15-06-2021, 08:45 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 19-06-2021, 15:06 PM ja muutjaks oli 13piisab.)
(15-06-2021, 17:29 PM)tõnn Kirjutas: Mis tal siis viga on?
Ei sisalda piisavas koguses "tarkasid molekule"?
(18-06-2021, 17:03 PM)tõnn Kirjutas: Seda õli hapnemist võiks laiemalt lahata.
Olen üks suur "silm"
(15-06-2021, 17:29 PM)tõnn Kirjutas: Mis tal siis viga on?
Ei sisalda piisavas koguses "tarkasid molekule"?
(19-06-2021, 21:47 PM)Meelis2 Kirjutas: Kui juba tehase manuaal soovitas GAZ-52 vahetada õli 5-7000 km järel, aga rasketel teeoludel soovitati vahetusvälba kilometraazi veelgi vähendada siis mingitest määrimisomadustest saab rääkida ainult uue õli puhul.
(20-06-2021, 12:53 PM)M.R. Kirjutas: Õlil, ka madalakvaliteedilisell õlil, ei ole selektiivseid kulutamise omadusi, et nüüd kulutan nukka
aga vänta ei kuluta.
(20-06-2021, 13:32 PM)stihl Kirjutas:Kindlasti on selektiivsed omadused ja materjalist ei sõltu eriti palju, sest kuidas seletada järgmist nähtust? Vaz 21051 aastast 1987 pidi taluma igasuguse kvaliteedi ja tundmatu päritoluga kütuseid ja samuti õli, ajad olid lihtsalt sellised ja auto kasutamine oli eluliselt vajalik. Kui läbisõit jõudis 350 000-ni, muutus õlikulu juba kahtlaselt suureks. Sai siis tehtud remont, lihvimised ja muu sarnane spetsialistide juures, lahti-kokku kruvimine ise. Saaled läksid kõik esimese remontmõõduga, kolvid-rõngad teine remont ja nukkvõll jäi originaal, ilma igasuguse töötluseta. Mis sai nookuritest ei mäleta enam, klapid läksid vahetusse. Pärast remonti sai sõidetud veel sada tuhat, siis läks lätti, pakkusin veel uut nukkvõlli ka kaasa, mingi sümboolse raha eest, ei võtnud. Kindlasti on siin peamine põhjus õli selektiivne määrimine, mitte nukkvõlli materjal ja töötlemine(20-06-2021, 12:53 PM)M.R. Kirjutas: Õlil, ka madalakvaliteedilisell õlil, ei ole selektiivseid kulutamise omadusi, et nüüd kulutan nukka
aga vänta ei kuluta.
On ikka.
Need "selektiivsed omadused".
Nukkvõll ja väntvõll töötavad ikkagi väga erinevalt. Vändal on pehme ja kõva materjali koostöö. Saale on pehme (lõika või nüri noaga) ja vänt on väga kõva.
Nukal aga on nookur kõva ja samuti on nukk kõva.
Õlitus ja õli kvaliteet on ülioluline.
Täna, seoses sünteetiliste õlide kasutusevõtuga on saalede müük pea nulli langenud. Ainult siis on neid vaja, kui karteri alt puruks sõidad ja ilma õlita sõitmist uhkelt jätkad.
Nukkvõlle ikka mõned veel ostavad, eriti neil mootoritel, kus nad pidevalt õli sees ei uju. (2,5 Audi V6 diisel meenub, neil oli isegi nukavahetus täiesti hoolduse käigus ette nähtud, välp oli mingi 180 või 240 tuhat, täpselt ei mäleta)
Ja seda on muidugi raske uskuda, et VAG oma nukkasid terasest ei teinud.
Aga lihtsalt sel ajal, kui see mootor valmis tehti, ei olnud normaalset õli riiulist võtta.
PS: Mingil ajal kadusid ka neljapütastel tsiklitel uuesti radikad ja veesärgid.
Miks? - Sest õlid leiutati lihtsalt nii head, et enam polnud vaja. Õhkjahutusest ja õliradikast täiesti piisab. Ja 20a vana sigulliõliga jookseks see tsikkel kohe kokku.
(20-06-2021, 15:48 PM)aavu Kirjutas: Küsimus, miks esimestel 01-del polnud probleeme ei nukkvõlli ega muude õli nõudvate kohtadega? Kas selles oli "süüdi" žiguliõli? Ja miks hiljem tekkisid "õliprobleemid" sama žiguliõliga? Arvan, et süüdi olid muud tegurid, mitte õli.Kui mul vanaisa esimese kopika omal ostis kuskil 70ndate algul oli sinna keelatud vene õli sisse panna, esindusest müüdi itaalia või mingit lääne õli. Sõitis sellega üle 100t probleemideta, klapikambri alune oli ka puhas nagu peab. 12 aastat hiljem ostis tutika 06, sel ajal oli ainult vene õli saada ligi 40t oli kaanealune pigine ja nukkasi sai ka päris mitu läbi sõidetud samuti 12 aastaga.
(21-06-2021, 10:30 AM)ZIL 131 Kirjutas: Miks ma peaks hobi Ziguli mootorisse valama hüpersupernano...mootoriõli.
Mineraal (täna poest ostetav) on piisavalt hea.
(21-06-2021, 12:00 PM)jurkman Kirjutas: ...Ziguli õli viga oli olematu pesemisvõime, kui tavaliselt õli vahetada, siis mootor lihtsal pigitus seestpoolt...See oleneb jällegi, et millega võrreldes. Nt. raamatus "Sõiduautod" on kirjas, et uudne Žiguli õli ei sobi kasutamiseks sapaka mootoris kuna sellel on enneolematult head pesemisvõimed ning seetõttu sapaka tsentrifugaalõlifilter ei tööta selle õliga nii nagu peaks. Seetõttu tuleb sapaka mootoris kindlasti kasutada Autooli nagu algselt ettenähtud.