VW Iltis vol 2

Peale ''rasket'' Jaani, ajasin oma tagumiku ikka garaaži. Mõte asjade liigutamisest peale seda kui raam ükskord uuena saabub, ajas ihukarvad püsti. Seega ilusa ilmaga tuli mootor oma pukiga õue lükata ja alustada puhastamisega. 
Paremat nö. enne pilti kahjuks polegi aga eks igaüks teab, mis seisus on ühe vanema mootori välimus. 
[Pilt: IMAG1113.jpg]

Stendi tegemine õigustas ennast ikka mitmekordselt. Ainult sisse tagasi lükates olin omast lollusest unustanud käpad klotside külge lasta ning seega sõitis väheke maha. Ja avade katteks ei ole kantossid! Kuigi mõte käis läbi küll neid kasutada, ostsin paari kummikindaid ning sõrmedest sain head lutid. Odavam ka....
Ja tulemus siis selline:
[Pilt: IMAG1117.jpg]

[Pilt: IMAG1118.jpg]

Kõik suur s....t tuli ilusti maha (oma 7 korda leotasin pesin jne) ja ei miskit hullu. Kartsu asja ettevõtmise ees oli pigem see, kas avade katted jäävad püsima ..... ning jäid. 
Ka differ sai pesu kuid olen miskipärast pildi tegemata jätnud. Igatahes hakkab juba looma ning raami külge käivad põhiasjad peaksid nüüdseks valmis olema. Järgmiseks peaks muretsema uued piduri ja kütusetorud ehk siis šoppama.
Vasta

Muide väike offtopic: keegi on kursis 94a Audi A4 manual kastiga? Poisil on see pòllukaks, kuid eile jäi 2 käik sisse ja välja ei tule. Sõitmist ei sega kuid praktikat käiguvahetuseks on vaja. Ideid enne kui uut käimakotti otsima hakkan?
Vasta

Tänane ilus ilm ja kärri aku laadimine sundis tegema ettevalmistusi mootori nö tuunimise järgmiseks etapiks. Maalriteibiga toimetades, märkasin süvendeid veovõllide väljavõtetes, mis pesu käigus välja tulid:

[Pilt: IMAG1119.jpg]

Huvi päras hakkasin kataloogi sirvima ning etskae: seal peaks tihendid olema. Lähemal uurimisel leidsin säärase tihendi ainult ühest kohast: difri ja kardaani vaheliselt tükilt. Kuna (vähemalt) üks veovõllidest on juba kindlasti vahetatud siis ei saa tihendite puudumist tehase kaela ajada. Tegemist on univeraasle masinaga ja samad tihendid istuvad nii veovõllidele kui ka kardaani mõlemale otsale. Mingit jama on siin igatahes tehtud ning selle kavatsen kõrvaldada.

Vahepeal tekkis ka uus jama. Tagumistel rummudel on küljes pikema õhutusnipilid piduritele, kuid üritades ühte lahti saada, juhtus järgmine:
[Pilt: IMAG1120.jpg]

Ajas võrdlemisi tigedaks ja kusjuures ei olnud isegi jõudu vaja rakendada. Mis ikka, loodan, et taolisi pikku nipleid on saada, vana väljapuurimine pole probleem.

Vasta

http://www.panzermueller.de/Entlueftungs...Bombardier

Mis põhjusel seal üldse nii pikk nippel on? Varuosakataloogi pildilt ei saa nagu aru ja Iltise kõhu alla pole olnud au piiluda.
Vasta

Kusjuures ei ole süvenenudki, miks seal õhutusniplid nii pikad on. Puhtast uudishimust vaatan homme järgi. 
Igatahes siin puuduv pilt ehk siis differ:

[Pilt: IMAG1121.jpg]

Sai ilusa ilme, vähemalt seniks, kuni garaažis seisab Big Grin . 
Muus osas saabus ajalooline päev Vol 2 elus: raam läks pritsi ja värvi ning lubati paari nädalaga valmis teha. Suur tänu VLP-le, et isegi kollektiivpuhkuse ajal töid vastu võetakse ning ka minu enda liikumisaegadega arvestatakse. 
Difri pildil nähtav krt läheb ka nüüd järgmine nädal välja (naabripoisi oma) ning suur ootamine võib alata.
Vasta

Vahepealne kokkuvõte.
Raam on pritsis + värvis. Kui midagi vajab keevitamist peale pritsi, lubati ühendust võtta. Enne pritsi minekut lõikasin maha ka original summuti kinnituse kuna arvan, et ma ei hakka vaeva nägema originaal summutuijooksuga. Samas lõikan maha doonorlit sellesamuse....mine sa tea. 
Raamiga korras, liigume edasi mootoriga. Võtsin maha pragulise väljalaskekolektori ning valmistasin ette doonorilt saadu. Samuti ostsin vajalikud tihendid paigalduseks. 
Karpa suhtes olen nüüd kahevahel: kas vahetada kõik välja ehk siis remontkomplekt sisse, või mitte. Karpa töös mingeid ebakõlasid vähemalt siiani ei näinud. Ilmselt enamus probleeme (rohke suits väljalaskest) tuleb, kas klapisääretihenditest või on kolvid/rõngad juba hõredaks muutunud (ei tahaks uskuda nii vähese läbisõiduga masina puhul) või pikk seismine ja vana küte. No vaatame seda asja, kui on õige aeg.
Kere on nüüd viimseni paljas ehk siis ühtegi poldiga, kruviga, mutriga asja küljes ei ole ja läheb ootama oma saatust sinjoor pritsi juurde. Muidugi ei pruugi see sel aastal juhtuda. 
Muus osas peab hakkama pisidetaile kataloogima, sest kipub meelest minema, mida vaja. Sama kehtib ka poltide/mutrite/kruvide kohta. Olen üritanud zip-bagidega asja kontrolli all hoida, kuid ikka jääb midagi kahe silma vahele. Mis ikka, näpuga järge ajama. Õnneks on olemas ETKA kataloog, kus lisaks piltidele, on ka kõik osad viimseni kirjas koos koodidega ja mõnikord ka mõõtudega. Ei ole absull soovi, et mingi asi ütleks üles mingi asja puudumise tõttu. Kogemus näitab, et piisab kasvõi ühes O rõngast või stopperseibist, et masin lõhkuma/mitte töötama hakkab.
Enne raami saabumist oma niiöelda puhkepaika, katsun parandada murdunud õhutusniplid, valmistada ette viimased sillaosad (muidugi, kui jäi miskit kahe silma vahele), osta mutrid (polnudki niisama tavalised mutrid, keere peen ja tugevusaste 10) ja valmistada ette mootor paigalduseks. Igasugused kummipuksid olid minu üllatuseks väga heas seisus (no eks näeb tegelikult maastikul). Lisaks on vaja igasuguseid klambreid ja O rõngaid, seega tegevust jagub. 
Juhtmestiku jätan ilmselt talve peale, kui on pimedad õhtud ja väljas külm. Siis hea kaminaruumis majandada seda enam, et külmal ajal pole õues nagunii midagi teha ja kaminaruumis ei seega absull keegi: st. 20 rm on minu päralt. Praegusel ajal ja selline töö.....no ei saa teha sellist asja 20 min kaupa. 
Kere muutub üha tõenäolisemalt järgmise aasta teemaks muutuvat. Eks ma olingi sellega arvestanud ja midagi hullu pole, peaasi et saaks korralikult tehtud sest see ongi selle masina kõige nõrgem koht, mis puudutab ajale vastupanemist. 
Üks päev tulid meelde ka istmed.....ja kohe unustasin. Detaile palju, poroloon meenutab ainult lapsena selle järamist ja kattest ei taha rääkidagi. Ühesõnaga tulevikuteema, kuni leian ise motivatsiooni või kellegi, kes normaalse raha eest ära teeb.
Tent ja uksed..... ausalt, ei tunne muretki. Võib juhtuda, et uksi ma ei tahagi, panen ainult tendi või siis isegi tenti ei pane....Samas näeb Iltis kõige kihvtim välja just nimelt tendiga ja ilma usteta, nagu armeedžiipide esiisa Willys. No eks näeb.
Muus osas tundub selgus majas olevat ja mingigi plaan on paigas. Seni kuni raami ootan, otsin doonorilt puuduvaid/kasutatavaid osi ning ostan ka kaubandusest järjest  vajalikke asju juurde.
Järgmise postini!
Vasta

Selle nädala kokkuvõte:

Suurt s....i pole muutunud. Kokkuvõtet teen endale motivatsiooniks. Mõningad üksikud detailid puhastatud (unustasin kusjuures pilte teha) ning pärast otsinguid ja detailikoodide kokkuajamist, mõned uued asjad juurde ostetud, mis kohalikust kaubandusest saada. Selleks on nt uus klapikambrikaanetihend koos tikkpoltidega ning mootori ja väljalaskekollektroi vahelised tihendid. Hommikukohvi kõrvale on hea seda uurimustööd teha, sest samad tihendid on ca 3x kallimad Belgiast või Saksast tellides ehk siis nö originaalvaruosad. Siiani on kõik ilusti klappinud. 
Piduri- ja kütusetorud viskasin juba täna hommiku autosse, et saaks homme Pidurimeistri juurde viia, samuti ka kõik sinna juurde kuuluv nagu jagajad, niplid jne. Ilmselt tuleb suurem väljaminek aga see kõik turvalisuse (ja ülevaatuse veatult läbimise) nimel!
Kui nüüd liivakas homme alustab siis on lootust raam kätte saada nädala-kahe pärast. Kere osas muutub olukord ikka veel tumedamaks, kuna finantsid jäävad ahtakeseks tänu igasugustele detailidele, mis tuleb uued muretseda (nö. Iltis Special ehk siis ainuomased autole). Ei ole hulu, tädipoeg tuleb õnneks keevitama ja see on juba vend, kelle kätte asju võib usaldada. 
Kui nüüd kogu krempel üldises pildis kokku võtta, peaks Vol 2 valmima järgmise aasta suve lõpuks või hiljemalt aastavahetuseks (talvel ikka hea hea koostetöid teha). Sel ajal lõpeb ka ajutiselt arvelt mahavõtuaeg ehk siis tuleb hakata kindlustust maksma. 
Aga meeled positiivsed, sest nii palju pisidetaile on juba kas taastatud, korrastatud, või muretsetud, et kokupanek peaks lust ja lillepidu olema.
Vasta

Kui ajutiselt arvelt mahavõtu aeg läbi saab ei lähe auto mitte arvele tagasi vaid "registrikanne peatatakse". See ei muuda muud midagi kui kindlustust saad ühe kuu kaupa teha ja registrikanne taastatakse pärast üv läbimist.
Vasta

See nädal on möödunud väga vaikselt. Ropp kuumus ja pere pidev vajadus kuskile vee äärde ronida, on ka minu tegemistesse väikse pausi löönud. Mis seal salata, need pisidetailid on suhteliselt otsakorral ja doonorilt saadud riiulisse minevaid varujuppe pole viitsinud puhastada....vist seetõttu, et vajalik on juba olemas (peale ostukraami muidugi). 
Niipaljukest ainult, et mootori ilustamisel tegin natuke potjomkinit ehk polte asju vahetama ei hakka (ei näinud mõtet) ning möllan väheke musta värviga. Saab valmis, tuleb ka pilte. Muidu käib ettevalmistus raami saabumiseks garaaži ehk siis taara välja, poiste tehnika ja põranda pühkimine Big Grin .

Viskaks ka siia väikse küsimus/teema, mis puudutab antud masina mootori tööd. Kuna olen Iltise teemas ka FB kaudu, siis üks sakslane saatis mulle video, mis oli tehtud siis, kui vaatamas ja proovisõitu tegemas käisin.

Video ise siin:
 

Vaadata kindlasti koos heliga ning kuulata mida mootor teeb. Ilmselt hakkas endal sees kripeldama, sest ei mäletanud, et niimoodi plärtsuks. Ise midagi arvama ei hakka, ootaks kogenumate kommentaare.
Vasta

Põlemata kütus. Küünlad...juhtmed....jagaja....rootor.
Vasta

Üle pika aja üks meeldivamaid enne/pärast kollaaže.

Enne:
[Pilt: IMAG1137.jpg]

Ja pärast:
[Pilt: IMAG1138.jpg]

Mõned asjad saab isegi külgegi kruttida kuid ootan ilmselt vajalikud asjad väljamaalt ära.
Vasta

Lisaks pean kiitma Vaskjala liivapritsi mehi, kes ka töövälisel ajal viitsivad kliendiga jamada. Super kiirus ja hea töö!
Vasta

Masin pakub endiselt üllatusi. Võtsin juhiistme täna lahti ja vastu vaatas selline pilt:

[Pilt: IMAG1139.jpg]

Mis istmetega edasi, täpsemalt ei teagi. Selge on see, et teen kõik lahti, metallosad puhtaks ja uue värvi alla. Katted on iseenesest terved kuigi tugevalt luitunud ja linnuess on ka omad jäljed jätnud. Teen ehk samamoodi nagu vol 1 puhul: vanad katted ja uued nö töömehe istmekatted peale sest lasta uued teha, on ikka jube kallis lõbu sellise masina jaoks.
Vasta

Taas on aeg nädal kokku võtta. See nädal on kuumuse tõttu möödunud enamasti arvuti taga. Nimelt panin nimekirja ostetavatest poltidest ja üleüldse olemasolevatest detailidest. Päris ajamahukas töö oli. 
Kuna raam on ilusti kenasti garaažis pukkidel, siis hakkasin kokku ostma koheselt vajaminevaid asju nagu spetsjomm mutrid, seibid, pidurivärki, tihendeid jne. Tellimusi sai tehtud vähemalt 6-st erinevast veebipoest, lisaks kohalik Balticbolt ja Würth.

Kogu pidurisüsteem sai uus koos torude, kolmikutega, voolikutega, niplitega. Pildilt on veel 2 voolikut puudu kuna kohalikus poest rohkem polnud aga needki on juba teel:
[Pilt: IMAG1143.jpg]

Mõned vidinad, mis veel puudu olid. Pikk roheline kolakas on kusjuures relvahoidja. Istub sinna G3 ehk siis ka meie AK4. Vol 1 jaoks sai muretsetud kuid ei jõudnudki selle paigaldamiseni, mis ikka, läheb enda omale.
[Pilt: IMAG1144.jpg]

Ei suutnud vastu panna: pidin ikka difri paika tõstma. Riiulisse oli ju ruumi vaja Big Grin 
[Pilt: IMAG1145.jpg]

Ajaviiteks võtsin maha ka veepumba kuna mootor ju veel stendil ja ligipääsetavus hea. Sisuliselt tihendit ei olegi enam ja sellest ka lekked. Ka poldid olid kahtlaselt nõrgalt kinni. Pumbal endal ei tundu häda miskit aga kuna uus on nagunii olemas (ja istus üks ühele) siis jääb varuks.
[Pilt: IMAG1146.jpg]

Mõned pildid veel detailidest, mida võib uusi vaja minna
[Pilt: IMAG1147.jpg]

[Pilt: IMAG1148.jpg]

[Pilt: IMAG1149.jpg]

[Pilt: IMAG1150.jpg]

Järgmine nädal algab pakisadu, eriti ootan Belgia pakki, kus on sees uued tihendid veovõllidele ja kardaanile ning läbilöögipuksid amortidele.
Vasta

Kataloogi sirvides avastasin, et mul pole sellist lätakat:

[Pilt: tagumine-l-takas.png]

Olen näinud neid nii suurematel EKV autodel kui ka väikestel. Kui kellelgi uhtub olema või teab, kus kohast saada, palun andku märku!
Vasta

Siin pakutakse. Hind on mõtlema panev.
https://www.ebay.com/itm/202772890968?ep...SwHTldclhG
Leiab, kui otsida "nato convoy cross". See valge osa on muuseas pimedas helendava värviga.
Vasta

Viimase nädala kokkuvõte: absull mitte midagi pole teinud sest kõige tähtsam pakike pole veel kohale jõudnud ja ilus ilm ajas mõnusale 3-päevasele mototripile. Ehk siis järgmise nädalani.
Vasta

Lõpuks jõudis kohale kauaoodatud Belgia pakk. Nüüd pole muud takistust edasisel monteerimisel kui et peab uue momentvõtme muretsema, sest keegi sai praegusest jagu. Ikka mingi jama...
Igatahes pakki oodates tegin aega parajaks ja komplekteerisin tagumised pidurid. Kui muidu on piduritega tegelemine ulme essune töö siis antud masina puhul oli ikka ullult hää võtta riiulist või zip bagist puhas ja korralik asi. 

Tulemus selline:
[Pilt: IMAG1161.jpg]

Kui homme uue võtme saan ja ilm kehvake nädalavahetusel, siis peaks tulema pildisadu (no vähemalt loodan nii).
Vasta

Nagu arvata oli, ei suutnudki uut võtit saada. Siiski on ka positiivseimad noote. Kõik kinnitusvahendid peaksid nüüd olemas olema. Sai paljusid asju paari tüki varuga ka võetud seega see osakond on nüüd korras. Tänu ühele lahkele kamraadile sain järgmise otsitud asjakese:

[Pilt: IMAG1162.jpg]

Tegemist siis mingisuguse konvoi märgistusega, millel valge rist öösel ka helendab. Mitte küll otseselt vajalik aga kihvt asi külge panna. Üldine seisukord väga hea, ainult kinnitusplaat tuleb sirgeks ajada ja värvi saata. 

Valmistasin ette ka amordid kuna oodatud läbilöögipuksid ju jõudsid. Esialgu tegin ainult tagumised, sest ütlen ausalt: ei ole kerge neid üksi paigaldada. 

[Pilt: IMAG1164.jpg]

Tagumised veovõllid on ettevalmistatud ehk siis uued stopperid, uued klambrid, uus määre. Teisisõnu komplekteeritud.
[Pilt: IMAG1165.jpg]

Vedrupakid said kokku pandud ning paika tõstetud. Ka siin läheb viimaseks lihviks võtit vaja.
[Pilt: IMAG1163.jpg]

Vasem veovõll paigas.
[Pilt: IMAG1166.jpg]

Vajalikud avaused tihendatud.
[Pilt: IMAG1167.jpg]

Genekarihm sai üles pildistatud rohkem enese tarbeks, et teaks millist osta.
[Pilt: IMAG1168.jpg]

Saumti ka hammasrihm, kui peaks tekkima vajadus vahetada.
[Pilt: IMAG1169.jpg]

Sisselaset ei tahtnudki tegelikult maha võtta aga üks väljalaske tikkpolt tõrkus ja muidugi see on see kõige rohkem peidus olev nii, et ühegi asjaga ligi saa. Sisselaske uus tihend on paar euri nii et järgmisse pakikesse läheb ka see. Klapid ise olid kenad ja kuivad seega mingeid lekkeid ilmselt pole. 
[Pilt: IMAG1171.jpg]

Muudest asjadest käisin veel esipidurid ka üle, vahetasin klotsid ja installisin uued piduritorud ja voolikud. Nüüd jääb jälle sutsuks ootele kuni uue võtme kätte saan sest rummu osad tuleb enne kinni keerata. Hiljem pole lihtsalt enam ruumi ja lisanduvad asjad teevad veelgi keerulisemaks.
Vasta

hammasrihm tuleks tungival soovitusel ära vahetada!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 15 külali(st)ne