbad. 

Täna ei kujutaks enam ettegi, et keegi oma armastatud hobiautosse seda vedelat mineraali valaks, eriti veel mingit aastakümnneid seisnud kust.
Vasta
#8

On jah sitad õlid need seisnud ja vanad, pakkuge kohe mulle. Big Grin 

T.
Ps. Kadunud ema sõbrants istus Kopeka laos. Jõmpsikana sai kaasas oldud ja kõrv kikkis kuulatud. Tädi kurtis, et 51 õlifiltrid kohe otsa saamas, mehed vahetasid liiga tihedalt. Üksest sisse karanud autojuht nõudis jälle uut filtrit ja seletas, et peab tihedamalt õli vahetama. Eks see arvatavasti oligi kehva õli teema.
Vasta
#9

See roostetama minemine, hapuks läinud õli tõttu pole nüüd midagi uut. Tagasillad,käigukastid ja mootorid,mis seisavad õues ja  meie niiskes kliimas akumuleerivad need sisse korralikult kondentsi. Sisse saab see muidugi tuulutuse kaudu ja isegi kui tagasild on kinni siis mingi kondents tekib ikkagi sisse. Prakikas olen neid ära ussitanud differentsiaale piisavalt juba näinud. 
 
Üks asi,mis näiteks vene õlidega juhtub konkreetselt siis M6g,M8v, M10g2k, nende abiained setivad aastatega välja ja selline hallikas puru jääb põhja. Seega kui kohe ära ei tarbi siis aastatega seistes kõlbavad vaid konserveerimis õliks heal juhul. Mootori õlina kasutada vaid omal riskil. 

Kes tänapäeval mineraal õlisid tarbivad? Ikka tarbitakse, on kohti kus pole otstarbekas lääne õli sissevalada. Eriti kui eelkäijad on mootori juba moosi sest täis lasknud.Seega enne kvaliteet kraami sisse valamist. Tasub see mitu korda sama marki mineraal õliga läbi pesta,et hiljem ei tekkiks ummistusi.
Risk jääb alati,et midagi kiilub kinni aga ütlen otse,et mitte kehva õli tõttu pole mootorid kokku läinud vaid õlituse puudusest tingituna.
Vasta
#10

Ziguli nukkade kulumise taga olid teised tegurid. Põhiline oli valmistamise tehnoloogia äraratsimine.
Ja nukad ei olnud terasest.
Õlil, ka madalakvaliteedilisell õlil, ei ole selektiivseid kulutamise omadusi, et nüüd kulutan nukka
aga vänta ei kuluta.
Õlide ja konsistentsete määrete "kõlblik kuni" on reeglina 5 aastat.

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta
#11

(20-06-2021, 12:53 PM)M.R. Kirjutas:  Õlil, ka madalakvaliteedilisell õlil, ei ole selektiivseid kulutamise omadusi, et nüüd kulutan nukka
aga vänta ei kuluta.


On ikka.
Need "selektiivsed omadused". 

Nukkvõll ja väntvõll töötavad ikkagi väga erinevalt. Vändal on pehme ja kõva materjali koostöö. Saale on pehme (lõika või nüri noaga) ja vänt on väga kõva. 
Nukal aga on nookur kõva ja samuti on nukk kõva.
Õlitus ja õli kvaliteet on ülioluline. 

Täna, seoses sünteetiliste õlide kasutusevõtuga on saalede müük pea nulli langenud. Ainult siis on neid vaja, kui karteri alt puruks sõidad ja ilma õlita sõitmist uhkelt jätkad. 

Nukkvõlle ikka mõned veel ostavad, eriti neil mootoritel, kus nad pidevalt õli sees ei uju. (2,5 Audi V6 diisel meenub, neil oli isegi nukavahetus täiesti hoolduse käigus ette nähtud, välp oli mingi 180 või 240 tuhat, täpselt ei mäleta)
Ja seda on muidugi raske uskuda, et VAG oma nukkasid terasest ei teinud. 

Aga lihtsalt sel ajal, kui see mootor valmis tehti, ei olnud normaalset õli riiulist võtta. 


PS: Mingil ajal kadusid ka neljapütastel tsiklitel uuesti radikad ja veesärgid.
Miks? - Sest õlid leiutati lihtsalt nii head, et enam polnud vaja. Õhkjahutusest ja õliradikast täiesti piisab. Ja 20a vana sigulliõliga jookseks see tsikkel kohe kokku.
Vasta
#12

(20-06-2021, 13:32 PM)stihl Kirjutas:  
(20-06-2021, 12:53 PM)M.R. Kirjutas:  Õlil, ka madalakvaliteedilisell õlil, ei ole selektiivseid kulutamise omadusi, et nüüd kulutan nukka
aga vänta ei kuluta.


On ikka.
Need "selektiivsed omadused". 

Nukkvõll ja väntvõll töötavad ikkagi väga erinevalt. Vändal on pehme ja kõva materjali koostöö. Saale on pehme (lõika või nüri noaga) ja vänt on väga kõva. 
Nukal aga on nookur kõva ja samuti on nukk kõva.
Õlitus ja õli kvaliteet on ülioluline. 

Täna, seoses sünteetiliste õlide kasutusevõtuga on saalede müük pea nulli langenud. Ainult siis on neid vaja, kui karteri alt puruks sõidad ja ilma õlita sõitmist uhkelt jätkad. 

Nukkvõlle ikka mõned veel ostavad, eriti neil mootoritel, kus nad pidevalt õli sees ei uju. (2,5 Audi V6 diisel meenub, neil oli isegi nukavahetus täiesti hoolduse käigus ette nähtud, välp oli mingi 180 või 240 tuhat, täpselt ei mäleta)
Ja seda on muidugi raske uskuda, et VAG oma nukkasid terasest ei teinud. 

Aga lihtsalt sel ajal, kui see mootor valmis tehti, ei olnud normaalset õli riiulist võtta. 


PS: Mingil ajal kadusid ka neljapütastel tsiklitel uuesti radikad ja veesärgid.
Miks? - Sest õlid leiutati lihtsalt nii head, et enam polnud vaja. Õhkjahutusest ja õliradikast täiesti piisab. Ja 20a vana sigulliõliga jookseks see tsikkel kohe kokku.
Kindlasti on selektiivsed omadused ja materjalist ei sõltu eriti palju, sest kuidas seletada järgmist nähtust? Vaz 21051 aastast 1987 pidi taluma igasuguse kvaliteedi ja tundmatu päritoluga kütuseid ja samuti õli, ajad olid lihtsalt sellised ja auto kasutamine oli eluliselt vajalik. Kui läbisõit jõudis 350 000-ni, muutus õlikulu juba kahtlaselt suureks. Sai siis tehtud remont, lihvimised ja muu sarnane spetsialistide juures, lahti-kokku kruvimine ise. Saaled läksid kõik esimese remontmõõduga, kolvid-rõngad teine remont ja nukkvõll jäi originaal, ilma igasuguse töötluseta. Mis sai nookuritest ei mäleta enam, klapid läksid vahetusse. Pärast remonti sai sõidetud veel sada tuhat, siis läks lätti, pakkusin veel uut nukkvõlli ka kaasa, mingi sümboolse raha eest, ei võtnud. Kindlasti on siin peamine põhjus õli selektiivne määrimine, mitte nukkvõlli materjal ja töötlemine Cool

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#13

Küsimus, miks esimestel 01-del polnud probleeme ei nukkvõlli ega muude õli nõudvate kohtadega? Kas selles oli "süüdi" žiguliõli? Ja miks hiljem tekkisid "õliprobleemid" sama žiguliõliga? Arvan, et süüdi olid muud tegurid, mitte õli.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#14

Mingi aeg liikus pehmeid nukkvõlle. 01 oma kestis vaevalt 40 tuh. km. Hiljem tulid juba terasest võllid ja jamad kadusid.
T.
Vasta
#15

(20-06-2021, 15:48 PM)aavu Kirjutas:  Küsimus, miks esimestel 01-del polnud probleeme ei nukkvõlli ega muude õli nõudvate kohtadega? Kas selles oli "süüdi" žiguliõli? Ja miks hiljem tekkisid "õliprobleemid" sama žiguliõliga? Arvan, et süüdi olid muud tegurid, mitte õli.
Kui mul vanaisa esimese kopika omal ostis kuskil 70ndate algul oli sinna keelatud vene õli sisse panna, esindusest müüdi itaalia või mingit lääne õli. Sõitis sellega üle 100t probleemideta, klapikambri alune oli ka puhas nagu peab. 12 aastat hiljem ostis tutika 06, sel ajal oli ainult vene õli saada ligi 40t oli kaanealune pigine ja nukkasi sai ka päris mitu läbi sõidetud samuti 12 aastaga.
Vasta
#16

Sealt Volga nimelisest autotehasest tuli vaid kulda Big Grin
Miks ma peaks hobi Ziguli mootorisse valama hüpersupernano...mootoriõli.
Mineraal (täna poest ostetav) on piisavalt hea.
Vasta
#17

(21-06-2021, 10:30 AM)ZIL 131 Kirjutas:  Miks ma peaks hobi Ziguli mootorisse valama hüpersupernano...mootoriõli.
Mineraal (täna poest ostetav) on piisavalt hea.


Lihtne vastus: sest Zigull on täna haruldus + hobiauto ning temaga on niigi muud tegemist. Et kere roostevabana hoida, et pidurid korras oleks jne 100 asja. 
Mõistlik inimene ei tekita veel meelega omale mingeid mootoriprobleeme lisaks. 

Ja õli ei peagi oleme hüper-super-nano.
Tavaline bemmiõli, seesama Castroli 10W-60 sisse ja igasugused haiged kulumised on unustatud. Kahe aasta tagant korra vahetada ja ei maksa ulmeraha.

Sõida talvel või suvel, sõida pikka või lühikest otsa, et garaazis teda 2m liigutada, vahet pole, alati on see õli ühesugune. 
Ja see 30€ hinnavahet pole küünalt väärt.
Lisaks pead sa seda mineraali + filtrit igal aastal vahetama, seda vanade bemmide täissünti aga mitte. 

PS. Uued bemmid sõidavad täna muidugi mingi 5W-30 saastõliga nagu kõik ülejäänud margidki. Et oleks "DPF filtri kindel ja katalüsaatorikindel". 
Sest isegi BMW-s saadi lõpuks aru, et selle 10W60ga tehas majanduslikult kaugele ei purjeta ja mootorid ära ei kulu. 
(Maailma kõige rikkam autofirma (=VAG) raamatupidajad tulid selle saasta peale vist esimesena.)
Vasta
#18

Ziguli õlil ei olnud häda midagi , ta oli poolsünt ja määris hästi. 
Ziguli õli viga oli olematu pesemisvõime, kui tavaliselt õli vahetada, siis mootor lihtsal pigitus seestpoolt ja mingi ime, et nukad lendasid. 
Kui õlivahetuse ajal mootor näiteks värtnaõliga läbi pesata või vähemalt karter naftaga läbi loputada, kestis Ziguli ligi 200000km, eeldusel, et mootorikomplekteerija petrov oli töö ajal normaalses konditsioonis.
Vasta
#19

(21-06-2021, 12:00 PM)jurkman Kirjutas:  ...Ziguli õli viga oli olematu pesemisvõime, kui tavaliselt õli vahetada, siis mootor lihtsal pigitus seestpoolt...
See oleneb jällegi, et millega võrreldes. Nt. raamatus "Sõiduautod" on kirjas, et uudne Žiguli õli ei sobi kasutamiseks sapaka mootoris kuna sellel on enneolematult head pesemisvõimed ning seetõttu sapaka tsentrifugaalõlifilter ei tööta selle õliga nii nagu peaks. Seetõttu tuleb sapaka mootoris kindlasti kasutada Autooli nagu algselt ettenähtud.

Muidugi on ka võimalus, et need enneolematult head pesemislisandid olid tavakasutajale jõudvas mass-tootmise Žigulii õlis olemas ainult paberi peal või palju vähemas koguses kui ettenähtud. Põhjuseks siis nt. lisandite nappus, plaanitäitmise vajadus või lihtsalt väärt kraami kõrvale panemine töötajate poolt.

Veel kommentaariks omaaegselt VAZ-servise töötaja jutust, et eriti kõrgelt hinnati VAZ tehaseõli. Ontlikud autoomanikud tulid juhendi järgi esimesse õlivahetusse ettenähtud paari tuhande km pealt ning nendest autodest väljalastud "täiesti puhas" tehaseõli läks töötajate endi või siis heade tuttavate autode mootoritesse.

Lisaks kõnealuste nukkvõllidega tehti VAZ-servises ka sellist asja, et kliendile laost väljakirjutatud tutikas nukk läks teinekord ikka enda või tuttava auto peale ja siis saadud poolpidune kliendi mootorisse. Seda olevat vaadatud selle järgi, et kui omanikuks on vanapapi, kes niikuinii töristab madalal pöördel ka järgmise nukkvõlli siledaks, siis sellisel puhul uue nukaga mootori "teravaks" tegemine täitsa raiskamine. Ega papi mootori õigest hingamisest ja edasiastumisest aru saa ning käib talle poolpidune nukk samahästi kui uus.
Vasta
#20

Meenub veel, et see žigulli õli peale mootorist väljalaskmist oli ikka täitsa pruunikas s... Kuna meil käis siin see õli testimine näppude vahel, oli ka tunda, et täitsa kare. See juhtus juba enne kümmet tuhandet läbisõitu.
Seda tehnikat võib ka praegu teha, et kastad näpud õlisse, libistad näppe omavahel.... ja kui tunned, et libe on, siis kestab veel. Ärge jummalapärast seda kodus järgi tehke. Ei ole nagu eriti enam vaja, kuna õli lahedamalt käes. Big Grin

T.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne