Mõistusevastased manöövrid liikluses

Vot siin ongi iusmaakate ja enamuse siinse foorumi kasutajate vahe- sina, mina ja meie teame, et lauajupp peaks tagant üle olema võimalikult vähe, see uusmaakas pani sellega pange ja läkski lappama.
Kuigi see tugiratas on kummulioleva käru puhul imelik küll.
Alles eile nägin üht Transistorit, millel käru tugiratas rõõmsalt mööda maad kolistas.
Tundub, et see juhus levib heaoluühiskondadest siiapoole, meenub mõne aasta tagant Rootsist üks juhus, kus sõiduauto kärul oli tagatulede kandur küljest ära tulnud ja lohises samamoodi RÕÕMSALT juhtme otsas mööda asfalti Big Grin
Vasta

(26-06-2021, 12:43 PM)Aare R. Kirjutas:  ...Alles eile nägin üht Transistorit, millel käru tugiratas rõõmsalt mööda maad kolistas....
Rendi kärudest umbes iga viies laekub tagasi puruks tugirattaga. Kuigi platsipoisid kannatlikult seletavad kliendile, mis selle müstilise rattaga tegema peaks, et see terveks jääks. Pole raketiteadus, kuid tihti neid lõhutakse ja siis laotakse oma raskelt teenitud eurod nutuse näoga letti.
Vasta

Eks neid kaotatud tugirattaid vedel teedel kah.
Vasta

(27-06-2021, 14:22 PM)ZIL 131 Kirjutas:  Eks neid kaotatud tugirattaid vedel teedel kah.
 Samas tollel Saaremaa lauaveo juhtumil on tugiratas püsti aga veopea 180 kraadi väändunud. Mulle tundub et käru oli seal kus lauakuhi ning tõsteti hiljem kambaga teeäärde.
Siis liigutati ka tugiratas ülemisse asendisse. Sõidu ajal ta küll koormatud olla ei saanud.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

Sai ise ka eile sarnast puiduvedu toimetatud. Ilma komplikatsioonideta. 
5,7 materjal ja ca 400kg kolmemeetrisel ühe sillaga Tikil. 
Kui seni olen sellist vedu teinud sama pika kaheteljelise laenatuga, siis seekord sai enda hiljuti ostetud üheteljelisega sama töö tehtud.

Samas pean mainima et sellise veosega tundub olema see sildade arvu erinevus eriti tunda. Kui varem sarnane veos sama ca kahe tonnise eluskaaluga veoki taga kaheteljelisel niimoodi rahutuks ei muutunud, siis üheteljelisega pidi kogu aeg valvel olema. Hakkab suht kergelt võnkuma. Eks oma osa on ka teekattes olevatel vagudel mis haagist mõjutavad ja ilmselt ka pisut madalal haagise rehvirõhul(1,6 paberil oleva 2,2 asemel).

Seda ei tea kuidas tänapäevane auto oma stabiilsuskontrolliga käitub kui haagis närviliseks muutub...

Saarlaste piltidel tundub jah et haagis on tee äärde aidatud. Ja koormavöö vist ikka hoidis koormat kinni. Ehk siis asi taandub juhi käitumisele ja koorma paigutusele.
Vasta

Paar km/h üle kriitilise kiiruse ja oledki kõige oma lauakoormaga kääris koos.
Hallil ajal sai Terrisid kaheteljelise treilaga veetud. Selle isendi max kiirus piirdus tolle toimingu juures 50km/h-ga. Mõni gramm üle ja terekest, armsad maanteekraavid... 
Maru kannatlik pidi olema, sest tavaliselt oli vaja kõik neli masinat mööda maakonda ümber kolida. Päeva töö, mille eest loomulikult keegi kopkatki raha ei maksnud, sest nagu Eestimaal see komme tol ajal oli (ega nüüdki sittagi muutunud pole), sai metsamees palka ainult välja veetud tihumeetrite päält. Nälg ja võlg ikka noh  Big Grin
Tahtis ükskord üks seltsimees oma mossega koormakese laudu Viljandist Tallinnasse toimetada. Hoiatasin teda küll, aga no kes see poisikest kuulab ja  saigi siis too treila suure mangumise peale välja laenatud. Sõit kaua ei kestnud. Lõppes Imavere ristmikul, kust sell kogu killavooriga otse üle Tartu maantee põrutas. Libe olla olnud.
Vasta

Misasi on Terri?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Terri
Vasta

(27-06-2021, 18:51 PM)CORRADOg60 Kirjutas:  Seda ei tea kuidas tänapäevane auto oma stabiilsuskontrolliga käitub kui haagis närviliseks muutub...

Tavalist stabiilsuskontrolli ei ole nagu häirinud kui haagis taga loperdab sõidab "ilusti" aga mul ühel on tehase konks koos spets haagise tarkvaraga. Lükkab tööle kui haagis taga.See hakkab küll rooli kakkuma kui lased auto loperdama haagisega.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Sai tuldud täna Haapsalu poolt.
pärast Ristit (nii umbes 10km) jäi ette rivi, mille ees oli järelveetava kuudiga (haagiselamu) auto mis sõitis umbes 70 ... 80km/h
teine õnnetus seal rivis oli teine auto - Leaf (sellest hiljem)
mingitel hetkedel oli see autoderivi koos ja liikus kui korralik kummipael.

Kuna rivis oli  sellest autost minuni ca 10 autot ei hakanud punnima ... teades oma killavoori võimeid ja kui kurviline on tee.
Möödujaid oli vast kümmekond ...
Wase näitas Laite ruila ristis MIILITSAID (õhtul poole seitsme paiku)  ja ilmslelt nopiti neid kiiruseületajaid sealt päris mitu, kes enne sada risti, ainukesel sirgel, tegid sellest rivist möödasõitu. Neid škodasi ja muid masinad seisis seal päris palju.
Grllibaasis tuli tüübile mõistus pähe rivi mööda lasta, vist ...
No ja siis jäi sinna ette Leaf sama kiiresti sõitma Smile aga akut tal vist oli, sest neljaralisel sõitis 90 ...100ga

Tõesti on me riigis prioriteet trahvimine, mitte "probleemiga" tegelemine, mis tingib teatud hetkedel kiiruse ületamise.
Aga probleeme, see kaameraga võsas istuv trahvimasin ei suuda (ilmselt ei taha) näha.
Vasta

(27-06-2021, 22:09 PM)Daff Kirjutas:   ühel on tehase konks koos spets haagise tarkvaraga. See hakkab küll rooli kakkuma

Seepärast ei oskagi uus põlvkond sõita. Viivitamatult tuleb kehtestada nõue, et iga autokool soetab Sierrad ja Ladad ning õppesõit ainult nendega. 
Fantaasiaks hea küll, teemast ka väljas, las jääb, proovime kuidagi hakkama saada.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(27-06-2021, 22:11 PM)spark Kirjutas:  Tõesti on me riigis prioriteet trahvimine, mitte "probleemiga" tegelemine, mis tingib teatud hetkedel kiiruse ületamise.
Aga probleeme, see kaameraga võsas istuv trahvimasin ei suuda (ilmselt ei taha) näha.

Endale tundub see uudistes teada antav jutt et kui palju me oleme sel aastal roolist joobes kodanikke tabanud pehmelt öeldes nii hirmutav kui silmakirjalik.

Miks?
Seepärast et sai 22 kuupäeva õhtust kuni tänase õhtuni suht palju nii töistel kui eraelulistel põhjustel ringi vuratud. Kokku märgatavalt üle 1000 km. Erinevatel kellaaegadel ja marsruutidel üle eesti. 
Mitut politseinikku/politseiautot ma nägin? Ühtegi...
Kolm korda nägin seda va mobiilset kiiruskaamerat.
Samas tabati kuskil olenevalt päevast 30+ kuni 50+ roolijoodikut.

Ja kui nüüd mõelda kaugemale, et need kolm kodanikku kes mulle vastu tulles pimedat kurvi lõikasid ja see "Anna teed" märgi alt ette keeranud seltskond jne võisid ka vabalt joobes olla...
Aga politseid ei olnud kuskil näha...
Vasta

Rääkides "llikluse rahustamisest" õnnestus üleeila (elik lauba) lidiseda mööda Rakvere - Väike-Maarja teelt Porkunisse viival asfaldiribal. Vastu tuli üks liikur ja samas suunas oli peeglis nähtav teine. Ja sääl siis imetabaste RMK katselappide vahel pesitses liikluserahustaja. Kuivõrd see mõistuslik tegevus oli, teab vaid Allak isiklikult.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Räägite siin et uus põlvkond ei oska sõita, rääkimata kauba käru peale panekust...
Vat vanakool, see teab ja oskab...
 Jõmmipealinnas on iga jumalapäev, aga eriti pärast pensipäevi, seda vanakooli terve linn täis. Niigi on kogu kupatus remondis ja linnakese liiklus käib läbi paari tänava, lisaks sellele rahustab vanakool seal liikumise nii umbes 20-le.
 Mis puutub käru koorma paigutusse, siis ongi peen teadus. Väga palju sõltub ka haagisest. Neid on igat masti ja mõnda pole isegi vanakool näinud Smile
Vasta

Eks vanal koolil ja vanal koolil on ka vahe- need pensipäevajärgsed on juba teine liiga Big Grin
Ma ise vähemalt loodan, et ma ise kunagi selline liikluses pole Smile
Mis koorma paigutusse puutub, siis see pole tõesti nii, et panen koorma peale, käigud õigeks ja minema.
Omalgi elu jooksul omajagu erinevaid asju tulnud vedada ning mõne kauba puhul on tulnud ikka tõesti üsna loominguliselt läheneda- kaup peab ju paigal püsima ja samuti terve.
Internet on täis igasugu "huvitavaid" pilte, kuidas keegi on koormakinnitusele lähenenud.
Vasta

(27-06-2021, 17:29 PM)Tegelane5 Kirjutas:   ...
 Sõidu ajal ta küll koormatud olla ei saanud.

Kust see teadmine? Olen näinud neid maadmööda veerevaid rattaid üksjagu ja kannatavad üllatavalt pikka maad wägivallatsemist.

Mul on olemas kogemus Sakust, kus enda lamavoi allaununenud tugiratas Teaduse tänavale  "liikluse rahustamiseks" rajatud  künnisele toetus ja vaid tonnise koorma all oli piisavalt pidamist, et tõugata vedanud pooltonnise koormaga (eluskaal 2300 kilo kandis) Mazda B2500 kääri parempöördel. Õnneks kedagi ei tulnud ja peale murdunud tugirattatelje ja mõlkis ego muid kahjusid ei olnud.

Kusjuures roolis oli hetkeks ikka paanika küll, kui tagaots tahtis jätkata liikumist otse, kui nina juba soovitud viisil paremale on suundumas. Õnneks pole künnis väga pikk ja tagarattad said uuesti asfaldist kinni.

Siinkohal vabandus teisipäeval punnsilma vedanud haagise järel vähe äkiliselt pidurdama pidanud kaubikujuhile - natuke lühike oli see koorma jaoks ja jäi eest veidi kergeks, mistõttu Kirikla kurvide ebatasasused tahtsid teelt välja viia. Aga selleks pikivahe (mida Sa väga hoida ei tahtnud) ju ongiWink Soovitusliku kiiruse märk 60 pole seal mitte ilu pärast....
Vasta

(28-06-2021, 00:18 AM)DevilDeVille Kirjutas:  Rääkides "llikluse rahustamisest" õnnestus üleeila (elik lauba) lidiseda mööda Rakvere - Väike-Maarja teelt Porkunisse viival asfaldiribal. Vastu tuli üks liikur ja samas suunas oli peeglis nähtav teine. Ja sääl siis imetabaste RMK katselappide vahel pesitses liikluserahustaja. Kuivõrd see mõistuslik tegevus oli, teab vaid Allak isiklikult.

Ilmselt kohalik kontaaabel teeb TÖÖD (kunagi, keegi, kuskil kirjeldas ka Roela kandi konstaabli töövõtteid ... sõita autoderivi ees 85km/h )
Vist oli kaks aastat tagasi. Laupäeva õhtupoolik Saksi ja Porkuni vahel, künka otsas, puu kõrval, mõõdeti kiirust  - mahtuniversaalis  on 80 (ja cruis) piisav kiirus Smile
Vasta

(27-06-2021, 22:11 PM)spark Kirjutas:  Sai tuldud täna Haapsalu poolt.
pärast Ristit (nii umbes 10km) jäi ette rivi, mille ees oli järelveetava kuudiga (haagiselamu) auto mis sõitis umbes 70 ... 80km/h
teine õnnetus seal rivis oli teine auto - Leaf (sellest hiljem)
...
Wase näitas Laite ruila ristis MIILITSAID (õhtul poole seitsme paiku)
...
Grllibaasis tuli tüübile mõistus pähe rivi mööda lasta, vist ...
No ja siis jäi sinna ette Leaf sama kiiresti sõitma Smile aga akut tal vist oli, sest neljaralisel sõitis 90 ...100ga

Tõesti on me riigis prioriteet trahvimine, mitte "probleemiga" tegelemine, mis tingib teatud hetkedel kiiruse ületamise.
Aga probleeme, see kaameraga võsas istuv trahvimasin ei suuda (ilmselt ei taha) näha.

Kas korravalvurid oleks pidanud ainult haagist vedava auto tulistama sõelapõhjaks ja kõik seesolnud teeäärse kase otsa teistele hoiatuseks üles pooma või kohe ka Leafi ette võtma? Või oli nüüd ainsaks murekohaks see, et nad kiiruseületajad ette võtsid?

Meie tulime veidi enne kaheksat sama rada ja kolonn oli juba siis olemas. Kes vähegi on seda teed jaanijärgsel nädalal sõitnud ja omab vähemalt kolme ajurakku, peaks ju suutma ette ennustada, et seal on õhtul saba sadamast kaheniidiliseni. Mõtlemisvõimelisemad lähevad vana teed pidi Haapsalust.

Sellestsamast Risti pöördest ka. Meie tulime eile kaheksa paiku Virtsu poolt peale, viis autot järjest. Haapsalu poolt tuli hõre saba, parajasti "tõmblukuks" paslike lahedate vahedega. Aga oh õnne: Haapsalu poolt tulijatest esimene türnüffel ei teinud esimesele väljakiirendajale (kel suund kenasti sees oli) ruumi, vaid vajutas juurde. Kuna see oli ka kange loomuga, siis Haapsalu poolt tulija pressiti üle topeltjoone ja ta võitis terve autopikkuse. II auto hakkas peale tulema, aga autod III ja IV loomulikult leidsid, et neil on vaja enne jõuda ning vajutasid (osaliselt vastassuuna kaudu) mööda. Ja nii oligi kiirendaval autol II rada läbi ja Haapsalu poolt lähenemas juba tihedam rivi. Seega "sigatsesin" ja reastusime parasjagu saabunud laiemasse vahesse välja, tõmmates hoogu veidi alla ja võimaldades kottijäänul ka teele tulla. Õnneks oli ta olukorda jälginud ja kiirendas kohe. Ajakulu sisuliselt ei olnud - vaid paar sekundit, mil me ei kiirendanud. Ülejäänud tee Riisipereni oli üks tõmblev rivi vahemikus 70-90. Kolonni vedavat autot me ei näinudki, lõppu peeglist ka mitte....

Ülaloleva jutu mõte on see, et meil on laialt teada need kohad ja ajad, mil liiklus on tihe. Säärastes oludes võiks natuke oma ego ja eesõigust tagasi hoida, palun.
Vasta

(27-06-2021, 18:51 PM)CORRADOg60 Kirjutas:  ...
5,7 materjal ja ca 400kg kolmemeetrisel ühe sillaga Tikil. 
...
Eks oma osa on ka teekattes olevatel vagudel mis haagist mõjutavad ja ilmselt ka pisut madalal haagise rehvirõhul(1,6 paberil oleva 2,2 asemel).

Seda ei tea kuidas tänapäevane auto oma stabiilsuskontrolliga käitub kui haagis närviliseks muutub...
...

Stabiilsuskontrollid on kaunikesti erinevad. 2013 GLK oma oskab konksusolevaga arvestada. Abiks otse ei ole, aga sõitmist ei sega ka. 2015 aasta  Peugeot 5008 oma jäi pool sekundit hiljaks korrektsioonidega ja sõna otseses mõttes üritas ära tappa. 2016. Auris väga ei seganud, aga häiris pidevalt oma sekeldamisega.

Rehvirõhk mõjutab stabiilsust PALJU. Seda olgu pigem rohkem (kestavad ka rehvid paremini).

5,7 läheb kolmesese kenasti nii, et jääb positiivne konksukaal: keskmised 40 cm saab lükata konksu käepidemeni, (Respol 1,6 m pluss 3 kastis, seega jääb tagant välja turritama 1,1 märgistamist vajavat meetrit). Kui virn liiga kõrge saab, hakkad 20 cm kaupa kõrvalt tagasi nihutades laduma. Hästi kinni rihmatud kõrge ja kitsas koorem on kindlasti parem vedada, kui täislaiuses laotud madal, "pööramist arvestavalt" tagant üle laotud koorem. Asi, mida enamus "mul vaid veidi minna"-mehi kohe kuidagi arvestada ei taha.
Vasta

Sai ka just üks pisike Rootsi tiir tehtud ja elus esimest korda purjekata tagasi tuldud Big Grin Hoopis jahi kiilploki tõin Gävlest tagasi. Autoks siis Bentley-põhjaline Phaeton ja haagiseks poolakate 2-teljeline 3,5X1,5 pidutiteta O1. Ei kaalunud aga võis olla kaalus, võis olla ka pisut üle. Ütleme kooslus vast kuni 900 kilo?  Igastahes Rootsis kiirteel sõitsin natuke kiiremini kui veokad, piloot 100 peal, tegelik 96 oli OK. Paldiskist Noarootsi Nõva kaudu tuli pisut lahjemalt lasta aga kõik algab siiski VEDUKIST! Phaeton on fenomenaalne auto ja kuna on ka raske ning suurte piduritega, siis parim käruveok, milelga elus sõitnud! Parem kui RAM, jäädes "inimlike" haagiste juurde. Kogu see tark elektroonika töötab ideaalselt ja isegi ei teki kihutamise vajadust. 2,3 tonni omakaalu ees on igati piisav ka võimalikus kerges ülekaalus O1 veoks. Muuseas, just ja ainultselliseks tööks Phaeton ostetigi - et vedada  maanteedel mõnuga purjekaehituse materjaliveo haagist. Sel on muidu peal veel ka 1,8 kõrge tent ja käiakse Kiili ning Kuressaare vahet Wink  Phaeton oli minu soovitus Sõbrale, kellega on kajutit ja koeravahti nädalates jagatud... Jube rahul on! Tegin 800 kilti ringi ja üks paagitäis! Sellest siis 250 km lihtsalt haagisega, kus sees 200 kilo trääni, 250 siis selle kolakaga ja 300 Eestis autoga. Kogu selle ringi keskmine oli 9,6 l/100 km @ 69 km/h!!!! Tühjalt ja "kultuurselt" ehgk siis kruiisiga 89 tühjal maanteel sõidab kuuega soti ära... 

PS:peale võimaliku ülekaalu muid mõistetamatud trikke liikluses ei teinud, olin üliontlik nagu tavaliselt Wink 
PPS: poolakate haagis maksis aastake tagasi Valkas (Läti müüja) koos tendiga 1200 raha!!! Ma ei tea, kuskohast Tiki ja Respo omi hindasid võtavad... 
EDIT:täna on tsipa kallim, Kaheri kaudu 1420+kõm aga on ka ASI!

[Pilt: AM-JKLW75GJeevELotsttIQ-yXRQGJ9rPceAqkgC...authuser=0]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 peidetud kasutaja(t), 13 külali(st)ne