Isegi siin väikses linnas nagu Jõhvi, tehakse ajuvabasid manöövreid. Olen mitu korda näinud Rakvere tänaval foori all oodates, et jaama tänavalt tehakse vastassuunda pööre. Pole eriti keeruline ristmik.
No jah. Ma panin alles hiljuti prantsuses blacki maha. Tulin inglismaalt ja hommikul vara mingi prantsuse küla vahel panin foori alt tähtsa näoga vastassuunas lõikama.
Muidugi see ristmik oli ka paras segane teema. Tundub, et projekteerija päris kaine polnud kui see rist kujundati.
Õnneks oli vara hommikul ja kedagi ma ei seganud aga noh kukalt võttis küll kratsima.
Lõpuks sõidad mõlemis riigis valel rajal
Olen samuti frangis öösel tööst väsinud peaga kiirteele pealesõiduks hoopis mahasõidu rada kasutanud. Kähku koju, kähku koju...
Veast sain aru siis, kui kaugelt kellegi laternad vastu särasid.
Ringikeeramisega läks ikka väga kiireks
Ma Inglismaal lennujaamast võetud rendikaga sealt ära sõites pimedas juba panin kohe mingil suurel mitmekordsel ristmikul uhkelt vales suunas. Õnneks oli kell vast kusagil 23+ ja liiklus väga hõre. Aga isegi kui üks auto vastu sõitis ja tulesid vilgutas,sai autos olnutega kirutud,et krdi tropp selline. Umbes kilomeetri pärast vilkus meil järgi politsei. Olid väga mõistlikud. Seletasid olukorda ja eskortisid meid lausa hotellini. Väga viisakas suhtumine oli. Paluti edaspidi hoolikam olla.
Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid. MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Tegu pole küll manöövriga, kuid pani mõtisklema, kui täna õhtul enne kella 23 vihmasajus Karksi kandis sõitsin ja juba väga kaugelt nägin, et eessõitval autol tagumised udukad särasid. Ei aidanud 6 LEDi vilgutamine ega midagi, õnneks oli see auto minust nii palju aeglasem ja liiklus nii hõre, et sain sujuvalt mööda. Eriti põnevaks tegi olukorra see, et ka tagant tuli üks uus Tiguan kaugetega sappa, aga õnneks see sai tagumiste strobode vilgutamisest aru ja võttis maha.
Mind paneb lihtsalt imestama selliste udukavendade arusaam, et pimedas ja vihmasajus peab udukad kasutama. Ma ütleks, et eriti uue asfaldiga teel teeb see tagasõitja jaoks asja palju vastikumaks, sest lisaks sellele, et märg asfalt kõvasti tulesid neelab, peegeldab ka eessõitja tulesid.
Pimedad ja vihmased ajad veel ees, huvitav, kui "populaarseks" see sel aastal saab... Udukad siis.
(Seda postitust muudeti viimati: 28-07-2021, 17:10 PM ja muutjaks oli volvotar.)
(26-07-2021, 23:56 PM)Elavdame! Aare R. Kirjutas: Volvotar siin leheküljel alguses ütles, et hullult kiirest oleks vaja elektritõuksidega midagi ette võtta- olen kahe käega poolt, sest tundub, et paljud unustavad selle otsa ronides mõistuse maha. Vaatasin just Youngtimer Campi pilte ja kuigi ma muidu uudiseid väldin, sai seekord selle ühe uudise puhul uudishimu minust võitu ja vaatasin, mis see tola seal tegi. Tekib küsimus, et mis kurat neil peas toimub või kus su silmad on, krdi idioot???!
Jätaks siinkohal arutluse eesõigus jms teemal kõrvale, isegi kui tõuksijobul oli roheline tuli, on selliste puhul ikkagi tegemist potentsiaalsete Darwini auhinna kandidaatidega. Lõpptulemus oli muidugi iseenesest pull- tasuta sõit nagu maast leitud.
Ma ei tea, kuidas teistel, aga minus tekitavad need elektritõuksid küll vimma.
Kuidagi viimasel ajal (ise eluagne ratta-, võrri- ja tsiklimees) need hullult kihutavad kaherattalised ajavad mitte närvi, vaid lausa vihale. Otsene kahju: *Meri meeldib, aga nende tõukside ja kolerattalistega kimajate tõttu igasugu promenaadil liiklemine on minimiseeritud- enda tervise huvides. *Kardan oma vanemate liiklemist, sest nemad selliste kihutajate hulka pole varem näinud. Isa on mitmeid kordi ütelnud, et ei tahagi enam linnas (ei ole Tln.)
autoga sõita.
*Nad on parajalt rasked "pommid"- võivad tekitada märkimisväärset kahju inimestele, loomadele ja teistele liiklejatele - isegi autodele!
Näide; Tuttava pojale sõitis el. tõukeratas jalgrattale tagant otsa- maastikuratas vajab nüüd tõsist remonti
(tag. ratas kõver, käiguvaeti vajab vahetust, raam sirgestamist).
Hea küll, "rauda"i saab uuendada, aga ülejäänuid? Mingisugustki kindlustust neil ju ei ole, ja kui peaks juhtuma intsident ravikindlustust
mitteomava isikuga,või kaskokindlustust mitteomava liiklusvahendiga- kes maksab? Näide: Elan ise teist kuud praktiliselt ühekäelisena teiste poolt tekitatud rumalusest. Ainuüksi käeluumurd ja arved maksmata, nõud pesemata, habe ajamata- isegi kingapaelu ei saanud alguses kuidagi kinni, riietumisest rääkimata.
Ps. Huvitav tähelepanek, et kui tavajalgrattaga sõita samamoodi sikk- sakitades ja nii kuis "torust tuleb", siis varsti kutsutakse politsei.
Aga elektriliikurite puhul oleks nagu "avalik kokkulepe"- pigem massipsühoos ja võetakse kui paratamatust!
ma ei saa aru miks ei saa ,ei taheta nende tõukside kiirust piirata!10 kmh oleks max. mina nt.pean oma autodega leppima piirajatega,mis rakenduvad 250 kmh
Eks sellega läheb samamoodi nagu kunagi rolludega, et kõigepealt peab asi ikka korralikult üle võlli minema, et aru saadaks, et asi on käest ära. Aga tõuksirisudega tekib see olukord kindlasti kiiremini, sest need on rolludest kättesaadavamad- maksa mõni €, jäta mõistus ja pärast ka rollu suvalisse kohta risti kõigile jalgu, vahet pole, kas sõiduteele, kõnniteele või kellelegi värava ette.
See on hullem massipsühhoos kui mõni aasta tagasi see Pokemonide tagaajamine ja tegelikult ajavad need tõuksid ka mind suisa pöördesse nagu ka volvotari, mõtlesin enne lihtsalt leebemalt väljenduda.
Tulin just pooltundi tagasi koju (nurgapealne maja). Nägin ühest aknast päid vilksatamas, läksin teise külge- jälle sama!
Kaks noorukest tüdrukutirtsu (kahekesi peal) andsid tõukega kus see ja teine, ise vaevalt kaksteist aastat vanad!
Ja kui minusugune oma 35 aastat vana retroratta välja ajab, mida kõike nõutakse- tulesid ja vilesid, helkureid- siin ja seal (kamaluga),
kiivrit (tungival soovitusel), helkurvesti ja kainet pead.
Aga sellise "närvilise pistrikuga", mis iga kivikese tõttu üle võlli võib käia- ei midagi!
Ei mingit juttu nagu et-"Ühiskond ei peaks inimese oma hoolimatusest tekkinud tervisekahjusid kinni maksma"!
(Seda postitust muudeti viimati: 29-07-2021, 09:35 AM ja muutjaks oli Walter.)
Kui kriitiline mass maksumaksjaid suunatakse haiglaravile või pakitakse kasti eks siis riik sekkub - ei midagi erilist, just bisnis.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Tahtsin eile lõuna ajal kirjutada elektritõuksist aga ei julgenud sest viimati peetakse jälle igavleva........
Nüüd loen ja imestan. Volvotari jutt üks ühele sellest mida Valga linnas nägin.
Kaks tüdrukutirtsu nii umbes 10 aastased. Kahekesi tõuksi seljas ja annavad minna nii mis ratas võtab.
Tehti pööre alla laululava poole. Ratas vibas ikka päris korralikult. Ma olin kindel, et nüüd see sõit seal lõpeb aga ei. Välja vedas ja anti sama auruga edasi.
Täielikud kamikadzed.
(Seda postitust muudeti viimati: 29-07-2021, 13:54 PM ja muutjaks oli Aare R..)
Me sinuga, Daff, vist olemegi need kaks igavlevat- mina end rekkameheks küll ei pea, vaevalt sinagi, aga ma ei saa aru, kust selline arusaam tuleb üldse- 15 tundi tööd, minul näiteks ükspäev marsruut Pärnu- Viljandi- Otepää- Viljandi- Sõmerpalu- Antsla- Tartu- Kunda- Võsu ja kui mingil momendil vaba moment tekib, et pilk peale visata- tavaliselt peale tööpäeva, vabadel päevadel küll suvalisel hetkel, siis ei saa öelda, et just igavleks, pigem vastupidi- kõik see 15 tundi nagu orav rattas, sest mina ei sõltu ka kellestki, kui ma tööd teen.
Aga see selleks- eile õhtul, kui koju tulin ja nägin inimesi, kes jalutavad või sõidavad rattaga, tekkis kuidagi soe ja mõnus tunne sisse, et näe, ikkagi on veel normaalseid inimesi ka ja kõik ei olegi tõuksihulluses.
Kuigi selle mastaapsusest annab veidi aimu vast ka see, et käisin just korraks apteegis siin Pärnus ja suvalistel kõrvaltänavatel umbes 2km jooksul lugesin ma suvalistel kohtadel- püsti-pikali-risti kõnniteel jne seismas 35 risu.
Pärast lähen oma värskelt soetatud jalgrattaga tiiru tegema, peaks huvi pärast katsuma kokku lugeda, palju neid pikema marsruudi jooksul vedeleb, kuigi ma kaldun arvama, et kesklinna poole minnes on neid juba rohkem kui puid-põõsaid pargis.
Võib ennast kasvõi kuumaõhupallimeheks pidada, aga kui sa teenid leiba päev otsa rekkaga (ma ütleks - suur veoauto) ringi sõites, oledki rekkamees. Ilma sinna juurde hetkel midagi omistamata.
Postiljon võib ka ennast rallimeheks pidada, aga kui ta ikka igapäev posti veab, on ta postiljon. Kui näeb välja nagu part ja prääksub nagu part, siis ilmselt on ikka part
Üldiselt veoautojuhtidega kipub olema nagu veganitega - ükskõik, mis teemal juttu alustada, kasvõi Galaktika tuumast või süvaveekalade paaritumistsüklitest, ikka jõuab tekst hiljemalt viie minutiga kuhugi sinnakanti, et "sõitsin siin mina mööda baani, nelikümmend tonni taga, ja..."
Otsustasin täna üle hulga aja välja minna, süüa ostma. Endla tänava jalakäijate fooris põles roheline tuli. Eemalt lähenes suur veoauto, teate sellise kõrge kandilise kabiiniga. Korraga haaras nagu jäine käsi kõrist: mis siis kui see on üks neist. Mis siis, kui seda hiiglaslikku masinat kontrollib sama aju, mis vahel sunnib käsi postitama foorumisse seosetut loba. Hingasin kolm korda sügavalt, diafragmaga, nagu on õpetatud. Mida sa õigupoolest kardad, sa ei ole ju tõukerattaga, rahustas sisemine hääl. Jah, lõikas teine hääl nagu nüri ketaslõikuriga, sina tead seda, aga kas NEMAD ka teavad? Mis siis, kui nad just täna on igavlemas, uusi seiklusi, uut kirjutamisainest otsimas. Mis siis kui … Pöörasin tagasi, toitu saab koju ka tellida.
(Seda postitust muudeti viimati: 29-07-2021, 16:08 PM ja muutjaks oli v6sa.)
Ja see "sõitsin siin mina mööda baani, nelikümmend tonni taga, ja..." häirib kuidas?
Nelikümmend tonni ei ole tonnnelisada, mida suvalisel hetkel tahtmistmööda kiirendad või pidurdad. Iga pidurdus tähendab asjatult kulutatud liitreid (mitte kümneid gramme, nagu sõiduautol). Krusameest väga ei ohusta järjekordne ülijuht, kes end ta jalgade alla põrkerauda koogiks pargib. Ega see meeldiv ole, aga kahe meetri kõrgusel raputab vähem Kuniks torn püsti muidugi püsib või maha põleda ei otsusta.
Pigem häirib seal ülal istudes kohutavalt, kui mingi järjekordne madal ja moodne otsustab mingeid oma reegleid kehtestama hakata. Kahju, et praeguseaegne B-kati koolitus ei võimalda osalejaid panna korraks veoautorooli, et neid tekiks mingigi arusaam, kui vähe sealt kõrvale ja ette-alla näeb ja kui palju ruumi see kolakas teel pöördeks vajab.
No teine hädavajalik lisandus oleks täiesti sisutu ökonoomsussõidu (vaid autotootjatele ja pankadele vajalik mootorilõhkumiskoolitus) asemel kohustusliku "kiirabipäeva" kehtestamine. Kes on kord avariipaigalt rümbatükke kokku korjanud, oskab oma toimetamise järelmeid hulga reaalsemalt hinnata.
Selle asemel lõdvendatakse meil hoopis juhtimisõiguse saamise reegleid...