Belarus traktorid.

(17-08-2021, 20:46 PM)Xtreme Kirjutas:  Tee mis tahad aga MTZ 80 (starter), eelnevalt oli käivitusmootor) käivitus ikka nigel, tahab liigset ketramist nii külmalt kui soojalt.
Uued juhtmed, Starter, massilüliti, kütusevoolikud, etteandepump ning mootor remonditud. Pihustid värskelt stendist tulnud ning otsad vahetatud, enne pihustite stendi sai pritsenurgaga ka mängitud aga see midagi olulist ei muutnud.

Käivitub oluliselt kiiremini kui gaasi põhjas hoida, (vast mõnigi targem suudab juba selle põhjal diagnoosi panna)



Kõrgesurve pumpa kontrollitud ei ole, kas tõesti ei suuda piisavalt enam lüüa? Samas traktor käib ilusti.
Palju on akul ampreid ja kuidas on lood kerimiskiirusega. Diiselmootor võiks käivituda al 100 p/min, aga selleks peaks akul olema ka jaksu starterit ringi ajada. Alla 900 A käivitusvoolu võib väheks jääda, eriti kui starter ei ole kõige võimsam, ning kui mootoris on uus sisu ei pruugi ka kompressioon parim olla. Kuidas on lood klappidega?  Kompressiooni mõõtmine võiks loosse selgust tuua. Kunagi oli mingil russil väljalaske poolel vastusurve nii suur(korsten umbes) et käima ei läinud, ilma selleta käis kohe.
Vasta

(17-08-2021, 21:00 PM)v6sa Kirjutas:  
(17-08-2021, 20:46 PM)Xtreme Kirjutas:  Tee mis tahad aga MTZ 80 (starter), eelnevalt oli käivitusmootor) käivitus ikka nigel, tahab liigset ketramist nii külmalt kui soojalt.
Uued juhtmed, Starter, massilüliti, ...

Mitukümmend sekundit on liigne?

Palju on aku pinge käivitamise ajal? Kas sama palju on ka starteri mootori klemmil?
Kas mõni ahela lüli kuumeneb ka?

Gaas põhjas antakse maksimaalne etteanne. Vihjab pumba hõredusele, aga kinnituse saab alles pihustirõhku (tegelikku pihustisse jõudvat rõhku sellest pumbast) mõõtes või stendis.

No ligikaudu 10 sekundit kui gaas põhjas ja kui natuke gaasi anda siis arvatavasti topelt see aeg. Soojalt nii 4 sekundit.
Aga arvestades ,et ilmad soojad siis peaks ikka palju kiiremini käivituma.

Pinget ei ole mõõtnud ja märgatavat kuumenemist pole täheldanud aga hääle järgi veab starter hästi.


Eh.. ju tuleb puhtalt elimineerimise pärast pump kontrolli viia.

 


(17-08-2021, 21:00 PM)huvi5 Kirjutas:  
(17-08-2021, 20:46 PM)Xtreme Kirjutas:  Tee mis tahad aga MTZ 80 (starter), eelnevalt oli käivitusmootor) käivitus ikka nigel, tahab liigset ketramist nii külmalt kui soojalt.
Uued juhtmed, Starter, massilüliti, kütusevoolikud, etteandepump ning mootor remonditud. Pihustid värskelt stendist tulnud ning otsad vahetatud, enne pihustite stendi sai pritsenurgaga ka mängitud aga see midagi olulist ei muutnud.

Käivitub oluliselt kiiremini kui gaasi põhjas hoida, (vast mõnigi targem suudab juba selle põhjal diagnoosi panna)



Kõrgesurve pumpa kontrollitud ei ole, kas tõesti ei suuda piisavalt enam lüüa? Samas traktor käib ilusti.
Palju on akul ampreid ja kuidas on lood kerimiskiirusega. Diiselmootor võiks käivituda al 100 p/min, aga selleks peaks akul olema ka jaksu starterit ringi ajada. Alla 900 A käivitusvoolu võib väheks jääda, eriti kui starter ei ole kõige võimsam, ning kui mootoris on uus sisu ei pruugi ka kompressioon parim olla. Kuidas on lood klappidega?  Kompressiooni mõõtmine võiks loosse selgust tuua. Kunagi oli mingil russil väljalaske poolel vastusurve nii suur(korsten umbes) et käima ei läinud, ilma selleta käis kohe.
90ah Varta, käivitusvool ~ 800A, suhteliselt värske ning Mahle/Letrika 4kw (gost) starter.  Käivitus oli sama enne mootori remonti, seega kompressiooni puudulikkuse vast välistaks.

Klapid jäid soveldamatta.
Päris mitmeid aastaid on korstnasse õli peksnud, seega ei imestaks kui seal mingi osaline ummistus on.
Vasta

Vanasti öeldi, et laiskust ära ei peta!
Vasta
Video 

Tegin ka väikese video nii külmkäivitusest kui ka soojalt. Videos gaas põhjas ja käivitub täitsa rahuldavalt aga andes mõistlikult varba otsaga gaasi siis võib selle aja korrutada 5ga.
Viimasel ajal ei võta starter nagu koheselt 'taha', nagu peaks olema ka videost kuulda, kas midagi juba ära väsinud või mis seda põhjustab ?.


Vasta

Üldiselt parema käivituse eesmärgil kasutataksegi diislil põhjagaasiga käivitamist. Scania raamat näiteks vanasti väitis, et külmkäivitused alati gaasipedaal põhjas.
Aga mul on üks russi pöörispea pump kodus millel olid samad sümptomid käivituse ajal. Pluss viiega tahtis päris pikka ketramist. 
Sai pandud uus pump ja veel miinus kümnega läks käima peale paari pööret.
Proovi mingit teist pumpa.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Ehk on mingi variant, et küte vajub pisut alla? Proovi järgmine kord külmkäivitades mõned korrad enne käsipumbaga lüüa ja kas siis läheb paremini.
Vasta

Kahjuks ei ole teist pumpa ,et kontrollida aga eks tuleb see pump kontrolli viia. Hea oleks kui piisaks reguleerimisest.

Kütuse vajumise välistaks, sest kui masin seisu jätta ja koheselt käivitada, tahab ikkagi  liigset ketramist.
Aga vähemalt nüüd plaan selge kuidas edasi toimetada.


Huvitaks veel ,et mis treppi/astmelauda 80/82'l (väike kabiin) kasutate?
Minu masinal see kõige algsem, kahe osaline trepp ja  sealt ülesse ronimine ja alla tulemine on ikka paras ettevõtmine.
Kui keegi midagi paremat sinna ise aretanud siis mõni pilt oleks hea.
   
Vasta

Võin pakkuda sellist hevi-metal resti:
[Pilt: 24439450_2.jpg]

Sealt lõika ja keevita millist tahad.  Mõõt oli vist 100cm X 90cm

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

Iseenesest oleks see võrk isegi täitsa OK, saapa küljest tulev sopp kukuks resti vahelt läbi, kaks karprauda poolviltu uksest alla panna jooksma ja see sinna vahele. Aga teisalt oleks parem selline aste nagu metsakatel raami tagaotsas ehk siis selline, et aste on hambuline, libisemise koha pealt oleks see ikka parem- sopa saab samamoodi saapa küljest ära ja ei libise ka naljalt. Selline hambuliste ribidega aste on vist ka enamus põllumajandusmasinatel.
Muidugi saaks t6nni poolt pakutaval asjal ka lihtsalt relakaga hambad sisse lasta- kui ühtlane see küll välja näeks, on iseasi, aga vast saaks hakkama Smile
Vasta

Selle halva käivitumise kohapealt annaks paar mõtet mis tulid:
Esiteks veab starter liiga aeglaselt.
Mul sama starter peal ja üle survetakti läheb ikka hooga mitte nagu videos et vaevu veab üle ja siis kogub uuesti hoogu kuni jälle survetakt ta kinni pidurdab.
Soovitaks mõõta pinget starteri klemmilt käivitamise ajal ja seda mitte digitaalse vaid osutiga mõõteriistaga ja kui on madal siis peaks mõõtma aku miinusklemmi ja starteri korpuse vahelt et palju pingelangu on ning kui alla 1 voldi siis sama asja plussklemmi ja starteri vahelt.
Kui seal ka pinge ei lange jääb üle starteri viga.
Starterid muide saavad üsna lihtsalt otsa kui pinge käivitumisel langeb liiga madalale ja starter vedada ei jõua.
Samuti lõhub see pendiksit kui hooratas üle survetakti läheb ja starterist ette jõuab, kuna pendiks lahutab ja haagib uuesti, mis ei toimu sujuvalt ja kulutab rullide pesad ära.
Kaval oleks mõõta olemasolu korral ampreid ampertangidega akujuhtmelt ja siis saab täpse pildi starteri võimekusest kui seda pingega võrrelda.

Mootori enda seisund mõjutab ka päris oluliselt käivitamise kiirust sest kui ikka surve silindrist plehku paneb ei aita ta ka kolbi alla litsuda ja hoog raugeb seepärast.

Pumba hõreduse teemadel:
Selle hindamiseks ei pea kuhugi stendi jooksma ja isegi pumpa maha võtma vaid ainult hammasratta kaane ära võtma ja hammasrattal flantsi kahe poldiga et saaks pumpa keerata.
Padruniga pumpa kellaosuti suunas keerates on konkreetselt tunda kui plunser hakkab kütust kokku suruma ja kui nüüd edasi keerata peab pihusti "prääksatama" ning neid kohti on ühel ringil 4 tükki.
Kui on tunda, et justkui vajuks keerates läbi on plunsrid kulunud.
Kui ei vaju ja kõik pihustid prääksuvad võiks tagumise kaane alla pilgu heita kas hammaslatt ikka liigub vabalt ja käivitusrikasti vedru pole katki või liiga lõtv.
Nimelt kui suur vedru on tühikäigupöörete piirkonnas keerdudega koos ei toimu ka käivitades rikastamist.
Selleks on allpool väike vedru, mis tõmbab hammaslati lõpuni sisse enne suurt vedru ja annab esimesed taktid maksimaalse etteande kuni regulaator ta vastupanu ületab ning põhivedru tööle hakkab.
Vedru nr.10 siis.
https://железный-конь.рф/ustrojstvo-i-ra...telej.html
Vasta

Expordist tagasisaadetud 80.

[Pilt: IMG_20210820_183420_1.jpg]

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

Viimasel ajal on moes see küttepumba traktorilt maha kakkumine ja hirmus tahtmine kohe remontida. Pärast kõik kohad sodi ja s. täis ja paras segadus kõigega. Lihtsam on ju plunsripaaride surve traktoril manomeetriga ära kontrollida. Pihustid saab ju ka traktori peal üle vaadata. Kohe on ju näha, kas pihustab, kuseb, või lausa tilgub. Ja kui plunsripaarid kulunud, võib proovida lihtsat asja- pihustisurve mahalaskmist  kasvõi 2.5- 5 atsi kaupa. Süüdet tuleb ka muidugi vajadusel keerata. Seda kõike on hulga lihtsam teha kodus, kui viia pump remonti, kus nagunii öeldakse, et pump p.... Big Grin Aga, kui ikka mingigi elu mootori sees, tasub pusida.

Igaks juhuks mainin, et ärge minu õpetuse järgi tehke, viige ikka õppinud meeste juurde remonti, seal saate maksta ja antakse korras asi ka tagasi. Wink

T.
Vasta

Oleks siis igas alevis oma teadjamees, kes on ka nõus tulema ja kontrollima neid asju.
Kahjuks mina ei tea virumaalt kedagi, kes oleks nõus tulema ja vajalikud hooldusedki ära tegema.
Kui keegi teab kedagi siis andke mulle ka teada.
Garanteerin töötasu ja ka lõunasöögi.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

Isegi vene starti kasutades ei käivitunud ta kiiremini, seega isegi kui pingelang on, ei ole see konkreetse probleemi tegitaja.
Ei ole kindel aga kas see nö aeglane vedu ei või olla tingitud lihtsalt sellest ,et akul on 800a startvool?

Muidugi üritan pingelangu ja ühendused üle vaadata aga ei imestaks kui pump süüdlane, sest ega teda kunagi kontrollitud/remonditud ei ole.


Vähemalt üks probleem sai lahendatud, sai  kokku keevitatud trepp ja traktorisse minemine/tulemine on ikka päris mugav Big Grin
       
Vasta

kuidas te nende maani ulatuvate treppidega looduses sõidate ka? Või ainult külavaheteedel....?
Vasta

Tõnni postitatud pildil tundub tõesti päris madal olema aga minu tehtud trepil on maapinnast 45cm. Tehase trepi esimene aste oli umbes sama kõrgusega maapinnast aga esimene aste oli lihtsalt liiga traktori all.
Vasta

Esimene aste tehakse kettide külge siis saad ka kraave forsseerida.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Esimesel astmel on 2 kõrgust valikutes ning saab ka ära võtta.

Üldiselt metsa pole aastaid läinud, künnan-niidan põldu sellega.

Metsas käimiseks on T16

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

Kunagi, kui keskkooli ajal isa russiga metsas sai käidud, oli meil ka see alumine aste üldse ära võetud, ega see teine aste nii kõrge ka ei olnud, et ei oleks ulatanud astuda. Täpselt samasugune russ ja sama trepiga nagu tõnni poolt pandud pildil.
Vasta

See 3 astmega trepp on nii hea, et ka 3 aastane saab omal jõul üles ronida.  Big Grin

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne