Mõistusevastased manöövrid liikluses

Pikka kaupa tuleb ikka nii vedada...


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

(28-06-2021, 11:25 AM)Aspelund Kirjutas:  Pikka kaupa tuleb ikka nii vedada...

Tegelikult pole see ju keelatud? Ma küll ei suuda välja lugeda seda ühestki seadusest et koorem ei tohi olla osaliselt vedukile ja osaliselt haagisele toetatud!!!! KUi on korralikult kinnitatud, anna aga minna. See on lubatud aga ei tohi ületada MUID etteantud mõõte ja kaalusid. Kunagi sai täitsa uuritud seda vanakooli "pukk"haagise varianti pika materjali veoks, seda küll kastikas+paadihaagis. Nagu veetakse tuugenite labasid, saaks vedada ka kerge tehnikaga pikemaid asju. Probleeme tekitavad alati jahtide mastid, lipuvardad jms aga miks ka mitte oma metsast pikem materjal a'la saeraami viia. Autorongile on antud kogupikkus ja passis kaalud, muud mitte.
Vasta

Einoh, jälle Rootsi Big Grin
Aga nagu pildilt näha, siis nüüd murrab juht pead, kuidas krt ma sellega nüüd keerama hakkan...
Vasta

tegu niisiis poolhaakega Smile
Vasta

Üks võlg tahtis õiendamist. Täna oli see juhus.
Küsimus oli, et mis juhtub, kui jalgrattur satub kahe autoga samal ajal ühele joonele?
Midagi ei juhtu. Viisakas maailmas mahuvad kõik kenasti teele ära ja ruumi jääb veel ülegi, sest kõik on inimesed ja kõiki ootab keegi kodus. Naine, lapsed, ema, isa või sõbrad. 
Sedamoodu siis.

https://youtu.be/YRLnZH-LNCM
Vasta

Selles olukorras oli tõesti ruumi küll ja rohkem veel, kuid pahatihti kipun vähemalt mina kohtuma jalgratturiga (õigem oleks vast öelda järele jõudma) just siis ja sellel kohal, kus olen vastutuleva autoga kohakuti. Sama kehtib ka traktorite kohta. Loomulikult ei juhtu sellist olukorda sõiduautoga ja enamjaolt ka tühja veoautoga sõites Big Grin
Vasta

Mind see üksik (või üksteise järel paar tk) jalgrattur, kes sõidab kõnnitee pool äärejoonest, kunagi ei sega.

Küll segab see, kui neid sõidab mitu üksteise kõrval ja osad siis ka sõidurajal. Või näiteks need viinerid, kes oma 16 bar peale pumbatud võistlusratastega tee ääres keelduvad sõitmast, sest kruusakivikene ei lase sõita tal.
Vasta

(06-07-2021, 09:09 AM)ivo86 Kirjutas:  Mind see üksik (või üksteise järel paar tk) jalgrattur, kes sõidab kõnnitee pool äärejoonest, kunagi ei sega.

Küll segab see, kui neid sõidab mitu üksteise kõrval ja osad siis ka sõidurajal. Või näiteks need viinerid, kes oma 16 bar peale pumbatud võistlusratastega tee ääres keelduvad sõitmast, sest kruusakivikene ei lase sõita tal.

kui väga segab, siis soovitan endal sõitmine järgi jätta.
kasuta parem ühistransporti.
Vasta

Jalgratturi seisukohast olekski selline sõiduteel paiknemine ohutum, kui auto temast "lõdva vasakuga" mööda ei mahuks, vaid peaks hoo maha pidurdama ja suurema kaarega mööduma. Mina küll neid kõrvuti sõitvaid rattureid hukka ei mõista, sest selliselt ON ohutum - tõenäosus, et 2-st ratturist üle sõidetakse on kordades väiksem kui et ühest  Big Grin
Ja kui autojuht ei tea, mida tuleb teha kui sõidurajal on ees takistus (misiganes selle takistuse täpne nimetus siis on), siis tuleb tal peeglisse vaadata ja mõelda, kas ta ikka on sobiv sõidukit juhtima.
Vasta

Ükspäev sattusin sõitma taga ühel kileviinerite saatebussil- neid viinereid oli seal bussi ees mingi paarkümmend tükki, mul koorem peal, tee ka selline, et mööda ei saa, sest kogu see kolonn oli enam-vähem nagu Rootsi mõõtu veokas, mis sõidab traktori kiirusega. Paraku ei tule olukorras, kus neid viinereid on kas üks või rohkem ka ühistranspordi kasutamine kõne alla, sest keegi peab veokaga ka tööd tegema ning neid on tegelikult väga palju. Teisalt- see on vist omakorda asi, mis neid viinereid väga ei huvita, nemad teevad ju sporti.
Sõiduautoga sõites on mul viineritest savi, arvestades sõiduauto gabariite, massi ning kiirendus/aeglustusomadusi.
Vasta

(06-07-2021, 09:31 AM)diesel Kirjutas:  
(06-07-2021, 09:09 AM)ivo86 Kirjutas:  Mind see üksik (või üksteise järel paar tk) jalgrattur, kes sõidab kõnnitee pool äärejoonest, kunagi ei sega.

Küll segab see, kui neid sõidab mitu üksteise kõrval ja osad siis ka sõidurajal. Või näiteks need viinerid, kes oma 16 bar peale pumbatud võistlusratastega tee ääres keelduvad sõitmast, sest kruusakivikene ei lase sõita tal.

kui väga segab, siis soovitan endal sõitmine järgi jätta.
kasuta parem ühistransporti.

(06-07-2021, 09:46 AM)maaks Kirjutas:  Jalgratturi seisukohast olekski selline sõiduteel paiknemine ohutum, kui auto temast "lõdva vasakuga" mööda ei mahuks, vaid peaks hoo maha pidurdama ja suurema kaarega mööduma. Mina küll neid kõrvuti sõitvaid rattureid hukka ei mõista, sest selliselt ON ohutum - tõenäosus, et 2-st ratturist üle sõidetakse on kordades väiksem kui et ühest  Big Grin
Ja kui autojuht ei tea, mida tuleb teha kui sõidurajal on ees takistus (misiganes selle takistuse täpne nimetus siis on), siis tuleb tal peeglisse vaadata ja mõelda, kas ta ikka on sobiv sõidukit juhtima.
Mina mõistan tugevalt hukka selle piitsapeenikeste ratastega sõiduteel töllerdamise ja mingit lisaruumi mina neile ei tee. Normaalsete ratastega ratturitele teen. Aga jätkuvalt - kui nad on ääres ja hanereas, siis tegelikult nad ei sega. Ja minu arust segavad nad kõige rohkem linnas, sest nende spetsratastega ei saa kõnniteel vms takistusega kohas sõita ja on vaja just nimelt autode vahel töllerdada, kuigi on võimalus seda mitte teha.

Jutuga, et "minu spetsiaalrattaga ei saa mujal sõita ja mul on avalikus ruumis õigus sõiduteel trenni teha", võib karupeesse minna. Miks krossiratas avalikus liikluses siis keelatud on? VÕi Supermoto? Vibulaskmine? Kõik tahavad hea sirge tee peal trenni teha. Nahh see rattur teistest tähtsam on?

Ma pidasin kunagi ühe triatlonimehega tulise vaidluse maha selle üle, mitu JALGratast tohib kõrvuti sõiduteel sõita. Ta läks oma õiguse otsimisega kuskile politseis vähe kõrgemale välja. Vastus oli ikka sama ja siis ta kustutas selle vaidluse kiirelt ära. Pikalt jauras, kuidas kõrvuti on ohutum ja bla bla bla. Kõrvuti võib sõita 1 jalgrattur sõiduteel. (välja arvatud ornagiseeritud spordivõistlusel).


Põhjus:

§ 32.   Jalgratta, kergliikuri, pisimopeedi ja mopeedi asukoht teel
(1) Jalgratta ja pisimopeediga tohib sõita:

  1) jalgrattarajal;
  2) jalgrattateel;
  3) jalgratta- ja jalgteel;
  4) sõiduteel selle parema ääre lähedal, välja arvatud käesoleva seaduse § 48 lõike 1 kohase vasak- või tagasipöörde ajal;
  5) teepeenral.



Kui on kaks jalgratturit kõrvuti, ei ole üks neist parema ääre lähedal. Kui kellelgi on paremat infot kuskilt mulle näidata või on midagi muutunud, siis palun märku anda. Seniks on aga selline tegevus seadusevastane minu teada.

Ühistranspordiga võid ise sõita, võta oma jalgratas ka kaasa. Ja liibukad. Siis on hea teiste kileviineritega rääkida, kuidas oma "trennivajadusega" sai vähemalt 350 autot täna lampi pidurdama sunnitud. Rohkem võiks neid kõrvutitöllerdajaid auto alla jääda. Äkki siis tevaitatkse neid idioote rohkem või muudetakse seadust.
Vasta

Kui ma õigesti aru sain, siis see triatlonimees arvas tõsimeeli, et JALGratturid võivad ka sõita terve sõidurea laiuselt, kui tahtmine on?
No see näitab küll üsna ilmekalt nende maailmavaadet. Minu teada võivad tsiklid sõita sõidureas kõrvuti, kuna nende liikumiskiirus on sama nagu autodel.
Vasta

masendav. päriselt.
kust krdi otsast teie võrdsemad liiklejad olete kui mistahes muud kodanikud?
Vasta

Auto või bussi roolis ei digimuundu sa hetkega sõidukist jalakäijaks ja vastupidi jne. Sõidab sõiduteel, kõnniteel, ülekäigurajal ja punase tulega üle ristmiku jne.
Auto ja bussi roolis pead kõigi teiste liiklejatega arvestama.
Vasta

Ja traktor võiks  põllul sõita ,sest Sina ju töötad tee peal ja Sul on kiire.Tema töötab põllul.
Vasta

Jalgratturid üldjuhul ei lase mööda kiiremaid. Peegleid pole, klapid kõrvas ja ülbed (paljud on). Auto tuleb, mine korraks serva haneritta, pärast sõida või keset teed. Möödalaskmine on KOHUSTUS.
Mul pole nende vastu muidu midagi, las sõidavad, aga pidev takistamine on jama. Kui ise ketti venitan, siis minu pärast autod aeglustama või vastassuunda minema ei pea. Saab ka nii.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(06-07-2021, 13:18 PM)diesel Kirjutas:  masendav. päriselt.
kust krdi otsast teie võrdsemad liiklejad olete kui mistahes muud kodanikud?

Selle asemel, et tühja paukuda, võiks oma vaatepunkti lahti seletada. Mina üritasin. Lisaks seletasin, miks kõrvuti jalgratturid sõita ei või, sest see on seadusega keelatud. Mitte ainult minu arvates ei ole keelatud, vaid ongi keelatud. Mine küsi politseist, kui ei usu.

Nüüd seleta palun ära, kuidas ma sellega võrdsem olen?
Vasta

oi jummul, mina siin pikka vaidlust harrastama ei hakka.
sina tõstsid teema, et sind segavad jalgratturid.
sõitke nii kuis ego lubab ja asi tahe.
kui mõni teine liikleja ego gabariitisse jääb, eks siis on laks ja edasi jahvatavad seaduseveskid.

soomes muide just arutavad, et mööduv auto peab jätma ratturiga poolteist meetrit vahet.
tea, kas peaks meil ka seukse sääduse tegema?
Vasta

Isegi kui 2-e jalgratturi kõrvuti sõitmine on eraldi mitte lubatud (NB ei ole kusagil kirjas "2 kõrvuti on on keelatud"), siis nende mingil hetkel kõrvuti paiknemine on vaatamata sellele igati legaalne tegevus. Jalgrattaga sõites on lubatud teisest jalgrattast mööduda, mitte kusagil ei ole öeldud kui kaua võib möödumise manööver kesta (inimvõimetel on piirid!) ja möödumine on igal pool lubatud  Toungue
Vasta

(06-07-2021, 14:47 PM)maaks Kirjutas:  Isegi kui 2-e jalgratturi kõrvuti sõitmine on eraldi mitte lubatud (NB ei ole kusagil kirjas "2 kõrvuti on on keelatud"), siis nende mingil hetkel kõrvuti paiknemine on vaatamata sellele igati legaalne tegevus. Jalgrattaga sõites on lubatud teisest jalgrattast mööduda, mitte kusagil ei ole öeldud kui kaua võib möödumise manööver kesta (inimvõimetel on piirid!) ja möödumine on igal pool lubatud  Toungue

Kui jalgrattur tahab teha pikka möödasõitu, siis mina tõlgendan "ohutu kaugus möödumisel" ka autojuhina nii nagu õigeks pean.Seaduses meil seda kirjas hetkel pole, seega on see minu hinnata.

Ühtlasi tervitan seda debiili, kes Tartus raua tänaval oma maanteerattaga keset tänavat pidevalt töllerdab ja pikivahet hoida ei oska. Loodetavasti oli asfalt pehme. Sest linnas ongi hea mõte sõita keset sõidurida spets rattaga jalad pedaalide küljes kinni.

Politsei arvab nii muidu: https://liiklus.ee/liiklusseadus-jatab-t...juhtidele/
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 41Degree, 78 külali(st)ne