Krossiminsk - erkki
#41

Motonostalgial sõites siis juhtus see, et alguses arvasin et kuum ilm tegi liiga ja peadüüs liiga väike ning jooksis kinni. Aga tegelikult oli viga taas väntvõllis. kepsu alumise laagri ääres olev seib oli läbi kulunud ja eraldas mõned metallitükid mis kolvi peale jõudsid. Nüüd sai uus (custom) väntvõll paigaldatud and mootor tagasi koos ja sõidab jälle väga hästi Smile  järgmine kord jälle. aga vedrustust tuleks järgi aidata pisut sest hetkel tahtis asfalti peal kurvis alt ära minna masin.

chevy 1940
Vasta
#42
Photo 

[Pilt: large_29851111_UVwT.jpg]

[Pilt: large_29851113_mU4w.jpg]

chevy 1940
Vasta
#43

update...

seni on minsk hästi sõitnud. kàivitub super hasti ja liigub endiselt reipalt. nyyd jaab lopuks aega mootori korvalt et lenksu laagrid uued panna ja kiigepuksid ja tagaamordid vahetada/ uuendada. 

samas on käimas ka mõnes teised minski  projektid: Krossiminski originaalmootor sai 0.50 kolvi koos kahe kitsa rõngaga. avasin kolmanda ülevoolu kanali sisselakse poole. kolvi seelikul sisselaske pool kaks läbivat ava. avardatud sisselaske suue ja ehitasin reed valve pesa milles rotax 122 kuue lehega klapp. Plaan originaal väike väntvõll veel väiksemaks teha ja jarterisse lisa materjali täiteks. 

minsk rotax: valmis projekt, millel lühidalt öelduna on ristatud aprilia silinder ja kolb minski karteri otsa. custom väntvõll 54mm käiguga. custom veepump mis on mahutatud veohammaka ja küljekaane vahele. custom made resonaator ja summuti.

Destroke minsk: ehk siis pooleli olev projekt minski mootorist, millel custom 54 käiguga väntvõll, kahe kitsa rõngaga ja intake aukudega kolb. suurendatud ja muudetud kanalid. samuti rotax reed  valve ja spets insert põlemiskamber mis ulatub vajaduse jagu hylsi sisse..

chevy 1940
Vasta
#44


chevy 1940
Vasta
#45


chevy 1940
Vasta
#46

Nonii, nagu tavaks on saanud / korra aastas uuendan teemat ca. Krossiminsk on sellisel kujul toiminud siiani hästi. Vahepeal sai tagakiige uued puksid ja võlli.
 Aga tänase postituse peamine põhjus oli ühe uue eksperimentaalmootori valmimine. Minski mootori külge läks Honda crf250 2009 krossika silinder. Kulunud on ca 900 töötundi. Väike ülevaade ja tutvustus video kujul. 


chevy 1940
Vasta
#47

Igati äge! Kõik pöidlad üles!

Do'nt panic
Vasta
#48

Igati äge,nostalgia üritusel pühkis päris hästi edasi ka.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#49

Winge wärk!!!

Silinder, vänt ning sidur said võimsamad, mida käigukast sellest arvab?
Kas raam liiga vedelaks ei jää?

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#50

Julm ehitus... nostalgial jäin ainult 28sek maha... aga ma koperdasin ka teise ringi alguses e. käisin üle kaela. 
Kas aitasid käigukasti ka järgi?
Raam on nüüd tugevdatud?

Palju nüüd rattale võimu juurde tuli, ning palju kaalu.
See õnnetu kg võtab ju masina tuimemaks.

Riga7 (1972), Kovrovets K58 (1958), K58@100, Minsk M103 (1963), Jawa 360 + velorex 560 (1972), Jawa 559(1965), 2x Kovrovets K-175 (1958), Triumph Bonneville T100 (2019)

50+ vanused rattad EU matkad e. FB teema "Lõunasse Päikest otsima":  https://www.facebook.com/groups/471167806998913
Vasta
#51

Raam ja Käigukast muutmata. 

Kusjuures käigukastis sidurivõlli on laagrite ektsentrik-pesade abil nihutatud pisut et siduriketi pingsus oleks paras. Sidur ise on aprilia rs125 oma. Kastile mõjuv jõud võiks antud hetkel pisut vähenenud olla, kuna siduriülekandega on kast kiiremini käima pandud. 

Mootor millelt silindri osa pärit on teeb 42hp. Hetkel võiks arvata et ca 30+ hp võiks ikka olla.

chevy 1940
Vasta
#52

Nujah see on juba omaette kretiinlus peaks ütlema, pre-2MS alguse saanud mootorile teha tänapäevane ülemine ots... 
Samas, omal ajal sai võrrimootorile midagi sarnast tehtud, originaal võrrist oli seal ainult karteripooled järgi ja needki ümber tehtud.
Igatahes jõudu tegemistes!
PS kuidas krossiminskiga on ka, sellest ka väike video?
Vasta
#53

Vootele, sinu vana kollane krossiminsk on siiani ootel. Raam värvitud. Koostan sellele originaalmootorit. Proovin mingit aliexpressi pisikest magneetosüüdet külge sellele panna. Kumba minski sa mõtlesid. Mul see punane ka mis “võta ja sõida” seisukorras.

chevy 1940
Vasta
#54

Kusjuures ma ei tea kas varem mainisin siin aga peainseneril on välja töötatud joonised minski 6 käigulise käigukasti jaoks. Suht kreisi värk.

chevy 1940
Vasta
#55

Kartidel on juba 5-sed sees,mitte kõigil aga osadel juba tehtud.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#56

Kas selle kohta mingit infot leidub ka? foorumid pildid vms?

chevy 1940
Vasta
#57

aga palun Toungue Natuke näeb. MZ ETZ 125/150 5ne kast. natuke anatoomiat. Kasti võllide tsenter sama.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                       
               
Vasta
#58

viimati sai krossiminskiga Kuimetsa rajal “kihutatud” aga kuna ei pööranud varasemalt tähelepanu õhufiltrile millest õhk koos sopase veega mööda pääses. siis jahvatas see kolvi kiiresti ära. 

Uus kolb ja rõngas 52.25mm remontmõõdus. uuesti kokku ja jälle sõidab. Tegin väikse video talvisest sõidust. Varahommikune lumekoorik kandis suht hästi aga minski tahtis seal liikumiseks parajaid pöördeid. Pärast sõitu oli õline tusla puhtaks põlenud ja tossas veel korralikult. Aga mis kõige olulisem ja imekspandavam, et kolb ei jooksnud kinni ?. Küünla värv tumepruun.




chevy 1940
Vasta
#59


chevy 1940
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne